Αφορμή των παρακάτω αποτελεί η εγκύκλιος του υπουργού Παιδείας προς τα σχολεία με αφορμή την 3η πανελλήνια ημέρα σχολικού αθλητισμού και την εβδομάδα ευρωπαϊκού αθλητισμού.
Θαυμάστε την,
μα κλείστε την μύτη
γιατί ο Γάγγης "μυρίζει".
3η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ 2016-2017
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Αρ.Πρωτ.153162/Δ5/20-09-2016/ΥΠΠΕΘ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ & ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Πληροφορίες: Ε. Χριστοφιλόπουλος
Δ. Κερερές, Χ. Αγγελή
Τηλέφωνο : 210-344.3012
210-344.2753, 210-3443090
FAX : 210-3442210
E-mail : physea(ΑΤ)minedu.gov.gr
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ & ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Πληροφορίες: Ε. Χριστοφιλόπουλος
Δ. Κερερές, Χ. Αγγελή
Τηλέφωνο : 210-344.3012
210-344.2753, 210-3443090
FAX : 210-3442210
E-mail : physea(ΑΤ)minedu.gov.gr
Α. ....
Β. Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Αθλητισμού στην Περιφέρεια Αττικής.
Επιπρόσθετα, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Αθλητισμού (24 Σεπτεμβρίου - 2 Οκτωβρίου2016), που προηγείται της Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού, η Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής διοργανώνει στις 28, 29 και 30 Σεπτεμβρίου αθλητικές δράσεις στα Γυμναστήρια αρμοδιότητας ΥΠ.Π.Ε.Θ.(Εθνικό Γυμναστήριο Αθηνών «Ι. Φωκιανός», Δημόσιο Πρότυπο Παιδικό Γυμναστήριο Καισαριανής) και στο Δημοτικό Αθλητικό Κέντρο Βύρωνα συμπεριλαμβανομένου του Βιοκλιματικού Κολυμβητηρίου "Χρήστος Ταμπαξής").
Η ειδική θεματική ενότητα γνωριμίας με νέες αθλητικές δραστηριότητες, θα περιλαμβάνει :
1)Γνωριμία με μαχητικά αθλήματα: Πάλη, Πυγμαχία,KickBoxing (βιωματική προσέγγιση, λαβές στοιχεία αυτοάμυνας ).
2) Αντισφαίριση Ξυλορακέτας: εκμάθηση και επίδειξη του αθλήματος από αθλητές, αγώνας μεταξύ των συμμετεχόντων (καλούνται όσοι συμμετέχοντες έχουν ρακέτα να τη φέρουν μαζί τους ).
3) Προσέγγιση άλλων μορφών άσκησης: «Η Φυσική Αγωγή καλωσορίζει τη Γιόγκα στην οικογένειά της» (η υπογράμμιση και ο τονισμός δικός μας)
Οι σχολικές μονάδες που επιθυμούν να συμμετάσχουν (Δημοτικά σχολεία Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη-Γυμνάσια –Λύκεια) θα πρέπει να επιλέξουν το αθλητικό κέντρο και να επικοινωνήσουν με τους υπεύθυνους το αργότερο μέχρι την Πέμπτη 22/9. Αθλητές υψηλού επιπέδου θα συμμετέχουν, μαζί με τους μαθητές/τριες στις δράσεις.
Σημειώνεται ότι για τον προγραμματισμό των δράσεων στα αθλητικά κέντρα το ωράριο των ανωτέρω δράσεων θα είναι από τις 09:00 π.μ. έως τις 13:00 μ.μ. Οι δράσεις θα γίνουν σε δύο κύκλους, 09:00π.μ-11:00π.μ. και 11:30π.μ-13:00μ.μ. Επισημαίνεται επίσης, ότι θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας και σύμφωνα με τη χωρητικότητα των παραπάνω εγκαταστάσεων.
Υπεύθυνοι επικοινωνίας:
· Εθνικό Γυμναστήριο Αθηνών «Ι. Φωκιανός»: Καφούρου Άννα, 210. 3235299, 210. 3235599.
· Δημόσιο Πρότυπο Παιδικό Γυμναστήριο Καισαριανής (Γήπεδο ΝEAR EAST):Καρασταμάτη Φανή, Παλαιολόγου Ελευθερία, 210.7212833, 210.7217539, email:d.p.p.g.kaisarianis@gmail.com.
· Δημοτικό Αθλητικό Κέντρο Βύρωνα: Καρασταμάτη Φανή, Γκούφα Παρασκευή, 210. 7212833, 210. 7138258.
Προϋποθέσεις:
Για τη συμμετοχή των μαθητών/τριών απαραίτητο είναι:
Α. το έγκυρο Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.) σύμφωνα με την Κ.Υ.Α. Φ.6/311/79278/21.05.2014 (Φ.Ε.Κ. 1296 τΒ΄21.05.2014) και τις σχετικές διευκρινιστικές εγκυκλίους. Μαθητές και μαθήτριες που δεν διαθέτουν Α.Δ.Υ.Μ. σε ισχύ, μπορούν να συμμετέχουν σε όλες τις μη κινητικές δραστηριότητες (οργανωτικές, δημιουργικές, διαδραστικές κλπ.) και να αναλαμβάνουν διάφορους ρόλους (πχ. γραμματεία, βιντεοσκόπηση, φωτογράφιση κλπ.) κατά τη διάρκεια των κινητικών.
Β. Ονομαστική κατάσταση των μαθητών.
Γ. Ενυπόγραφη δήλωση συμμετοχής του γονέα-κηδεμόνα.
Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΛΕΞΙΟΥ
Σημειώνουμε.
ΠΡΟΣΟΧΗ!!!
Η επαφή με την Γιόγκα στην φράση «Η Φυσική Αγωγή καλωσορίζει τη Γιόγκα στην οικογένειά της», όπως αναφέρεται και διαβάσατε προβλέπεται:
α) ΜΟΝΟ στα πλαίσια της ευρωπαϊκής εβδομάδας αθλητισμού και
β) ΜΟΝΟ για την περιφέρεια Αττικής και
γ) ΜΟΝΟ για τα συγκεκριμένα Γυμναστήρια αρμοδιότητας ΥΠ.Π.Ε.Θ. με τους δασκάλους των αθλημάτων και
δ) ΜΟΝΟ για τις τάξεις Δ΄ Ε΄ ΣΤ΄ Δημοτικού.
Αυτά τα σημειώνουμε για παρερμηνείες, που έγιναν.
και συνεχίζουμε:
Θα βιαστούν να πουν κάποιοι απληροφόρητοι δικαιολογημένα
"μα η Γιόγκα είναι Γυμναστική, και εσύ είσαι ρατσιστής".
Πρώτο μέρος
"Η Γιόγκα, λένε, είναι γυμναστική".
Είναι μεγάααααααλο ψέμα (μα πολύ μεγάλο!!!)
Διαβάζουμε:
1) ΛΕΞΙΚΟ ΟΞΦΟΡΔΗΣ (Το Λεξικό Αγγλικής της Οξφόρδης είναι ένα ιστορικό λεξικό και ο απόλυτος οδηγός για τη σημασία, την προέλευση και την προφορά σχεδόν 830.000 λέξεων, εννοιών και σύνθετων όρων της αγγλικής γλώσσας, όπως ομιλείται σε όλο τον κόσμο).
Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι πολλοί γνήσιοι ινδουιστές δεν αποδέχονται την παρουσίαση ενός μικρού μέρους του ινδουισμού, δηλαδή μερικών σωματικών ασκήσεων, ως ασκήσεων γυμναστικής. Θεωρούν (και έχουν δίκιο) ότι μια τέτοια αντιμετώπιση είναι προσβλητική για την θρησκεία τους.
Τα βασικά σημεία των προαναφερθέντων παρουσιάζονται με συντομία στο Λεξικό της Οξφόρδης για τις παγκόσμιες θρησκείες.
Αναφέρεται χαρακτηριστικά (ελεύθερη απόδοση στα ελληνικά):
«Γιόγκα. …. Τα μέσα και οι τεχνικές για να μεταβάλλεται η συνειδητότητα και για να επιτυγχάνεται η απελευθέρωση (μόκσα) από το κάρμα και την μετεμψύχωση (σαμσάρα) στις Ινδικές θρησκείες. …Σήμερα η γιόγκα είναι αναπόσπαστο μέρος του Ινδουισμού. Σπουδαίοι σύγχρονοι Ινδουιστές παρουσιάζουν – συνιστούν διάφορα είδη γιόγκα.»
«Yoga. …. The means or techniques for transforming consciousness and attaining liberation (*mokşa) from *karma and rebirth (*samsara) in Indian religions. …Today yoga is an integral part of Hinduism. Important modern Hindus have advocated various kinds of yoga.» (σελ. 651)
Πηγή: Bowker, John (editor). The concise Oxford dictionary of world religions. Oxford University Press, 2005. (Το συνοπτικό λεξικό της Οξφόρδης για τις παγκόσμιες θρησκείες).
«Yoga. …. The means or techniques for transforming consciousness and attaining liberation (*mokşa) from *karma and rebirth (*samsara) in Indian religions. …Today yoga is an integral part of Hinduism. Important modern Hindus have advocated various kinds of yoga.» (σελ. 651)
Πηγή: Bowker, John (editor). The concise Oxford dictionary of world religions. Oxford University Press, 2005. (Το συνοπτικό λεξικό της Οξφόρδης για τις παγκόσμιες θρησκείες).
2) AMERICAN YOGA ASSOCIATION (ένα από τα πιο σεβαστά σχολεία γιόγκας της Αμερικής δεν συνιστά την γιόγκα σε παιδιά κάτω των 16 ετών).
Γενικές πληροφορίες για Γιόγκα
Η Γιόγκα και τα παιδιά.
Οι ασκήσεις Γίογκα δεν συνιστώνται για παιδιά κάτω των 16 ετών επειδή το νευρικό και το αδενικό τους σύστημα ακόμα αναπτύσονται και οι ασκήσεις γιόγκα μπορεί να επηρεάσουν τη φυσιολογική τους ανάπτυξη. Δύο απ' τους καλούς μου δάσκαλους Rama και Lakshmanjoo, με συμβούλεψαν σχετικά με τους κινδύνους στους οποίους οι ασκήσεις γιόγκα μπορεί να εκθέσουν τα παιδιά. Τα παιδιά μπορούν να εξασκηθούν με ασφάλεια στο διαλογισμό και σε απλές ασκήσεις αναπνοής εφ’ όσον δεν κρατάνε την αναπνοή τους. Αυτές οι τεχνικές μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά τα παιδιά στο να μάθουν να χαλαρώνουν, να συγκεντρώνονται και να μειώσουν την παρορμητικότητά τους. Τα παιδιά που έχουν εκπαιδευθεί σε αυτές τις τεχνικές μπορούν πιο εύκολα να διαχειριστούν συναισθηματικές αναστατώσεις και να ανταποκριθούν σε περιστάσεις που προκαλούν στρες. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι ασκήσεις Γιόγκα και οι τεχνικές αναπνοής επηρεάζουν τη φυσική κατάσταση. Οι άνθρωποι σήμερα, γενικά αποδέχονται το γεγονός ότι θεραπείες όπως η πιεσοθεραπεία, το νευρομυικό μασάζ και η ρεφλεξολογία μπορούν να έχουν αποτέλεσμα λόγω της πίεσης που ασκείται στα διάφορα μέρη του σώματος. Η φυσική εξήγηση για τα αποτελέσματα της γιόγκα μπορεί να είναι παρόμοια. Οι ασκήσεις και οι τεχνικές αναπνοής κάνουν ουσιαστικά μασάζ και ασκούν πίεση στα σημεία του σώματος που βρίσκονται ενδοκρινείς αδένες. Πολλές ασκήσεις γιόγκα φαίνεται να στοχεύουν στα νεύρα των ποδιών, των χεριών, του λαιμού και της σπονδυλικής στήλης.
Συνοψίζοντας, η θέση μας είναι ότι η ανάπτυξη του οργανισμού ελέγχεται σε μεγάλο βαθμό από το αδενικό σύστημα. Είναι μια περίπλοκη διαδικασία και οι ισχυρές φυσικές και πνευματικές επιδράσεις των ασκήσεων γιόγκα μπορεί να επηρεάσουν τη φυσιολογική ανάπτυξη.
General Yoga Information
Yoga and Children
Yoga exercises are not recommended for children under 16 because their bodies’ nervous and glandular systems are still growing, and the effect of Yoga exercises on these systems may interfere with natural growth. Two of my great teachers, Rama and Lakshmanjoo, advised me of the dangers that Yoga asans may pose for young children...
3) Η Μπαγκαβάτ Γκίτα, ή Μπαγκαβαντγκίτα (भगवद्गीता), που σημαίνει «Το Θείο Τραγούδι"» είναι ένα από τα σημαντικότερα ιερά κείμενα του Ινδουϊσμού.
Η Μπαγκαβάντ Γκιτά, το ιερό κείμενο της λατρείας του θεού Κρίσνα (ενσάρκωσης του Βίσνου, ενός από τους κυριότερους θεούς του ινδουισμού), διδάσκοντας τη γιόγκα ως τέλειο τρόπο ένωσης του ανθρώπου με τον Κρίσνα, μεταξύ άλλων αναφέρει:
«Μ’ αυτόν τον τρόπο, με τον έλεγχο του σώματος, του νου και των πράξεων, ο γιόγκι, θέτοντας τέλος στην υλική του ύπαρξη, φθάνει στην κατοικία Μου» (κεφ. 6, στ. 15).
«Ο γιόγκι που έχει το νου του συγκεντρωμένο πάνω Μου γνωρίζει χωρίς αμφιβολία την υπέρτατη ευτυχία. Έχοντας καταλάβει ότι η φύση του συμμετέχει του Απολύτου, είναι ήδη απελευθερωμένος· ο νους του είναι γαλήνιος, τα πάθη του κατευνασμένα. Είναι ελεύθερος από κάθε αμαρτία. Βρισκόμενος στο στάδιο της πνευματικής συνειδητοποίησης, εξαγνισμένος από κάθε υλικό μίασμα, ο γιόγκι απολαμβάνει την υπέρτατη ευτυχία σε συνεχή ενότητα με το Απόλυτο.
Ο αληθινός γιόγκι βλέπει Εμένα σε όλα τα όντα και όλα τα όντα σε Μένα. Πράγματι, ένας άνθρωπος με πνευματική συνείδηση Με βλέπει παντού. Εκείνος που Με βλέπει παντού και βλέπει τα πάντα σε Μένα δεν χωρίζεται ποτέ από Μένα, όπως κι Εγώ δεν χωρίζομαι ποτέ απ’ αυτόν. Ο γιόγκι, γνωρίζοντας ότι είμαι ένα και το αυτό με την Υπέρτατη Ψυχή, που βρίσκεται μέσα στην καρδιά όλων των πλασμάτων, Με λατρεύει και ζει πάντα μέσα Μου» (στ. 27-31).
(Πηγη¨http://o-nekros.blogspot.gr/2015/04/blog-post_4.html)
«Μ’ αυτόν τον τρόπο, με τον έλεγχο του σώματος, του νου και των πράξεων, ο γιόγκι, θέτοντας τέλος στην υλική του ύπαρξη, φθάνει στην κατοικία Μου» (κεφ. 6, στ. 15).
«Ο γιόγκι που έχει το νου του συγκεντρωμένο πάνω Μου γνωρίζει χωρίς αμφιβολία την υπέρτατη ευτυχία. Έχοντας καταλάβει ότι η φύση του συμμετέχει του Απολύτου, είναι ήδη απελευθερωμένος· ο νους του είναι γαλήνιος, τα πάθη του κατευνασμένα. Είναι ελεύθερος από κάθε αμαρτία. Βρισκόμενος στο στάδιο της πνευματικής συνειδητοποίησης, εξαγνισμένος από κάθε υλικό μίασμα, ο γιόγκι απολαμβάνει την υπέρτατη ευτυχία σε συνεχή ενότητα με το Απόλυτο.
Ο αληθινός γιόγκι βλέπει Εμένα σε όλα τα όντα και όλα τα όντα σε Μένα. Πράγματι, ένας άνθρωπος με πνευματική συνείδηση Με βλέπει παντού. Εκείνος που Με βλέπει παντού και βλέπει τα πάντα σε Μένα δεν χωρίζεται ποτέ από Μένα, όπως κι Εγώ δεν χωρίζομαι ποτέ απ’ αυτόν. Ο γιόγκι, γνωρίζοντας ότι είμαι ένα και το αυτό με την Υπέρτατη Ψυχή, που βρίσκεται μέσα στην καρδιά όλων των πλασμάτων, Με λατρεύει και ζει πάντα μέσα Μου» (στ. 27-31).
(Πηγη¨http://o-nekros.blogspot.gr/2015/04/blog-post_4.html)
4) περιοδικό "Γιόγκα" στην Ελλάδα
- Ὁ γκουρού Παραμχάμσα Σατυανάντα (1923-2009) παραδέχεται τό ἐνδεχόμενο: «Μαζί μέ τή λύτρωση ἀπό περιορισμούς καί δυστυχίες, μπορεῖς νά περάσεις τά ὑπόλοιπα χρόνια σ’ ἕνα ψυχιατρεῖο. Δυστυχῶς αὐτό ἔχει συμβεῖ σέ μερικούς ἀνθρώπους, πού ἀκολούθησαν πρακτικές Γιόγκα, χωρίς καθοδήγηση ἤ διαφορετικά δέν ὑπάκουσαν στίς ὁδηγίες τοῦ δασκάλου τους». (Περιοδικό «Γιόγκα» 15/ 1981, σέλ. 41- 42)
- Παραμχάμσα Σατυανάντα: «Φυσικά μπορεῖ νά συμβεῖ καί ἀτύχημα, ἴσως καταλήξετε σέ ψυχιατρεῖο γιά μερικό καιρό. Ἀλλά τά πάντα εἶναι ἕνα ρίσκο. Ἡ ζωή εἶναι ἕνα μεγάλο ρίσκο καί ὁ ἄνθρωπος ὀφείλει νά εἶναι ριψοκίνδυνος πολεμιστής… Τί θά συμβεῖ, ἄν ἐξασκηθῶ στήν Κουνταλίνι Γιόγκα καί τρελαθῶ; Τότε ἐσεῖς θ’ ἀρχίσετε νά ἐξασκεῖσθε, κι ἄν τρελαθεῖτε, τότε κάποιος ἄλλος θ’ ἀρχίσει. Τελικά θά ἐξημερώσουμε τήν Κουνταλίνι» (Περιοδικό «Γιόγκα» 5/ 1981, σελ. 8.)
(Για περισσότερες πληροφορίες του περιοδικού και πως εργάζεται:http://www.satyanandayoga.gr/el/media-gr/download-page.html)
5) Ραμπιντρανάθ Ρ. Μαχαράτζι
«Φοβερές ψυχικές ἐμπειρίες περίμεναν τόν ἀπρόσεκτο αὐτοσυγκεντρούμενο, ὅμοιες μέ ἕνα ἄσχημο ταξίδι στά ναρκωτικά. Δαίμονες πού περιγράφονται στίς Βέδες ἔχει γίνει γνωστό ὅτι ἔχουν καταλάβει μερικούς γιόγκι. Ἡ δύναμη τῆς Κουνταλίνι ἡ ὁποία λέγεται ὅτι εἶναι συσπειρωμένη σάν φίδι στή βάση τῆς σπονδυλικῆς στήλης, μπορεῖ νά προκαλέσει ἐκστατικές ἐμπειρίες, ὅταν ἀποδεσμευτεῖ σέ βαθιά αὐτοσυγκέντρωση ἤ ἄν δέν ἐλεγχθεῖ κατάλληλα, μπορεῖ νά προκαλέσει μεγάλη διανοητική ἡ ἀκόμα καί σωματική ζημιά…». Ὁ θάνατος ἑνός Γκουρού, ἔκδ. Πέργαμος, Ἀθήνα 1986, σ.63
6) Ο Κλάους Κένεθ, πρώην γιόγκι που μεταστράφηκε στην Ορθοδοξία μαρτυρεί:
«Στη διάρκεια της εξάσκησής μου στο διαλογισμό μετατρεπόμουν σε ένα μέσον και λειτουργούσα ως τηλεβόας πνευμάτων, των οποίων την προέλευση (χωρίς το Άγιο Πνεύμα) δεν μπορούσα με τίποτα να διακρίνω. Γινόμουν δίαυλος και μετέδιδα μηνύματα πεθαμένων διδασκάλων (στην πραγματικότητα επρόκειτο για δαίμονες που μιμούνταν τη φωνή των νεκρών) προς άτομα που στέκονταν κοντά μου. Είχα στη διάθεσή μου μια ολόκληρη ποικιλία σαγηνευτικών για μένα ανεξήγητων φαινομένων, τα οποία άλλωστε έχω ήδη αναφέρει. Μπορούσα να γίνω αόρατος, να βλέπω την αύρα του αντικρινού μου, να εξέρχομαι από το σώμα μου, να κάνω αστρικά ταξίδια, να κινούμαι πέρα από τα σύνορα του χωροχρόνου, να βλέπω UFO, να υπεισέρχομαι στις σκέψεις και τον εσωτερικό κόσμο του άλλου και με αυτή τη δύναμη να τον οδηγώ όπου εγώ ήθελα».
«Η επικοινωνία κι ο πνευματικός συγχρωτισμός με θεότητες του τρόμου, με πνεύματα του κακού, με βρικόλακες, θεές της εκδίκησης, διαβόλους και αγγελιαφόρους του θανάτου, την οποία προσωπικά πρωτοσυνάντησα στο Νεπάλ με τη μορφή τρομακτικότατων προσωπείων, έφερε τη σταδιακή καταβύθιση σε πιο φοβερές συναντήσεις και συγκεκριμένα με έριξαν κατευθείαν στα χέρια μιας καταστροφικής θεάς, της μαύρης Κάλι, που παγκοσμίως θεωρείται από τις πλέον φοβερές και αποκρουστικές θεότητες εν γένει. Η ίδια με είχε παραλάβει στο ναό της στην Καλκούτα για ένα ταξιδάκι εξωσωματικό. Η ισχυρή και αλησμόνητη αυτή εμπειρία με έκανε την εποχή εκείνη, γεμάτο καμάρι κι υπερηφάνεια, να πιστεύω πως είχα επιτέλους φθάσει το στόχο μου, δηλαδή να είμαι αφ’ εαυτού θεός και να κατανικώ με τις δικές μου δυνάμεις το θάνατο. […]
Κανένας που δεν έχει τύχει ποτέ να συναντήσει τέτοιους δαίμονες απλά, σωματικά μπροστά του, δεν μπορεί να καταλάβει τον τρόμο μου, όταν αυτοί με επισκέπτονταν στη διάρκεια, αλλά και μετά το διαλογισμό, τόσο στο μοναστήρι στην Ταϊλάνδη, όσο και αργότερα στη Βολιβία. Ήταν βιολογικά ορατοί, πραγματικές υπάρξεις».
(Κλ. Κένεθ, Θεοί, είδωλα, γκουρού, σελ. 117, 119-120, 140-141, 177, 242-244 – βλ. και την αυτοβιογραφία τουΧιλιάδες μίλια προς τον τόπο της καρδιάς, εκδ. Εν πλω 2009).
«Η γιόγκα δεν είναι σπορ, ούτε εξυπηρετεί την ευεξία του σώματος. Λίγο τρέξιμο στο δάσος ή λίγη άσκηση στο γυμναστήριο φέρνει τα ίδια, αν όχι καλύτερα αποτελέσματα» (Κλ. Κένεθ, ό.π., σελ. 135).
Δεύτερο μέρος
"Είσαι ρατσιστής."
Απάντηση: Δεν είμαι.
Αυτός είναι:
· Ὁ Βιβεκανάντα συμμετεῖχε στὸ «Ἀ' Κοινοβούλιο τῶν Θρησκειῶν τοῦ Κόσμου», στὸ Σικάγο 1893, ὅπου μίλησε γιὰ τὴν ἑνότητα τῶν θρησκειῶν καὶ προσφώνησε τοὺς συνέδρους ὡς ἑξῆς: «ἂν κάποιος ἀπὸ αὐτὸ τὸ ἀκροατήριο ἐλπίζει ὅτι αὐτὴ ἡ ἑνότητα θὰ ἔρθει μὲ τὸ θρίαμβο μίας ὁποιασδήποτε θρησκείας καὶ τὸν ἀφανισμὸ τῶν ἄλλων, σ' αὐτὸν δὲν ἔχω παρὰ νὰ πῶ: Ἀδερφέ μου οἱ ἐλπίδες σου θὰ διαψευσθοῦν. Μήπως ἐπιθυμῶ οἱ Χριστιανοὶ νὰ γίνουν Ἰνδουϊστές; Πρὸς Θεοῦ! Μήπως ἐπιθυμῶ οἱ Ἴνδουϊστὲς ἢ οἱ Βουδιστὲς νὰ γίνουν Χριστιανοί; Πρὸς Θεοῦ! ... Οἱ Χριστιανοὶ δὲν πρέπει νὰ γίνουν Ἰνδουϊστές, οὔτε Βουδιστὲς οὔτε καὶ αὐτοὶ νὰ γίνουν Χριστιανοί. Ἀλλὰ κάθε θρησκεία θὰ πρέπει νὰ ἀφομοιώσει τὸ πνεῦμα τῶν ἄλλων θρησκειῶν, διατηρώντας ὡστόσο τὶς ἰδιαιτερότητές της, προκειμένου νὰ ἀναπτυχθεῖ σύμφωνα μὲ τοὺς δικούς της νόμους».
Ἡ ὑποδοχὴ ποὺ ἐπιφύλαξαν οἱ Δυτικοὶ στὸ Βιβεκανάντα ὑπῆρξε ἰδιαίτερα θερμή.
Ἂν κι᾿ ὁ λόγος τοῦ Βιβεκανάντα, ὅπως καὶ πολλῶν ἄλλων συγχρόνων «δασκάλων» τῶν ἀνατολικῶν θρησκειῶν καὶ τοῦ ἀποκρυφισμοῦ, ἀκούγεται λογικὸς καὶ πανανθρώπινος στὸν ἀνυποψίαστο ἀκροατή, ἡ συνέχεια ἀποδεικνύει ὅτι ὁ Ἰνδὸς Γκουροὺ δὲν ὑπῆρξε καὶ τόσο εἰλικρινής. Χαρακτηριστικό, ἄλλὰ καὶ ἀποκαλυπτικὸ εἶναι τὸ ἀκόλουθο ἀπόσπασμα ἀπὸ τὸν πύρινο λόγο του σὲ φοιτητὲς στὸ Madras κατὰ τὴν ἐπιστροφή του στὴν Ἰνδία, ὅπου τοῦ ἔγινε ἀποθεωτικὴ ὑποδοχή:
«Αὐτό εἶναι τό μεγάλο ἰδανικό πού βρίσκεται τώρα μπροστά μας, κι ὁ καθένας πρέπει γι’ αὐτό νά ὁπλισθεῖ - ἡ ἅλωση τοῦ κόσμου ἀπό τήν Ἰνδία - τίποτε λιγότερο ἀπό αὐτό ... Σήκω Ἰνδία, καί κυρίευσε τόν κόσμο μέ τήν πνευματικότητά σου... Τώρα εἶναι ὁ καιρός νά ἐργαστοῦμε γιά νά εἰσδύσουν οἱ πνευματικές ἰδέες τῆς Ἰνδίας βαθιά στή Δύση. Γι’ αὐτό, νέοι τοῦ Μαντρᾶς, σᾶς παρακαλῶ ἀκριβῶς αὐτό νά σκέπτεστε. Πρέπει νά πορευθοῦμε, πρέπει νά κυριεύσουμε ὅλο τόν κόσμο μέ τήν πνευματικότητα καί τή φιλοσοφία μας. Δέν ὑπάρχει ἄλλη ἐναλλακτική λύση. Ἤ θά τό κάνουμε ἤ θά πεθάνουμε. Ἡ μόνη προϋπόθεση ἐθνικῆς ζωῆς, μίας ἀφυπνισμένης καί γεμάτης δύναμη ἐθνικῆς ζωῆς, εἶναι ἡ κυριαρχία τοῦ κόσμου μέ βάση τήν ἰνδική σκέψη».
Και συνεχίζουμε:
Αυτά τα προαναφερθέντα είναι κατευθείαν από το "μητροπολιτικό κέντρο" της Γιόγκα (την Ινδία και τους μεγάλους γκουρού) και όχι από τα "μικρομάγαζα" που στήνουν σε κάθε παραλία τα καλοκαίρια οι γκουρούδες - "μαϊμούδες" (μη γελάσετε, η μαϊμού είναι από τα ιερά ζώα στην Ινδία και τυγχάνουν καλύτερης μεταχείρισης από τους ανθρώπους που ζουν σαν ζώα), δηλαδή :
"...Στις πόλεις της Ινδίας χιλιάδες οικογένειες έχουν για σπίτι τους το πεζοδρόμιο. Εκεί μαγειρεύουν, εκεί κάνουν την ανάγκη τους δημοσίως, εκεί κοιμούνται την νύχτα, πάνω στα τσουβάλια. Τις νύχτες τα πεζοδρόμια είναι γεμάτα από ανθρώπινα κορμιά...Οι ίδιοι οι γονείς πιάνουν τα παιδιά τους όσο είναι νήπια ακόμα και τους εξαρθρώνουν τα χέρια, τα πόδια, τα καθιστούν ανάπηρα για όλη τους τη ζωή, για να προκαλούν τον οίκτο των περαστικών και να μαζεύουν περισσότερα χρήματα... Σε 44 εκατομμύρια έχουν καταγραφεί σήμερα από διεθνείς οργανισμούς τα παιδιά κάτω των 14 ετών, που δουλεύουν σε καμίνους παραγωγής τσιμεντόλιθων, σε οικοδομές, σε ορυχεία και σε κάθε είδους βαριά , απάνθρωπη δουλεία. Τα 10 εκατομμύρια απ' αυτά έχουν παραχωρηθεί ως ισόβιοι σκλάβοι από την ίδια τους την οικογένεια για την εξάλειψη κάθε χρέους. Να μην μιλήσουμε για την πορνεία...
(Πηγή: Διονύσιος Φαρασιώτης, "Οι γκουρού ο νέος και ο γέροντας Παΐσιος, Θεσσαλονίκη 2009, επιμέλεια - έκδοση Ρακοβάλης Αθανάσιος).
- Εκεί άραγε η γιόγκα γιατί δεν μπόρεσε να κάνει κάτι;
- Γιατί ο γκουρού λιγουρεύεται την Δύση; για το ζεστό χρήμα, είναι η απάντηση.
Τρίτο Μέρος
Η τέχνη της αποπλάνησης.
Η γιόγκα παρουσιάζεται στις δυτικές κοινωνίες ως "εξωτική" γυμναστική, με στόχο να γίνει πιο εύκολα αποδεκτή, από άτομα που ανήκουν σε μία τουλάχιστον από τις εξής κατηγορίες:
– έχουν περιορισμένες γνώσεις για τις μεγάλες παγκόσμιες θρησκείες (χριστιανισμό, ινδουισμό, βουδισμό, ισλάμ),
– έχουν επιφανειακή γνώση για την δική τους πίστη,
– είναι αδιάφοροι ή μισό-αδιάφοροι θρησκευτικά,
– είναι άθεοι.
– έχουν περιορισμένες γνώσεις για τις μεγάλες παγκόσμιες θρησκείες (χριστιανισμό, ινδουισμό, βουδισμό, ισλάμ),
– έχουν επιφανειακή γνώση για την δική τους πίστη,
– είναι αδιάφοροι ή μισό-αδιάφοροι θρησκευτικά,
– είναι άθεοι.
Αν η γιόγκα παρουσιαζόταν ευθέως, ως μέρος της ινδουιστικής ή της βουδιστικής θρησκείας, θα προκαλούσε πολλές αντιδράσεις. Για παράδειγμα οι συνειδητοί χριστιανοί (ανεξαρτήτως ομολογίας, δηλαδή ορθόδοξοι, ρωμαιοκαθολικοί ή προτεστάντες) ή οι συνειδητοί μουσουλμάνοι, θα καταλάβαιναν ότι δεν μπορούν να προσεύχονται ταυτόχρονα σε δύο διαφορετικούς θεούς.
Οι χριστιανοί (ορθόδοξοι, ρωμαιοκαθολικοί, προτεστάντες) αποδέχονται σε γενικές γραμμές ως πραγματικό Θεό τον Τριαδικό (Αγία Τριάδα), (οι θεολογικές διαφορές που υπάρχουν μεταξύ των χριστιανών, παρουσιάζονται σε άλλες πηγές).
Οι χριστιανοί (ορθόδοξοι, ρωμαιοκαθολικοί, προτεστάντες) αποδέχονται σε γενικές γραμμές ως πραγματικό Θεό τον Τριαδικό (Αγία Τριάδα), (οι θεολογικές διαφορές που υπάρχουν μεταξύ των χριστιανών, παρουσιάζονται σε άλλες πηγές).
Οι μουσουλμάνοι αποδέχονται ως θεό τον Αλλάχ (όπως αυτός διδάσκεται σύμφωνα με το Κοράνιο – το δικαίωμα τους να έχουν αυτή την πίστη είναι πλήρως σεβαστό). Έτσι και οι ινδουιστές έχουν τους δικούς τους θεούς (και αυτών το δικαίωμα να έχουν αυτή την πίστη είναι επίσης σεβαστό).
Οι δε άθεοι, λόγω των πεποιθήσεών τους, θα αρνούνταν να εφαρμόσουν μία θρησκευτική πρακτική.
Όταν όμως κάποιος παρουσιάζει τη γιόγκα ως γυμναστική άσκηση, συνειδητά ή ασυνείδητα παραπλανά και οδηγεί στον ινδουισμό – βουδισμό όσους ανήκουν στις προαναφερθείσες κατηγορίες ανθρώπων.
Το να παρουσιάζει κανείς τις σωματικές ασκήσεις της γιόγκα, ισχυριζόμενος ότι είναι απλή γυμναστική, η οποία δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τον ινδουισμό ή τον βουδισμό, ισοδυναμεί με το να ισχυρίζεται ότι το άγαλμα της Ελευθερίας δεν βρίσκεται στην Νέα Υόρκη ή ο πύργος του Άιφελ δεν ανήκει στο Παρίσι. Θα γίνει πιστευτός μόνο από όσους ζουν σε περιοχές απομακρυσμένες από τον πολιτισμό και δεν έχουν επικοινωνία με το σύγχρονο κόσμο.
Το να παρουσιάζει κανείς τις σωματικές ασκήσεις της γιόγκα, ισχυριζόμενος ότι είναι απλή γυμναστική, η οποία δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τον ινδουισμό ή τον βουδισμό, ισοδυναμεί με το να ισχυρίζεται ότι το άγαλμα της Ελευθερίας δεν βρίσκεται στην Νέα Υόρκη ή ο πύργος του Άιφελ δεν ανήκει στο Παρίσι. Θα γίνει πιστευτός μόνο από όσους ζουν σε περιοχές απομακρυσμένες από τον πολιτισμό και δεν έχουν επικοινωνία με το σύγχρονο κόσμο.
Μετά τα παραπάνω πρόσεξε σε παρακαλώ σε τι κίνδυνο βάζει τα παιδιά σου ο κ.κ. υπουργός, και αναλογίσου την ευθύνη σου φίλε Εκπαιδευτικέ, φίλε Γονιέ.
Θες γιόγκα, κάνε γιόγκα μα σαν κάνεις γιόγκα παίρνεις όλο το πακέτο. Σκέψου όσο είναι νωρίς, και δεν έχει πειραχθεί ο εγκέφαλός σου από τις ανάποδες κατακόρυφες στάσεις (δεν κάνω πλάκα) και από το ψηστήρι του γκουρού σου (μύηση στον ινδικό τρόπο ζωής, φαγητό, διακόσμηση σπιτιού κ.α.), σκέψου, που μπορείς να καταλήξεις. Η αυτοθέωση (βασικός στόχος του ινδουισμού) είναι δύσκολη και οδηγεί στην τρέλα - δαιμονισμό (φωτισμός για τα δεδομένα των γκουρού), και η τρέλα πάει στα βουνά συγκεκριμένα στα άσραμ (κοινότητες-σχολεία) των μεγάλων γκουρού (Babaji) των Ιμαλαΐων.
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Φίλε μου, Φίλη
εκεί θα καταντήσεις
αν ρότα δεν αλλάξεις,
κοινή μοιρά θα σέ 'βρει
με κείνους που αράζεις,
που τους εκμεταλλευτήκαν
στον κάδο των αχρήστων καταλήξαν,
φοβερά ενοχλημένοι
και στο τέλος προδομένοι.
Με πόνο και αγάπη για την αλήθεια
Καλλίκας Παύλος
καθηγητής Θεολόγος
Υ.Γ1 Οι μαρτυρίες που χρησιμοποίησα είναι όλες από τον δικό τους χώρο, και δεν άγγιξα καθόλου την "θεολογία" τους που πάσχει αφάνταστα και απαξιώνει τραγικά αυτό που λέμε "άνθρωπος" (θεογονία, μορφές "θεών", "θεοί" μισοίάνθρωποι και μισοί ζώα, ανθρωπόμορφα τέρατα, ανθρωποθυσίες, αυτοκτονίες, εξαπάτηση και δεν συμμαζεύεται).
Ενδεικτικά, αν πιστεύετε ακόμη οτι η Γιόγκα βοηθάει στην χαλάρωση, την ευεξία, την υγεία, την ισορροπία περιεργαστείτε την παρακάτω εικόνα:
"θεά" Κάλι μια απο τις χιλιάδες "θεότητες" του Ινδουισμού.
"... Καί να δείς Ινδούς οικογενειάρχες να προσεύχονται στην θεά Κάλι... Τί να πούμε... Διεστραμμένη παράδοση;... Σύγχυση;... Δαιμονική συνήθεια; ... Πώς είναι δυνατόν να μην τους προκαλεί αποτροπιασμό αυτή η δαιμονική "θεά";
(Πηγή: Διονύσιος Φαρασιώτης, "Οι γκουρού ο νέος και ο γέροντας Παΐσιος, Θεσσαλονίκη 2009, επιμέλεια - έκδοση Ρακοβάλης Αθανάσιος).
Υ.Γ2 Υπάρχουν κάποιοι που ασκήθηκαν στη γιόγκα επί σειρά ετών και την απέρριψαν, βεβαιώνοντας οι ίδιοι ότι συνδέεται με δαιμονική ενέργεια. Τέτοιοι άνθρωποι είναι:
α) ο δικός μας (Έλληνας) καθηγητής Φυσικής Αθανάσιος Ρακοβαλής, συγγραφέας του βιβλίου Οι γκουρού, ο νέος και ο γέροντας Παΐσιος (υπό το ψευδώνυμο Διονύσιος Φαρασιώτης), και
β) ο Κλάους Κένεθ έχει γράψει τα βιβλία "Θεοί, είδωλα, γκουρού" και την αυτοβιογραφία του "Χιλιάδες μίλια προς τον τόπο της καρδιάς".
Και οι δύο διδάχτηκαν τη γιόγκα στην Ινδία και έζησαν σε ινδουιστικά άσραμ (κοινότητες-σχολές δασκάλων γιόγκα). Την εγκατέλειψαν βεβαιώνοντας ότι διαπίστωσαν σ’ αυτήν δαιμονική ενέργεια.
Το Υπουργείο Παιδείας προειδοποιεί
η εφαρμογή των εγκυκλίων
στα θέματα αυτά
βλάπτουν σοβαρά
την ψυχική και σωματική
υγεία των μαθητών.
η εφαρμογή των εγκυκλίων
στα θέματα αυτά
βλάπτουν σοβαρά
την ψυχική και σωματική
υγεία των μαθητών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου