Για την ελευθερία της συνείδησης ή κατά της ιστορικής συνέχειας και κοινωνικής συνοχής;
Οφειλόμενη απάντηση στην κ. Φραγκουδάκη
του Τριαντάφυλλου Σιούλη, Σχολικού Συμβούλου Δ.Ε.
Τον τελευταίο καιρό η κ. Άννα Φραγκουδάκη καθηγήτρια κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Αθηνών με κείμενά της, ασχολείται συχνά πυκνά με το ΜτΘ και το Λύκειο!! Αφορμή για το άρθρο μας αυτό στάθηκε κείμενό της στα ΝΕΑ, με το οποίο σχολιάζει μέρος του ψηφίσματος των θεολόγων Ηπείρου, Κέρκυρας και Λευκάδας σχετικό με το Νέο Λύκειο. Επειδή δεν μπορούμε να πιστέψουμε πως δεν κατανοεί καλά ελληνικά θεωρούμε πως, ακόμη χειρότερα, εσκεμμένα παρερμηνεύει, απομονώνοντας φράσεις από το ψήφισμα. Διατυπώνοντας την αντίθεσή τους οι θεολόγοι στο να γίνει το ΜτΘ επιλεγόμενο γράφουν πως: «ουσιαστικά με το σχέδιο που δημοσιεύθηκε λιγότεροι από το ένα τρίτο των μαθητών, πιθανόν να επιλέξουν το ΜτΘ», υπονοώντας πως ουσιαστικά το ΜτΘ καταργείται, αφού με την «πασιέντζα» που είχαν «απλώσει» οι ειδήμονες της επιτροπής της οποίας διέρρευσε το πρόγραμμα για το Νέο Λύκειο, δεν άφηναν το περιθώριο – δικαίωμα στους μαθητές, λόγω χρησιμοθηρίας, να επιλέξουν καν το ΜτΘ.
Τι γράφει η κ. Φραγκουδάκη σχολιάζοντας την συγκεκριμένη φράση; «Οι αρμοδιότεροι για μια τέτοια πρόβλεψη θεωρούν ότι δύο στους τρεις μαθητές δεν επιθυμούν να διδάσκονται Θρησκευτικά». Απομονώνοντας τη συγκεκριμένη φράση του ψηφίσματος για να σχολιάσει, ήθελε να οδηγήσει τον αναγνώστη στις θεωρίες της περί του ΜτΘ και δεν έλαβε υπόψη καθόλου θέσεις του ψηφίσματος για το Λύκειο, πως «...με την εξειδίκευση και ανάπτυξη δεξιοτήτων που προσφέρει, έχει χάσει τον κύριο σκοπό του, αυτόν της προσφοράς γενικής παιδείας και ολόπλευρης μόρφωσης ... οι μαθητές θα μείνουν εθνικά αποχρωματισμένοι και θρησκευτικά αμόρφωτοι χωρίς επαρκή γνώση της παράδοσής τους και του πολιτισμού τους ...» και πως η ολόπλευρη μόρφωση σε ένα Λύκειο που θα έχει μορφωτική αυτοτέλεια θα λειτουργήσει ευεργετικά για τους μαθητές «... συμβάλλοντας ταυτόχρονα στη διατήρηση της ιστορικής μας συνέχειας και κοινωνικής συνοχής».
Πάντως σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται για «στάση ... χριστιανική» ή και επιστημονική από μια επιστήμονα του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Αθηνών που γράφει πως «έργο του δημόσιου σχολείου είναι να διδάσκει θρησκειολογία και ιστορία θρησκειών» τη στιγμή που το Σύνταγμα, οι Νόμοι του κράτους και το Συμβούλιο της Ευρώπης άλλα επιτάσσουν. Φαίνεται πως η κ. Φραγκουδάκη και οι έχοντες τις ίδιες απόψεις για το ΜτΘ (βλέπε θρησκειολογία, ιστορία των θρησκειών κ.λπ.) ηθελημένα ή αθέλητα αλλού στοχεύουν, κυρίως στην ελληνικότητα.
Έγραφε παλαιότερα ο Κώστας Γεωργουσόπουλος (ΤΑ ΝΕΑ, Τρίτη 16 Φεβρουαρίου 1999, http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artid=4056333) απαντώντας στην συγκεκριμένη κυρία: «Η κ. Άννα Φραγκουδάκη στο άρθρο της, στα «ΝΕΑ» του προπερασμένου Σαββάτου, έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου. Θύμωσε μάλιστα πολύ διαβάζοντας πως ο σοσιαλιστής πρωθυπουργός της Γαλλίας Ζοσπέν επικαλείται την ιδέα της πατρίδας και προτρέπει τους Γάλλους να προσέλθουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση με τις ακμαίες παραδόσεις του έθνους τους. Η κ. Φραγκουδάκη θεωρεί πως κάθε αναφορά σε πατρίδα, πατριωτισμό και έθνος είναι συντηρητική, δεξιά και, σχεδόν, φασιστική πολιτική. Επειδή η ορθή αντιμετώπιση ανάλογων κινδύνων και στον τόπο μας έχει ανάγκη από τέτοιες επισημάνσεις και επειδή η πρόληψη είναι η αρίστη μέθοδος, κάνω έκκληση στους υπεύθυνους πολιτικούς, κρατικούς, δημοτικούς φορείς και στα κέντρα αποφάσεων να σπεύσουν να προλάβουν κάθε ενέργεια, κίνηση, συνωμοσία που σκοπεύει στην πατριωτική και εθνική έξαρση που μπορεί στα ξαφνικά να μας προκύψει.
Έτσι, καλό θα είναι να απαλειφθούν από τα σχολικά βιβλία όλα τα ποιήματα, τα διηγήματα και τα δοκίμια που αναφέρουν με θετικούς χαρακτηρισμούς τις έννοιες «πατρίδα» και «έθνος».
Έτσι θα χρειαστεί να σβήσουν από τους «Πέρσες» του Αισχύλου οι στίχοι από τον παιάνα της Σαλαμίνας «Ίτε παίδες Ελλήνων, ελευθερούτε πατρίδα... κτλ.». Η μελέτη τέτοιων φανατικών ιδεοληψιών είναι δυνατόν να οδηγήσει τους ανώριμους μαθητές σε τίποτε κουτουράδες, και να θολώσει το μυαλό τους και να αρρωστήσουν από την ασθένεια του πατριωτισμού.
Πρέπει ευθύς να αφαιρεθούν από τα σχολικά εγχειρίδια όλες οι αναφορές που υπάρχουν στο έργο του Σολωμού και ιδίως στον πατριδοκαπηλικό «Ύμνον εις την Ελευθερίαν» στις έννοιες Πατρίδα και Έθνος. Είναι αυτονόητο ότι θα πρέπει πάραυτα ο Ζακύνθιος ποιητής να μην προσφωνείται Εθνικός. Αν δεν γίνεται αλλιώς, να καταχωνιαστεί η «Ιστορία του ελληνικού έθνους» του Παπαρρηγόπουλου, καλό θα είναι να καεί. Οπωσδήποτε όμως θα πρέπει να καεί και, μάλιστα δημοσίως, το φασιστικό μυθιστόρημα της Πηνελόπης Δέλτα «Για την Πατρίδα». Να εξοβελιστούν τα δεκατετράστιχα του Παλαμά «Πατρίδες», εκτός αν τον παμπόνηρο αυτόν γέροντα τον σώσει η κραυγή του Γύφτου του «Γιούχα και πάλι γιούχα των πατρίδων». Η κ. Φραγκουδάκη δεν είναι ούτε μόνη ούτε πρώτη. Έχουν ήδη προηγηθεί δύο άλλοι επίσης πανεπιστημιακοί, οι οποίοι σε βιβλία και άρθρα τους χαρακτηρίζουν φασίστες τον Ελύτη, τον Εγγονόπουλο και τον Εμπειρίκο γιατί μιλούν για πατρίδα και ελληνική γλώσσα και εθνικιστή τον Σεφέρη! Επειδή όμως η λέξη έθνος, αυτή η βόμβα στα θεμέλια του Λαού, υπάρχει, δυστυχώς, στο πρώτο άρθρο του Συντάγματος θα πρέπει, νομίζω, να προβλεφθεί η εξάλειψή του κατά την προσεχή αναθεώρηση του θεμελιώδους Νόμου της Πολιτείας. Εντός σύντομης προθεσμίας πρέπει να αλλάξουν όνομα η ποδοσφαιρική ομάδα «Εθνικός», το «Εθνικό Θέατρο», η εφημερίδα «Έθνος», το «Πατριωτικό Ίδρυμα», το «Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών», το υπουργείο Εθνικής Αμύνης και το υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, η Εθνική Λυρική Σκηνή και για να προληφθούν παγκόσμια δεινά ο «Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών»! Αλλά και οι φίλοι μας Γάλλοι, αν πληροφορηθούν την οργή της κ. Φραγκουδάκη, οφείλουν αμέσως να διορθώσουν τον πρώτο στίχο του «Εθνικού» τους Ύμνου, που ένας φανατικός επαναστάτης και φασίστας εθνικιστής συνέθεσε μέσα στα χαρακώματα της Γαλλικής Επανάστασης: «Αλόνζανφαν ντε λα πατρί»! Οι προειδοποιήσεις της κ. Φραγκουδάκη θα πρέπει να φθάσουν και στα αυτιά ορισμένων παρασυρμένων αριστερών και σοσιαλιστών, οι οποίοι συμπαραστέκονται στους Κούρδους και τους Παλαιστίνιους οι οποίοι, θύματα εθνικιστικών φανατισμών, επιμένουν να διεκδικούν μια πατρίδα εν ονόματι της εθνικής τους ιδιαιτερότητας.
Πάντως, η κ. Φραγκουδάκη θα πρέπει με συνεχή τεκμηριωμένα άρθρα να ενημερώσει τους παραπλανημένους Γάλλους, Γερμανούς, Άγγλους, Ιταλούς κ.ά. σοσιαλιστές που κυβερνούν στη χώρα τους πως δεν φθάνει να μην επικαλούνται πατρίδες, έθνη και άλλα ηχηρά παρόμοια, όσο συνεχίζουν να μιλούν και να γράφουν τη γλώσσα τους και να έχουν όνομα. Είναι άκρως επικίνδυνο να είναι κανείς Γάλλος, Γερμανός, Έλληνας, Ισπανός, γιατί και μόνο η εκφώνηση του ονόματος προκαλεί εθνικά ρίγη. Οφείλω, πάντως, να ομολογήσω πως διαπιστώνω και κάποιες αντιφάσεις στα πολιτικώς ορθά άρθρα της κ. Φραγκουδάκη. Ενώ κόπτεται, εν ονόματι του δικαιώματος κάθε λαού να επιλέγει ελεύθερα το όνομά του, να ονομάζονται Μακεδόνες οι Σκοπιανοί και Τούρκοι οι Μουσουλμάνοι της Θράκης, αρνείται στον Γάλλο πρωθυπουργό να ονομάζει έθνος τη χώρα του και πατρίδα την επικράτειά του. Πληροφορούμαι, εξάλλου, πως η κ. Φραγκουδάκη επιδοτείται με 1 δισ. 750 εκατ. δραχ. για να εκπονήσει μαζί με τους συνεργάτες της πρόγραμμα εκμαθήσεως της ελληνικής γλώσσας για τους Μουσουλμάνους της Θράκης. Αυτό που ομοϊδεάτες της κ. Φραγκουδάκη, όταν έγινε για τους σλαβόφωνους της Μακεδονίας, το ονόμαζαν εκστρατεία εξελληνισμού των μειονοτήτων».
Αλλά και σχετικά πρόσφατα ο Μίκης Θεοδωράκης είχε γράψει, αναφερόμενος στις « γνωστές απόψεις Ρεπούση – Λιάκου – Κουλούρη -Άννας Φραγκουδάκη ... Δραγώνα» (http://resaltomag.gr/forum/viewtopic.php?t=4003): «...Όσον αφορά τη χώρα μας, με στόχο το χτύπημα της ελληνικότητας αποβλέπουν στην αποδιοργάνωση της συνοχής του ελληνικού έθνους ξεκινώντας από την παραμόρφωση ιδιαίτερα της σύγχρονης ιστορίας μας -πριν, κατά και μετά την επανάσταση του 1821- και την εξάλειψη του ελληνικού πολιτισμού, παραδοσιακού και σύγχρονου. Ορισμένοι Έλληνες, ουσιαστικοί πράκτορες αυτών των ύποπτων διεθνών οργανώσεων εργάζονται εδώ και πολύ καιρό συστηματικά. Έχουν διεισδύσει μέσα στους πλέον σημαντικούς και ευπαθείς τομείς της κοινωνικής μας ζωής, όπως η Παιδεία, η εξωτερική πολιτική, τα ΜΜΕ, καθώς και στους κομματικούς χώρους έχοντας ήδη κατορθώσει να σταθεροποιήσουν ένα σημαντικό προγεφύρωμα με την οικονομική ενίσχυση των ξένων και στηριζόμενοι στην άγνοια των πολλών και στην αποσιώπηση εκ μέρους των οπορτουνιστών έχουν ήδη προξενήσει μεγάλες βλάβες στην παραδοσιακή συνοχή του λαού μας τουλάχιστον ως προς τις παραδοσιακές του αξίες, που τον έκαναν να είναι αυτός που είναι. Σε πείσμα όλων των δεινών που κατά καιρούς δοκιμάζουν την αντοχή του. Επομένως η καλλιέργεια του πατριωτισμού αποτελεί σήμερα την μοναδική απάντηση, ώστε ο λαός μας να μπορέσει να αποκρούσει ενημερωμένος, ενωμένος και άγρυπνος αυτό το σατανικό σχέδιο ξεσκεπάζοντας και απομονώνοντας τους εχθρούς του, όποιοι και αν είναι και όπου κι αν βρίσκονται. Αρκετά κοιμηθήκαμε έως τώρα. Καιρός να ξυπνήσουμε, να εγερθούμε, να εξεγερθούμε και ενωμένοι να αντιμετωπίσουμε όπως αρμόζει τους μεγάλους κινδύνους που απειλούν την ιστορία, τον πολιτισμό, το ήθος, τις παραδόσεις και τελικά την ακεραιότητά μας. Αθήνα, 21.12.2009».
Οι θεολόγοι της χώρας γνωρίζουν τι συμβαίνει. Καλό είναι να μαθαίνει και ο κόσμος με ποιους έχει να κάνει, να απαντά και να ενεργεί ανάλογα.
2 σχόλια:
Και για να μη ξεχνιόμαστε, με την ψήφο μας έχουν γίνει όλα αυτά. Έγιναν ή δεν έγιναν;
(Εντάξει, εντάξει, βρίσκονται σε εξέλιξη και όλα, πάντως, εξελίσσονται. Η ψήφος όχι).
- Μαθητής : Κυρία, κυρία, γιατί ή ψήφος δεν εξελίσσεται κυρία;
- κα. Φραγκουδάκη : Διότι, ανόητε μαθητά, η ψήφος δεν είναι όπως ο πίθηκας.
- Μαθητής : Και ο Θεός τι είναι κυρία;
- κα Φραγκουδάκη : Ηλίθιε μαθητά, δεν κατάλαβες ότι ο Θεός είναι η σκόνη του "σύμπαντου" και ότι εξελίχθηκε; Έγινε, τον κάναμε, σκόνη. Είναι η σκόνη της αγάπης.
- Μαθητής : Και τι ήταν πρίν;
Η κυρία δεν απάντησε. Χτύπησε το κουδούνι και οι μαθητές βγήκαν διάλειμμα.
Δημοσίευση σχολίου