Η Επιστολή στάλθηκε στην Ε.Ε.Ε.Κ,
μέσω της φόρμας επικοινωνίας της ιστοσελίδας της, καθώς και στα inkomotini.gr
και ethraki.
Αγαπητοί κύριοι και κυρίες της ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ. Στην προσπάθειά μου να καταλάβω ποιο είναι το αντικείμενο
της πίστης σας και ποια η σχέση σας με την Ορθόδοξη Εκκλησία, έκανα μια μικρή
έρευνα στην ιστοσελίδα σας. Σας απευθύνω λοιπόν, κάποια ερωτηματικά – απορίες
μου και παρακαλώ να μου απαντήσετε. Και καθότι όλα, σε όσα θα αναφερθώ, είναι
δημόσια εκτεθειμένα από εσάς, σας απευθύνω ανοιχτή δημόσια επιστολή.
Περιγράφοντας την πνευματική σας ταυτότητα, αναφέρεστε στους
Χριστιανούς «των πρώτων αποστολικών αιώνων»[1].
Μήπως αποτελείτε συνέχεια των Χριστιανών αυτών; Από πότε αρχίζει η ιστορική σας
ύπαρξη; Ως γνωστόν, η Μόνη Εκκλησία που αποτελεί συνέχεια της Αποστολικής
Εκκλησίας του Χριστού, είναι η Ορθόδοξη, την Οποία εσείς αποκαλείτε «Κρατική»[2]
και η Οποία κρατά ανόθευτη την Διδασκαλία της, χωρίς να αλλάξει ούτε ένα γιώτα
ή μια κεραία! Ας μου απαντήσετε παρακαλώ: σε ποιο χρονικό σημείο της εκκλησιαστικής
ιστορίας εμφανιστήκατε και από που προήλθε η εκκλησία σας; Ποια ήταν η πίστη
των Ελλήνων προγόνων σας; Προέρχεστε πάππου προς πάππου από ευαγγελικούς;
Δικαιολογείτε την ονομασία σας, γράφοντας: «Ονομαζόμαστε
ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ - όχι ευαγγελιστές - γιατί έχουμε ως βάση και θεμέλιο
της πίστης μας το ευαγγέλιο. Πιστεύουμε, όπως και οι Χριστιανοί των πρώτων
αποστολικών αιώνων, ότι μόνον η Αγία Γραφή είναι Θεόπνευστη, και κατά συνέπεια
μόνον μέσα σ' αυτή είναι γραμμένες οι εντολές του Θεού προς τους ανθρώπους και
ο τρόπος της σωτηρίας τους.»[3].
Επομένως να υποθέσουμε ότι δεν δέχεστε την Ιερά Παράδοση; Διότι όπως γράφει ο
μεγάλος θαυματουργός άγιος του προηγούμενου αιώνα μας, Νεκτάριος, «Ιερά
Παράδοσις κατά τους Πατέρας της Εκκλησίας εστίν ισότιμος πηγή των αληθειών της
χριστιανικής θρησκείας προς τον γραπτόν θείον λόγον, διότι αύτη κατά την
εαυτής αξίαν εστίν ισότιμος τω θείω και γραπτώ λόγω. Περί της Ιεράς
Παραδόσεως ο Απόστολος Παύλος εντέλλεται λέγων· ‘‘Αδελφοί, στήκετε και
κρατείτε τας παραδόσεις, ας εδιδάχθητε, είτε δια λόγου, είτε δι’ επιστολής ημών’’
(Β΄Θεσσ. β΄,15)· και· ‘‘Επαινώ δε υμάς αδελφοί, ότι πάντα μου μέμνησθε, καθώς
παρέδωκα υμίν, τας παραδόσεις κατέχετε’’ (Α΄Κορινθ. ια΄,2)». Αφού, ο άγιος
Νεκτάριος, αναφέρει και άλλα αποστολικά χωρία, σημειώνοντας ότι πριν από
την συγγραφή των Ευαγγελίων, η Ιερά Παράδοση αποτελούσε την «μόνη Κυρίαρχο
Αποστολική διδασκαλία επί πολλά έτη εν τη Χριστιανική Εκκλησία», καταλήγει: «Η
Ιερά Παράδοσις εστίν η Εκκλησία, άνευ ιεράς παραδόσεως Εκκλησία δεν υφίσταται.
Οι αθετούντες την Ιεράν Παράδοσιν αθετούσι την Εκκλησίαν και αρνούνται το
Αποστολικόν κήρυγμα»[4]!
Παρακάτω βέβαια, ο άγιος Νεκτάριος, παραθέτει και άλλα αγιογραφικά χωρία καθώς
και ρήσεις πολλών αγίων Πατέρων, όπως του Μεγάλου Βασιλείου, για να καταδείξει
την αναγκαιότητα και την εγκυρότητα της Ιεράς Παράδοσης.
Επιπροσθέτως,
γράφει ο Ευαγγελιστής Ιωάννης: «έστι δε και άλλα πολλὰ όσα εποίησεν ο ᾿Ιησούς,
άτινα εὰν γράφηται καθ' εν, ουδὲ αυτὸν οίμαι τον κόσμον χωρήσαι τα γραφόμενα
βιβλία» (Ιω. κα΄,25). Αν γράφονταν, λοιπόν, όλα όσα έκανε ο Ιησούς, ο κόσμος
δεν θα χωρούσε τα γραφόμενα βιβλία! Λοιπόν, αγαπητοί Ευαγγελικοί
Χριστιανοί, ποιος έχει δίκιο; Εσείς ή ο θεόπνευστος λόγος, όπως και εσείς
παραδέχεστε[5],
της Αγίας Γραφής;
Παραδέχεστε, γράφοντας σε όσους θέλουν να γνωρίσουν την
πίστη σας, «αναρίθμητους αγίους και "νέφος μαρτύρων" (Εβρ. ιβ 1), που
όλοι τους ανεξαίρετα οφείλουν τη σωτηρία τους και τον αγιασμό τους στο
εξιλαστήριο αίμα του Χριστού (Αποκαλ. ε', 9).»[6].
Παραδέχεστε, δηλαδή, τον Μέγα Βασίλειο, τον άγιο Γεώργιο, τον άγ. Ιωάννη τον
Χρυσόστομο, τον Μέγα Φώτιο, άγιο Γρηγόριο Παλαμά, άγιο Θεόδωρο Στουδίτη, Μάξιμο
Ομολογητή, Μάρκο Ευγενικό, αγίους Νικόδημο Αγιορείτη, Νεκτάριο Πενταπόλεως και
Παΐσιο Αγιορείτη; Παραδέχεστε το νέφος των Νεομαρτύρων: του αγίου Ιερομάρτυρος
Σεραφείμ, του αγίου Γεωργίου εξ Ιωαννίνων, της αγίας Κυράννας, της αγίας
Ακυλίνας και άλλων πολλών; Όλοι αυτοί συγκαταλέγονται στους «αναρίθμητους
αγίους» και στο «νέφος των μαρτύρων» που πιστεύετε;
Διαβάζοντας τα κείμενά σας μου γεννήθηκαν πολλά ερωτηματικά,
τα οποία όμως δεν θα ήθελα να αναπτύξω, σεβόμενος τον χρόνο σας. Ενδεικτικά
αναφέρω ένα τελευταίο: απορρίπτετε το Ιερό Μυστήριο της Εξομολογήσεως στον
Ιερέα, το οποίο μας απαλλάσσει από τις αμαρτίες μας, μας ελευθερώνει από
τα δεσμά του διαβόλου και μας αγιάζει. Δεν ακυρώνεται έτσι όμως η Ευαγγελική
διδασκαλία, ο σαφής λόγος του Κυρίου μας την
ημέρα της Αναστάσεώς Του προς τους Αποστόλους:
«Λάβετε Πνεύμα Άγιον·
αν τινων αφήτε τας αμαρτίας, αφίενται αυτοίς, αν τινων κρατήτε, κεκράτηνται»;
(Ιω. κ΄, 22-23)
Τέλος, δηλώνετε ότι δεν έχετε «καμία σχέση με τους Μάρτυρες
του Ιεχωβά ή Χιλιαστές, με τους Μορμόνους, με τους Μασόνους, με τη Νέα Εποχή
και με άλλες γνωστές ή άγνωστες αιρέσεις»[7].
Τι ακριβώς εννοείτε; Μήπως ότι ανήκετε στην Μία και Μοναδική Εκκλησία του
Χριστού; Ρωτάμε, διότι στόν κατάλογο «ΟΜΑΔΕΣ ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ
- Χριστιανικές αἱρέσεις καί παραχριστιανικές ὁμάδες»[8]
της ιστοσελίδας της Εκκλησίας της Ελλάδος, διαβάζουμε στήν 30η θέση: «Ἐλευθέρα
Εὐαγγελική Ἐκκλησία (ΕΕΕ)»!
Αναμένοντας απαντήσεις,
Με τιμή
[4]
Αγίου Νεκταρίου «Περί αθανασίας ψυχής και Ιερών Μνημοσύνων», Εκδόσεις Νεκτάριος
Παναγόπουλος, σελ. 86-88
[8]
Ο κατάλογος καταρτίστηκε ἀπό τήν Ε΄ Συνδιάσκεψη Ἐντεταλμένων
γιά θέματα αἱρέσεων καί παραθρησκείας (Ναύπακτος, 13-18.5.1993) καί ἐγκρίθηκε ἀπό
τήν Ἱερά Σύνοδο, http://www.ecclesia.gr/greek/ holysynod/commitees/heresies/ omades_christ.html
Δυστυχώς,
η αποστολή στην ΕΕΕΚ και στο inkomotini.gr, δεν κατέστη δυνατή, διότι η
φόρμα επικοινωνίας αντιμετωπίζει πρόβλημα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου