ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ-
ΚΓ΄ Κυριακῆς: Ἐφ. β΄ 4-10
ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ
- Τῆς Κυριακῆς: Λουκ. ιη΄ 35-43
Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΤΥΦΛΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΙΧΟΥΣ
Κόσμος πολὺς ἀκολουθοῦσε τὸν Κύριο ποὺ ἤδη
πλησίαζε ἔξω ἀπὸ τὴν Ἱεριχώ. Καθὼς προχωροῦσε
ὅλος αὐτὸς ὁ λαός, ἕνας τυφλὸς ζητιάνος, ποὺ καθόταν στὴν ἄκρη τοῦ δρόμου,
ἄκουσε τὸν θόρυβο, ρώτησε τί συμβαίνει καὶ ὅταν ἔμαθε ὅτι θὰ περνοῦσε ἀπὸ ἐκεῖ ὁ
Χριστός, ἄρχισε νὰ φωνάζει δυνατά:
–Ἰησοῦ, ἔνδοξε ἀπόγονε τοῦ Δαβίδ, σπλαχνίσου
με, ἐλέησέ με!Τότε αὐτοὶ ποὺ προπορεύονταν, «ἐπετίμων αὐτῷ ἵνα σιωπήσῃ»· μὲ
τόνο αὐστηρὸ τοῦ ἔλεγαν νὰ σωπάσει, διότι νόμιζαν ὅτι μὲ τὶς φωνές του θὰ ἐνοχλοῦνταν
ὁ Κύριος.
Οἱ ἄνθρωποι αὐτοί, οἱ ὁποῖοι μάλιστα δὲν ἦταν
ἐχθροὶ τοῦ Χριστοῦ ἀλλὰ ἀκόλουθοί Του, ἀπὸ λανθασμένη ἐκτίμηση τῶν πραγμάτων
στέκονταν ἐμπόδιο στὸ νὰ γνωρίσει μιὰ ψυχὴ τὸ φῶς τοῦ Χριστοῦ. Σὲ ἄλλη παρόμοια
περίπτωση οἱ μαθητὲς τοῦ Χριστοῦ εἶχαν ἐμποδίσει αὐτοὺς ποὺ ἔφερναν τὰ παιδιὰ
στὸ Χριστὸ γιὰ νὰ τὰ εὐλογήσει, ἐπειδὴ νόμιζαν ὅτι δὲν ἦταν σωστὸ νὰ ἀπα σχο λοῦν
τὸν Κύριο μὲ μικρὰ παιδιά. Ὅμως ὁ Κύριος τοὺς ὑπέδειξε νὰ μὴν τὰ ἐμποδίσουν: «Ἄφετε
τὰ παιδία καὶ μὴ κωλύετε αὐτὰ ἐλθεῖν πρός με» (Ματθ. ιθ΄ 14).
Ἂς εἴμαστε κι ἐμεῖς προσεκτικοί, διότι μερικὲς
φορὲς κάποιοι ἄνθρωποι εἴτε ἀπὸ ἄγνοια εἴτε ἀπὸ προκατάληψη δὲν δίνουν σωστὲς
συμβουλές. Λένε: «Τί κάνεις στὴν ἐκκλησία τόσην ὥρα; Καλόγερος θὰ γίνεις;... Πῶς
θὰ προχωρήσεις στὴ ζωή; Μὲ τὸ σταυρὸ στὸ
χέρι;... Κάνε καὶ μερικὲς ὑποχωρήσεις»... Ἀλίμονο ἂν στεκόμαστε ἐμπόδιο στοὺς ἀνθρώπους
ποὺ θέλουν νὰ πλησιάσουν καὶ νὰ γνωρίσουν τὸν Χριστό. Εἰδικότερα οἱ γονεῖς, οἱ
δάσκαλοι κι οἱ παιδαγωγοὶ ἂς φροντίζουμε
νὰ διευκολύνουμε τὸν δρόμο τῶν νέων ἀνθρώπων ποὺ ἀναζητοῦν στήριγμα καὶ ἐλπίδα
κοντὰ στὸ Χριστό.
Ὡστόσο ὁ φτωχὸς καὶ περιφρονημένος ἀπὸ τοὺς ἀνθρώπους
τυφλὸς δὲν ἀπογοητεύτηκε. Παρὰ τὶς ἀντιδράσεις
τοῦ πλήθους ἐκεῖνος ἐπέμενε νὰ ζητᾶ βοήθεια ἀπὸ τὸν Κύριο καὶ μάλιστα μὲ πολὺ
μεγαλύτερη δύναμη: «Πολλῷ μᾶλ λον ἔκραζεν· υἱὲ Δαυΐδ, ἐλέησόν με».
Προσευχόμαστε κι ἐμεῖς στὸν Κύριο καὶ
παρακαλοῦμε νὰ μᾶς βοηθήσει στὶς διάφορες δυσκολίες ποὺ ἀντιμετωπίζουμε. Ὅμως δὲν
βλέπουμε πάντοτε ἄμεσο ἀποτέλεσμα. Ἴσως παρουσιάζονται ἐμπόδια ποὺ δὲν εἴχαμε ὑπολογίσει.
Ἂς μὴν ἀπογοητευόμαστε. Ἡ προσευχὴ θέλει ἐπιμονὴ καὶ ὑπομονή. Ἐφόσον γνωρίζουμε
ὅτι αὐτὸ ποὺ ζητοῦμε ἀπὸ τὸν Θεὸ δὲν εἶναι ἀντίθετο μὲ τὸ θέλημά Του, ἂς
συνεχίσουμε νὰ προσευχόμαστε μὲ θερμὴ καὶ ἀκατάβλητη πίστη. Μὲ τὴ βεβαιότητα ὅτι
τὸ αἴτημά μας κάποτε θὰ ἐκπληρωθεῖ, ἔστω καὶ μετὰ ἀπὸ χρόνια. Χαρακτηριστικὸ
παράδειγμα ἐπιμονῆς στὴν προσευχὴ εἶναι αὐτὸ τῆς ἁγίας Μόνικας, ἡ ὁποία εἶχε
πικραθεῖ πολὺ ἀπὸ τὸ παραστράτημα τοῦ υἱοῦ της Αὐγουστίνου. Ἐκεῖνος νέος στὴν ἡλικία
εἶχε παρασυρθεῖ στὴν ἀθεΐα καὶ τὴν ἁμαρτωλὴ ζωὴ καὶ εἶχε ἀπομακρυνθεῖ ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία.
Ἡ πιστὴ μητέρα πονοῦσε γιὰ τὸ τραγικό του ὀλίσθημα, ἀλ λὰ δὲν ἔπαψε νὰ ἐλπίζει. Δεκαεπτὰ ὁλόκληρα χρόνια
ἔκανε προσευχὴ μὲ πίστη καὶ ἁγία ἐπιμονὴ καὶ τελικὰ τὸ θαῦμα ἔγινε. Ὁ ἐπαναστάτης
νέος μετανόησε εἰλικρινά, βαπτίστηκε χριστιανός, ἀφιέρωσε τὴ ζωή του στὴ
διακονία τῆς Ἐκκλησίας καὶ τελικὰ ἀναδείχθηκε ἅγιος, ὁ ἅγιος Αὐγουστῖνος ἐπίσκοπος
Ἰππῶνος. Αὐτὴ εἶναι ἡ δύναμη τῆς προσευχῆς ποὺ γίνεται μὲ ἀνυποχώρητη ἐπιμονὴ
καὶ ὑπομονή.
Καὶ ὁ τυφλὸς τοῦ σημερινοῦ Εὐαγγελίου ἀνταμείφθηκε
γιὰ τὴν ἐπιμονή του. Ὁ Κύριος Ἰησοῦς διέκοψε τὴν πορεία Του, εἶπε νὰ τὸν φέρουν
κοντά Του καὶ τὸν θεράπευσε λέγοντας: «Ἀνάβλεψον· ἡ πίστις σου σέσωκέ σε». Ἀπόκτησε
τὸ φῶς σου! Ἡ πίστη ποὺ ἔχεις ὅτι εἶμαι ὁ ἀπόγονος τοῦ Δαβὶδ καὶ ὅτι ἔχω τὴ
δύναμη νὰ σοῦ δώσω τὴν ὑγεία τῶν ματιῶν σου, σὲ ἔσωσε ἀπὸ τὴν ἀθεράπευτη
τύφλωσή σου.
«Ἡ πίστη σου σὲ ἔσωσε!». Τέτοια θερμὴ καὶ
ζωντανὴ πίστη ἔχουμε κι ἐ μεῖς ἀνάγκη νὰ ἀποκτήσουμε. Πίστη στὸν Κύριο Ἰησοῦ
Χριστὸ ὡς Μεσσία καὶ Λυτρωτή. Πίστη ποὺ χαρακτηρίζεται ἀπὸ ἐμπιστοσύνη ἀπόλυτη
στὴν παντοδυναμία τοῦ Θεοῦ. Πίστη ἡ ὁποία δὲν εἶναι θεωρητική, ἀλλὰ δοκιμάζεται
πάνω στὰ πράγματα, καὶ μάλιστα μὲ σκλη ρὲς δοκιμασίες καὶ τεράστια ἐμπόδια ποὺ ὀρθώνονται
μπροστά μας. Ἂν θεμελιώσουμε τὴ ζωή μας στὴ θερμή, ζωντανὴ καὶ ἔμπρακτη πίστη,
τότε πραγματικὰ μποροῦμε νὰ ἐλπίζουμε στὴ σωτηρία μας σύμφωνα μὲ τὸν λόγο τοῦ
Κυρίου: «Ἡ πίστις σου σέσωκέ σε».
Περιοδικό “Ο ΣΩΤΗΡ”
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου