-Στη Σύνοδο έχουν πειστεί πως ξέρουν πια τη μισή αλήθεια
-Μεγάλες οι αντιδράσεις από ιερείς και τον απλό κόσμο που μιλούν για εξονυχιστικό ηλεκτρονικό φακέλωμα
Παρά την υπόσχεση, όπως λένε φήμες, του Αρχιεπισκόπου στην κυβέρνηση πως η Κάρτα του Πολίτη θα περνούσε «αναίμακτα» στο εσωτερικό της Εκκλησίας, η αντίδραση από Μητροπολίτες, ιερείς και πιστούς έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις.
Το σχέδιο κειμένου με τις τεχνικές και νομικές λεπτομέρειες που δόθηκε για δημόσια διαβούλευση από το υπουργείο Εσωτερικών, αντί να λύσει απορίες, γέννησε ακόμη περισσότερες. Στη σύσκεψη που έγινε την προηγούμενη Τρίτη από τα μέλη της Εκκλησίας (αρχιερείς, θεολόγους, νομικούς, καθηγητές πληροφορικής) που ασχολούνται με το θέμα της Κάρτας, η αμφισβήτηση στις πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης ήταν μεγάλη. Αφού ακούστηκαν οι εισηγήσεις των ειδικών, όσοι συμμετείχαν στον διάλογο επιβεβαίωσαν πως στην υπόθεση υπάρχουν πολλά κενά και ασάφειες που δεν έχουν τεθεί υπόψη τους από τα κυβερνητικά όργανα. Ειπώθηκε από πολλούς πως το θέμα δεν είναι καθόλου απλό και πως από πίσω είναι πολύ πιθανό να κρύβονται πράγματα που δεν γνωρίζουν. Γι' αυτό και δύο μέρες αργότερα η ΔΙΣ ανακοίνωσε πως είναι επιφυλακτική για το θέμα μέχρι να δει το τελικό νομοσχέδιο και να μάθουν τα μέλη της όλες τις νομικές και τεχνικές λεπτομέρειες της νέας κάρτας. Μέχρι τότε, αποφάσισαν τα μέλη της Συνόδου να παρεμβαίνουν όποτε το κρίνουν σκόπιμο. «Ο Αρχιεπίσκοπος προσπαθεί να ισορροπήσει, όπως φαίνεται, σε τεντωμένο σκοινί, αφού δεν θέλει να χαλάσει τις σχέσεις του με την κυβέρνηση, αλλά και να μη δυσαρεστήσει τον κόσμο της Εκκλησίας» αναφέρει Μητροπολίτης που είναι σε θέση να γνωρίζει καλά την υπόθεση.
Οι Μητροπολίτες, ο ένας μετά τον άλλο, αρχίζουν και ακολουθούν το «ρεύμα» των κληρικών τους. Μετά τους Καλαβρύτων, Κηφισίας, Αργολίδος και Λαρίσης που από την πρώτη στιγμή αντέδρασαν, πλέον και ο Μητροπολίτης Αιτωλίας τάχθηκε ανοικτά κατά της παραλαβής της νέας κάρτας. Ο Μητροπολίτης χρησιμοποίησε ως επιχείρημα και ένα άρθρο του Γ. Καμίνη (όταν ήταν συνήγορος του πολίτη) που έγραφε: «Η δημόσια διοίκηση είναι πλέον πανταχού παρούσα. Το κράτος εποπτεύει σχεδόν όλες τις κοινωνικές δραστηριότητες και γι' αυτό πρέπει να αντλεί διαρκώς πληροφορίες από τους ιδιώτες. Ο κίνδυνος μιας ''πανοπτικής δημόσιας διοίκησης'' αρχίζει να γίνεται αισθητός».
Και στις ιερατικές συνάξεις όμως το κλίμα είναι πολύ βαρύ. Οι ιερείς αναρωτιούνται γιατί υπάρχει τέτοια μυστικοπάθεια για την Κάρτα του Πολίτη. Λένε πως όσο η κυβέρνηση δεν κάνει ξεκάθαρα τα πράγματα, τόσο ο κόσμος θα απομακρύνεται από την ιδέα να έχει πάνω του τη νέα κάρτα. Σε πολλές εκκλησιαστικές σελίδες στο ίντερνετ υπάρχει πληθώρα μηνυμάτων από κληρικούς και πιστούς που αντιδρούν σφόδρα. «Λένε πως η νέα κάρτα θα περιέχει τα βασικά στοιχεία της ταυτότητας. Τότε προς τι τέτοια σπουδή; Μήπως αποσκοπούν σε μελλοντικές αναβαθμίσεις της;», «Με τη νέα κάρτα θα επέλθει η καταστρατήγηση της ιδιωτικότητας και η κατάλυση του αυτεξουσίου και της ελευθερίας του ανθρώπου», είναι μερικές από τις απόψεις που ακούγονται. Ομοίως και στον χώρο του υπουργείου Εσωτερικών, όπου έχει τεθεί προς δημόσια διαβούλευση το προσχέδιο, τα σχόλια είναι χιλιάδες. «Δεν είναι ευθύνη του κράτους να μας πει ποιοι είμαστε μέσω της ψηφιακής κάρτας, αλλά να μας ζητήσει να δώσουμε εμείς τον ΑΔΤ ή τον ΑΦΜ η τον ΑΜΚΑ μας. Εδώ δεν μπόρεσαν να προφυλάξουν το κινητό του πρωθυπουργού από τα ηλεκτρονικά τους συστήματα, θα καταφέρουν να προστατεύσουν τα δικά μας προσωπικά δεδομένα που θα είναι όλα καταγεγραμμένα σε μία κάρτα;», γράφουν καταξιωμένοι επιστήμονες και πανεπιστημιακοί.
Σύμφωνα με εκκλησιαστικές πηγές, όσο η κυβέρνηση δεν καταργεί την υποχρεωτικότητα της νέας κάρτας και δεν δίνει επαρκείς εξηγήσεις για το τι ακριβώς θα περιλαμβάνεται σε αυτήν, τόσο δυσκολότερη θα είναι η καθιέρωσή της. Φοβούνται πως θα ξεκινήσει ένα «ντόμινο» έντονων αμφισβητήσεων από τους περισσότερους Μητροπολίτες και μετά –όποια κι αν είναι η απόφαση της ΔΙΣ– θα είναι πολύ αργά για να μπορέσει το κλίμα να αντιστραφεί και να γίνει δεκτή η Κάρτα του Πολίτη στον χώρο της Εκκλησίας, ειδικά από τους απλούς ιερείς και πιστούς.
9 σχόλια:
Ο Ιησούς θεράπευε πρώτα την ψυχική παραλυσία και μετά τη σωμαστική.
Η παθητικότητα (επιφυλάξεις κ.α.)
είναι ψυχική παραλυσία.
Για να δείτε πως εμφανίζεται και που οδηγεί παραθέτω αυτό το ποίημα του Εμπέρτο Παντίλια, που δημοσιεύτηκε στην Ευθύνη τ.ΚΣΤ΄1999, σελ.369, με τον τίτλο "Από καιρό σε καιρό ο πόλεμος":
Εμπέρτο Παντίλια (Κούβα)
ΑΠΟ ΚΑΙΡΟ ΣΕ ΚΑΙΡΟ Ο ΠΟΛΕΜΟΣ
Από καιρό σε καιρό
ο πόλεμος έρχεται να μας αποκαλύψει την παθητικότητά μας,
να μας συνηθίσει στην ήττα.
Και με το μάτι στεγνό
βλέπουμε το δρόμο από όπου πρόβαλε
το αίμα.
Από καιρό σε καιρό,
όταν ο πόλεμος δίνει το χτύπημά του,
όλες οι πόρτες το δέχονται,
και συ άκουγες την κλήση
και την έκρυβες
με ζώα πληγωμένα
ξαφνικά τυφλά.
Στην πραγματικότητα ποτέ δεν ήχησε το ρόπτρο
με τέτοιο επικείμενο κίνδυνο,
δεν υπήρξαν ποτέ ξύλα που άντεξαν
τόσο σφοδρά χτυπήματα.
Από καιρό σε καιρό,
έρχεται να ρίξει ανάμεσα στους ανθρώπους
το συνηθισμένο λύκο,που μας μοιάζει.
(Μετάφρ.Μ.Λ.)
Καλά είναι όλα αυτά, αλλά πρωτεύει η σύνεση. Η ατύπως "εθναρχούσα" κεφαλή του Βοσπόρου με τον βραχίονα του "και πάσης Ελλάδος" θα προβάλλει το επιχείρημα της διάσωσης του γένους.
Θα μας σφίξουν τον οικονομικό βρόχο - μας τον έβαλαν οι κυβερνήτες -, θα πουν, και στο τέλος θα μας πνίξουν, αν δεν υποκύψουμε στην εντολή άμεσης εκτέλεσης και παράδοσης της Κάρτας.
Κάτι τέτοια φαιδρά θα μας πουν, όπως εκείνα του 1920, που όντας σφαγμένοι και αποδεκατισμένοι από την περιπέτεια της Μικρασίας - την ξεκινήσαμε με την υπόδειξη των Βρετανών - σπεύσαμε να δώσουμε πάλι "γην και ύδωρ" για την Κοινωνία των Εθνών και των Εκκλησιών και τη διάσωση του γένους. Εκσυγχρονιστήκαμε και από τότε, τραβάμε "των παθών μας τον τάραχο".
Με τέτοιους σωτήρες τι τους θέλουμε τους εξολοθρευτές των λαών και των εθνών;
Το Θέμα είναι στα Αλήθεια Καυτό.
"Ειπώθηκε από πολλούς πως το θέμα δεν είναι καθόλου απλό και πως από πίσω είναι πολύ πιθανό να κρύβονται πράγματα που δεν γνωρίζουν."
Τι πράγματα κρύβονται; Όχι πολλά. Η νομιμότητα θα είναι εξασφαλισμένη μόνο με την κάρτα και μόνο για τους είλωτες ιθαγενείς.
Οι άλλοι, οι γνωστοί αχυράνθρωποι εκλεκτοί και διορισμένοι της παγκόσμιας κυβέρνησης (με εκλογές και με ψήφο των ιθαγενών, μη το ξεχνάμε) θα βρίσκονται στο απυρόβλητο. Με όλα όσα θα μας κλέβουν για να περνάμε καλά : Εμείς με την κάρτα και αυτοί με το έλεγχο της κάρτας. Ό,τι γινόταν κάποτε στη Σοβιετία.
Ποιος θα ελέγχει τους ελεγκτές; Όποιος τολμά να υψώνει φωνή θα σπεύδει πάραυτα η αντιτρομοκρατική ομάδα να τον συλλαμβάνει. Εκτός αν γνωρίζει κάποια συνθηματικά, που θα του προμηθεύει η Στοά στην οποίαν έχει ενταχθεί. Εμείς ζώα δεμένα στο αλέτρι - χωρίς διακριτικά ή συνθηματικά - αυτοί με το καμτσίκι της ελευθερίας.
Στους 100 επισκόπους 4-5 έθεσαν κάποια αρνητικά ερωτήματα. Οι άλλοι συνιστούν αναμονή. Στην διαβούλευση, από τα 10 εκατομμύρια των Ελλήνων εμφανίσθηκαν και 150- 200 αρνητές της κάρτας, που ομαδικώς κατευθυνόμενοι ψήφισαν αρνητικά. Αλλά καταντήσαμε στο φαινόμενο μερικοί σχολιαστές του blog να υβρίζουν, να αυθαιρετούν και θέλουν να μας κατευθύνουν, λες και είμαστε άβουλα όντα. Μια μας αποκαλούν πράκτορες της νέας εποχής, μια "φυχικά παράλυτους". Ποιος σας το επιτρέπει; Ο Κύριος; Φυσικά και Όχι. Ποιός λοιπόν; και εξ ονόματος ποίου μας καθυβρίζετε;
Αυτή είναι η Δημοκρατία; Αυτός ο Χριστιανισμός; "πείθεσθε τοις ηγουμένοις".
Μια μειοψηφία κληρικών θέλει να επιβληθεί στους επισκόπους και μια μειοψηφία Χριστιανών θέλει να επιβληθεί στα 10 εκατομμύρια Ορθόδοξων Χριστιανών! Και οι Κρήτες είναι επίσκοποι, αλλά εκ συστήματος τους αγνοείτε. Ε λοιπόν να σας υπενθυμίσω ότι η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας της Κρήτης ομόφωνα ανακοίνωσε ότι "προτρέπει τον Ιερό Κλήρο και τον ευσεβή λαό να μην τρομοκρατούνται από διαδόσεις ανεύθυνων σχετικά με την κάρτα του πολίτη κ.λπ." Σε μεταγενέστερη ανάρτηση, οι ακτίνες μας ενημερώνουν για τους λαθρομετανάστες. Η σημερινή ταυτότητα πλαστογραφείται εύκολα, γιατί δεν θέλουμε μια σύγχρονη ταυτότητα;
Ελευθέριος.
Δεν είμαι υπερ ούτε κατά της κάρτας αλλά είμαι όμως κατά της παραποίησης της Αγίας Γραφής. Και γενικά του ψεύδους. Και των ύβρεων και παρακαλώ να ανακαλέσετε.
Ιωάννης Μ.
Ή εγώ δεν διαβάζω καλά ή υπάρχει κάποια αόρατη γραφή που αδυνατώ λόγω γήρατος να ιδώ.
Ποιος ύβρισε ποιον και ποιος να ανακαλέσει τι;
Ποιος έγραψε ψεύδη και ποιος δεν έγραψε την αλήθεια;
Ποιος παραποίησε τη Γραφή και ποιος την καταθέτει αυτούσια;
Με το "πείθεσθε τοις ηγουμένοις" τελειώσαμε; Εμ, δεν τελειώσαμε. Διότι παρακάτω γράφει "ων αναθεωρούντες την έκβασιν της αναστροφής μιμείσθε την πίστιν".
Ποια πίστη των ηγουμένων να μιμηθούμε; Αυτή που έχει την "έκβασιν" του Οικουμενισμού ή μήπως εκείνη του "ο πολιτισμός ενώνει";
O "Ελευθέριος." και ο "Ιωάννης Μ." ταυτίζονται; Είναι ένα πρόσωπο;
Μήπως εκτελεί διατεταγμένη υπηρεσία υπερ του ηλεκτρονικού φακελλώματος;
Μνάσων
Μνάσωνα (Κύπριος είσαι;) είμαστε γνωστοί παλαιόθεν με τον Ελευθέριο, έτυχε να με επισκεφθεί και από τον δικό μου υπολογιστή σχολιάσαμε από κοινού ενυπογράφως.
Δεν γελάω όμως, όπως την πρώτη φορά, όταν ξαναδιερωτάσαι αν εκτελούμε διατεταγμένη υπηρεσία ενώ ήδη απαντήσαμε ΟΧΙ.
Γιατί το επαναλαμβάνεις; Αν εσύ το πιστεύεις, εγώ δεν πιστεύω κάτι το ανάλογο για σένα: Ότι π.χ. σε πληρώνουν οι φανατικά κατά του υποτιθέμενου 666 και της κάρτας αντιδρώντες!!! Ή σκοτεινά κέντρα που θέλουν να εξευτελίσουν την Εκκλησία, αφού με τα υποτιθέμενα 666άρια και τους αντίχριστους και τα barcode τι άλλο παρά γελοιοποιείται η εκκλησία στα μάτια των σοβαρών ανθρώπων;
Γελάω όμως διότι, τα ίδια που φρονώ, τα λέει και η ιεραρχία της Εκκλησίας της Κρήτης και πλείστοι άλλοι και μόλις προχθές στις aktines επίσκοπος σε επιστολή προς αστυνομικό έλεγε περίπου ό,τι λέω κι΄εγώ. Πράκτορες είναι όλοι; Δεν σε καλύπτει ο π.Δανιήλ Αεράκης; Ο π. Πορφύριος; Μόνο σείς είσθε οι πεφωτισμένοι και αλάθητοι δίκην πάπα;
Πείτε την άποψή σας και μην υβρίζετε, χθες κάποιος, μας αποκάλεσε "τυφλούς" σήμερα κάποιος άλλος "ψυχικά παράλυτους". Κατανοώ τον ζήλο. Όποιον ύβρισα η κακολόγησα και εγώ, λόγω αντίστοιχου ζήλου στο παρόν η άλλο blog, στο παρελθόν, του ζητάω συγγνώμη.
Με σεβασμό στον ιδιοκτήτη του blog που μας φιλοξενεί και -πράγμα σπάνιο για Χριστιανικό blog- δημοσιεύει αλογόκριτα όλα τα σχόλια και σε όλους τους εκλεκτούς σχολιαστές του blog με τους οποίους συμφωνώ σε πολλά άλλα θέματα. Ιδίως με τον κ.Λυκούργο Νανή. Συγγνώμη ιδιαίτερα από τον κ.Χριστοδουλίδη, τα γραφόμενα του οποίου θαύμασα ιδιαίτερα χθες στο σχόλιό του για την συναυλία.
Ιωάννης Μ.
Ιωάννη Μ. δεν είμαι Κύπριος αλλά οι κρητικοί ιεράρχες είναι παράδειγμα προς αποφυγην.
Ο π.Πορφύριος δεν είπε κάτι αντίθετο απ' ότι ο π.Παϊσιος και μην διαστρέφετε τις απόψεις του.
Τα ερωτηματα μας είναι λογικά αφού μόνο πληρωμένος μπορεί να θέλει το ηλεκτρονικό φακέλλωμα ή εντελώς αφελής. Δεν σας ξέρουμε και γι' αυτό έχουμε πολλές αμφιβολίες.
Μνάσων
Δημοσίευση σχολίου