3 Ιουν 2010

Δηλώσεις του Μητροπολίτη Πάφου μετά τη δεύτερη του έτους τακτική συνεδρία της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Κύπρου (03/06/2010)

Η Ιερά Σύνοδος θεωρεί το όλο θέμα, το οποίο δημιουργήθηκε από δηλώσεις στα ΜΜΕ σχετικά με την επικείμενη επίσκεψη του Πάπα Βενέδικτου στην Κύπρο «ως λήξαν και παραπέμπει στην απόφαση της προηγούμενης συνεδρίας της και στο περιεχόμενο που εξέδωσε», δήλωσε ο Μητροπολίτης Πάφου Γεώργιος, μετά τη δεύτερη του έτους τακτική συνεδρία της Ιεράς Συνόδου, η οποία κράτησε περισσότερο από τέσσερις ώρες.

Ο Μητροπολίτης Πάφου είπε ότι κατά τη συνεδρία συζητήθηκαν οι «τελευταίες λεπτομέρειες της επικείμενης επίσκεψης στην Κύπρο του Πάπα Ρώμης Βενέδικτου 16ου και η Ιερά Σύνοδος θεωρεί το όλο θέμα το οποίο δημιουργήθηκε από δηλώσεις στα ΜΜΕ «ως λήξαν και παραπέμπει στην απόφαση της προηγούμενης συνεδρίας της και στο περιεχόμενο που εξέδωσε».

Σε ερώτηση, σχετικά με την επίσκεψη του Πάπα στην Ιερά Αρχιεπισκοπή το Σάββατο και ποιοι Συνοδικοί δεν θα λάβουν μέρος ο Μητροπολίτης Πάφου είπε ότι «δεν το ξέρω αυτό, αλλά είναι όλοι προσκεκλημένοι και όσοι θέλουν μπορούν να έρθουν».

«Η απόφαση της προηγούμενης Συνόδου, ήταν όσοι θέλουν να έρθουν», ανέφερε και πρόσθεσε ότι η παρουσία των Συνοδικών στην υποδοχή του Πάπα και στο γεύμα στην Ιερά Αρχιεπισκοπή «δεν είναι υποχρεωτική».

«Ρωμιοσύνη» -03/06/2010

7 σχόλια:

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Ο μητροπολίτης Πάφου ανέφερε : «Η απόφαση της προηγούμενης Συνόδου, ήταν όσοι θέλουν να έρθουν», ανέφερε και πρόσθεσε ότι η παρουσία των Συνοδικών στην υποδοχή του Πάπα και στο γεύμα στην Ιερά Αρχιεπισκοπή «δεν είναι υποχρεωτική».

Κυπριανός Χ : Και γιατί να είναι υποχρεωτική; Γιατί να τον ενδιαφέρει ποιοί δεν θα πάνε; Η σύνοδος είναι ο Κύπρου Χρυσόστομος (: Η Σύνοδος είμαι εγώ, λέει ο πάπας) και αν υπάρχουν μερικοί διαφωνούντες ... no problem. Δημοκρατία έχομεν κατά τα αγιοτριαδικά πρότυπα. Όχι σαν εκείνα τα φονταμενταλιστικά, τα ολοκληρωτικά, τα απολυταρχικά των αγίων Πατέρων του Ρωμέικου Βυζαντίου.

Τώρα όλα γίνονται βάσει της απόφασης του πάπα και των απόψεων που έχουν οι υπόλοιποι. Που είναι ευπρόσδεκτες μεν, άχρηστες δε. Διότι δεν αναγνωρίζουν τον πάπα-πατέρα και υιό (συσκευασία δύο σε ένα). Το πνεύμα (ε, όχι και Πνεύμα) όπου θέλει "πνεί" και πνέοντας κάνει τον πάπα αντιπρόσωπο του Θεού (σημ. σε λίγο θα καταργήσουν το "αντιπρόσωπος").

Αυτός είναι η ελπίδα μας (ελπίς δε βλεπομένη ουκ έστιν ελπίς) για την αισίαν κατάληξη του κυπριακού τέλματος. Ή δράματος.

valo είπε...

Πρεπει να δουμε τα πραγματα με ψυχραιμια.
Με τον Καθολικισμο μας ενωνουν
πολλα.
Η διαφορετικη παραδοση δημιουργησε
τοπικες διαφοροποιησεις.
πχ το Φιλιοκβε δημιουτγηθηκε για
να αντιμετωπιστει ο Αρειανισμος να
τονιστει η θεοτητα του Ιησου.
Ο Παπας απο την παραδοση ειναι
οντως η Κεφαλη.
Κεφαλη πρεπει να ειναι καποιο
πρωσοπο.
Ειναι προτεσταντικο να λεει κανεις οτι Κεφαλη ειναι ο Χριστος ως αορατο πρωσοπο.
Τα αζυμα ειναι παραδοση.
Το θεμα ειναι να επαναπροσδιοριστει ο ρολος του Παπα ως διαδοχου του Πετρου,
που σταματαει και που αρχιζει
η εξουσια του.

Παναγιώτης Τελεβάντος είπε...

Τυχερός άνθρωπος ο Ευστράτιος. Νομίζω ότι εμπίπτει στον Α΄μακαρισμό του Κυρίου.

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

"Ειναι προτεσταντικο να λεει κανεις οτι Κεφαλη ειναι ο Χριστος ως αορατο πρωσοπο."

KX : Στό Σύμβολο της Πίστεως λέμε :

"Πιστεύω εις ένα Θεόν, Πατέρα, παντοκράτορα, ποιητήν ουρανού και γης,ορατών τε πάντων και αοράτων"

Και παρακάτω,

"Και εις ένα Κύριον, Ιησούν Χριστόν, τον Υιόν του Θεού τον μονογενή, τον εκ του Πατρός γεννηθέντα προ πάντων των αιώνων"

Ο Θεός Πατήρ, ποιείται τα ορατά και τα αόρατα.
Ο Θεός Υιός γεννάται αϊδίως, αχρόνως (αοράτως) και εν χρόνω (οράται).
Ο Θεός άγιον Πνεύμα, "ό παρά του πατρός εκπορεύεται ... οδηγήσει υμάς εις πάσαν την αλήθειαν".

- Το δεύτερο Πρόσωπο της αγίας Τριάδος κατέστη εν χρόνω ορατό.

- Το άγιον Πνεύμα Θεός, και τρίτο Πρόσωπο της ομοουσίου και αδιαιρέτου Τριάδος, μας καθιστά ορατά τα αόρατα εν τη Εκκλησία, "συν Πατρί και Υιώ συμπροσκυνούμενον και συνδοξαζόμενον".
Καθώς, ακριβώς "έδοξεν" και εφανερώθη, "λαλήσαν δια των προφητών" και δια των αγίων Οικουμενικών Συνόδων.

Ως προς τις παραδόσεις. Οι μερικές διαφοροποιήσεις που αυτές μπορεί να προσλάβουν, ενδεχομένως να γίνονται δεκτές. Φθάνει να μην αλλοιώνουν, παραφθείρουν και διαφοροποιούν, το Δόγμα.

Παρεμπιπτόντως, τι είδους παράδοση δύναται να θεωρηθεί η άσπορος σύλληψη της Θεοτόκου;

Παναής είπε...

Ευστράτιε κοιμάσε με τα μάτια ανοιχτά !Ποιά παράδοση λέει ότι ο πάπας είναι κεφαλί να μας την πείς και μας να την μάθουμε!Μήπως διαβάζεις τα βιβλία του Ζηζιούλα ή του Βατικανου διότι με αυτα που γράφεις καλύτερα να πάς στην ιστοσελίδα του Βατικανού και να σε πληρώνουν κιόλας!Ποιος σου είπε κ.Ευστράτιε ότι όταν λέμε Κεφαλή της ΕΚΚΛΗΣΊΑς ΕΊΝΑΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ μας δεν ενοούμε τον τέλειο ΘΕΑΝΡΩΠΟ και όχι τον παπα όπως νομίζεις εσύ!Σου είπε κανείς ότι η Ορθοδοξία είναι ακέφαλη;Σου είπε κανείς ότι η Αγία μας Τριάδα δεν είναι 3 Πρόσωπα μία Ουσία.Με ψυχραιμία τα βλέπουμε τα πράγματα και με την Άκτιστη Χάρη του Θεού κ.Ευστράτιε που πιθανόν να μην την έχετε ακουστά διότι όπως υσχηρίζεστε με τον "Καθολικισμό μας ενώνουν πολλά"και ευτυχώς μας χωρίζουν ακόμα πιό πολλά διότι δέν έχουν την Χάρη αλλά πιστευουν στην κτιστή Χάρη.Μελέτα καλύτερα και ύστερα να το παίζεις επιστήμων θεολογίας άσε μας εμάς να το παίζουμε.Και όσον αφορα το Φιλιοκβε αδελφέ αν έγινε πράγματι για να αντιμετωπιστεί ο αρειανισμός γιατί ο"καθολικισμός"κατάντησε όπως λέει ο Αγιος Ιουστίνος Ποποβιτς "ο παπισμός με την ηθικήντου είναι κατα πολύ αρειανισμός...."Σου συνιστώ να διαβάσεις πρώτα το ΑΝΘΡΩΠΟς ΚΑΙ ΘΕΑΝΘΡΩΠΟς και μετά μας ξαναγράφεις καλύτερα να κάνεις απορείες παρα να γράφεις ότι σε "φωτίζει" ο λογισμός σου,δεν μας βοηθας αν μη τι άλλο να "να δούμε τα πράγματα με ψυχραιμία.Το πιό πάνω βιβλίο είναι του Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς...Πίστευε και ερεύνα τας Γραφάς...Kατα ΜατθαίονΕ,3"Μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι, ότι αυτών εστίν η βασιλεία των ουρανών",πόσο ζηλεύω τους πτωχούς το πνεύματι,Κύριε Ιησου Χριστέ ελεησόν με να γίνω και εγω πτωχός τω πνεύματι...

Ανώνυμος είπε...

Κυπριανέ ο Θεός "ποιεί" και όχι "ποιείται" τα οράτα...
Λίγη ορθογραφία και λογική βρε παιδί.
Όσο για τον Ευστράτιο, ή βλάκας ή πληρωμένος ή πανάσχετος είναι.

Αναστάσιος

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Ανώνυμε, που με διορθώνεις ορθογραφικά, αυτά που γράφω διαβάζονται διαφορετικά. Να είσαι εξεταστικός τον νουν και όχι σχολαστικός τη γνώσει.

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com