Αντιπαράθεση για τα Θρησκευτικά
"Υποχρεωτική να παραμείνει η διδασκαλία των θρησκευτικών στο Λύκειο, ζητεί η διαρκής Ιερά Σύνοδος. Η πρόταση του υπουργείου Παιδείας για τη νέα δομή του Λυκείου άνοιξε διάλογο για τη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών καθώς μειώνονται οι ώρες του μαθήματος και στην Γ΄ Λυκείου γίνεται επιλογής από υποχρεωτικό που είναι σήμερα".(Καθημερινή 29.4.2011) Αυτό δυστυχώς επιδιώκουν από χρόνια, με τη γνωστή τους πολεμική εναντίον των πνευματικών και ηθικών αξιών. Αδυνατούν ορισμένοι ψυχροί τεχνοκράτες να αντιληφθούν τους κινδύνους που αντιμετωπίζει σήμερα η νεολαία μας. Αυτή η νέα γενιά πως θα αντιμετωπίσει τους πνευματικούς κλονισμούς της, χωρίς τα γερά θεμέλια της χριστιανικής πίστης;
Άφησαν τη νεολαία χωρίς θωράκιση, χωρίς πνευματική τροφοδοσία και γι’ αυτό θρηνούμε καθημερινά τόσα θύματα. Ας μην αυταπατώμεθα. Εκπαίδευση που δεν παρέχει ολοκληρωμένη Παιδεία, ώστε να διαμορφώνει προσωπικότητες και όχι απλώς να παράγει πτυχιούχους. Προγράμματα εκπαιδευτικά που αγνοούν τις αξίες του Έθνους μας, όπως τις βίωσαν οι μεγάλες μορφές, οι πρωτεργάτες των γραμμάτων και του πολιτισμού, είναι καταδικασμένα.
Παιδεία ή απαιδευσία;
Ας το τονίσουμε για πολλοστή φορά. Κάνουμε λόγο για την παιδεία. Φαίνεται όμως, πως η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας παρασύρεται επικίνδυνα σε ολισθηρό κατήφορο. Λησμονεί πως η παιδεία δεν είναι τέχνη της αγωγής. Οιστρηλατείται από ιδανικά, κυριαρχείται από ιδέες και κατευθύνσεις δοκιμασμένες από ηθικές αρχές.
Με τι άραγε η ηγεσία αυτή σκοπεύει να αντικαταστήσει το αίσθημα της ελπίδας, τη δύναμη της καρτερικότητας, την ιδιοπροσωπεία που παρέχει η Ορθοδοξία στον Έλληνα; Ουδείς βέβαια διανοείται, σοβαρά και υπεύθυνα, ότι η Ενωμένη Ευρώπη μπορεί να αποτελέσει «μεταφυσικό» υποκατάστατο, διότι αποτελεί απλή διαχειριστική ενότητα – αρκετά προβληματική – στον οικονομικό τομέα, δίχως ολοκληρωμένη πολιτική έκφραση, δίχως συγκεκριμένη φιλοσοφία ζωής. Αυτά έχουν επανειλημμένως τονισθεί. Το βεβαιώνει άλλωστε η καθημερινή ανησυχητική επικαιρότητα. Και ‘μεις αντί να ανησυχήσουμε και να ενισχύσουμε το κλονιζόμενο σύστημα της παιδείας μας, αφήνουμε μια μειοψηφία αντιορθόδοξων να μας επιβάλουν τις καταλυτικές απόψεις τους.
«ΖΩΗ» 19-05-2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου