Πρωτ. 1532
Ἀριθμ.
Διεκπ. 741
Ἀριθμ.
Διεκπ. 741
Σπάτα, 8 Δεκεμβρίου 2011
Πρὸς τοὺς εὐσεβεῖς μας
πιστοὺς
ΘΕΜΑ: «Γιὰ τὴν καύση»
Ἀγαπητοί μου ἀδελφοί,
ΘΕΜΑ: «Γιὰ τὴν καύση»
Ἀγαπητοί μου ἀδελφοί,
Πρὶν ἀπὸ λίγες μέρες πληροφορηθήκαμε ὅτι τὸ
Δημοτικὸ Συμβούλιο Μαρκοπούλου ὁμόφωνα ἀπεφάσισε τὴν λειτουργία ἀποτεφρωτηρίου
σὲ δημοτικὴ ἔκταση δίπλα ἀπὸ τὸ Κοιμητήριο.
Εἶναι ἀλήθεια ὅτι ἡ δημιουργία τέτοιων χώρων
ἔχει πλέον νομοθετικὰ ἀποφασισθεῖ καὶ ρυθμισθεῖ, ὁπότε περιττεύει κάθε
πρωτοβουλία παρεμπόδισης ἢ καὶ δημόσιας κριτικῆς τέτοιων ἀποφάσεων, ἰδίως ὅταν
αὐτὲς ἐκφράζονται ἀπὸ ἐκλεγμένα ὄργανα. Σὲ τελικὴ ἀνάλυση, ὁ καθένας εἶναι
ἐλεύθερος νὰ πράξει κατὰ συνείδηση καὶ ἐπιλογή. Ἡ ἐλευθερία εἶναι ἀναφαίρετο
δικαίωμα.
Κατόπιν τούτου, ἀρχικὴ σκέψη μας ἦταν μᾶλλον
νὰ σιωπήσουμε, παρὰ τὸ ὅτι ἡ ἐπιδειχθεῖσα σπουδὴ ἀπὸ τὸν Δῆμο Μαρκοπούλου,
μάλιστα πρὶν ἀπὸ ἄλλους μεγάλους Δήμους, ὅπως τουλάχιστον τῆς Ἀθήνας καὶ τοῦ Πειραιᾶ,
μὲ τὴν πρόφαση τῆς ἐπείγουσας ἀνάγκης ἢ τῆς ὑποδειγματικῆς εὐαισθησίας, ἀφήνει
πολλὰ ἐρωτηματικὰ γιὰ τὰ κίνητρα τῆς ἀποφάσεως καὶ ἐνδεχομένως τὴν
ἀποτελεσματικότητά της.
Μὲ μεγάλη μας ὅμως ἔκπληξη εἴδαμε ὅτι ἡ
Δημοτικὴ Ἀρχή, ποὺ πιστεύουμε νὰ μὴν ἀμφισβητεῖ τοὺς διακριτοὺς ρόλους τῆς
Ἐκκλησίας καὶ πολιτείας, ἐντελῶς αὐθαίρετα, ἐπειδὴ προφανῶς πιστεύει ὅτι τὸ ὅλο
θέμα σαφῶς ἀφορᾶ καὶ τὴν Ἐκκλησία, στὸ ἀνακοινωθὲν ποὺ ἐξέδωσε ἐξηγεῖ τὸ ποιὰ
εἶναι ἡ ἄποψη τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας ἐπὶ τοῦ θέματος. Ἔχουμε τὴν ἐντύπωση ὅτι
ὅπως ὁ Ἐπίσκοπος δὲν εἶναι ἁρμόδιος νὰ μᾶς πληροφορήσει περὶ τῶν ἀρχῶν
λειτουργίας τῆς τοπικῆς αὐτοδιοίκησης, κατὰ ἀνάλογο τρόπο καὶ ἡ ὅποια δημοτικὴ
ἀρχὴ δὲν εἶναι ἁρμόδια νὰ μᾶς ἀναλύσει τὴν Ὀρθόδοξη διδασκαλία γιὰ τὴν
ἀποτέφρωση τῶν νεκρῶν σωμάτων. Ἂν δὲν ὑπῆρχε σπουδή, καὶ μὲ δεδομένη τὴν καλὴ
διάθεση, θὰ μποροῦσαν πρὶν ἀποφασίσουν οἱ Δημοτικοί μας ἄρχοντες –ἀφοῦ μάλιστα
ἤθελαν νὰ λάβουν, ὅπως φαίνεται, ὑπόψη τους τὴν ἄποψη τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας-
νὰ ἀπευθύνονταν στὸν τοπικὸ Ἐπίσκοπο ἢ νὰ συμβουλεύονταν τοὺς Ἱερεῖς τοῦ
Μαρκοπούλου ἢ ἀκόμη καὶ νὰ ρωτοῦσαν τὴν Ἱερὰ Σύνοδο. Δυστυχῶς, αὐτὸ δὲν ἔγινε
τότε ποὺ ἔπρεπε. Γι’ αὐτὸ κι ἐμεῖς ὀφειλετικῶς ἐπιχειροῦμε τώρα νὰ ἐνημερώσουμε
τὸν πιστό μας λαό.
Ἡ ἐπίσημη θέση τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος,
ὅπως διατυπώθηκε μὲ ἀπόφαση τῆς Συνόδου τῆς Ἱεραρχίας της εἶναι κάθετα ἀντίθετη
μὲ τὴν πρακτικὴ τῆς καύσης τοῦ σώματος: «ἡ Ἐκκλησία ἀπορρίπτει τὴν καῦσιν
τῶν νεκρῶν ὡς θεσμὸν ἀπάδοντα πρὸς τὴν παράδοσιν Αὐτῆς» (Ἐγκύκλιος ὑπ’
ἀριθμ. 2734 τοῦ 2002). Μάλιστα ἡ τελευταία ἀπόφαση τῆς Ἱεραρχίας, στὴν Συνεδρία
τῆς 12ης Μαΐου 2010, λέγει: «Γιά τοὺς Ὀρθοδόξους Χριστιανούς, ἡ Ἐκκλησία
γνωρίζει καὶ συνιστᾶ ὡς μοναδικὸ τρόπο ἀποσυνθέσεως τοῦ νεκροῦ σώματος τὴν ταφὴ
σύμφωνα μὲ τὴν ἁγία Διδασκαλία Της καὶ τὴν ἀπό αἰώνων Παράδοσή Της».
Κατόπιν τούτου, ἡ τέλεση τῆς ἐξοδίου ἀκολουθίας γιὰ ὅσους ἀποφασίζουν
προηγουμένως νὰ ἀποτεφρωθοῦν εἶναι προβληματική. Ἡ Ἱερὰ Σύνοδος ἀσφαλῶς δὲν
ἔχει λόγο γιὰ τοὺς ἑτεροδόξους καὶ ἑτεροθρήσκους καὶ φυσικὰ δὲν μπορεῖ νὰ
ἐπιμείνει γι’ αὐτοὺς οἱ ὁποῖοι εἴτε ἐπιλέγουν τὴν πολιτικὴ κηδεία εἴτε δέχονται
νὰ φύγουν χωρὶς ἐκκλησιαστικὴ ἱεροπραξία. Ἀντιλαμβάνεται ὅμως κανεὶς τὸ
πρόβλημα ποὺ θὰ δημιουργηθεῖ στὶς περιπτώσεις ποὺ κάποιοι ζητοῦν ἀπὸ τὴν
Ἐκκλησία νὰ παραβεῖ τὶς ἀρχὲς καὶ τὴν ἐκκλησιαστικὴ πράξη της. Οὔτε τὶς
ἀκολουθίες μποροῦμε νὰ ἀλλάξουμε οὔτε φυσικὰ τὴν παράδοση καὶ τὴν πίστη μας νὰ
ἀλλοιώσουμε.
Τελικὰ μὲ πρόφαση τὰ ὅποια οἰκονομικὰ ὀφέλη,
ἐντελῶς ἀβίαστα κάποιοι ἐπιδιώκουν νὰ εἰσαγάγουν πρωτόγνωρα ἤθη, ποδοπατῶντας
ἱερὲς διαχρονικὲς παραδόσεις καὶ περιφρονῶντας τὴν ἐκκλησιαστική μας συνείδηση.
Μπορεῖ τὰ κοιμητήρια νὰ εἶναι δημοτικὲς ἐπιχειρήσεις, ἀλλὰ ἡ ἐξόδιος ἀκολουθία
καὶ ἡ ταφὴ ἀποτελοῦν ἀποκλειστικὰ ὑπόθεση τῆς Ἐκκλησίας, τὴν ὁποία εἶναι
ὑποχρεωμένη αὐτὴ νὰ τελεῖ γιὰ ὅσους τῆς τὸ ζητοῦν μὲ τοὺς δικούς της καὶ μόνον
ὅρους. Ὁ Ἐπίσκοπος ἀσφαλῶς δὲν μπορεῖ νὰ ἐνεργεῖ σύμφωνα μὲ τὴ γνωμοδότηση τοῦ
Δημοτικοῦ Συμβουλίου. Ἐπιβάλλεται νὰ ἀκολουθεῖ τὶς ἀποφάσεις τῆς Ἱερᾶς Συνόδου,
τὶς ἐπιταγὲς τῶν ἱερῶν κανόνων καὶ τὴν ἀρχιερατικὴ συνείδησή του. Τυχὸν ἐπιμονὴ
τοῦ Δημοτικοῦ Συμβουλίου στὴν ἀπόφασή του πιθανὸν νὰ προκαλέσει ἔντονα
κοινωνικὰ προβλήματα, στὰ ὁποῖα τὴν λύση δὲν θὰ εἶναι δυνατὸν νὰ δώσει ἡ
Ἐκκλησία. Ἐμεῖς δὲν θὰ μπορέσουμε νὰ ὑποκύψουμε σὲ τετελεσμένα γεγονότα. Γι’
αὐτὸ καὶ ζητοῦμε ἀπὸ τὸ Δημοτικὸ Συμβούλιο νὰ ἐπανεξετάσουν τὸ ὅλο θέμα μὲ
μεγαλύτερη προσοχὴ καὶ σύνεση, διότι ἡ εὐθύνη θὰ ἐπιβαρύνει ἀποκλειστικὰ τοὺς
ἴδιους.
Πιστεύουμε ὅτι ἡ ἀπόφαση ἦταν μᾶλλον
βιαστικὴ, μὲ κίνητρο τὴν ἐνδεχόμενη ἐπίλυση οἰκονομικῶν προβλημάτων τοῦ Δήμου.
Μὲ κανέναν τρόπο δὲν μποροῦμε νὰ φαντασθοῦμε ὅτι τὸ Δημοτικὸ Συμβούλιο εἶχε
διάθεση ἀντιπαράθεσης μὲ τὴν Ἐκκλησία ἢ πρόκλησης τοῦ αἰσθητηρίου τοῦ πιστοῦ
λαοῦ, μέσα στὸν ὁποῖο αἰσθανόμαστε πὼς καὶ οἱ ἴδιοι ἀνήκουν. Γι’ αὐτὸ καὶ
ἐλπίζουμε ὅτι μὲ ὡριμότερη σκέψη θὰ μποροῦσε τὸ ὅλο σκεπτικὸ νὰ ἀξιολογηθεῖ
ὀρθότερα καὶ ἡ Ἀπόφαση τοῦ Δήμου νὰ ἀλλάξει κατεύθυνση.
Ἐμεῖς θεωροῦμε ὅτι, τουλάχιστον γιὰ τὶς
δύσκολες μέρες ποὺ περνοῦμε, αὐτὸ ποὺ μὲ εὐαισθησία καὶ σοβαρότητα προέχει νὰ
ἀντιμετωπίσουμε ὡς ὀξύτερο πρόβλημα δὲν εἶναι βέβαια ἡ καύση τῶν νεκρῶν στὰ
Μεσόγεια, ὅσο ἡ καθολικὴ κινητοποίησή μας γιὰ τὴν ἀνάσταση τῶν πνευματικὰ
νεκρῶν ἀφ’ ἑνὸς καὶ τὴ συντήρηση τῶν φτωχῶν, τῶν πεινασμένων, τῶν πολλῶν
ἀναγκεμένων συνανθρώπων μας ἀφ’ ἑτέρου. Ἂν ὑπάρχουν κάπου χρήματα, γιατί αὐτὰ
νὰ μὴ δοθοῦν στὴ βελτίωση τῶν συνθηκῶν ἐπιβίωσης τόσων ἀνθρώπων ποὺ ὑποφέρουν
καὶ νὰ δίνονται σὲ ἀμφίβολες οἰκονομικὰ καὶ πολυσυζητημένες ἠθικοπνευματικὰ
ἐπενδύσεις; Ἀντὶ νὰ ἐπενδύουμε σὲ ἀποτεφρωτῆρες νεκρῶν, πιστεύουμε ὅτι θὰ
ἔπρεπε νὰ ἐπενδύουμε σὲ ἐνδιαφέρον γιὰ αὐτοὺς ποὺ παλεύουν νὰ ζήσουν. Καὶ αὐτὸ
θὰ κάνουμε ὡς Ἐκκλησία στὰ Μεσόγεια. Ἡ τιμὴ τῶν νεκρῶν συμβαδίζει μὲ τὸ
ἐνδιαφέρον γιὰ τοὺς ζωντανούς.
Σίγουροι πὼς οἱ Δημοτικοί μας ἄρχοντες τοῦ
Μαρκόπουλου θὰ ἀκούσουν τὴν ἀνιδιοτελῆ φωνή μας, καὶ ἕτοιμοι ὡς τοπικὴ Ἐκκλησία
νὰ συμβάλουμε μὲ ὅλες τὶς δυνάμεις μας σὲ κάθε ὑγιῆ κοινωνικὴ προσπάθεια καὶ
πρωτοβουλία τοῦ Δήμου, ἐπαναλαμβάνουμε τὸν λόγο τοῦ ἀποστόλου Παύλου πρὸς τοὺς
Θεσσαλονικεῖς «ἀδελφοί, στήκετε, καὶ κρατεῖτε τὰς παραδόσεις ἃς ἐδιδάχθητε
εἴτε διὰ λόγου εἴτε δι’ ἐπιστολῆς ἡμῶν» (Β΄ Θεσ. β΄ 15) καὶ εὐχόμαστε ὅπως
ὅλοι μαζὶ εἰρηνεύοντες καὶ ὁμονοοῦντες ὑποδεχθοῦμε τὸν ἐναθρωπήσαντα Κύριο καὶ
ἑορτάσουμε.
ΚΑΛΑ καὶ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΑ
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!
Μετὰ πολλῆς τῆς ἐν Κυρίῳ ἀγάπης
† Ὁ Μεσογαίας καὶ Λαυρεωτικῆς Νικόλαος
Μετὰ πολλῆς τῆς ἐν Κυρίῳ ἀγάπης
† Ὁ Μεσογαίας καὶ Λαυρεωτικῆς Νικόλαος
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ ΚΑΙ ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ
3 σχόλια:
Ας μας πούνε οι νεομαρξιστές ψευδοοικολόγοι, νεοταξίτες και νεοεποχίτες και οι υποστηρικτές αυτών πόση ενέργεια και πόσοι τόνοι διοξειδίου του άνθρακα εκλύονται εις την ατμόσφαιρα κατά την αποτέφρωση 1 kg ανθρωπίνου σώματος. Τους είδαμε να διαρρηγνύουν πολλάκις τα ιμάτιά των δια τα αναμμένα "φωτάκια" τύπου LED εις τας οθόνας των τηλεοπτικών δεικτών και των ηλεκτρονικών υπολογιστών και δια τους τόνους διοξειδίου του άνθρακα που εκλύονται εξαιτίας της λειτουργίας τους. Που είναι η "οικολογική" τους δήθεν συνείδηση για την αδικαιολόγητη και απολύτως άσκοπη δαπάνη (εισαγόμενης σε κάποιο ποσοστό) ηλεκτρικής ενέργειας και της υπερβολικής και άσκοπης μόλυνσης του περιβάλλοντος επειδή κάποιος από εγωιστικό πείσμα επιθυμεί να καύσει το νεκρό σώμα του συγγενή του; Τα κρεματόρια και τα αποτεφρωτήρια ταυτίζονται με άλλες εποχές και πρακτικές, που πιθανόν και να ταυτίζονται τελικά με τα ιδεώδη και τα "πιστεύω" όσων τα εισήγαγαν στην Πατρίδα μας, αυτές τις βάρβαρες και ξένες προς την Πατρίδα μας συνήθειες...
Αντιοικουμενιστή,κανεις λάθος να νομίζεις ότι δογματιζεις.Η εκκλη-
σία είναι σωφρονέστερη από σένα κι
αφήνει τους ανθρώπους να επιλέξουν
το τι θα γίνει το σώμα τους!Το μόνο
που λέγει-και ορθώς-είναι ότι ΔΡΝ
μπορεί να ψάλλει την εξόδιο ακολου-
θία σε αυτούς από τους ορθοδόξους
θελήσουν να καεί το σώμα τους!Όσο
για τα λοιπά νομίζεις ότι είναι οι
κολογικό και σεβασμός προς το νε-
κρό μετά την τριετία καθε λίγο να τον ξεθάβουν,για να δουν,αν έλιωσε και να τον ξαναθάβουν;Είναι δε καλύ
τερο να αγοράζεις τάφους και να τους κατασκευάζεις ή να τους ενοικι
άζεις;Αυτές τις αθλιότητες ΠΩΣ τις αντιμετωπίζει η εκκλησία, που άλλω-
στεκαι η κηδεία ΔΕΝ είναι τίποτε άλλο παρά ΕΜΠΟΡΙΟ;!!!!!!!!
Αγαπητέ "13 Δεκεμβρίου 2011 11:05 μ.μ." Ως προς το σκέλος της «Ελευθερίας», φυσικά είναι ιδιότητα που χάρισε ο Άγιος Τριαδικός Θεός στον άνθρωπο κατά το «κατ΄εικόνα και καθ΄ομοίωση» επομένως ο άνθρωπος έχει την «ελευθερία» να πράξει ότι πιο αντίθεο επιθυμεί: να υβρίσει τον Άγιον Θεόν, να πράξει την πιο άνομη ή την πιο επαίσχυντη πράξη ή να στραφεί και ενάντια στον Θεόν και ως εκ τούτου δύναται να κάψει και το σώμα του συγγενούς του! Αυτό δεν σημαίνει ότι αυτό είναι μια «θεάρεστη» ή έστω μια «φιλάνθρωπη» πράξη. «Πάντα μοι ἔξεστιν ἄλλ οὐ πάντα συμφέρει» Α΄ Κορ. 6.12. Οι πρόγονοί μας πριν ασπαστούν τον χριστιανισμό τιμούσαν ιδιαιτέρως τους νεκρούς, τους περιποιούνταν ωσάν να ήταν ζώντες! Οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί τιμούμε τα νεκρά σώματα ως κατ΄εικόνες Θεού πλασθέντες και τα θάπτουμε ως, σε κάποια στιγμή, εκ νεκρών εγερθήναι... Ούτε αφανίζουμε το πρόσωπο, ούτε την ύλη, ούτε οδηγούμεθα εις την αφάνειαν και εις το μηδέν την ανυπαρξίας. Το λιώσιμο και η αποσύνθεση των νεκρών οφείλονται σε πολλά αίτια (θερμοκρασίες, ποιότητα χώματος, κ.α. που δεν κρίνω απαραίτητο να αναφέρω). Καλού, κακού πραγματοποιούμε την εκταφή δύο με τέσσερα χρόνια αργότερα ούτως ώστε να αποφεύγονται οι επαναταφές. Τώρα όσον αφορά τα ταφικά μνημεία: Για τον δικό μου τον τάφο δεν επιθυμώ ουδένα μνημείο, μόνον ένα υποτυπώδη φράχτη ώστε να μην ξεθάψουν αγρίμια και κύνες το πτώμα μου. Πολλά ταφικά μνημεία βέβαια είναι έργα τέχνης μοναδικά στην ιστορία και καμιά σχέση δεν έχουν με τη φωτιά, την καταστροφή, την στάχτη και την μπούρμπερη που επικαλείσαι. Ακόμα και τα απολύτως ακαλαίσθητα μνημεία που κατασκευάζουν σωρηδόν οι εργολάβοι κηδειών απασχολούν πολλούς εργαζομένους και δίνουν χρήματα σε περιοχές εξόρυξης μαρμάρων, οι οποίες άλλως δεν θα είχαν έσοδα. Τα μάρμαρα μετά την εκταφή του νεκρού επαναχρησιμοποιούνται ξανά και ξανά και τίποτα δεν χάνεται ούτε οδηγείται στο μηδέν της καταστροφής και της αφάνειας. Το να αγοράζεις τάφους ή να τους ενοικιάζεις είναι ένα καθεστώς που σχετίζεται με την λειτουργία των νεκροταφείων (αξία γης, έξοδα λειτουργίας του νεκροταφείου κ.λπ.) Τα κρεματόρια έχουν πολλαπλάσια έξοδα συντήρησης και λειτουργίας από τα νεκροταφεία. Και έναν Η/Υ τον αγοράζουμε αλλά οι φαρισαίοι της ψευδιοικολογίας νεομαρξισταί διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους να «σβήνουμε» το λαμπάκι «led» για να μην δαπανούμε άσκοπα την «τεράστια» ενέργεια! Άλλο «κόστος» (που είναι ούτως ή άλλως αναπόφευκτο) και άλλο κατασπατάληση ενέργειας και βάρβαρη επιβάρυνση του περιβάλλοντος με τόνους διοξειδίου του άνθρακα προκειμένου να ικανοποιήσει κάποιος το εγωιστικό πείσμα (ή το αρρωστημένο γούστο του) της μετατροπής σε στάκτη του νεκρού συγγενούς του....
Δημοσίευση σχολίου