Απάντηση στον Εφημέριο των Καθολικών Μυτιλήνης κ. Λέοντα Κισκίνη
από τον εκπαιδευτικό Ν. Μάννη
Ο
εκπαιδευτικός κος Νικόλαος Μάννης με την παρακάτω επιστολή που έστειλε στο lesvospost.com
απαντάει σε όσα λέει σε επιστολή του ο Εφημέριος των Καθολικών Μυτιλήνης
κ. Λέοντας Κισκίνης σχετικά με τις αντιδράσεις για τις εκδηλώσεις του
Αγίου Βαλεντίνου στην Μυτιλήνη.
Παρακάτω
σας παρουσιάζουμε την επιστολή-απάντηση του κου Μάννη αυτούσια
Αξιότιμε
κ. Κισκίνη,
Με
αφορμή την,από 11/2/2017, απάντησή σας προς τον π. Αθανάσιο Γιουσμά, σας
αποστέλλω την παρούσα απάντηση, διά της οποίας αναιρούνται πλείστα όσα
εσφαλμένα περιέχονται σε αυτήν.
Και
αρχικά, ξεκινώντας από το ωραίο σύνθημα που αναφέρετε («ο Χριστός ενώνει, ενώ
μόνο ο Διάβολος διαιρεί»), εύλογα αναρωτιόμαστε με ποιο τρόπο συμβαίνει αυτό;
Μήπως εμφανίζεται αυτοπροσώπως ο πατήρ του σκότους και διαιρεί τους
Χριστιανούς; Ή βάζει ανθρώπους (και μάλιστα της Εκκλησίας) για να το κάνει; Φυσικά,
το δεύτερο. Διότι ναι μεν όλοι θέλουν να λέγονται «Χριστιανοί», αλλά αν
δεν πιστεύουν στην διδασκαλία του Χριστού, όπως φανερώνεται μέσα από την Αγία
Γραφή και την Ιερά Παράδοση, τότε τι είδους «Χριστιανοί» είναι; Τέτοιους
«Χριστιανούς», σαν τον Άρειο (που έλεγε τον Χριστό κτίσμα του Θεού), τον
Νεστόριο (που έλεγε την Θεοτόκο Χριστοτόκο), τους Εικονομάχους (που έλεγαν τις
εικόνες είδωλα) ή τους Πάπες της Ρώμης - από ένα σημείο και μετά - (που έλεγαν
τον εαυτό τους «Κεφαλή της Εκκλησίας», στην θέση της αληθινής Κεφαλής που είναι
ο Χριστός), για να αναφέρουμε μερικά παραδείγματα, η Εκκλησία τους απέκοψε από
την οικογένεια των Χριστιανών, και όσο και να θέλουν οι απόγονοί τους να
λέγονται «Χριστιανοί», δυστυχώς δεν είναι, αφού επιμένουν να πιστεύουν
διαφορετικά από όσα οι Χριστιανοί πιστεύουν. Μήπως όμως όποιος έχει το όνομα,
έχει και την χάρη; Τότε κάθε άνθρωπος που τον έλεγαν Αριστείδη ή Φιλάρετο, θα
έπρεπε να ήταν άριστος ή φίλος της αρετής, αντίστοιχα! Δεν ξεμπερδεύουμε λοιπόν
με το να φορτώνουμε όλα τα κακά στον Διάβολο, και να αποποιούμαστε το μερίδιο
ευθύνης που έχουμε κι εμείς οι άνθρωποι για τις διαιρέσεις.
Μιλάτε
για «αδέλφια που μάλωσαν» και για τον «πόθο της ενότητας», αλλά αμέσως πιο κάτω
αποκαλείτε «στενόμυαλους φονταμενταλιστές» εκείνους που δεν συμφωνούν μαζί σας.
Εμείς οι Χριστιανοί είμαστε υπέρ της Ενότητας, αλλά της Ενότητας που βασίζεται
στην Αλήθεια. Διότι αν είναι να πιστεύει ο καθένας ό,τι του αρέσει, προς τι να
είμαστε Χριστιανοί; Ας καταργήσουμε την Εκκλησία και ας πιστεύουμε ο καθένας
ό,τι, όπου θέλει και αν θέλει. Τέτοια «ενότητα» άραγε δεν ευαγγελίζονται σήμερα
και οι οπαδοί της Παγκοσμιοποίησης;
Περί
του «αγίου» Βαλεντίνου (η μνήμη του οποίου εξυπηρετεί άριστα τον καταναλωτισμό
των δυτικών κοινωνιών και τον ψευτοερωτισμό, χολυγουντιανού τύπου, που
ταλανίζει στις μέρες μας το ανθρώπινο είναι), οφείλω να σας πληροφορήσω, πως
όχι μόνο η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν αποδέχεται τέτοιον «άγιο», αλλά και η Ιστορία
έχει επιφυλάξεις για την ιστορικότητα του και για το αν πρόκειται για ένα ή
παραπάνω πρόσωπα. Σίγουρα πάντως αν υπήρξε άγιος με το όνομα Βαλεντίνος, που
μαρτύρησε στην Ρώμη, σε καμία περίπτωση δεν είχε την ιδιότητα του «προστάτη των
ερωτευμένων», η οποία δόθηκε εκ των υστέρων για να εξυπηρετηθούν συγκεκριμένοι
σκοποί (σε αντίθεση με πραγματικούς Αγίους, όπως, για παράδειγμα, ο Άγιος
Νικόλαος, του οποίου η ιδιότητα φανερώθηκε τόσο εν ζωή, όσο και μετά θάνατον,
με πολλά θαύματα, ώστε δικαίως να θεωρείτε «προστάτης των ναυτικών»).
Επιπροσθέτως,
τα γραφόμενά σας: «και η Ορθόδοξη Εκκλησία ευλαβείται σε άλλη ημερομηνία, στις
29 Οκτωβρίου: “του αγίου Ουαλεντίνου, ος κατά γης συρόμενος τελειούται”»
ελέγχονται ως ψευδή. Διότι αυτός ο Άγιος Ουαλεντίνος (ο οποίος εορτάζει την
24η – και όχι 29η - Οκτωβρίου) και ο οποίος μαρτύρησε μαζί με τους Αγίους
Μάρκο και Σωτήριχο («κατὰ γῆς συρόμενοι»), ήταν από την Μικρά Ασία και το
λείψανό του μεταφέρθηκε στην Θάσοˑ δεν έχει δε καμία σχέση με… «προστασία των
ερωτευμένων»!
Είναι
βέβαια δικαίωμά σας να εορτάζεται όσους «αγίους» θέλετε, όχι όμως και να μας
επιβάλλετε ως ορθή την θέλησή σας αυτή, πολύ δε περισσότερο να μας κατηγορείτε
ως «στενόμυαλους φονταμενταλιστές», διότι αν ήμασταν όντως φονταμενταλιστές, θα
είχαμε και εμείς Ιερές Εξετάσεις, κυνήγι μαγισσών και Σταυροφόρους…
Με εκτίμηση
Νικόλαος Μάννης
Εκπαιδευτικός
Απάντηση του Εφημέριου Καθολικών Μυτιλήνης για τις αντιδράσεις
«Πιστεύω ότι ο Χριστός ενώνει, ενώ μόνο ο Διάβολος διαιρεί»
Απάντηση
του Εφημέριου Καθολικών Μυτιλήνης στον πάτερ Α. Γιουσμά
Μυτιλήνη,
11/2/2017
Με
τον π.Αθανάσιο Γιουσμά συναντήθηκα πριν δύο περίπου χρόνια, όταν τον
επισκέφθηκα στο Ενοριακό Γραφείο του Αγ.Θεράποντος, με δική μου πρωτοβουλία,
και συνομιλήσαμε σε αδελφικό κλίμα.
Έχω
στο μυαλό μου έναν σεβάσμιο ιερέα, φιλικότατο, αλλά και με περιέργεια να
γνωρίσει τα της Καθολικής Εκκλησίας, την οποία αγνοεί ή νομίζει ότι τη
“γνωρίζει” μέσα από πολεμικά θεολογικά έργα του παρελθόντος.
Πιστεύω
ότι ο Χριστός ενώνει, ενώ μόνο ο Διάβολος διαιρεί. Οι Χριστιανοί, όλων των
παραδόσεων, είμαστε αδέλφια που “μάλωσαν” στο πέρασμα των αιώνων. Χρέος μας
ηθικό και Χριστιανικό είναι να συμφιλιωθούμε, και κάθε ενέργεια αντίθετη προς
τον πόθο της ενότητας που ενυπάρχει στην καρδιά του Ιησού είναι αντίθετη προς
το θέλημά Του. Αλλά για να συμφιλιωθούμε, πρέπει πρώτα να γνωριστούμε, και για
να γνωριστούμε είναι απαραίτητο να μιλήσουμε...
Τώρα
τελευταία έχουμε αντιδράσεις στη Λέσβο από μερικούς στενόμυαλους
φονταμενταλιστές που λένε διάφορα για τον Άγιο Ιερομάρτυρα Βαλεντίνο, ενός
Αγίου της αδιαιρέτου Εκκλησίας που έχυσε το αίμα του για τον Χριστό, και του
οποίου η μνήμη συμπεριλαμβάνεται στο αρχαίο Μαρτυρολόγιο του 4ου αιώνα το
ονομαζόμενο “Martyrologium Hieronymianum”. Τον οποίο και η Ορθόδοξη
Εκκλησία ευλαβείται σε άλλη ημερομηνία, στις 29 Οκτωβρίου: “του αγίου Ουαλεντίνου,
ος κατά γης συρόμενος τελειούται”.
Οι
κύκλοι αυτοί λένε διάφορα για τον Δήμο και άλλους πολιτισμικούς φορείς του
Τόπου, οι οποίοι συμμετέχουν με τις εκδηλώσεις τους σε αυτόν τον εορτασμό.
Μερικές
διασαφηνίσεις:
1.
Είναι δικαίωμα της Καθολικής Εκκλησίας, και του Ιερού Καθολικού Ναού
Μεταστάσεως της Θεοτόκου, στη Μυτιλήνη, να εορτάζει έναν Άγιο, απότμημα των
ιερών λειψάνων του οποίου φυλάσσονται στο ναό της! Δεν χρειάζεται να ζητάμε την
άδεια κανενός για να τον εορτάσουμε με το σέβας που του αξίζει!
2.
Οι εκδηλώσεις του Δήμου, αλλά και άλλων φορέων, καλό είναι και υπάρχουν, διότι
είναι θεσμοί/οργανισμοί/φορείς ανεξάρτητοι από την Καθολική Εκκλησία, και από
κάθε θρησκευτική εξουσία. Η πολιτικές και κοσμικές Αρχές έχουν κάθε δικαίωμα να
ενεργούν αυτόνομα και να αποφασίζουν αυτές τι είναι χρηστό για τους πολίτες,
ανεξαρτήτου επεμβάσεως της Εκκλησίας, Καθολικής ή Ορθοδόξου.
Σε
μία εποχή που τα διαζύγια είναι περισσότερα από τους Γάμους που τελούνται στις
εκκλησίες μας, εύχομαι ο Άγιος Ιερομάρυρας Βαλεντίνος να πρεσβεύει ώστε η
θυσιαστική αγάπη ανάμεσα στα ζευγάρια να μην λείπει ποτέ. Το να έχουμε έναν
Άγιο, προστάτη του υγιούς έρωτα και της θυσιαστικής αγάπης, είναι επιτακτική
ανάγκη!
π.Λέων Κισκίνης
Εφημέριος Καθολικών Μυτιλήνης
Δείτε κάποιες παλιότερες
σχετικές αναρτήσεις μας:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου