Με μπαράζ ενστάσεων αλλά και προσφυγών στη
Δικαιοσύνη αντέδρασαν εκατοντάδες δάσκαλοι που πήραν μέρος στο μεγαλύτερο...
σίριαλ επιλογής σχολικών συμβούλων που παρακολούθησε ποτέ η εκπαιδευτική
κοινότητα. Σε λάθος χρόνο -αφού για προφανείς λόγους πολιτικής σκοπιμότητας
προηγήθηκαν οι επιλογές διευθυντών εκπαίδευσης και διευθυντών σχολείων και με
θερινή μεθόδευση τέθηκαν εκτός μάχης περίπου οι μισοί υποψήφιοι-, το σίριαλ της
επιλογής των σχολικών συμβούλων έριξε αυλαία υπό τις έντονες αποδοκιμασίες του
«κοινού».
«Ευτυχώς» που από την άγρια σφαγή υποψηφίων
με βαριά βιογραφικά και πλούσια προσόντα γλίτωσαν οι σύμβουλοι της Α.
Διαμαντοπούλου, η ευρέως γνωστή δασκάλα Ελένη Μπούντα και ο λιγότερο γνωστός
Γιάννης Κατσαρός. Με ιδιαίτερη αγωνία το «κοινό» του σίριαλ παρακολούθησε τη
δύσκολη διάσωση της κ. Μπούντα, η οποία τελικώς επελέγη παρότι δεν διαθέτει
ούτε δεύτερο πανεπιστημιακό πτυχίο ούτε πτυχίο ξένης γλώσσας ούτε καν
διοικητική εμπειρία. Αρίστευσε όμως στη συνέντευξη, όπως άλλωστε αναμενόταν για
την υπουργική σύμβουλο, η οποία τεκμηρίωσε αποτελεσματικά την αρχική άρνηση της
υπουργού Παιδείας να δώσει το πράσινο φως για το «τυπωθήτω» στο βιβλίο Ιστορίας
του Γιάννη Κολιόπουλου που θα αντικαθιστούσε στην ΣΤ' Δημοτικού το περιβόητο
εγχειρίδιο της Μαρίας Ρεπούση. Διόλου τυχαία, η ίδια σύμβουλος είχε κερδίσει
επαξίως περίοπτη θέση σε παλαιότερο πρωτοσέλιδο του «ΤτΚ» με αφορμή εισήγηση
στην προϊσταμένη της υπουργό για πλήρη κατάργηση των βιβλίων στην τεχνική
εκπαίδευση.
Τα όπλα που χρησιμοποιήθηκαν για τη σφαγή
υποψήφιων σχολικών συμβούλων ήταν οι ρυθμίσεις του νέου συστήματος επιλογής,
που επέτρεψαν να προσαρμόζονται κατά περίπτωση μέτρα και σταθμά. Με όχημα τη
ρύθμιση για τη συνάφεια των διδακτορικών και μεταπτυχιακών τίτλων με τις
Επιστήμες της Αγωγής ή τη Διοίκηση της Εκπαίδευσης, κόπηκαν από τη μοριοδότηση
εμφανώς «συναφή» διδακτορικά, ενώ μοριοδοτήθηκαν τίτλοι χωρίς συνάφεια.
Σε ορισμένες, μάλιστα, περιπτώσεις συνέβη το
πρωτοφανές να μοριοδοτηθούν διπλά μεταπτυχιακό και διδακτορικό παρά τη σαφή
πρόβλεψη του νόμου που ορίζει να μοριοδοτείται μόνο το ανώτερο πτυχίο. Όπως μας
επισήμανε αποτυχών υποψήφιος, «είναι σαν να μοριοδοτείται κάποιος χωριστά για
το "Lower" και για το "Proficiency"».
Σωρεία διαμαρτυριών προκάλεσε και η εφαρμογή
της μοριοδότησης του συγγραφικού έργου. Σύμφωνα με τον αιρετό εκπρόσωπο των
δασκάλων στο ΚΥΣΠΕ Βασίλη Παληγιάννη, «κύριο ρόλο στη μοριοδότηση του
συγγραφικού έργου έπαιξε η ποσότητα και όχι η ποιότητα». Από τους 563
δασκάλους, 153 νηπιαγωγούς και 77 υποψηφίους Ειδικής Αγωγής που συμμετείχαν
τελικά στη διαδικασία (και αφού προηγουμένως είχαν αποκλειστεί 575 δάσκαλοι που
ανέλαβαν καθήκοντα διευθυντών σχολείων), ενστάσεις υπέβαλαν οι 362 από αυτούς
για 617 λόγους. Οι 203 αναφέρονταν στη μοριοδότηση του συγγρα φικού έργου και
οι 91 στη μοριοδότηση των τίτλων σπουδών.
ΠΗΓΗ: "ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ" ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ:
ΓΙΟΥΛΗ ΜΑΝΩΛΗ gmanoli@e-typos.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου