24 Οκτ 2016

Τα περί ‘’δήθεν’’ δογματικών διαφορών, στο άρθρο του κ. Δ. Κεραμιδά


Αποτέλεσμα εικόνας για Ορθόδοξοι και Καθολικοί και η κοινή ευθύνη της συνοδικότητας – Σκέψεις πάνω στο κείμενο του Κιέτι

ΤΑ ΠΕΡΙ ‘’ΔΗΘΕΝ’’ ΔΟΓΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ, ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ κ. Δ. ΚΕΡΑΜΙΔΑ
Ο κ. Δημήτρης Κεραμιδάς, ο οποίος είναι διδάσκων στο Ποντιφικό Πανεπιστήμιο Angelicum της Ρώμης, σε κείμενό του που τιτλοφορείται «Ορθόδοξοι και Καθολικοί και η κοινή ευθύνη της συνοδικότητας – Σκέψεις πάνω στο κείμενο του Κιέτι» που δημοσιεύτηκε στον διαδικτυακό ιστότοπο www.amen.gr, μεταξύ άλλων αναφέρει τα εξής : «…Με τον τρόπο αυτό οι καλές προθέσεις για την οικοδομή της ενότητος θα αποκτούσαν μια συγκεκριμένη αναφορά, πέρα από τις ατομικές (και εξόχως αντισυνοδικές) ιδέες θεολόγων και ιεραρχών - και των δύο Εκκλησιών - που υποβοηθούμενοι» από μια ορισμένη ανεπάρκεια στην κοινοποίηση των οικουμενικών κεκτημένων στην εκκλησιαστική βάση, εμφανίζονται πρόθυμοι να προστατέψουν την καθαρότητα της πίστης από…δήθεν δογματικές εκτροπές».

Γιατί δεν κάνει αναφορά ο κ. Δημήτρης Κεραμιδάς, ο οποίος είναι διδάσκων στο Ποντιφικό Πανεπιστήμιο Angelicum της Ρώμης, στις κακόδοξες ατομικές (και εξόχως αντισυνοδικές) εξάρσεις των παπικών πλανών του παπικού εξουσιαστικού πρωτείου και της δογματικής διαστροφής του ‘’αλαθήτου’’; Για την αντισυνοδικότητα του παπικού εξουσιαστικού πρωτείου και τη δογματική εκτροπή του ‘’αλαθήτου’’, έπρεπε να ομιλεί όταν αναφέρεται σε ατομικές (και εξόχως αντισυνοδικές) συμπεριφορές και ‘’ιδέες’’.
Ποιες είναι οι ‘’δήθεν’’ δογματικές εκτροπές που αναφέρει; Αγνοεί τις παπικές πλάνες που παρεισέφρησαν μετά το Σχίσμα του 1054 μ. Χ., ο κ. Δημήτρης Κεραμιδάς, ο οποίος είναι διδάσκων στο Ποντιφικό Πανεπιστήμιο Angelicum της Ρώμης; Διαφωνεί με τις φράσεις του Αγίου Μάρκου του Ευγενικού που λέγει ότι «ως αιρετικούς αυτούς απεστράφημεν και δια τούτο αυτών εχωρίσθημεν» και «αιρετικοί εισίν άρα και ως αιρετικούς αυτούς απεκόψαμεν»;
Η αιρετική προσθήκη του Filioque, η οποία ήταν και η κύρια αιτία του Σχίσματος παρέμεινε. Δεν είναι δογματική εκτροπή; «Η και ‘’εκ του Υιού’’ εκπόρευσις του Αγίου Πνεύματος εισάγει την διαρχίαν ή τον ημισαβελλιανισμόν εις την Αγίαν Τριάδα, υποτιμά το Άγιον Πνεύμα και παραποιεί όλην την Τριαδολογίαν» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Αρχιμανδρίτης Γεώργιος Καψάνης (’Ορθοδοξία και Παπισμός).
Η κακοδοξία του Παπικού εξουσιαστικού πρωτείου, με την αυθαίρετη παρερμηνεία του σχετικού Αγιογραφικού χωρίο, τι αποτελεί; Το παπικό αλάθητο, το οποίο ως δόγμα θεσπίστηκε το 1870 μ.Χ. στην Α΄ Σύνοδο του Βατικανού, δεν είναι δογματική εκτροπή;
Η αυθαίρετη χρήση αζύμου άρτου στη Θεία Λειτουργία δεν αποτελεί εκτροπή; Η θέσπιση της εορτής της Ασπόρου Συλλήψεως της Θεοτόκου 1140 μ.Χ. και που ακολούθως το έτος 1854 μ.Χ. με τον Πάπα Πίο Θ΄ θεσπίστηκε ως δόγμα, δεν αποτελεί δογματική εκτροπή; Η Μαριολατρεία επίσης των Παπικών, αποτελεί την πρέπουσα τιμή στην Υπεραγία Θεοτόκο;
Η μη παραδοχή από μέρους των Παπικών της διάκρισης ουσίας και ενεργείας του Θεού, με τη συνεπακόλουθη άρνηση της αποδοχής της Ορθόδοξης Θεολογίας του Ακτίστου Φωτός, δεν αποτελεί δογματική εκτροπή; Ο κ. Δημήτρης Κεραμιδάς, ο οποίος είναι διδάσκων στο Ποντιφικό Πανεπιστήμιο Angelicum της Ρώμης, δεν είδε δογματικές εκτροπές στον Παπισμό; 

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Είναι τόσο δύσκολο να ερμηνεύσεις τη γραφή χωρίς πλάνη; Κι όμως είναι δύσκολο.. Κατ΄αρχήν είναι γραμμένη στα Ελληνικά,Ελληνικά τα οποία από την εισβολή των Γερμανικών επιδρομών στη Ρώμη μετά το χωρισμό του ενιαίου Ρωμαικού κράτους σε ανατολικό και δυτικό έγιναν μια σχεδόν άγνωστη γλώσσα. Λεπτές δογματικές έννοιες δε κατανοήθηκαν επαρκώς από τους μεταγενέστερους επικυρίαρχους της Ιταλικής χερσονήσου. Οι ανθρώπινες αδυναμίες και τα πάθη οδήγησαν τον ενιαίον της Εκκλησίας σε παρανοήσεις. Σήμερα που η επικοινωνία έχει ξεπεραστεί και υπάρχουν διαπρεπείς θεολόγοι με πολύ μεγάλη κατάρτιση ένθεν κακείθεν δε μπορούν να τα υπερβούν; Μπορούν αν υπάρχει ειλικρίνεια και θέληση,τουλάχιστον με τους δύο πόλους της ορθής εκκλησιαστικής παράδοσης που στέκεται στα ίχνη των Αποστόλων και της παράδοσης και σε εκείνη της Ρώμης που παρεισέφρησαν νεολογισμοί και νεωτερισμοί οι οποίοι αντιβαίνουν στο λόγο του Ευαγγελίου. Δε μιλάω περί των προτεσταντών και παραφυάδες τους,αυτοί έχουν ξεφύγει εντελώς,τουλάχιστον η Ρώμη είναι σχετικά κοντά στη ορθή πίστη,είναι πολύ κρίμα να υπάρχουν σκιές. Δεν ακούν τον απόστολο Παύλο που κραυγάζει,αν είσαστε ενωμένοι,μία πίστη κλπ; Εδώ έχουμε να κάνουμε με το σωτηριολογικό έργο,είναι ζήτημα αιώνιας ζωής και αιώνιου θανάτου,τίποτα δε πτοεί κανέναν; Έχουμε περιθώρια για εγωισμούς,διαιρέσεις,διχασμούς; Ας βάλουν κάτω τις γραφές,πώς ερμηνεύονται,είναι τόσο δύσκολη η ανάγνωσή της; Βεβαίως πέρασε καιρός,υπάρχουν κατά τόπους διαφορετικά ήθη και συμπεριφορές,κυρίως ο κοσμικός τρόπος αντιμετώπισης και η ορθολογική τοποθέτηση σε ζητήματα περί του Θεού κάτι που στο χώρο της πίστης δεν γίνεται να ισχύουν επειδή τα 'ορθά' του κόσμου αποτελούν ανάποδα και αντίποδας για το πνευματικό κόσμο που είναι τα πάντα για την ανθρώπινη λογική παραδοξότητες.. Αυτό διακρίνεται σε κάθε φράση μέσα στη γραφή. Δεν εξηγούνται με την ανθρώπινη λογική που ΄ναι πεπερασμένη και εντελώς πεπτωκυία από το θέλημα του Θεού. Βαδίζουμε με τη πίστη κι όχι με βεβαιότητες που αναζητούνται στο χώρο της ύλης,αν και ακόμη κι εδώ ο Θεός πολλές φορές μας δείχνει σημεία.

Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com