Για ανορθόδοξες και αντιπατερικές απόψεις εγκαλεί τον Περγάμου
κ. Ιωάννη ο Ναυπάκτου κ. Ιερόθεος
Την αποβολή των μελετών του
μητροπολίτη Περγάμου κ. Ιωάννη για την Αγία Τριάδα, από τις θεολογικές και
εκκλησιαστικές σχολές ζητά ο μητροπολίτης Ναυπάκτου
κ. Ιερόθεος μέσω μιας μακροσκελέστατης ανάλυσης που έδωσε σήμερα στη
δημοσιότητα.
Ο
μητροπολίτης Ναυπάκτου ο οποίος εγκαλεί τον μητροπολίτη Περγάμου για παρερμηνεία της διδασκαλίας του Μεγάλου
Αθανασίου, των Καππαδοκών Πατέρων και του αγίου Μάξιμου του Ομολογητή για τον
Τριαδικό Θεό, κάνει λόγο για «αντιπατερική
άποψη» που «πρέπει να αποβληθεί» όπως χαρακτηριστικά σημειώνει, ενώπιον του
κινδύνου «νά µεγαλώση µιά γενιά θεολόγων καί Κληρικῶν µέ ἀνορθόδοξες ἀπόψεις
στό δόγµα τῆς Ἁγίας Τριάδος».
Στην
68 σελίδων μελέτη του, ο μητροπολίτης Ναυπάκτου, ο οποίος θεωρείται ένας εκ των
πλέον επιφανών ορθόδοξων θεολόγων σε διεθνές επίπεδο, αναλύει τα όσα κατά
καιρούς έχει διατυπώσει ο επίσης αναγνωρισμένος στους θεολογικούς κύκλους
μητροπολίτης κ. Ιωάννης, στον οποίο αποδίδει ανορθόδοξες και αντιπατερικές
απόψεις, ξένες προς την πατερική παράδοση και ερμηνείες κατά το δοκούν.
Όπως
αναφέρεται σε Δελτίο Τύπου που εξέδωσε αργά σήμερα το απόγευμα η μητρόπολη
Ναυπάκτου, «Στό κείμενο αὐτό ἐπισημαίνονται οἱ παρακινδυνευμένες ἀπόψεις τοῦ
Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Περγάμου κ. Ἰωάννου για τήν «ὀντολογία τοῦ προσώπου»
καί κυρίως γιά τήν δῆθεν «μία ἐλεύθερη
βούληση, αἰώνια, ἀΐδια» τοῦ Πατρός, γιά τό δῆθεν «ἐλεύθερο θέλημα τοῦ Πατρός»,
καί παρουσιάζονται οἱ συνέπειές τους.
Συγχρόνως
παρατίθεται ἡ διδασκαλία βασικῶν Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας, ἐπισημαίνοντας ὅτι εἶναι θεολογικό λάθος καί θεολογικό ἀτόπημα
νά συνδέεται ἡ φύση μέ τήν ἀνάγκη, ἡ βούληση μέ τό πρόσωπο, νά γίνεται λόγος
γιά τήν ἐλευθερία τοῦ προσώπου, γιά προτεραιότητα τοῦ προσώπου ἔναντι τῆς οὐσίας,
γιά κοινωνία προσώπων καί ὄχι γιά κοινωνία φύσεως. Ἐπίσης εἶναι μεγάλη
πλάνη νά εἰσέρχεται κανείς στοχαστικά καί ὑπαρξιακά στά ἐνδότερα τῆς Ἁγίας
Τριάδος, καταργώντας τόν ἀποφατισμό, καί εἰσάγοντας μιά αἰώνια θέληση στόν
Πατέρα».
orthodoxia.info- Ανδρέας
Λουδάρος
Δείτε εδώ την μελέτη του -Μητροπολίτου
Ναυπάκτου Ἱεροθέου, "Ἡ ὀντολογία τοῦ προσώπου": ἡ συστηματική
παρερμηνεία τῶν ἁγίων Ἀθανασίου, Καππαδοκῶν καί Μαξίμου ἀπό τόν Μητροπολίτη
Περγάμου Ἰωάννη Ζηζιούλα
3 σχόλια:
Ορθότατη και επιβεβλημένη τυγχάνει, αναντιλέκτως, η συγκεκριμένη ενέργεια απ την πλευρά του εγκρατούς της Θεολογίας, μητροπολίτου Ναυπάκτου. Είναι αδιανόητο να καθίστανται δέκτες οθνείων διδασκαλιών, ετεροδιδασκαλιών μάλλον, ανατρεπουσών και καταλυουσών το Ορθόδοξο Δόγμα, οι φοιτώντες στις "θεολογικές" σχολές, ένιοι των οποίων, μάλιστα, προώρισται να ενταχθούν στον ιερό κλήρο και κάποιοι άλλοι πρόκειται να διδάξουν στους μαθητές των σχολείων μας βασικά δόγματα της Ορθοδόξου χριστιανικής πίστεως.
Πλην, όμως, υφίσταται και μία άλλη πτυχή του ζητήματος των ζηζιουλείων ληρημάτων, ουδόλως υποδεέστερη της προδιαληφθείσης.
Και αυτή συνίσταται και έγκειται στην, εν προκειμένω, στάση των συνεπισκόπων του, γενικώς, και της προισταμένης του, εκκλησιαστικώς, αρχής.
Από πολλά χρόνια, ως τυγχάνει γνωστό στους παρακολουθούντες τα θεολογικά και εκκλησιαστικά πράγματα, ποικίλες θέσεις και απόψεις του μητροπολίτου Περγάμου έχουν καταστεί αντικείμενα εξουθενωτικής και καταλυτικής κριτικής απ την πλευρά διακεκριμένων θεραπόντων της Θεολογίας και όχι μόνο.
Κατετέθη, μάλιστα, και μήνυση εναντίον του ρηθέντος επισκόπου από ικανό αριθμό ορθοδόξων χριστιανών, η οποία, προφανώς, "αναπαύεται", μεγαλοπρεπώς και μακαρίως, εις τι συνοδικόν ερμάριον βεβαίως-βεβαίως!, προς "δόξαν" των ιερών κανόνων, της εκκλησιαστικής τάξεως και του καταστατικού χάρτου της κατ Ελλάδα Εκκλησίας!
Θυμίζω ότι ο μακαριστός Φλωρίνης Αυγουστίνος μήνυσε εν έτει 1970 στην τότε Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος τον τότε μητροπολίτη Χαλκηδόνος Μελίτωνα (Χατζή), τον και πνευματικό πατέρα του νυν πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίου υπάρξαντα, συνεπεία απαραδέκτων και αποβλήτων, από πλευράς Ορθοδόξου Ήθους, από άμβωνος του καθεδρικού ναού των Αθηνών διακηρυχθεισών θέσεων του αειμνήστου σχετικά με το δαιμονοκίνητο καρνάβαλο. ( Ειρήσθω εν παρόδω ότι κάποια, θρησκευτικών ενδιαφερόντων ιστολόγια, το, επιεικώς απαράδεκτο, αυτό κήρυγμα το προβάλλουν και το εκθειάζουν!!! Και μη χειρότερα!).
Ο ίδιος, επίσης, επίσκοπος (ο π.Αυγουστίνος δηλαδη) το 1989 υπέβαλλε μήνυση, ενώπιον της Ιεράς Συνόδου του Πατριαρχείου, εις βάρος του, διατυπώσαντος και κηρύξαντος φρικαλέες ετεροδιδασκαλίες, αρχιεπισκόπου Αυστραλίας Στυλιανού (Χαρκιανάκη).
Τον Ιούνιο του 1989 τρεις ευθαρσείς μητροπολίτες, οι μακαριστοί Φλωρίνης Αυγουστίνος, Δρυινουπόλεως Σεβαστιανός και Σιδηροκάστρου Ιωάννης, έθεσαν, εν συνόδω, το θέμα των γιανναρικών, περί έρωτος, θέσεων, αφουγκραζόμενοι την έμπονη αγωνία των πιστών ένεκα της επελθούσης παραφθοράς του εκκλησιαστικού ήθους.
Λ.Ν.(συνεχίζεται).
Και, προ τινων ετών, ο λεβέντης και ομολογητής επίσκοπος των Κυθήρων π.Σεραφείμ (Στεργιούλης) ενεκάλεσε, επί συνόδω, το μητροπολίτη Μεσσηνίας για τις δηλώσεις του τελευταίου περί "διηρημένης Εκκλησίας".
Δεν εξετάζουμε, ενταύθα, την "τύχη" των προαναφερθεισών εγκλήσεων και καταγγελιών (αυτό είναι μια άλλη ιστορία...) αλλά εξαίρουμε την, επί ζητημάτων σχετιζομένων με την προάσπιση του πατρίου Δόγματος, συγκεκριμένη επισκοπική πρακτική.
Ορθώς ο μητροπολίτης Ναυπάκτου ενήργησε, εν προκειμένω, περιφρουρώντας το Ορθόδοξο Δόγμα. Δε θα ήταν καλύτερο, όμως, τόσο αυτός όσο και έτεροι επίσκοποι τα αυτά φρονούντες,να προβούν σε επίσημη καταγγελία των ζηζιουλείων "αρρήτων ρημάτων" και σε επίπεδο συνόδου;
Ο άγιος Ναυπάκτου, προ ετών, "κατήγγειλε" στην εκκλησιαστική συνείδηση τη διαβόητη "ακαδημία Δημητριάδος", το νεόπλασμα αυτό που διαβιβρώσκει τις σάρκες του θεολογικού και εκκλησιαστικού οργανισμού, ευφραίνοντας τον πιστό λαό!
Ελπίζουμε ότι και τώρα θα φέρει το όλο θέμα προς συζήτηση στη σύνοδο. Δεν πρόκειται για παρωνυχίδα αλλά για ζήτημα υψίστης σπουδαιότητος.
Υ.Γ.1. Ο αείμνηστος αγωνιστής Νικόλαος Ψαρουδάκης αναφερόμενος στο Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως έφη τα εξής βαρυσήμαντα: 1)"Αλλού θα έπρεπε να στραφεί το Φανάρι και να καθαρίσει πρώτα την κόπρο του Αυγείου που με τη δυσοσμία των αιρετικών δοξασιών(Χαρκιανάκη-Ζηζιούλα) και τον οικουμενισμό στους κόλπους του, μολύνει και κατασκανδαλίζει τον ιερό χώρο της Ορθοδοξίας". 2)"Για τη σημερινή κατάσταση της Εκκλησίας το πιο μεγάλο μερίδιο ευθύνης έχει το Οικουμενικό Πατριαρχείο με την τυχοδιωκτική του πολιτική,τις ερωτοτροπίες του με την παναίρεση του οικουμενισμού, και το χειρότερο με τις μασσωνικές του διασυνδέσεις".
Υ.Γ.2. Ο πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως που επείγεται, καθώς όλα δείχνουν, να συγκληθεί η "Αγία και Μεγάλη Σύνοδος" έκανε λόγο και για τις κανονικές συνέπειες σε βάρος όσων δεν αποδεχθούν και αντισταθούν στα τυχόν υπ αυτής αποφασισθέντα.
Μήπως γνωρίζει (και φυσικά γνωρίζει ο κ.Βαρθολομαίος ως καθηγητής του Κανονικού Δικαίου) τις κανονικές συνέπειες για όσους συμπροσεύχονται με αιρετικούς και αλλοθρήσκους; Και ποιες κανονικές συνέπειες επιφυλάσσονται για τους μητροπολίτες Στυλιανό και Ιωάννη ένεκα των υπ αυτών διακηρυσσομένων;
Αλλά οι κανόνες, σύμφωνα με το μακαριστό π.Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο, όσο λίγοι ενδιατρίψαντα περί τους Θείους και Ιερούς κανόνες, οι τελευταίοι χρησιμοποιούνται σαν κανόνια από κάποιους ενόχους ποιμένες προς εξουθένωη και συντριβή των ανθισταμένων στις παρανομίες τους!
Λ.Ν.
Υ.Γ.3.Όταν υποστηρίζουμε ότι ο μητροπολίτης Ναυπάκτου και, ενδεχομένως, κάποιοι άλλοι σχετικώς ευαισθητοποιημένοι μητροπολίτες θέσουν θέμα Ζηζιούλα στη σύνοδο αναφερόμαστε όχι τόσο στις συγκεκριμένες θέσεις του (και αυτές πρέπει να έλθουν προς συζήτηση)αλλά, κυρίως, στις κατά καιρούς διατυπωθείσες φρικώδεις κακοδοξίες του, κάποιες εκ των οποίων δεν εφείσθησαν ουδέ αυτής της Αγίας Τριάδος!
Λ.Ν.
Δημοσίευση σχολίου