25 Αυγ 2013

Υπουργός Παιδείας: Κανένας εκπαιδευτικός δεν περισσεύει, κανείς δεν θα απολυθεί


Κανένας εκπαιδευτικός δεν περισσεύει, κανείς δεν θα απολυθεί

Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΥΛΟΣ
Κανένας εκπαιδευτικός δεν περισσεύει, κανείς δεν θα απολυθεί
«Κατοχυρώνονται οι οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών, με ειδική ρύθμιση που εισάγεται στο νομοσχέδιο του Νέου Λυκείου», λέει, μιλώντας αποκλειστικά στο «Εθνος της Κυριακής», ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος. Λίγες μέρες πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς 2013-2014, ο υπουργός στέλνει μήνυμα προς όλους τους καθηγητές και δασκάλους ότι δεν θα θιγεί πλέον κανείς, αφού η κινητικότητα των εκπαιδευτικών ολοκληρώθηκε.
Θεωρεί ότι το Νέο Λύκειο με τα λιγότερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, ακυρώνει παντελώς το φροντιστήριο, ενώ, παρά τις προαναγγελθείσες αντιδράσεις, ο ίδιος είναι σίγουρος ότι τα σχολεία θα ανοίξουν κανονικά στην ώρα τους.
Η ΟΛΜΕ κάνει λόγο συνεχώς για διαδοχικά κύματα απολύσεων, με αφορμή τη διαθεσιμότητα του Ιουλίου, του Σεπτεμβρίου και όποιας άλλης ακολουθεί. Τι έχουν, αλήθεια, να φοβούνται οι εκπαιδευτικοί;
Θέλω να είμαι σαφής με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο. Κανένας εκπαιδευτικός δεν περισσεύει, κανένας εκπαιδευτικός δεν πρόκειται να απολυθεί. Η διαθεσιμότητα των 2.100 εκπαιδευτικών του Ιουλίου, από το σύνολο των εκατόν πενήντα χιλιάδων, οι μετατάξεις και οι μεταθέσεις εκπαιδευτικών που πλεονάζουν σε κενές θέσεις, και η επανατοποθέτηση των εκπαιδευτικών που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα σε άλλον τομέα του Δημοσίου ή και εντός του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, ολοκληρώνουν την ανακατανομή των εκπαιδευτικών με στόχο την άμβλυνση πολυετών παθογενειών. Σας θυμίζω ότι επί χρόνια διορίζονταν εκπαιδευτικοί σε περιοχές που δεν υπήρχαν καταγεγραμμένες ανάγκες, με αποτέλεσμα σε έναν νομό να περισσεύουν και στον διπλανό να υπάρχουν κενά στην ίδια ειδικότητα.
Και πώς κατοχυρώνετε την εργασιακή εξασφάλιση όλων των εκπαιδευτικών;
Το Κυβερνητικό Συμβούλιο Μεταρρύθμισης, υπό την προεδρία του πρωθυπουργού, την 23η Ιουλίου 2013 ενέκρινε την πρόταση αναδιάρθρωσης του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων που υποβάλαμε. Σύμφωνα με αυτή την απόφαση, κανείς από τους 150.000 εκπαιδευτικούς δεν περισσεύει. Επιπλέον, εντός του Σεπτεμβρίου, με ρύθμιση στο Νομοσχέδιο του Λυκείου, κατοχυρώνουμε την οργανική θέση όλων των καθηγητών και δασκάλων στο σχολείο, ώστε να μπορούν να αφιερωθούν απερίσπαστοι στο έργο τους. Δίνουμε τέλος στην εργασιακή ανασφάλεια, τη σύγχυση και την αδιαφάνεια της οργανικής θέσης με την οργανική τοποθέτηση, του λειτουργικού κενού με το οργανικό κενό, των χρονικών περιορισμών και όλων αυτών των διοικητικών και γραφειοκρατικών αγκυλώσεων που επί χρόνια δημιουργούσαν πλέγμα αβεβαιότητας.
Παρά ταύτα, κ. υπουργέ, λίγες μέρες πριν από το ξεκίνημα της νέας χρονιάς, η ΟΛΜΕ σας κατηγορεί ότι εσείς κλείνετε τα σχολεία, καθώς με το πρόγραμμα διαθεσιμότητας-κινητικότητας μένουν 16.000 κενές θέσεις σε όλα τα σχολεία. Τι απαντάτε;
Πρόκειται για παγκόσμια πρωτοτυπία. Ξέρετε κανέναν υπουργό Παιδείας που θα απέλυε χιλιάδες και θα διέλυε το εκπαιδευτικό σύστημα, μετακινώντας ατάκτως καθηγητές και δασκάλους με στόχο να μην ανοίξουν τα σχολεία; Για όνομα του Θεού, η υπερβολή των συνδικαλιστών της ΟΛΜΕ ενίοτε -θυμάστε τον περασμένο Μάιο- ξεπερνά τόσο τη φαντασία όσο και την κοινωνική ευθύνη που απαιτείται να έχουν σε τέτοιους καιρούς.
Δηλαδή, τον Σεπτέμβριο θα ανοίξουν κανονικά τα σχολεία;
Σχολεία ανοικτά, οι Εκπαιδευτικοί στις τάξεις τους, τα βιβλία στη θέση τους, μέσα σε ένα νέο πλαίσιο λειτουργίας της Δημόσιας Δωρεάν Παιδείας. Ωστε κάθε ώρα μαθήματος να πιάνει τόπο, να δίνει γνώσεις, εφόδια και προοπτικές και να καλλιεργεί τις δεξιότητες. Γιατί για εμάς η Δημόσια Δωρεάν Παιδεία δεν είναι μια τυπική υποχρέωση της πολιτείας, προσανατολισμένη στο να εξυπηρετεί μόνο αυτούς που την παρέχουν και όχι αυτούς που έχει σκοπό να ωφελήσει. Η Δημόσια Δωρεάν Παιδεία πρέπει να δίνει ίσες ευκαιρίες σε κάθε νέο και νέα, να διασφαλίσουν την προσωπική τους ευημερία, συνεισφέροντας ταυτόχρονα στον εθνικό πλούτο.
Ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά του Νομοσχεδίου για το Λύκειο;
Πιστεύω ότι με το προς συζήτηση Νομοσχέδιο ενισχύουμε θεμελιωδώς τη Δημόσια Δευτεροβάθμια και Μετα?Δευτεροβάθμια Δωρεάν Παιδεία. Με το αναβαθμισμένο Γενικό Λύκειο, το καινοτόμο με καθολική μαθητεία τετραετές Επαγγελματικό Λύκειο και τις Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης και τα ΙΕΚ ανοίγουμε δρόμους εκπαίδευσης και κατάρτισης που οδηγούν στη γνώση αλλά και στην επαγγελματική αποκατάσταση.
Τι απαντάτε στις κατηγορίες ότι με το νέο Λύκειο μετατρέπετε και τις τρεις τάξεις του Λυκείου σε εξεταστικό κέντρο και ότι με την προσμέτρηση της βαθμολογίας για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο θα αναγκάσετε τις οικογένειες να στέλνουν από την Α' Λυκείου τα παιδιά στα φροντιστήρια;
Οσοι υποστηρίζουν ότι κάθε φορά που μεγαλώνουν οι απαιτήσεις του σχολείου οδηγούνται οι μαθητές στα φροντιστήρια, ακυρώνουν στην πράξη τη Δημόσια Δωρεάν Παιδεία, εφόσον θεωρούν εκ προοιμίου ότι δεν μπορεί να τους προετοιμάσει για να ανταποκριθούν σε αυτές. Αρκεί, άλλωστε, να αναλογιστείτε ότι και μόνο η μείωση σε 4 από 6 των εξεταζομένων μαθημάτων στις Πανελλαδικές και η αύξηση των ωρών διδασκαλίας τους από 14 σε 20 ώρες εβδομαδιαίως «ακυρώνει» το φροντιστήριο. Με τη μεταρρύθμιση που προωθούμε έχουμε αυξημένες απαιτήσεις από τους μαθητές, τους παρέχουμε όμως μέσα στο σχολείο τις δυνατότητες να ανταποκριθούν σε αυτές.
Αρκεί η μεταρρύθμιση και ο νόμος για να αποκτήσει ξανά κύρος το δημόσιο σχολείο;
Πιστεύω ότι κανένας νόμος, καμιά μεταρρύθμιση δεν αρκούν για να ξεπεραστούν κατεστημένες νοοτροπίες. Αυτή η νοοτροπία υποβαθμίζει και αδικεί το δημόσιο σχολείο αλλά και τους εκπαιδευτικούς που το υπηρετούν. Και πρέπει επιτέλους να αποφασίσουμε κατά πόσον επιδιώκουμε ή όχι την ενίσχυση της Γνώσης, τη μείζονα προσπάθεια ή εάν αναζητούμε συνεχώς εύκολες λύσεις. Στην ουσία, ταξική παιδεία επιδιώκουν όσοι προασπίζονται ένα Δημόσιο σχολείο υποβαθμισμένο, χαμηλών απαιτήσεων, της «ήσσονος» προσπάθειας, ώστε ευκαιρίες στη γνώση, στην πρόσβαση στο Πανεπιστήμιο, να έχουν οι έχοντες και κατέχοντες, που μπορούν να διαθέτουν για τα ακριβοπληρωμένα ιδιαίτερα. Εμείς ενισχύουμε τις απαιτήσεις της φοίτησης στο Γενικό Λύκειο με στόχο αποφοίτους με εφόδια Γενικής Παιδείας, που θα μπορούν να διεκδικούν την αριστεία στη ζωή τους.
Πιστεύετε ότι η κυβέρνηση θα αντέξει τις αντιδράσεις στο εσωτερικό των Κοινοβουλευτικών Ομάδων και το έκρυθμο κλίμα στην κοινωνία εξαιτίας των νέων μέτρων (πλειστηριασμοί) ή θα πάμε σε πρόωρες εκλογές μέσα στον Οκτώβριο;
Σημασία έχει ότι δεν πρέπει να πάμε σε πρόωρες εκλογές. Πιστεύω ότι όσοι μιλάνε για πολιτική αστάθεια επενδύουν στην εθνική αποτυχία. Πρέπει να προστατεύσουμε τις θυσίες του ελληνικού λαού. Η αποτελεσματική διακυβέρνηση της χώρας στις σημερινές δύσκολες συνθήκες απαιτεί σύμπνοια, κυβερνητική σταθερότητα και κοινωνική συνοχή.
Οσον αφορά τα «νέα μέτρα» που επικαλείστε δεν πιστεύω ότι θα χρειαστούν. Η επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος και η κατάρτιση ενός δεκαετούς Εθνικού Πλάνου Ανάπτυξης αποτελούν τους βασικούς άξονες για την αναδιάταξη της Ελληνικής Οικονομίας. Πέραν αυτού, το θέμα των πλειστηριασμών είναι ένα αρκετά ευαίσθητο ζήτημα και γι' αυτό είναι πλέον στα «χέρια του πρωθυπουργού». Είναι ξεκάθαρο πως η ασπίδα προστασίας σε όσους αποδεδειγμένα δεν έχουν τη δυνατότητα να ανταποκριθούν στην αποπληρωμή των δανείων θα παραμείνει.
ΒΙΒΙΑΝ ΜΠΕΝΕΚΟΥ
bibian@pegasus.gr

ΕΘΝΟΣ,25/08/2013

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com