Σοβαρότατος προβληματισμός
Σοβαρότατος
είναι ο προβληματισμός από τη συμπροσευχή με παπικό ιερέα του Αρχιμ. π. Σαράντη
Σαράντου, άτεγκτου κριτή κάθε προσέγγισης με τους παπικούς και ζηλωτή των Ιερών
Κανόνων και της Ορθοδόξου Πίστεως.
Πέμπτη πρωί, 11η Σεπτεμβρίου 2014,
ελληνογαλλικά σχολεία Ουρσουλινών στο
Μαρούσι. Τέλεση Αγιασμού. Ιερουργός ο π.
Σαράντης Σαράντος. Δίπλα του συμπροσευχόμενος ο παπικός ιερέας, φορώντας την
ιερατική του στολή. Ο π. Σαράντης στις ευχές ή στις αιτήσεις που διάβαζε έκαμε
τον Σταυρό του κατά το Ορθόδοξο δόγμα και μαζί του ταυτόχρονα ο παπικός ιερέας
κατά το παπικό. Θα έλεγε κανείς ότι ήταν «μια όμορφη ατμόσφαιρα, ενωτική,
ειρηνική, αγαπητική».
Στη συνέχεια ο π. Σαράντης απευθύνθηκε στους μαθητές και στους γονείς με έναν θεολογικού περιεχομένου λόγο, ακατάληπτο σε όλους. Ο παπικός ιερέας μίλησε με απλά λόγια και κατέληξε με την προτροπή τα παιδιά, σχεδόν όλα Ορθόδοξων οικογενειών, να προσεύχονται γι’ αυτόν, ως ιερέα του σχολείου, δηλαδή ως ιερέα τους! Ο Ορθόδοξος ιερέας απευθυνόταν στο ποίμνιο του, αφού το σχολείο βρίσκεται στην ενορία του, ως ξένος και με παράξενο λόγο, ο παπικός ιερέας απευθυνόταν στα παιδιά των Ορθοδόξων, καλώντας τα να προσεύχονται γι’ αυτόν, ως τον ποιμένα τους! Στο τέλος ο π. Σαράντης ευλόγησε με τον Αγιασμό και τις παπικές Ουρσουλίνες μοναχές, όπως νωρίτερα τους Ορθοδόξους διδάσκοντες!
Στη συνέχεια ο π. Σαράντης απευθύνθηκε στους μαθητές και στους γονείς με έναν θεολογικού περιεχομένου λόγο, ακατάληπτο σε όλους. Ο παπικός ιερέας μίλησε με απλά λόγια και κατέληξε με την προτροπή τα παιδιά, σχεδόν όλα Ορθόδοξων οικογενειών, να προσεύχονται γι’ αυτόν, ως ιερέα του σχολείου, δηλαδή ως ιερέα τους! Ο Ορθόδοξος ιερέας απευθυνόταν στο ποίμνιο του, αφού το σχολείο βρίσκεται στην ενορία του, ως ξένος και με παράξενο λόγο, ο παπικός ιερέας απευθυνόταν στα παιδιά των Ορθοδόξων, καλώντας τα να προσεύχονται γι’ αυτόν, ως τον ποιμένα τους! Στο τέλος ο π. Σαράντης ευλόγησε με τον Αγιασμό και τις παπικές Ουρσουλίνες μοναχές, όπως νωρίτερα τους Ορθοδόξους διδάσκοντες!
Ο σοβαρότατος προβληματισμός
προέρχεται από το γεγονός ότι η συμπροσευχή δεν συνέβη με κληρικό που θεωρείται
«οικουμενιστής», αλλά με κληρικό ζηλωτή
της τήρησης των Κανόνων της
Πίστεως! Όταν το πλήθος των γονέων και των παιδιών βλέπουν δύο κληρικούς
μαζί, που και οι δύο φορούν την ιερατική
τους αμφίεση και είναι γύρω από το τραπέζι που τελείται ο Αγιασμός να κάνουν το
Σταυρό τους, ο καθένας με τον τρόπο του, ευλόγως μπορούν να παρασυρθούν στην
ιδέα ότι δεν υπάρχουν μεταξύ τους
διαφορές, κι επομένως ντε φάκτο να
νιώθουν ότι έχει επέλθει η ένωση των εκκλησιών… Ο παρών στον Αγιασμό των
Ουρσουλινών Ορθόδοξος πιστός ασφαλώς διερωτήθηκε τι παραπάνω από τον π. Σαράντη
κάνει λ.χ. ο Οικουμενικός Πατριάρχης με
τον Πάπα;
Η επιδίωξη των παπικών σχολείων
είναι να αποτελούν μιαν όαση πνευματική στην παρακμή της εκπαίδευσης και της
κοινωνίας γενικότερα. Παράλληλα φαίνεται
ότι γίνεται μια προσπάθεια να πείσουν ότι οι παπικοί δεν έχουν διαφορές με την
Ορθόδοξη Εκκλησία και επομένως
προωθείται μια έμμεση απόπειρα προσηλυτισμού με την, ακούσια ή εκούσια, βοήθεια Ορθοδόξων κληρικών.
Ένας κληρικός που δεν θα ήθελε να
συμβάλει στη σύγχυση ως προς τις σχέσεις και τις διαφορές μεταξύ Ορθοδοξίας και
Παπισμού θα μπορούσε να ζητήσει να γίνουν ξεχωριστά οι τελετές για την έναρξη
του νέου σχολικού έτους. Αν δηλαδή υπήρχαν στο σχολείο και μουσουλμανόπαιδα θα
ήταν μαζί και ο ιμάμης και όλοι μαζί θα συμπροσηύχοντο; Μα αυτή δεν είναι η εφαρμογή
της παγκοσμιοποίησης, δηλαδή της ισοπέδωσης κάθε διαφοροποίησης θρησκευτικής
και εθνικής, που ισχυρότατα ιδεολογικά κέντρα επιδιώκουν να επιβάλουν και στην
Ελλάδα;
Σημειώνεται ότι οι Ουρσουλίνες,
που έχουν ως κύριο έργο τους την προώθηση της εκπαίδευσης σε όλο τον κόσμο,
ήρθαν στην Ελλάδα και πρώτα στη Νάξο το 1670, με την προτροπή των Ιησουιτών
μοναχών και την προστασία της Γαλλίας. Έκτοτε και έως σήμερα συντηρούν σχολεία
πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. -
29 σχόλια:
Ζουμε σε δυσκολες εποχες.
Και βεβαια δεν ειναι βαρετες.
Το σπουδαιοτερο ομως μιας ζωης, οπως μας την χαρισε ο Θεος, ειναι να παραμεινει καποιος απο εμας αλλα και ολοι μας Ορθοδοξοι, μεσα στο προσωπικο αγωνα μας και μεσα στην Εκκλησια Του, εναντιον των προσωπικων μας αμαρτιων.
Ο π. Σαραντης προφανως/ισως να, διαλεξε να μην κοντραρει τους οικοδεσπωτες του, και να βρεθηκε σε συμπροσευχη ξαφνικα και μη μπορωντας να αντιδρασει.
Το ευχωμαστε απο καρδιας.
Δηλαδη ισως να παγιδευθηκε, και αυτο ελπιζουμε, και να προδοθηκε.
Να ειχε συμφωνησει, την μη επιτελεση συμπροσευχης , και οι μαγκες του πονηρου, να μην τηρησαν την υποσχεση τους.
Οι ισοροπιες σημερα φαινεται να ειναι δυσκολες, και ετσι, ξεχωριζουν οχι απο δικη τους ικανοτητα, οι οντως αγαπωντες τον Κυριον και μονον.
Μονο, που αυτο που φαινεται να ειναι σχεδον ανεφικτο.
Παντως ισως και να το εχει και η "μοιρα" του του π. Σαραντη, κατα το ανυποστατο μεν, αλλα κοινως λεγομενο ..
Οταν ο π. Σαραντης θεολογουσε υποδεικνυοντας το οικουμενιστικο λαθος της Ιερας Μονης του Προφητου Ηλιου απο την νησο της Θηρας, σχετικα με την υβρη εναντιον του αγιου Ισαακ του Συρου, ως δηθεν αιρετικου στον 91.2 fm, ο ιδιος ο σταθμος, προεβαλε το μοναστηρι αυτο και το εκδοτικο του ,εργο.
Και ετσι , προφανως, υποδεικνυε ως εσφαλμενο τον π. Σαραντη.
Θα λυπηθουμε να δουμε εναν ακομα αδελφο χαμενο στον οικουμενισμο.
Αν και αυτο, θα μας μαθαινε για μια ακομα φωρα, οτι μπωρει εμεις να ειμαστε οι επομενοι της "λουμπας"...
Ειτε στον οικουμενισμο
ειτε στην πλανη και την επαρση...
Καθε μερα διαπιστωνεται, οτι το πλεον δυσκολο πλεον στον κοσμο μας, ειναι να παραμεινει καποιος "επι της Βασιλικης μεσης οδου", πιστος στην αγια εκ Θεου πιστη των Πατερων μας και μακραν των ακρων.
Μαλλον δεν μοιαζουμε να ειμαστε αξιοι των Πατερων μας.
Γερασιμος Θηκαρας.
Τώρα μή βγάλουμε καί τον π.Σαράντη φταίχτη , επειδή στην Ελλάδα ανθούν τά παπικά σχολεία , όπου σεμνύνονται οι ελληνικές οικογένειες νά στέλνουν τά παιδιά τους καί κάθε μέρα νά συναναστρεφονται μέ τις παπικές καλόγριες ! Η παρουσία του παπικού ωφείλεται όχι στό ότι υπάρχουν εκεί δικοί του πιστοί πού φοιτούν, αλλά γιατί το σχολείο είναι ιδιοκτησία των παπικών καί αυτοί ως ιδιοκτήτες καλούν όποιον θέλουν Τό πρόβλημα είναι στις ελληνικές οικογένειες , που στέλνουν τά παιδιά τους σέ παπικά σχολεία, αλλ' ως τόσο δέν αφίστανται της ορθοδόξου εκκλησίας ! Μήπως θά πρέπει η εκκλησία νά παραδώσει αυτά τά παιδιά στους παπικούς; Θέλετε νά πείτε οτι θά έπρεπε ο π.Σαράντης νά έθετε όρο την απουσία του παπικού ίσως καί των ίδιων των καλογραιών Ειναι ένα θέμα προβληματισμού ! Φαντάζομαι ότι δεν θα ήταν παρών κανείς ορθόδοξος πιστός που να έχει τέτοιου είδους προβληματισμούς ΄΄τι παραπάνω κάνει ο οικουμενικός πατριάρχης με τον πάπα ΄΄ ! Ο π. Σαράντης δεν κάλεσε τον παπικό στο ναό του, όπως πράττει ο οικουμενικός πατριάρχης ούτε ασφαλώς δέχτηκε πρόσκληση από παπικό Θα μου πείτε δέχτηκε πρόσκληση από παπικό σχολείο, στο οποίο φοιτούν ορθόδοξοι μαθητές , οι οποίοι επιθυμούν να τελέσει τον αγιασμό ορθόδοξος κληρικός ! Όντως τά πράγματα είναι λίγο μπερδεμένα ! Σε κάθε περίπτωση ο π. Σαράντης ενήργησε με ποιμαντικά κριτήρια Οι παπικοί , ο πάπας ο ίδιος και οι οικουμενιστές έχουν κάνει την επικοινωνιακότητα επιστήμη και στηρίζονται μόνο σ’αυτήν για να αναπτύξουν έναν λαϊκισμό , ο οποίος τέρπει τις ακοές αλλά στερείται της θείας χάριτος Δεν πειράζει άς μην μίλησε τόσο καλά ο π.Σαράντης , άς μην ζήτησε από τά παιδιά να προσεύχονται γι’ αυτόν , όπως έκανε ο παπικός από τά ορθόδοξα παιδιά , φθάνει που ο λόγος του έχει την χαρη του Αγίου Πνεύματος !
Λωρίτου Ελένη
Συγχαίρουμε τον κ. Παπαθανασόπουλο για τους αγώνες του για την ορθόδοξη πίστη, αλλά λυπούμεθα γιατί το παρόν άρθρο διακρίνεται από μία επιπολαιότητα , πού ίσως ωφείλεται σε μία βιασύνη Με τά λόγια του
΄΄Η επιδίωξη των παπικών σχολείων είναι να αποτελούν μιαν όαση πνευματική στην παρακμή της εκπαίδευσης και της κοινωνίας γενικότερα. Παράλληλα φαίνεται ότι γίνεται μια προσπάθεια να πείσουν ότι οι παπικοί δεν έχουν διαφορές με την Ορθόδοξη Εκκλησία και επομένως προωθείται μια έμμεση απόπειρα προσηλυτισμού με την, ακούσια ή εκούσια, βοήθεια Ορθοδόξων κληρικών.΄΄ νομιμοποιεί την λειτουργία των παπικών σχολείων, ότι ήρθαν με αγαθό σκοπό για νά καλύψουν ένα κενό των ελληνικών σχολείων , ενώ λειτουργούν παλαιόθεν όταν το ελληνικό σχολείο ήταν πολύ καλό Μήπως ήρθαν να καλύψουν την μεγαλομανία και την ξενολαγνεία κάποιων φαντασμένων νεόπλουτων Ελλήνων , αν κρίνουμε και από την περιοχή της λειτουργίας του συγκεκριμένου σχολείου; Η προσπάθεια προσηλυτισμού δυστυχώς γίνεται με την βοήθεια της ελληνικής οικογένειας και άς μην ρίχνουμε ευθύνες εκεί που δεν πρέπει !
Ας μη τρελαθουμε.
Η συμπροσευχη ενεχει την απο κοινου συμφωνια και της αμοιβαιας αποδοχης της πιστεως του συμπροσευχομενου.
Ειναι ουσιαστικως αδυνατον να δεχθει καποιος οτι ο π. Σαραντης αποδεχεται ως αληθη την λατινικη αιρεσι.
Παιζωντας εντος εδρας ο φραγκοπαπας, ειχε την ευχερεια των ανεξελεκτων κινησεων και της προβολης του.
Οταν περπατας σε ναρκοπεδια, θα πατησεις ναρκη.
Αυτο δεν σημαινει υποχρεωτικα οτι αγαπας την ναρκη.
Το τι γυρευεις στο λατινικο ναρκοπεδιο, ειναι μια αλλη ιστορια.
Δεν καλεσε στον ναο π π. Σαραντης, της φραγκο-παραμυθο-καλογριες και λατινο-ψευτο-παπαδες.
Ας μη τρελαθουμε.
Η απολυτη διακοπη επικοινωνιας, ενεχει και την αποκηρυξη του ευαγγελισμου των αβαπτιστων οπως οι λατινοι και αλλων πολλων...
Και αυτο παλι συνιστα αρνησι της πιστεως μας.
Γερασιμος Θηκαρας.
Ναι συμφωνω και με τους δυο ως ανω σχολιαστες!Οταν εχουμε πλεον τα αποτελεσματα αυτων που σπουδαζουν στην Δυση θεολογια και ερχονται εδω να διδαξουν τι;Το ιδιο συμβαινει και με τις φραγκικες σχολες .Συμφωνω και με τον αρθρογραφο,απλως συζητουμε το ζητημα απο ολες τις πλευρες.
Κατα την αποψη μου,εχω εμπιστοσυνη στον π. Σαραντη,αλλα βλεπετε με τον οικουμενισμο που στο εξωτερικο εχει επικρατησει παντου,θα ερθει και εδω και τα φαινομενα θα πολλαπλασιαστουν,οσο δεν υπαρχει αντισταση στις Κεφαλες.διοτι,οταν ο διαβολος βλεπει εναν Ζηλωτη Ορθοδοξο που παει να κηρυξει η να κανει μια λειτουργικη πραξη,κοιτα να βρει τροπο ναεισχωρησει διπλα σ;αυτον για να τον κανει κοινωνο του,του στηνει παγιδες για να μην μπορει να αντισταθει ...του βαζει εμποδια να μην μπορει να μιλησει,τον εκβιαζει ...να μην μπορει να αντιδρασει...για να τον υποταξει και κατοπιν να τον ευνουχισει πνευματικα,αφου τον κανει παραβατη των ιερων Κανονων,δεν ειναι;;;Οι Συμπροσευχες,ειναι παραβαση για τον Θεο..και συγχωρηστε με,σε αυτο το σημειο πρεπει να ειμαστε προσεκτικοι,να μην ενδιδουμε.ελα ομως που επιβαλλεται ...και πρεπει να δωθη μεγαλη σημασια πατερες μας
1)
2)
Εχω σημειωσει απο τις φρασεις του αγιου Μαρκου του Ευγενικου, ο οποιος δεν ηθελε τον Πατριαρχη ουτε τους συν αυτω στην κηδεια του.Σημειωσα λοιπον και απομονωσα καποιες λεξεις που ειναι κλειδια.
''Και ινα μη η σιωπη μου συγκαταβασιν τινα υπνοησαι...κλπ λ ε γ ω δε και δ ι α μ α ρ τ υ ρ ο μ α ι...κλπκλπ ως ουτε δ ε χ ο μ α ι ....ουτε β ο υ λ ο μ α ι την αυτου η μετ αυτου κοινωνιαν....κλπ ουτε επι ζωης μου....ουτε μετα θανατον,ωσπερ ουτε γεγονυιαν ενωσιν και τα δογματα Λατινικα,απερ εδεξατο αυτος και οι συν αυτω...και υπερ του δεφενδευειν ταυτα και την προστασιαν ταυτην εμνηστευσατο επι
Κ α τ α σ τ ρ ο φ η των ο ρ θ ω ν δ ο γ μ α τ ω ν της Εκκλησιας.-π
Συγχωρησατε μου την τριτολογια, αλλα λαμβανω την ευκαιρια προς συμπληρωσιν του αγαπητου ανωνυμου "11 Σεπτεμβρίου 2014 - 7:35 μ.μ."
Ο αγιος Μαρκος ο Ευγενικος, ειχε γραψει κατι , ολως ιδιαιτερως ενδιαφερον, το οποιον ισως και να εξηγει την εναντιον του πολεμικην.
Φεύγετε ούν και ύμείς, αδελφοί, την προς τους άκοινωνήτους κοινωνίαν και το μνημόσυνον των αμνημονεύτων.
Ιδε έγώ Μάρκος ο άμαρτωλος λέγω ύμίν,
ότι ο μνημονεύων τού πάπα ως ορθοδόξου
αρχιερέως ένοχός έστι πάντα τον Λατινισμόν έκπληρώσαι
μέχρι και αύτής τής κουράς τών γενείων, και ο Λατινοφοονών μετά τών Λατίνων κριθήσεται και
ως παραβάτης τής πίστεως λογισθήσεται. ~ .» (Αγιου Μαρκου του Ευγενικου,Sfantul Marcu Evghenicul, Opere Volumul I, Editura Pateres 2009, Απαντα τα ευρισκομενα , Α’τομος σελις 222)
Η "πλακα" ειναι οτι , καποιος Φαναριωτης προσπαθησε να αρθρογραφησει με αναφωρα σε αυτη την εκδοση.
Δεν εφτασε στην σελιδα 222 ή μαλλον την πηδηξε , για να παει στην επομενη...
Μπρρρ!! κακα πραγματα....
Ας πουμε αρχεκακο, τον δασκαλο του, μπας και μας πιστεψουν..
ΑΛλα δασκαλος του αγιου, ειναι ο Κυριος ημων Ιησους Χριστος και οχι ο αρχεκακος.
Ειπεν ο Κυριος, «διὸ ἐξέλθετε ἐκ μέσου αὐτῶν καὶ ἀφορίσθητε, λέγει Κύριος, καὶ ἀκαθάρτου μὴ ἅπτεσθε" (Β’ Κορ. 6,17)
ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΕΝΤΟΛΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΠΟΥ ΠΟΔΟΠΑΤΟΥΝ ΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ.
ΟΙ ΛΑΤΙΝΟΙ ΩΣ ΑΒΑΠΤΙΣΤΟΙ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΟΡΟ ΠΙΣΤΕΩΣ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΟΥ 1755 ΚΑΙ ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΑΚΑΘΑΡΤΟΙ.
ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΕΝΤΟΛΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΠΟΥ ΜΑΧΕΤΑΙ ΤΟ "ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟ"
Ισως καπωτε θα πρεπει να αρχισουμε να λεμε τα πραγματα με το ονομα τους, οπως οι αγιοι μας.
Δεν ειμαστε αγιοι, αλλα ισως θα πρεπει να γινουμε ειλικρινεστεροι στην εκφωρα της Ορθοδοξου θεολογιας, εναντιον των ΑΔΕΛΦΩΝ αλλα και συναμα αποστατων της.
Γερασιμος Θηκαρας.
Βλέπω ότι βάλθηκαν όλοι οι σχολιαστές να δικαιολογούν τον π. Σαράντη (αρχηγό του αντι-οικουμενισμού) για το 'καψώνι' που υπέστη. Κανείς δεν στάθηκε στο γεγονός ότι τα παιδιά κατάλαβαν όλα τα λόγια του ρωμαιοκαθολικού ιερέα και φυσικά δεν κατάλαβαν τίποτε από την ορθόδοξη ακολουθία. Το ίδιο και για το κήρυγμα. Δεν μετρούν οι ψυχές των παιδιών, μετρά να μην κλονιστεί το κύρος του αρχηγού. Πόσο τυφλοί έχουμε γίνει να επιμένουμε στο αρχαίο γλωσσικό ιδίωμα! Και στην ξύλινη γλώσσα του κηρύγματος!
Ο κ.Παπαθανασόπουλος καλά θα κάνει να μην τοξεύει τα βέλη του εναντίον παραδοσιακών αντιοικουμενιστών κληρικών που διαθέτουν περγαμηνές αντιστάσεως εναντίον του οικουμενισμού.
Τουλάχιστον οι τελευταίοι δε φοίτησαν στη Λεόντειο ούτε έφεραν τον πάπα στην Ελλάδα με το γνωστό τρόπο ούτε υπέγραψαν αντορθόδοξα κααι προδοτικά κείμενα στο Porto Allegre ούτε ίδρυσαν διαβόητες "ακαδημίες" όπως κάποια μέλη της Χρυσοπηγής...
Ο παπα Σαράντης μιλά την ξύλινη γλωσσα που είναι ένας όσο λίγοι καταξιωμένος κληρικός και εξομολογεί την μισή Αθήνα στην πλειονότητά τους νέους , για να ικανοποιήσουμε και την νεολαγνεία σας ; Οι οικουμενιστές , όπως εν προκειμένω και εσείς ανώνυμε 8.25 , ασκείτε ένα ξεδιάντροπο λαϊκισμό με τά λεγόμενά σας περί της λειτουργικής γλώσσας που τά παιδιά δεν καταλαβαίνουν , πράγμα πού ο αρθρογράφος δεν είπε και δεν εννόησε Γι ‘ αυτό πάνε τά παιδιά σχολείο για να μάθουν γράμματα και να καταλαβαίνουν Αυτός είναι ο σκοπός της παιδείας Δεν καταλαβαίνουν και τά μαθηματικά μήπως πρέπει να τά καταργήσουμε ;
Δεν είστε καλά ενημερωμένος ανώνυμε 8.25 Ο αντίπαλος αρχηγός του οικουμενισμού ο Δημητριάδος υπό το κράτος της ψυχικής αμηχανίας που του επροξένησε η θέα της εξ ανατολών μαχαίρας άρχισε να μιλά για τον πατροΚοσμά που δίδαξε την μετα θρησκευτικής ευλάβειας εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας Αυτό σημαίνει εύκαμπτη γλώσσα --όχι ξύλινη -- αλλάζει ανάλογα με την ώρα !
8:25
Επανερχομαι παλι αναγκαστικα.Εννοειτε δηλαδη οτι χρειαζεται απλοποιηση στη γλωσσα των λειτουργικων κειμενων των ακολουθιων και ιεροτελεστιων;
Πως θα κατανοησουν οι Χριστιανοπαιδες εαν δεν ακουνε τους θειους λογους ,αλλα σε αντιθεση γελουν και μιλουν μεταξυ τους και σκεπτονται πως θα φυγουν;;;Να βαλουμε το ιδιο με την πα;πικη -παρασυναγωγη που δεν υπαρχει Πνευμα,με την Μια και μοναδικη εκκλησια,οπου αγιαζει,φωτιζει,καθαριζει,θαυματουργει και τα λοιπα;;;Εαν δηλαδη χρησιμοποιουσαμε μια γλωσσα απλης καθομιλουμενης ,τα παιδια δεν θα γελουσαν η ειρωνευονταν και δεν θα μιλουσαν αναμεταξυ τους; Δεν νομιζω που ειναι αναγκαιο να γινει απλουστευσις των κειμενων στη Λατρεια της εκκλησιας,αλλα η αναθερμανσις της πιστεως ωστε ο ενας να παρασυρει τον αλλον και στην Ζωη.Δεν ειναι ξυλινη η γλωσσα του κηρυγματος,απεναντιας η ξεραυλα του απλου λογου στη λατρευτικη συναξη υποβιβαζει τη Λατρεια εξομοιωνοντας την με τις αλλες ομολογιες.π
Αφού κε Παπαθανασόπουλε ο "σοβαρότατος" τάχα προβληματισμός σας καταλήγει στο "τί παραπάνω από τον π. Σαράντη κάνει ο Πατριάρχης με τον πάπα", τότε με σιγουριά συμπεραίνουμε ότι το άρθρο σας είναι ΚΙΤΡΙΝΟ και βρίθει λαϊκισμού και υποκριτικού ενδιαφέροντος περί τα εκκλησιαστικά.
Υπάρχει αμφιβολία, έστω και στο ελάχιστο, για το ποιος είναι ο ιερέας που περιγράφετε; Ξεχωριστά δεν τελέστηκε ο Αγιασμός;
Δεν φτάνει η προστυχιά του ψευτο-παπά του παπικού, έρχεστε και σεις να τραβήξετε τις λέξεις από δω κι από κει (1. έκανε τον Σταυρό του και ο παπικός ιερέας μαζί), (2. συμπροσευχόμενος), (3. ακατάληπτος λόγος αντιδιαστελλόμενος με τις δραματικές προτροπές του παπικού), (4. να παρασυρθούν στην ιδέα...) για να φτιάξετε μία πραγματικότητα "δημοσιογραφική" και "περίεργη" και φορτισμένη, με άλλα λόγια ψεύτικη, γιατί; εσείς το ξέρετε αυτό.
Με αφήνετε με τον δικό μου προβληματισμό: τι παραπάνω κάνει από σας ο Άλφα και ο Βήτα τηλεοπτικός δημοσιογράφος που κατασκευάζουν και "τεντώνουν" την αλήθεια;
Οι "Ακτίνες" αυτή τη φορά βιάστηκαν.
1. & 2. : ας έκανε και τούμπες...
3. : Τον ακούσατε τον λόγο και δεν τον καταλάβατε, ή μεταφέρετε ξένη άποψη;
4. Πώς θα "παρασυρθούν" οι ορθ. γονείς αφού αυτοί -προφανέστατα- θέλουν ορθ. παπά ακριβώς για να μη γίνεται "σούπα" οικουμενιστική;
Κατά την γνώμη μου δεν έπρεπε να πάει ο συγκεκριμένος αρχιμανδρίτης να τελέσει τον αγιασμό .
Διαφορετικά τα αποτελέσματα είναι αυτή η σύγχυση που από χθες έχει προκληθεί στα διάφορα ιστολόγια με το συγκεκριμένο θέμα .
Σύγχυση που ενδέχεται να προέρχεται από τον σκανδαλισμό αδύνατων αδελφών στην πίστη που τον γνωρίζουν .
Από την άλλη αν αντί για τον συγκεκριμένο ιερέα στην θέση του ήταν κάποιος επίσκοπος , σήμερα θα τον είχαν «κράξει» όλοι αυτοί που έμαθαν να κατακρίνουν και να στηλιτεύουν πράξεις πατριαρχών και επισκόπων .
Δεν χρειάζεται να προβληματίζεσαι αγαπητέ συντάκτη του άρθρου. Μάλλον δεν έχεις ζήσει στο εξωτερικό σε ορθόδοξες κοινότητες που πασχίζουν για πολλά που εδώ είναι αυτονόητα. Από το να κάνεις τεράστιες αποστάσεις για τη θεία λειτουργία, έως το να βρεις χώρο (να δανειστείς δηλαδή καθολικό ναό) να απλώσεις βυζαντινές εικόνες, να σκουπίσεις πριν και μετά. Και ύστερα να αισθανθείς ευγνώμων εκτός από τον Θεό που σε αξίωσε, ακόμα και στον τοπικό καθολικό ιερέα για την ανεκτικότητα και αγάπη του. Και τότε βλέπεις ότι οι διαφορές στο δόγμα δεν αφορούν το πρόσωπο που έχει απέναντί σου. Το πρόσωπο αυτό θέλεις να το αγαπήσεις, να το ευχαριστήσεις. Αυτό είναι το μεγαλείο της ορθοδοξίας που δεν θέλει να κλείνεται, αλλά να ανοίγεται γιατί απλά δεν έχει κάτι να φοβηθεί. Η συμμετοχή ενός ορθόδοξου είτε πιστού είτε ιερέα είτε πατριάρχη σε κοινές προσευχές για μένα τον αμαρτωλό είναι δείγμα ανοίγματος, αγάπης, ανοχής. Η αγάπη του χριστιανού είναι να μοιάσει με την αγάπη του Χριστού. Άλλο είναι να διαπραγματεύομαι το δόγμα και τα πιστεύω μου και άλλο να κάνω χώρο και για τον άλλο στην καρδιά μου. Για το δόγμα έχουμε παράδειγμα του πατέρες της εκκλησίας οι οποίοι έδωσαν και το αίμα τους. Εμείς άραγε, αν μια κοινότητα καθολικών μας ζήταγε να δανειστεί το χώρο μας για να τελέσει θεία λειτουργία τι θα κάναμε; πως θα χαρακτηρίζαμε τον τοπικό επίσκοπο; Ή εάν στο εξωτερικό σε ένα ορθόδοξο σχολείο που τύχαινε να υπάρχει κάποιος καθολικός μαθητής θα αντέχαμε την παρουσία καθολικού ιερέα να μετέχει στον αγιασμό; Θα αισθανόμασταν ότι μια τέτοια κίνηση θα θίγει τα ιερά και όσιά μας;
Αγαπητέ ανώνυμε "12 Σεπτεμβρίου 2014 - 12:58 μ.μ."
Ισως να μην το γνωριζεται, αλλα στην Ορθοδοξια, ο καθε ενας Ορθοδοξος εχει το αναφαιρετον, συνοδικως κατοχυρομενο δικαιωμα και αυτο μαλιστα εν τω λογω Πνευματος αγιου, να κινηθει εναντιον Πατριαρχων και Συνοδων επιχειρουντων αλλαγην της πιστεως της Ορθοδοξου Εκκλησιας.
Επισης η ζ΄ αγια και Οικουμενικη, προστατευει τον ευσεβη απο τον ασεβη ελεγχο ασεβουντος Επισκοπου.
Εκτος και εαν καθαιρεσεται της αγιοτητος, τον αγιον Ταρασιο Πατριαρχη Κωσταντινουπολεως, και επεκτεινεται και επι της ομολογιας, την αρνηση των αναθεματων της συνοδου, απαξιουντες εις το παντελες, την ιδια απαξιωθεισα εκ του Οικουμενιστων ζ΄ αγια και Οικουμενικη συνοδο.
Εαν καποιος Επισκοπος εχει περιπεσει σε σαρκικο ή οικονομικο ή αλλο μη της πιστεως παραπτωμα, σαφως εχουμε την δυνατοτητα της προστασιας του, με την ελπιδα της μετανοιας του, προς σωτηριαν του.
Οταν ομως Πατριαρχης και Συνοδος εμφανιζουν μια αλλη πιστη, εκεινης της θεοθεν δοθεισης στην μια και αδιαιρετο και ομοπιστο Εκκλησια, τοτε, μετα πρωτης και δευτερας "ειπε τη Εκκλησια".
Και αυτο το εχουμε απο τον αγιο Μαρκο τον Ευγενικο και απο την συνοδο των Πατριαρχων της Ανατολης του 1848.
Πρωτα αφωριστε τον αγιο Μαρκο τον Ευγενικο και τους Πατριαρχες των συνοδων του 1755 και του 1848, και μετα ελατε να μας πειτε τα σχετικα σχολια περι αμνηστιας επισκοπων.
Ο Πατριαρχης της Κωσταντινουπολεως Βεκκος, ο δολοφονησας Ορθοδοξους διοτι δεν φραγκοπροσκυνησαν, κατα την γνωμη σας, απολαμβαμνει καποιας αμνηστιας.
Κατα την δικη σας γνωμη.
Κατα την γνωμην των θεοφορων Πατερων της Ορθοδοξου Εκκλησιας, δεν απολαμβανει ουδεμιας αμνηστιας.
Οταν εχουμε προδοσια της πιστεως,εχουμε την ιδια την θεια παραδοσι της αληθειας και την κατανοησι της εκ μερους των Ορθοδοξων Πατερων, οι οποιοι, "προδρομικη παρησια" λεγουν τα πραγματα με το ονομα τους.
Την δαιμονοκινητο αιρεσι δεν την λεγουν αποδεκτη εν ποικιλια πιστεως...
Και δεν χαϊδευουμε αυτια.
Οι Αζυμιτες Επισκοποι στην Φεραρα, υπεγραψαν την ανομια "επι χρημασι".
Και Ορθως και ευσεβως και φιλοθεως η πραξις των κατακρινεται και στηλιτευεται.
Και μαζι με τις πραξεις των και οι ιδιοι προσωπικως, επι εμμονης στην βλασφημια κατα του αγιου Πνευματος.
Σημερα εχουμε εναν τουλαχιστον εν ζωη Επισκοπον της ορθοδοξου Εκκλησιας, ο οποιος εγγραφως ομολογει την αποδοχη της Αζυμιτικης αιρεσεως περι της συμβολης του Υιου εις την αϊδιον υπαρξιν του αγιου Πνευματος.
Εχωμεν δε, και δυο αλλους Επισκοπους, οι οποιοι επευλογουν την ολη του ιδιοπιστια ως Ορθοδοξου.
Θα πρεπει να σιωπησωμεν στην εγκληματικην κατα της Ορθοδοξιας ενεργειας των, επειδη ειναι εν ενεργεια Επισκοποι;
Το οτι ετεροπιστουν της ολης Ορθοδοξου Εκκλησιας, ειναι δικη τους επιλογη.
Και δικη μας επιλογη ειναι η αντιδρασις μας εναντιον της λατινο-λαγνου πιστεως των.
Γερασιμος Θηκαρας.
Εδώ αντιστοιχεί αυτό που είχε πει ο Ιούλιο Καίσαρας και εσύ τέκνον Βρούτε;
Ο π Σαραντής με αυτήν του τη στάση μας δείχνει το πραγματικό του πρόσωπο. Βρέθηκε δε βρέθηκε παγιδευμένος όφειλε να παρατήσει στη μέση τον αγιασμό, να τα βροντήξει και να φύγει όπως θα έκαναν οι Άγιοι πατέρες. Αντιθέτως προτίμησε να συμπροσευχηθεί και να ευλογήσει του αιρετικούς ώσαν να ήταν Ορθόδοξοι. Αυτοί είναι οι δήθεν αντιοικουμενιστές που μας λένε να κάνουμε οικονομία στους αιρετικούς ορίστε που μας οδήγησε η οικονομία στην άμβλυνση των Ορθοδόξων αισθητηρίων. Σε μια κατάσταση που βλέπουμε ένα από τους δήθεν μπροστάρηδες του αντιοικουμενιστικού αγώνα να συμπροσεύχεται με αιρετικούς και εμείς απλά και μόνο να το αγνοούμε και να προσπαθούμε να τον δικαιολογήσουμε. Χαρείτε τους αντιοικουμενιστές ιερείς και επισκόπους σας που συμπροσεύχονται με τους αιρετικούς, τους μνημονεύουν και τους υποτάσσονται.
Ο π. Σαράντος, τον οποίο δεν γνωρίζω προσωπικά, προφανώς προσκλήθηκε να τελέσει αγιασμό σε ένα ρωμαιοκαθολικό σχολείο με ορθόδοξα, στην πλειονότητα παιδιά. Ο λατίνος ιερέας βρήκε την ευκαιρία και συνειδητά φόρεσε το πετραχήλι για να δείξει ότι έχουμε λειτουργική συμπροσευχή. Τι να έκανε ο π. Σαράντης, όταν ήταν και φιλοξενούμενος, να πει στον οικοδεσπότη "βγάλε τα άμφια, γιατί δεν τελώ τον αγιασμό" και να αφήσει τα παιδιά να "αγιαστούν" από τον φραγκόπαπα; Λίγη λογική χρειάζεται και λίγη διάκριση...
Η Συμπροσευχή αυτή, όπως και αν έγινε, μάλλον με ξαφνικό τρόπο για τον Ορθόδοξο Κληρικό, πραγματοποιήθηκε τελικά με την ανοχή του Ορθοδόξου, κατά την γνώμη μου ανεπίτρεπτη, που πιθανόν οφείλεται στο γεγονός της ανοχής του συγκεκριμένου Ιερέως, μέσω της Συγκοινωνίας του στους Επισκόπους του, που και εκείνοι με την σειρά τους ανέχονται σε συμπροσευχή τους Παπικούς άμεσα ή έμμεσα.Οι ανοχές σε τέτοια θέματα αφαιρούν από την ψυχή του οποιουδήποτε Ορθοδόξου την ετοιμότητα αντίδρασης στην επαφή με την Αίρεση και έτσι μπορεί να πέσει σε " γκάφες " σαν αυτή ή και χειρότερες ακόμη
Αγαπητέ Γεράσιμε
Δεν διαφωνώ σε αυτά που αναφέρεις .
Ασφαλώς και θα πρέπει να κατακρίνουμε τις όποιες κακοδοξίες από όπου και εάν προέρχονται .
Αυτό που δεν κατάλαβες είναι η αντιπαραβολή που έκανα .
Δεν μπορούμε να δικαιολογήσουμε σε καμία περίπτωση μια πτώση ενός ιερέως ο οποίος και τυγχάνει να είναι συμπαθής στον κόσμο λόγω της αγωνιστικής του στάσεως εναντίων της παναιρέσεως του οικουμενισμού .
Προτιμότερο είναι να ζητάμε να τον ελεήσει Ο Κύριος όπως ασφαλώς και όλο το κόσμο , και όχι να προσπαθούν κάποιοι με διάφορες δικαιολογίες να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα λόγω αυτής της συμπάθειας που του έχουν .
Αγαπητε ανωνυμε "12 Σεπτεμβρίου 2014 - 7:29 μ.μ. "
Οταν καποιος πλησιαζει την Ορθοδοξη πνευματικοτητα μεσα απο την Ησυχαστικη-μοναστικη παραδοση, μαθαινει να μην εμπιστευται την προσωπικη του κριση ως αλανθαστη, οπως και την κριση των συναμαρτωλων συνανθρωπων του, οπως και το ανεπαρκες της ανθρωπινης φυσεως , να παρασχει το βελτιστο κατα περιπτωσει, ειτε εξ ιδιας αδυναμιας, ειτε δι΄επιβολης ετεροθεν.
Ετσι, δεν μη γνωριζωντες οτι ακριβως συναιβει εκει, δεν ειναι σωστο να εξαγωνται συμπερασματα αβασανιστως.
Εαν ο π. Σαραντης εσφαλε σε κατι, αυτο δεν εχει καμια πρωτοτυπια.
Ολοι σφαλουμε.
Καλα ειναι να μαθαινουμε...
Το δις εσκεμενως εξαμαρτειν , ειναι το κρινον.
Και μετα, η εκδικησις ανηκει στον Θεο,και σε κανεναν αλλο.
Υποτιθεται οτι ειμαστε Ορθοδοξοι.
Δεν ειμαστε στρατοδικες, ουτε ιατροδικαστες, αν και εχουμε καποια ευαισθησια στην αποκλιση εκ της πιστεως και στην υποστηριξη της, απο καποιους που δεν θελουν να ειναι ειλικρινεις ενωπιον του Θεου..
Εαν εχουμε να αντιμετωπισουμε μια απωλεια ενος Ορθοδοξου ή μια προσωρινη πτωση, εαν οντως ειναι πτωση, θα το δειξει ο καιρος....
Ενα ειναι βεβαιο, ειναι καιρος για προσευχη και προσοχη...
Οι καιροι ειναι πονηροι...
Ογδοϊτες γαρ...
Γερασιμος
Θεωρω οτι δέν θά ήταν αδιακρισια ή προσωπικό δεδομένο νά ζητησουμε νά μάθουμε ο κ. Παπαθανασόπουλος πώς βρέθηκε στό παπικό σχολείο, φοιτούν εκεί παιδιά του , εγγόνια του, πώς ;
Συγχαίρω οίους σχολιαστάς έλεγξαν την στάσιν του Πατρός Σαράντου να παραμείνη εν τέλει και να τελέση τον Αγιασμόν παρότι παρέστη παπικός ιερωμένος πλήρης ιερατικής αμφιέσεως. Το "γρηγορείτε" ασφαλώς αφορά και τα Ορθόδοξα αντανακλαστικά οία οφείλει να επιδεικνύει πας Ορθόδοξος Χριστιανός εις τας ποικίλας παγίδας του αρχεκάκου όφεως. Επειδή αι ημέραι εισί πονηραί πριν αποφανθούμε, καλόν θα ήτο ο Πατήρ Σαράντος να καταθέση την απολογίαν του δια το γεγονός. Γνωρίζει ότι ο παρών ιστότοπος στέργει με άφθονον αγάπην τον μαχητήν ιερέα και μετά χαράς θα φιλοξενούσε την θέσιν του δια το γεγονός, οίον εσκανδάλισε πολλούς Ορθοδόξους αδελφούς. Αδελφοί γρηγορείτε και προσεύχεσθε...
Αγαπητέ Γεράσιμε
Δεν εμπιστευόμαστε την δική μας κρίση αλλά αυτά που γνωρίζουμε από την παράδοση της Εκκλησίας μας .
Όταν κάποτε έβαλαν Ορθόδοξο αγιασμό σε μπουκάλι που περιείχε ήδη νερό από μάγια , το μπουκάλι έσπασε σε χίλια κομμάτια αποδεικνύοντας ότι δεν υπάρχει κοινός τόπος της Αλήθειας με το Ψεύδος . Της Χάριτος Του Θεού με την πλάνη .
Σε καμία περίπτωση δεν έπρεπε να παραμείνει ο Ορθόδοξος ιερέας στον κοινό τόπο παρουσία παπικού "ιερέως" , αλλά έπρεπε άμεσα να αποχωρίσει , όπως αποχώρισε το Πνεύμα της Χάριτος του αγιασμού από το μπουκάλι που περιείχε το νερό από τα μάγια διαλύοντας το άμεσα κατά την εισχώρηση.
Οι άγιοι και ιεροί κανόνες γράφηκαν σε άλλες εποχές καλύπτοντας άλλες ανάγκες.... είναι μάλλον καιρός να αναθεωρηθούν και να έρθουν πιο κοντά στους ανθρώπους του σήμερα... ακόμη και εάν ο π. Σαράντης έδωνε αγιασμό στον καθολικό αδελφό του δεν θα ήταν λάθος, γιατί με μια τέτοια κίνηση αγάπης θα τους έδειχνε το αγαθό πρόσωπο και ίσως τον προβλημάτιζε να ψάξει περισσότερο την αλήθεια της Ορθοδοξίας. ΑΓΑΠΗΣΩΜΕΝ ΑΛΛΗΛΟΥΣ
Θα τα εχει φυλτραρει ολα τα σχολια ο ιερευς και συμφωνα με αυτα που βιωσε και αυτα που αισθανθηκε σιγουρα θα τα καταθεσει στον γεροντα του και σιγουρα εαν εφταιξε κατα την συνειδηση του,θα ειχε και τα αποτελεσματα της μετανοιας του,οπως ολοι και σε ολους μπορουν να συμβουν και την επωμενη θα ειναι προσεκτικοτερος.Ειναι πιστευω αναγκη αδελφοι στη φαση που ζουμε,να στηριξουμε τους ποιμενες ωστε να μην καταρρευσουν απο τις τυψεις και να τους δωσουμε λιγη δυναμη γι ολα αυτα που βιωνουν και να τους πουμε πως πραγματι τους εμπιστευομαστε στ'αληθεια ,για να παρουν λιγο θαρρος και δυναμη...δεν ειναι ευκολα τα πραγματα...ουτε ειναι ευκολο να φυγουν απο τις θεσεις τους και να αφησουν τελειως τα ποιμνια αποιμαντα.Ναι στον ελεγχο,αλλα σας παρακαλουμε με αγαπη χριστιανικη...ειναι εμπειριες αυτες ''παθοντες τα θεια'' ολοι οι ποιμενες...ζουν,αυτα που εζησαν οι Πατερες μας και αρχιζουμε ολοι και καταλαβαινουμε τι ζουσαν.χρειαζεται μετρο ,υπομονη,μακροθυμια,αγαπη ουρανια,αγγελικη τη λεγω και προσευχη ...εαν αλωθουν και οι ολιγοι,ευκολα θα αλωθουμε ολοι.
Προσοχη λοιπον.συγχωρηστε με!π
Αγαπητε ανωνυμε "13 Σεπτεμβρίου 2014 - 12:08 μ.μ. "
Οι ιεροι κανονες της Εκκλησιας , και ολως ιδιαιτερως οι αρμοδιοι επι των συμπροσευχων μετα αιρετικων, συνιστουν τροπο εμπρακτου εφαρμογης, της εκ Θεου πιστεως, στην καθημερινοτητα της Εκκλησιας μας.
Οταν λοιπον, καποιοι κανουν μακιζιαζ αγαπολογιας στην εμπρακτο στυγνη εναντιωση τους στις εντολες του Κυριου Ιησου Χριστου,κατα την επιδιωξι του προσωπικου των ωφελους, αυτο που κανουν, ειναι οτι εκαναν τοτε οι Νικολαϊτες, τα εργα των οποιων μισει ο Κυριος.
Οταν επιτελει καποιος την ανομια της πνευματικης και θρησκευτικης κοινωνιας μετα αιρετικων, οπως οι λατινοι, επικαλουμενος την αγαπη, δηλαδη οταν λεγει την ασεβεια του, προδρομο μελλοντικης ευσεβειας, τοτε αυτο που κανει ειναι Νικολαϊτισμος, και τιποτα αλλο.
Στην Ορθοδοξια γνωριζουμε την αγαπη, σαν ακτιστο ενεργεια του Θεου και ως την επιτελεση των εντολων του Κυριου και οχι σαν συστατικο της αιτιατης εκ θελησεως υπαρχουσης θειας ουσιας...
Οποιος επιτελει τις εντολες του Κυριου, αγαπα τον Κυριο και ειναι σε θεση να αγαπα και τους ανθρωπους.
Οποιος δεν επιτελει τις εντολες του Κυριου, ουτε τον Κυριο αγαπα, αλλα και ουτε μπωρει να αγαπησει τους ανθρωπους.
Και αυτο κανουν σημερα οι Οικουμενιστες.
Μεσα στο μισος για τον ανθρωπο, εμποδιζουν την βαπτιση των αιρετικων, αποδεχομενοι το βαπτισμα τους και συμπροσευχονται μαζι τους, απειθωντες στον Κυριο.
Και η απειθια τους στον Χριστο τους στερει το αγιο Πνευμα.
Η στερησις του αγιου Πνευματος, φαινεται απο το οτι οι λατινοι και καποιοι απο την Ορθοδοξια που συμπεθεριαζουν μαζι τους, ομολογουν το αγιο Πνευμα με υποβαθμισμενη θεοτητα, τοσο εγγραφως οσο και εμπρακτως...
Ασε λοιπον για αθεολογητους και αδιαφωρους επι της αγιας πιστεως,τα γλυκαναλατα της αγαπολογιας με τους δυστηχεις λατινους...
Γερασιμος Θηκαρας.
Δημοσιογραφικές και αθεολόγητες προσεγγίσεις!
Γνωρίζουμε τι εστί πατέρας Σαράντης Σαράντος και όλα αυτά είναι μην πώ ανοησίες παρατραβηγμένες του αρθρογράφου!
Αγαπητέ Παναγιώτη
Αν είναι "αθεολόγητες" οι προσεγγίσεις του συγκεκριμένου δημοσιογράφου, τότε πως θα χαρακτήριζες την συμπεριφορά του συγκεκριμένου ιερέως να κρατάει "μούτρα" με την απουσία του κατά την υποδοχή του πατριάρχη λόγω των ανοιγμάτων του προς τους παπικούς από την στιγμή που και ο ίδιος ως ιερέας εδώ και χρόνια όπως μας αναφέρει μπαινοβγαίνει και τελεί αγιασμούς στο συγκεκριμένο παπικό σχολείο που οι ίδιοι οι παπικοί ιδρύσαν και χρηματοδοτούν προφανώς μέχρι σήμερα ;
Δημοσίευση σχολίου