Η
ομιλία που πραγματοποίησε ο Αρχιμ. Δανιήλ Αεράκης, της Ιεράς Μητροπόλεως
Νικαίας, την Παρασκευή 27 Μαρτίου στον Ιερό Ναό Ευαγγελιστρίας Πειραιώς στα
πλαίσια των εκδηλώσεων «ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ 2015».
Ο π. Δανιήλ, αναφερόμενος στην τιμή που
αποδίδουν οι Χαιρετισμοί στο πρόσωπο της Παναγίας, τόνισε ότι τιμάμε την
υπέροχη Γυναίκα γιατί την τίμησε ο Αρχάγγελος Γαβριήλ. Γιατί την τίμησε ο
ουρανός που την διάλεξε και την επέλεξε ανάμεσα σε όλους τους ανθρώπους.
Αυτό το ένα «χαίρε» που είπε ο Αρχάγγελος
στην Παρθένο Μαρία, μεταμορφώθηκε σε 144 «χαίρε». Μα δεν υπάρχει καταπληκτική
εικόνα στη φύση, ανέφερε, δεν υπάρχει παραβολική εικόνα στην Παλαιά Διαθήκη,
δεν υπάρχει σημείο της λατρείας της Παλαιάς και Καινής Διαθήκης, δεν υπάρχει
καμιά ωραία εικόνα στο σύμπαν, που δεν αξιοποιείται για να δημιουργηθούν θεολογικές
παραστάσεις, για το υπέροχο πρόσωπο της Παναγίας.
Όμως, ποιο είναι εκείνο το «χαίρε» που έχει
περισσότερο σημασία, γιατί έχει καινοδιαθηκική στήριξη και θεμελίωση,
αναρωτήθηκε ο π. Δανιήλ. Και δίνει την απάντηση με τον στίχο «Χαίρε σκηνή του
Θεού και Λόγου». Η Παναγία είναι η σκηνή, όπου κατασκήνωσε ο Θεός Λόγος, όταν «επεδήμησε
δι' Εαυτού προς τους αποδήμους της Αυτού χάριτος».
Και συνέχισε:
«Ποια είναι η καρδιά του Θεού; Είναι η
αγάπη. Που χτυπάει δυνατά η αγάπη του Θεού; Στην σάρκωση και την σταύρωση. Το
χωρίο εκείνο της Καινής Διαθήκης που αποτελεί την καρδιά της θεοπνευστίας για
την αγάπη του Θεού, είναι ο λόγος του Ιωάννη «ο Λόγος σαρξ εγένετο και
εσκήνωσεν εν ημίν».
Πήρε σάρκα ο Υιός του Θεού. Τι θα πει σάρκα
και γιατί πήρε σάρκα; Η λέξη «σαρξ» στην Καινή Διαθήκη, σημαίνει άνθρωπος. Ο
Ιησούς Χριστός έγινε ο τέλειος άνθρωπος μέσα στα αγνά αίματα της Παρθένου
Μαρίας. Τέλειος άνθρωπος με σώμα και ψυχή, γιατί ο άνθρωπος που έπρεπε να
σωθεί, έχει σώμα και ψυχή. Και διότι ο Χριστός σταυρώθηκε πάνω στον Σταυρό με
την σάρκα που πήρε απ’ την Παρθένο.»
Και σαρκώθηκε, πήρε την σάρκα μόνο από πολύ
αγάπη σε εμάς. Πάνω στον Σταυρό, ο Χριστός με την σάρκα που πήρε απ’ την
Παναγία, ανοίγει τα χέρια Του, ματωμένα, καρφωμένα, τρυπημένα, γιατί «τόσο πολύ
αγάπησε ο Θεός τον κόσμο».
Άρα ο Χριστός εσαρκώθη, σημαίνει έγινε
τέλειος άνθρωπος. Επειδή ο άνθρωπος έπρεπε να σωθεί και στο σώμα και στο
πνεύμα, γι’ αυτό ο Θεός πήρε σάρκα και ψυχή, για να σωθεί η ψυχή του ανθρώπου
στην Βασιλεία του Θεού, αλλά και το σώμα του που θα αναστηθεί στην κοινή
Ανάσταση.
Για να αναρωτηθεί στην συνέχεια ο π.
Δανιήλ, ποιος είναι εκείνος ο οποίος τελικά απολαμβάνει την σωτηρία του Ιησού
Χριστού; Εκείνος μας προσέλαβε, μας αγάπησε, μας αγκάλιασε, έχυσε το Πανάγιο
Αίμα Του. Ποιος θα σωθεί όμως;
Και η απάντηση που δίνει, είναι ότι θα
σωθεί εκείνος που γίνεται σκηνή του Θεού και Λόγου. Η πρώτη σκηνή που
κατασκήνωσε ο Θεός όταν κατέβηκε στη γη, είναι η Παναγία. Πεντακάθαρη σκηνή,
μέσα στην ύπαρξη Της, στο ζυμωτήρι της υπάρξεώς Της, όπως είπε χαρακτηριστικά,
ζυμώθηκε το φύραμα της ανθρώπινης φύσεως με την ζύμη της θείας φύσεως και
παράχθηκε εν Αγίω Πνεύματι, ο Άρτος της Ζωής.
Η δεύτερη σκηνή, είναι το Σώμα Του, η
αχειροποίητος σκηνή. Γιατί δεν έγινε σύμφωνα με τους νόμους της φύσεως, αλλά
γεννήθηκε εκ Παρθένου.
Και συνεχίζοντας ανέφερε:
«Τρίτη σκηνή, που κατοικεί η θεότητα, είναι
η Εκκλησία. Είναι η σκηνή του Θεού «μετά των ανθρώπων». Μέσα στην Εκκλησία
κατασκηνώνουν όλα τα δώρα του Θεού, η αλήθεια, το Ευαγγέλιο του Ιησού Χριστού.
Κατασκηνώνει μέσα στο Άγιο Ποτήριο, στην θ. Κοινωνία, το Σώμα και το Αίμα του
Κυρίου.
Τέταρτη σκηνή, είναι η ύπαρξη μας, εάν
αφήσουμε την καρδιά μας να κατασκηνώσει ο Λόγος. Και τέλος η ωραιότερη σκηνή
του Θεού, που θα κατασκηνώσουμε αιώνια, είναι η Βασιλεία του Θεού.»
Ολοκληρώνοντας τον λόγο του, ο π. Δανιήλ
ευχήθηκε να γίνει και δική μας σκηνή και όλοι να χωρέσουμε στη σκηνή της
Βασιλείας του Θεού, όπου υμνείται αενάως το όνομα Του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου