Στις 14 Δεκεμβρίου του παρελθόντος έτους 2009 συμπληρώθηκαν 16 έτη από τότε, πού ό Οικουμενικός και άρχιοικουμενιστής Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος και ή λεγομένη Μείζων και Ύπερτελής Σύνοδος αφόρισαν τον θεολόγο και θαρραλέο κήρυκα του Ευαγγελίου και της Ορθοδοξίας κ. Νικόλαο Ίω. Σωτηρόπουλο. Και γιατί τον αφόρισαν; Διότι κηρύττει εναντίον του Οικουμενισμού, και διότι ήλεγξε αιρέσεις του λίαν αγαπητού τότε (όχι και τώρα...) στον Πατριάρχη Αρχιεπισκόπου Αυστραλίας κ. Στυλιανού.
Και πώς αφόρισαν τον αγωνιστή θεολόγο; Χωρίς απαγγελία συγκεκριμένης κατηγορίας και χωρίς κλήση σε απολογία, όλως αυθαιρέτως και αύταρχικώς. Και μόνο δε για το λόγο, ότι ό αφορισμός έγινε χωρίς κλήση σε απολογία, παρά το θείο και το ανθρώπινο δίκαιο, είναι άκυρος και ουδόλως πρέπει να λαμβάνεται ύπ’ όψιν. Τέτοιος δε αφορισμός αποτελεί τίτλο τιμής για τον αφορισμένο, και καταισχύνη για τον Πατριάρχη και τους συνενόχους του.
Ό κ. Σωτηρόπουλος και οι νουν Χριστού και αίσθημα δικαιοσύνης έχοντες χριστιανοί γέλασαν, όταν άκουσαν τη γελοία πράξη του Φαναριού. Και πολλοί είπαν: Να στείλωμε τα ονόματα μας στον Πατριάρχη, για ν' αφορίσει και εμάς...
Υπάρχουν βεβαίως και ολίγοι χριστιανοί, επιπόλαιοι ή νοσηροί, οι όποιοι, καίτοι ό Χριστός μακάρισε όσους αφορίζονται για το όνομα του (Λουκ. στ' 22-23), αυτοί και τον τιμητικό αυτό αφορισμό θεωρούν φοβερό και τρομερό!... Ή πάλη στην Εκκλησία δεν είναι μόνο προς εχθρούς της Εκκλησίας, αλλά και προς επιπόλαιους και νοσηρούς χριστιανούς...
Ουσιαστικώς ό αφορισμός του κ. Σωτηροπούλου είναι ανύπαρκτος. Αλλά πολλοί θέλουν και τυπικώς να μην υπάρχει αυτός ό αφορισμός. Και απευθύνθηκαν γι’ αυτό στον Πατριάρχη. Πολλοί επίσης, μεταξύ αυτών και Ιεράρχες, επιμόνως προέτρεψαν τον κ. Σωτηρόπουλο να απευθυνθεί και αυτός στον Πατριάρχη. Και απευθύνθηκε επανειλημμένως και έδωσε εξηγήσεις. Άλλ' ό Πατριάρχης, για να άρει το περιβόητο επιτίμιο, απαιτεί από τον κ. Σωτηρόπουλο μετάνοια και αίτηση συγγνώμης!
Παναγιώτατε! Καταντήσατε ανυπόφορος. Τί έπραξε ό θεολόγος και Ιεροκήρυξ άξιον αφορισμού για να μετανοήσει και να ζητήσει συγγνώμη; Σεις δείξατε εμπάθεια, σεις διαπράξατε κραυγαλέα αδικία, σεις προκαλέσατε σκάνδαλο και σεις οφείλετε να μετανοήσετε και να ζητήσετε συγγνώμη από το Θεό, τούς ανθρώπους και τον καταφώρως αδικηθέντα εργάτη του Ευαγγελίου.
Δεν είναι ζήτημα εγωισμού το να μη ζητεί ό Σωτηρόπουλος συγγνώμη, είναι ζήτημα εγωισμού, υπερτροφικού εγωισμού, το να μη ζητείτε σεις συγγνώμη.
Περιοδικό «Ο ΣΤΑΥΡΟΣ» Ιανουάριος 2010
13 Μαρ 2010
Ποιος να ζητήσει συγνώμη;
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
14 σχόλια:
Ανύπαρκτος αφορισμός
ΝΙΚΟΛΑΟΣ Π
Και γιατί ανύπαρκτος; Πηγαίνει σε εκκλησιές και οι παπάδες δεν τον μεταλαμβάνουν. Ας κάνει τον κόπο (αλήθεια, γιατί έως τώρα δεν το έκανε;) να έλθη να λειτουργηθεί στη Μητρόπολη των Αθηνών για να δούμε. Θα τον μεταλάβει ο Ιερώνυμος Β΄ ή όχι;
Aφού είναι "ανύπαρκτος" ο αφορισμός, γιατί ασχολείσθε;...
ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΘΕΟΛΟΓΟΙ
Τόσοι αρχιερείς που λένε στον θεολόγο κ. Ν.Σ. να ζητήσει συγγνώμη είναι σαν να του λένε να προδώσει την πίστη του;
Ο κ. Ν.Σ. στην Αυστραλία τα ἐπραξε ολα τέλεια;Δεν ἐσφαλε πουθενά; Τόσο τέλειος είναι;
Ο κ. Σωτηρόπουλς είναι αγωνιστής και υπέρμαχος της αληθείας.Πάντως
αυτός ο περίεργος αφορισμός ουσι-
αστικά δεν ΙΣΧΥΕΙ.Αν ο πατριάρχης ζητάει αίτηση συγνώμης από τον κ.
Σωτηρόπουλο,ας κάνει κι αυτός μια υποχώρηση κι ας τη ζητήσει,αφού πρώτα αιτιολογήσει,όσα του καταμαρ-
τυρούν για την Αυστραλία.
Μάλιστα τώρα,που αντιμετωπίζει και προβλήματα με την υγεία του!
Ο αφορισμός του Νικ.Σωτηρόπουλου δεν είναι μόνο άδικος, αλλά και ουσιαστικά και τυπικά ανύπαρκτος. Ουσιαστικά ,γιατί δεν μπορεί,απο πνευματικής πλευράς, να σταθεί τιμωρία για ένα αθώο και μάλιστα άξιο επαίνου για τις πράξεις του. Τυπικά, διότι λίγο καιρό μετά την επιβολή του αφορισμού και με την πρώτη ευκαιρία που δόθηκε,ο Πιστός Λαός αποδοκίμασε τον αφορισμό δημόσια, καταργώντας έτσι και το τυπικό μέρος της άδικης ποινής. Το γεγονός αυτό έγινε στην Πάτρα ,λίγο μετά τον αφορισμό και στην πρώτη μετά το γεγονός αυτό δημόσια ομιλία του Νικ.Σωτηρόπουλου στην Πάτρα, στο Μέγαρο Λόγου και Τέχνης. Εκεί πάνω από 2000 Ορθόδοξοι Χριστιανοί Λαϊκοί και ελάχιστοι κληρικοί (Δια τον φόβο των Αρχιερέων) βροντοφώναξαν στον ομιλητή Νικ.Σωτηρόπουλο, ότι δεν αναγνωρίζουν τον ΑΔΙΚΟ ΑΦΟΡΙΣΜΟ .Το δυστύχημα είναι, ότι το γεγονός αυτής της λαϊκής ετυμηγορίας και ουσιαστικής καταδίκης της άδικης Συνοδικής Πράξης ,προβλήθηκε ελάχιστα ,με δύο μόνο μικρά ενημερωτικά άρθρα, την εποχή εκείνη στις εφημερίδες ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΤΥΠΟΣ και ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ ,ενώ στην πραγματικότητα αποτελούσε άρση της αδίκου ποινής από τον τελικό ΚΡΙΤΗ μέσα στην ΕΚΚΛΗΣΙΑ που είναι ο ΠΙΣΤΟΣ ΛΑΟΣ
Συγχαρητήρια Πολυμενόπουλε!
Έχεις δίκαιο απόλυτο.
Μόνο μύωπες δεν τα βλέπουν αυτά.
Χριστόφορος
Μπράβο κ. Πολυμενόπουλε για την αλήθεια.
Δυστυχώς όπως γράφει και ο κ. Σωτηρόπουλος «Ή πάλη στην Εκκλησία δεν είναι μόνο προς εχθρούς της Εκκλησίας, αλλά και προς επιπόλαιους και νοσηρούς χριστιανούς...»
ΝΙΚΟΛΑΟΣ . Π
Δεν ξέρετε τι λέτε.
Ο λαός δεν είναι το αρμόδιο όργανο να κυρώσει η να ακυρώσει τον αφορισμό. Αρμόδιο όργανο είναι η ίδια Σύνοδος που τον επέβαλε η μια ανώτερη Σύνοδο.
Απορω πως μερικοί αποφαίνοντα για τέτοια ζητήματα, χωρίς να έχουν στοιχειώδη γνώση του Κανονικού Δικαίου.
Στο Κανονικό Δίκαιο της Ορθόδοξης Εκκλησίας προβλέπεται,ότι η αποδοχή ή η απόρριψη από τον Πιστό Λαό, αποτελεί το τελικό κριτήριο της νομιμότητος ή όχι μιάς Συνοδικής Απόφασης. Ακόμη και ΄Αγιοι, άδικα τιμωρημένοι από Συνόδους, αποκαταστάθηκαν από τον Πιστό Λαό άμεσα,ενώ αυτή η τυπική αποκατάσταση που λέει ο Ανώνυμος 10.30 μμ μπορεί να ήλθε πάρα πολύ αργότερα λόγω διαφόρων περιστάσεων.Ποιός είναι ο καλύτερος τρόπος έκφρασης της Λαϊκής απόρριψης μίας Συνοδικής Απόφασης από μία Δημόσια Μαζική αντίδραση; Μήπως αμφιβάλλετε, ότι το όχι του Πιστού Λαού που εκφράθηκε στην Πάτρα με τρόπο φανερό και Δημόσιο για το ζήτημα του Νικ.Σωτηρόπουλου αντιπροσώπευε τη γνώμη και Πίστη των αληθινά Ορθοδόξων Πιστών;Φαίνεται κάποιοι που παριστάνουν τον μεγάλο Θεολόγο, ομιλούν δήθεν για τα δικαιώματα του Πιστού Λαού στην Εκκλησία,αλλά αυτά τα παραδέχονται μόνο στην θεωρία ουδέποτε στην Πράξη
Απάνντηση στον ανώνυμο 15Μαρτίου 7:26 π.μ.
Από ότι ξέρω η Πάτρα έχει 200.000 κατοίκους, και γράφετε πως πήγαν στην εκδήλωση πάνω από 2.000, (τους μετρήσατε;) μπορεί κανείς πατρινός να μας ειπεί πόσα άτομα χωράει το Μέγαρο Λόγου και Τέχνης; Και παραπάνω από 2.000 να πήγαν, είναι ένα ελάχιστο ποσοστό μπροστά στο συνολικό πληθυσμό της πόλης. Οι υπόλοιποι που δεν πήγαν στην εκδήλωση, που είναι και συντριπτική πλειοψηφία, τι ἀποψη έχουν;
Ο λαός για το συγκεκριμένο θέμα ήταν και είναι ανημέρωτος, άκουσε μόνο την μία ἀποψη δεν άκουσε και το σκεπτικό του Πατριαρχείου που τον αφόρισε για να έχει ολοκληρωμένη άποψη και να τοποθετεθεῖ.
Ο λαός δεν είναι πάντοτε κριτήριο "νομιμότητας"συνοδικής απόφασης. Αν η Σύνοδος απαγορεύσει το δεύτερο γάμο, που κατά τό ευαγγέλιο είναι μοιχεία και ξεσηκωθεί ο κόσμος, σημαίνει πως η συνοδική απόφαση στερείται νομιμότητας; Η Σύνοδος επέβαλε το επιτίμιο ακοινωνησίας στους τρεις γνωστούς Μητροπολίτες. Χριστιανικά περιοδικά, χριστιανικές εφημερίδες καταδίκασαν την απόφαση. Το επιτίμιο ισχύει. Κανένας Ιεράρχης δεν κάλεσε τους τρεις αυτούς Μητροπολίτες για συλλείτουργο.
Αγαπητέ κ. ανώνυμε, περιμένω την απάντησή σας.
¨
Αγαπητέ ανώνυμε 10.27 μμ,εγώ δεν είμαι ανώνυμος αλλά επώνυμος .Και το όνομα που γράφω είναι αληθινό και είμαι κάτοικος της Πάτρας και μάρτυρας των γεγονότων που περιγράφω.Οι 2000 αυτοί Χριστιανοί που παραβρέθηκαν στην πρώτη ομιλία του κ.Σωτηρόπουλου μετά τον άδικο αφορισμό του δεν ήταν μόνο κάτοικοι Πατρών,αλλά και γύρω περιοχών, είχαν όμως ένα κοινό χαρακτηριστικό,ήταν άνθρωποι Πιστοί, όχι στην ταυτότητα,αλλά στην καρδιά και η παρουσία τους ήταν ένα ξέσπασμα συμπαράστασης στον άδικα διωκόμενο αγωνιστή της Ορθοδοξίας.Για τα δεδομένα της αδιάφορης Θρησκευτικα εποχής μας ένα τόσο σημαντικό πλήθος, αυθόρμητα συγκεντρωθέντων, δείχνει με σαφή τρόπο το Λαϊκό αίσθημα των αληθινά Ορθοδόξων.Εγώ ανώνυμε φίλε πιστεύω ,ότι το γεγονός αυτό είναι απόδειξη της δυσφορίας και αποδοκιμασίας των Πιστών γενικότερα για την άδικη καταδίκη, εσύ όμως εάν διαφωνείς με αυτή την εκτίμηση ,πές μας ποιός είσαι και που στηρίζεις την δική σου εκτίμηση περί του αντιθέτου
Σε συνέχεια του προηγούμενου σχολίου,φίλε ανώνυμε επειδή αμφισβήτησες τον αριθμό των 2000 ατόμων ,που ήταν στην εκδήλωση, ο Λαός είχε γεμίσει την αίθουσα του Μεγάρου Λόγου και Τέχνης των Πατρών καθισμένοι και όρθιοι κατάμεστη η αίθουσα,τους διαδρόμους,τις σκάλες του κτιρίου προς την έξοδο και υπήρχε πολύς Λαός και έξω προς την μία πλευρά της πλατείας Γεωργίου,αν γνωρίζεις από την Πάτρα.Είχαν μάλιστα εσπευσμένα τοποτετηθεί δύο μεγάφωνα στον εξωτερικό χώρο για να ακούνε τον λόγο, όσοι ήσαν στο τμήμα της πλατείας Γεωργίου.Στο επιχείρημά σου, ότι ο Λαός δεν είναι πάντα κριτήριο της νομιμότητος μίας απόφασης,πρακτικά δεν θα διαφωνήσω,αλλά στην περίπτωσή μας υπάρχει θέμα υπεράσπισης της Πίστεως,ο Σωτηρόπουλος τιμωρήθηκε από Οικουμενιστές και φιλοοικουμενιστές κυρίως για τα Ορθόδοξα φρονήματά του, διότι οι πράξεις του είχαν ως πηγή και κίνητρο την υπεράσπιση της Πίστεως και στην περίπτωση ,του μέρους της ποινής που αφορούσε τα γεγονότα της Ελλάδος ,το κίνητρο ήταν η υπεράσπιση της Κανονικότητος,θέμα επίσης ιδιαίτερα σοβαρό.Ιδιαίτερα στα θέματα της Πίστεως,όπως εδώ, η γνώμη του Λαού είναι καταλυτική για τις Συνοδικές αποφάσεις,αυτό μας διδάσκει η Εκκλησιαστική ιστορία και αν δεν συνέβαινε κάτι τέτοιο ,ίσως τώρα,ανθρώπινα ομιλώ,τώρα και μείς που διαλεγόμεθα να μην είμασταν Ορθόδοξοι.Οσο για το θέμα των τριών Μητροπολιτών και του εκφοβιστικού επιτιμίου της Ακοινωνησίας δεν επιθυμώ να επεκταθώ,διότι επιτίμιο ακοινωνησίας Μητροπολιτών,χωρίς νόμιμη Εκκλησιαστική Δίκη,είναι ανυπόστατο είναι ευθεία παράβαση του Κανινικού Δικαίου της Εκκλησίας και πράξη φανερής σκοπιμότητος.Φίλε ανώνυμε,εάν επιθυμείς περισσότερο διάλογο επί του θέματος θα πρἐπει να δηλώσεις το πραγματικό όνομά σου και επίθετο ,όπως έκανα εγώ,διότι δικαιούμαι και εγώ και οι αναγνώστες να γνωρίζουμε με ποίον γίνεται ο διάλογος και ποιά τα αληθινά φρονήματά του, ιδιαίτερα στο θέμα του Οικουμενισμού.Εάν δεν πράξεις κάτι τέτοιο, εγώ δεν θα επανέλθω μαζί σου, οι δε αναγνώστες πιστεύω ,ότι μπορούν να βγάλουν τα όποια συμπεράσματά τους από την μέχρι τώρα συζήτηση
Ανακοινωθέν
«Η Μείζων και Υπερτελής Ιερά Σύνοδος εθεώρησε και την ψυχοφθόρον και σκανδαλοποιόν συμπεριφοράν και δραστηριότητα του λαϊκού Νικολάου Σωτηροπούλου, τόσον εν Ελλάδι όσον και εν τη Ιερα Αρχιεπισκοπή Αυστραλίας, συγχρωτιζομένου μετά σχισματικών και υποκινούντος τον λαόν του Θεού εις ανταρσίαν και απείθειαν εις την κανονικήν Εκκλησίαν, περιφρονούντος δε και εις ουδέν λογιζομένου τας αποφάσεις της προηγουμένης Μείζονος και Υπερτελούς Ιεράς Συνόδου, έγνω επιβαλείν αυτώ την ποινήν του αφορισμού και της αποκοπής εκ του σώματος της Εκκλησίας, επιστήσαι δε την προσοχήν των συμφρονούντων και συγχρωτιζομένων αυτώ».
Δημοσίευση σχολίου