Η Μαλαισία βρήκε τον δικό της σούπερ σταρ, με τη διαφορά ότι δεν είναι τραγουδιστής ή ταχυδακτυλουργός, αλλά... ιμάμης.
Τα ριάλιτι έχουν κατακλύσει τα διεθνή τηλεοπτικά δίκτυα, αναζητώντας τα μεγάλα ταλέντα κάθε χώρας και γεμίζοντας φθηνά και εύκολα τον τηλεοπτικό τους χρόνο. Στη Μαλαισία, όμως, ανάλογες εκπομπές δεν σημείωσαν μεγάλη επιτυχία, οπότε οι τηλεοπτικοί παραγωγοί δημιούργησαν μια ξεχωριστή εκδοχή τάλεντ σόου, από το οποίο αναδεικνύεται ο ικανότερος πνευματικός ηγέτης του μέλλοντος, ο νέος ιμάμης.
Ο τηλεοπτικός διαγωνισμός για την ανάδειξη του καλύτερου ιμάμη, με τον τίτλο «Imam Muda», στη Δύση θα είχε ενδεχομένως χαρακτηριστεί βλάσφημος. Στη Μαλαισία, όμως, φάνηκε ότι η ανατρεπτική ιδέα ικανοποίησε όλες τις πλευρές: οι τηλεθεατές γοητεύτηκαν από την εκπομπή και ο θρησκευτικός κόσμος άνοιξε έναν -τηλεοπτικό έστω- δίαυλο επικοινωνίας με τους νέους.
Υποψήφιοι. Περισσότερα από 1.000 άτομα είχαν προσέλθει στα δοκιμαστικά, μέσα από τα οποία προέκυψαν οι 10 υποψήφιοι που καθημερινά προσεύχονταν, έδιναν λύση σε οικογενειακά ή κοινωνικά προβλήματα με βάση το Κοράνι, μάθαιναν πώς να πλένουν τελετουργικά τους νεκρούς και να σφάζουν κόκορες. Τον τελευταίο λόγο στην επιλογή τους και στην κριτική που τους ασκούνταν, είχε ο μεγάλος μουφτής του εθνικού τζαμιού της πρωτεύουσας.
Νικητής αναδείχτηκε ο Μουχάμαντ Ασιράφ Ριτζουάν, που έχει αποκτήσει μεγάλο φαν κλαμπ και το οποίο οι θρησκευτικοί ηγέτες ελπίζουν ότι θα τον ακολουθήσει και στο τζαμί όπου θα κηρύττει.
Το έπαθλο του νικητή ήταν καταρχάς μια θέση εργασίας στο μεγαλύτερο τζαμί της Κουάλα Λουμπούρ, όπου ο αστέρας-ιμάμης θα προσελκύει τους πιστούς, μια υποτροφία για σπουδές στη Σαουδική Αραβία, ένα προσκύνημα στη Μέκκα με όλα τα έξοδα πληρωμένα και ένα αυτοκίνητο.
Παρότι κατά τη διάρκεια της τρίμηνης δοκιμασίας τους οι υποψήφιοι έπρεπε να απαρνηθούν το Ιντερνετ, την τηλεόραση, το τηλέφωνο και γενικότερα κάθε επαφή με την τεχνολογία, οι νέοι ιμάμηδες παραμένουν τέκνα της εποχής τους. Ο νικητής έσπευσε αμέσως να μοιραστεί τη χαρά του για τη νίκη με τους φίλους και οπαδούς του στο facebook.
Εσπασε ρεκόρ
Το φινάλε προβλήθηκε σε 16 χώρες
Η παραγωγή έσπασε κάθε ρεκόρ τηλεθέασης, καθώς επί τρεις μήνες, την ώρα μετάδοσής της, άδειαζαν κυριολεκτικά οι δρόμοι και οι τηλεθεατές καθηλώνονταν μπροστά από τους δέκτες τους. Κυρίως οι νεαρές γυναίκες λάτρεψαν τους 10 ατσαλάκωτους, καλοντυμένους και ευγενικούς υποψηφίους που έπαιρναν μέρος, οι μεγαλύτερες γυναίκες έπαιρναν μια... ιδέα για τον ιδανικό γαμπρό και οι άντρες θαύμαζαν την ικανότητα των νέων διαγωνιζομένων να απαγγέλλουν το Κοράνι και να ανταποκρίνονται στις σκληρές δοκιμασίες που τους έθεταν οι αυστηροί διδάσκαλοι του Ισλάμ. Το φινάλε της επιτυχημένης εκπομπής προβλήθηκε μέσω Iντερνετ σε 16 χώρες, μεταξύ των οποίων οι ΗΠΑ, η Γερμανία, ο Καναδάς, η Ινδία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Οπως ήταν αναμενόμενο, το επόμενο βήμα της εταιρείας παραγωγής, Astro Entertainment, είναι να λανσάρει το επιτυχημένο θρησκευτικό ριάλιτι ως εξαγώγιμο προϊόν. «Ασφαλώς και θέλουμε να το επαναλάβουμε... Το προϊόν αυτό μπορεί να αναπαραχθεί, να μεταφραστεί και να προσαρμοστεί για να παίξει και σε άλλες χώρες, ανοίγοντας νέες αγορές» παραδέχτηκε ο επικεφαλής της εταιρείας. Με 1,57 δισεκατομμύρια μουσουλμάνους παγκοσμίως, η αγορά που ανοίγεται για το συγκεκριμένο ριάλιτι, αλλά ενδεχομένως και άλλα παρόμοια, είναι μεγάλη και κυρίως απολύτως ανεκμετάλλευτη.
«Έθνος»14/08/2010
Δείτε και
1 σχόλιο:
Άντε και είς ανώτερα!Θα τον δούμε και στα Όσκαρ και στις Κάννες σε λίγο καιρό!!!
Δημοσίευση σχολίου