Έχουν περάσει από εκείνη την εποχή 18 χρόνια. Ήταν το έτος 1993, όταν ό τότε Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος, ό μακαριστός Σεραφείμ, σε τηλεοπτική του συνέντευξη έθεσε το παραπάνω ερώτημα. Είπε: «Θέτω το ερώτημα! Ευθαρσώς! Και να απαντήσουν οι αρμόδιοι καθηγητάδες θεολόγοι επιστήμονες: Είναι Εκκλησία το Βατικανόν; Ναι ή όχι;». Και συνέχισε ό Αρχιεπίσκοπος λέγοντας πώς το ίδιο αυτό ερώτημα το είχε θέσει και στη Σύνοδο των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών στην Κωνσταντινούπολη, καθώς και σε θεολογικό Συνέδριο στο Διορθόδοξο Κέντρο της Ιεράς Μονής Πεντέλης. Συμπλήρωσε δε ότι το θέτει, διότι θεωρεί πώς ό Χριστός δεν μπορεί να έχει σχέση «με λόγχες, με πρεσβευτές, με τύμπανα και παρατάξεις», όπως αυτά υπάρχουν στον Παπισμό.
Το ερώτημα αυτό του άοιδίμου Αρχιεπισκόπου αντηχεί με εξαιρετική επικαιρότητα τώρα, στον απόηχο της μεγάλης φιέστας του Βατικανού την 1η Μαΐου. Ή φιέστα έγινε για την ανακήρυξη ως «μακαρίου» (μιας αρχικής βαθμίδας άγιοκατατάξεως στον Παπισμό), 6 χρόνια μετά τον θάνατο του, του προηγούμενου πάπα Ρώμης Ιωάννου-Παύλου Β'. Περίπου ένα εκατομμύριο άνθρωποι, ακόμη και αρχηγοί κρατών, συγκεντρώθηκαν στη Ρώμη και έλαβαν μέρος στις σχετικές εκδηλώσεις. Μεταξύ αυτών και ή Γαλλίδα μοναχή Μαρί Σιμόν Πιέρ, στη μαρτυρία της όποιας στηρίχθηκε το Βατικανό για τη μακαριοποίηση του πάπα.
Ή μοναχή αυτή βεβαίωνε ότι έπικαλέστηκε τή βοήθεια του πάπα και θεραπεύθηκε άπό τή νόσο του πάρκινσον.
Και τώρα εμείς διερωτώμεθα: Ποιά σχέση μπορεί να έχει ή αληθινή αγιότητα, όπως την έχει ή Ορθοδοξία μας, με αυτό πού εκλαμβάνεται ως αγιότητα στον Παπισμό; Αυτή τη στιγμή δεν κρίνουμε τη ζωή του κοιμηθέντος πάπα - ό Θεός κρίνει τον κάθε άνθρωπο και Εκείνος μόνο γνωρίζει και αναδεικνύει τούς άγιους του. Επισημαίνουμε μόνο τα κριτήρια με τα όποια εκεί ανακηρύσσονται οι άγιοι. Ένα μόνο υποτιθέμενο θαύμα και ή εκτιμώμενη ως πολύ μεγάλη προσφορά του πάπα στην πτώση τού κομμουνισμού και την επέκταση του Ρωμαιοκαθολικισμού θεωρήθηκαν ότι αποτελούν επαρκή στοιχεία για την αγιοποίηση του.
Είναι φανερό ότι πρόκειται για ριζική διαφορά κριτηρίων. Είναι άλλος κόσμος ό Παπισμός· ξένος προς την αλήθεια του Ευαγγελίου. Ένα εγκόσμιο σύστημα, πού δρα ως πολιτική οργάνωση μέσα στον κόσμο. Και από αυτό το σύστημα τούς Ορθοδόξους μας χωρίζει μια αγεφύρωτη άβυσσος. Διότι με τα κριτήρια της ευαγγελικής αλήθειας αυτό το σύστημα, όπως το είπε ό μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ, δεν είναι Εκκλησία!
«Ο ΣΩΤΗΡ», 01/06/2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου