Λάβαμε το παρακάτω imail
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ ΛΑΓΟΥΡΟΥ
Αξιότιμοι κύριοι,
Σας παρακαλώ, εφόσον δημοσιεύσατε την ανοικτή επιστολή του κυρίου Στυλιανού Λαγουρού, την οποία μου έστειλε μέσω της εφημερίδας του ΦΑΡΟΣ ΤΗΣ ΤΗΝΟΥ, σας παρακαλώ να δημοσιεύσετε και την απάντηση την οποία του έστειλα με ηλεκτρονική μορφή στις 28/6/2010.
Ευχαριστώ θερμά
+Νικόλαος
Καθολικός Αρχιεπίσκοπος Νάξου-Τήνου-Άνδρου-Μυκόνου
Μητροπολίτης παντός Αιγαίου
5 σχόλια:
ΤΟ ΠΑΠΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΕΡΙ ΑΛΑΘΗΤΟΥ
Πρώτο μέρος
Ο παπικός επίσκοπος Τήνου έγραψε : "Η πρώτη φορά ήταν (σημ. που έγινε χρήση του προνομίου "ex cathedra αλάθητος") ήταν το έτος 1854 (πριν λοιπόν από το δόγμα), όταν ο Πάπας Πίος ο 9ος κήρυξε ως δόγμα πίστεως το γεγονός της αμιάντου συλλήψεως της Θεοτόκου. Και επειδή, ενδεχομένως, ούτε εσείς (σημ. ο παπικός επίσκοπος απευθύνεται σε Ορθόδοξο θεολόγο) ούτε οι αναγνώστες σας γνωρίζουν τι σημαίνει αυτό, σας ενημερώνω ότι η Καθολική Εκκλησία πιστεύει ότι η Παναγία, η κεχαριτωμένη, επειδή προοριζόταν από το Θεό να είναι η Μητέρα του Υιού του, απαλλάχτηκε από την προπατορική αμαρτία από τη στιγμή της συλλήψεώς της."
Και τι να γράψει κανείς για όλα αυτά; Χρειάζεται; Μάλλον, όχι. Άλλοι θα του απαντήσουν λεπτομερώς. Από εμένα αυτά τα λίγα, για το αλάθητο του Πρώτου και το μάθημα που μας δίνει ο παπικός επίσκοπος Τήνου σχετικά με αυτό.
Τι μας λέει λοιπόν; Ότι η Καθολική (παπική) Εκκλησία πιστεύει ότι η Παναγία, επειδή προοριζόταν από το Θεό να είναι η Μητέρα του Υιού του, απαλλάχτηκε από την προπατορική αμαρτία κατά τη στιγμή της συλλήψεώς της. Δηλαδή, εξ "άκρας συλλήψεως" η υπεραγία Θεοτόκος απαλλάχτηκε από την πτώση του Αδάμ και της Εύας, την οποία όμως έφεραν οι γονείς αυτής, αλλά δεν την μετέδωσαν σ΄ εκείνη. Με άλλα λόγια, την προπτωτική αναμάρτητη, αθάνατη και άφθαρτη, φύση δεν την είχε μόνον ο Κύριος, την είχε και η Παρθένος Μαρία. Διότι, λέει το παπικό μάθημα, ο Παντογνώστης την προόριζε να γίνει Θεοτόκος. Οπότε, σκέφτομαι εγώ, εκείνη δεν χρειαζόταν να κάνει τίποτα, ώστε να καταξιωθεί της Χάριτος. Το αυτεξούσιον που της εδόθη ήταν προκαθορισμένο, προδιαγεγραμμένο.
Δεύτερο μέρος
Αυτά όμως είναι παπικές στρεβλές διδασκαλίες. Ο Θεός την προόρισε διότι προγνώριζε τη συνετή χρήση του αυτεξουσίου της : "Πώς έσται μοι τούτο, επεί άνδρα ου γινώσκω;", ομολογεί η ίδια. Αν αυτό δεν είναι προφανέστατη χρήση του αυτεξουσίου, τότε τι είναι; Ή μήπως, η υπεραγία Θεοτόκος στερείτο αυτεξουσίου; Τι είδους θεολογία πάει να μας μάθει ο παπικός επίσκοπος;
Πέρα όμως από αυτά υπάρχει και κάτι άλλο εξίσου σημαντικό. Πώς τούτο, δηλαδή η αμίαντη σύλληψη, δεν έγινε με κάποιον από τους Προφήτες, αφού δια του στόματος αυτών ελάλησε το πανάγιον Πνεύμα; Γιατί δεν προτιμήθηκε κάποιος από αυτούς να είναι γονεύς της Θεομήτορος και κρίθηκε άξιο το ζεύγος του Ιωακείμ και της Άννης; Άραγε, μήπως και αυτοί είχαν "εξ άκρας συλλήψεως" απαλλαγεί του προπατορικού αμαρτήματος;
Να περιμένω απάντηση; Κι εδώ, μάλλον όχι.
το Πνευμα του Χριστού τί ενωεί ο παπικός Επίσκοπος,και γιατί τον ενοχλή να του αποκαλούν την "εκκλησία"του Ρωμαιοκαθολική δέν υπάγετε στη Ρώμη;Νέο φρουτο "καθολική εκκλησία";Βασικά αυτό που κατάλαβα με το λίγο μου μυαλό "έλα παπού μου να σου δείξω τα αμπέλια σου"!!!
Ξέρω ότι το σχόλιό μου δεν θα δημοσιευθεί γιατί φοβάστε πολύ την αληθεια, και καλά κάνετε γιατί αυτή νικάει το ψέμα.
Κύριε Κυπριανέ μια απλή ανάγνωση, καθαρή και όχι πορωμένη θα σας δείξει πολύ περισσότερα από ότι βλέπετε στην επιστολή του Αρχιεπισκόπου. Επιπλέον στην απάντηση του Αρχιεπισκόπου η χρήση της ελληνικής γλώσσης είναι ξεκάθαρη. Οπως και εσεις παρατηρειτε χρησιμοποίησε ο Επισκοπος τον ορο ΑΠΑΛΛΑΧΤΗΚΕ. Είστε έλληνας και θα πρεπει να γνωρίζετε τί σημαίνει ο όρος αυτός. Της αφαιρέθηκε κάτι, ελευθερώθηκε από κάτι που πριν κατείχε και συγκεκριμένα από το προπατορικό αμάρτημα σε μια χρονική στιγμή κατα τη διαρκεια της σύλληψής της.
Κυριε Κυπριανέ αν δεν έχεις τί να πεις καλυτερα να σιωπας, αναφέρομαι στοερωτημα του 2ου μέρους το οποίο το χαρακτηρίζω ανουσιο και βλακώδες.
Τέλος στον κυριο Panais θα ήθελα να πω το εξής, αν θέλεις να διαβάζουν αυτά που γράφεις να διαβάζεις κι εσύ αυτα που γράφουν οι αλλοι. Ο Αρχιεπίσκοπος ήταν ξεκάθαρος και εξήγησε τη διαφορα αναμεσα στο Καθολικός και Ρωμαιοκαθολικος. Θες κι αλλη εξηγηση, αναρωτιεμαι?
Με αγάπη ενας φίλος παπικός!
Στον, με αγάπη, φιλοπαπικό Ανώνυμο ο οποίος γράφει:
"Κυριε Κυπριανέ αν δεν έχεις τί να πεις καλυτερα να σιωπας, αναφέρομαι στο ερωτημα του 2ου μέρους το οποίο το χαρακτηρίζω ανουσιο και βλακώδες."
Κυπριανός Χ : Γιατί, κύριε "με αγάπη φιλοπαπικέ" ανώνυμε, σιωπάτε κι εσείς; Γιατί αρκείστε στον χαρακτηρισμό τον γραφομένων μου, ως προερχόμενα από ανούσιο βλάκα;
Σεις, ο ουσιαστικός και "ξύπνιος" κατά την γραφήν, όντας δε και απαλλαγμένος από τα πέπλα της άγνοιας, πείτε μας λίγα λόγια ακόμη. Το άγιον πνεύμα το εκπορευόμενο από τον πάπα (ήμαρτον Κύριε) θα σας φωτίσει. Αφού σας δίδαξε τα κρυφά του Θεού, δηλ. ότι Παντογνώστης απάλλαξε εξ άκρας συλλήψεως την υπεραγία Θεοτόκο από το προπατορικό αμάρτημα, θα σας οδηγήσει να γράψετε κάτι και για τις δικές μου "ανούσιες βλακείες".
Μετά τιμής
ΚΧ
Υστερόγραφο για τη λέξη "απαλλάχτηκε".
Η παπική αυλή και οι μαθητεύσαντες σ΄αυτή, γνωρίζει να παίζει με τις λέξεις. Όχι όμως για να διατυπώνει τα θεία Εννοήματα. Την ενδιαφέρει το εκ της αγίας έδρας πηγάζον και εκπορευόμενο Δίκαιο, ούσα δέσμια του δικανικού αρχαίου ρωμαϊκού (:απολυταρχικού και ολοκληρωτικού) πνεύματος.
Τέλος και τω αγίω Θεώ η Δόξα.
Δημοσίευση σχολίου