ΦΑΙΔΡΗ ΜΗΝΥΣΗ ΤΟΥ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΘΕΡΜΟΥ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====================
Γνώριζα από καιρό ότι τα γραπτά του π. Βασίλειου Θερμού πάσχουν πολλές φορές από έλλειψη σοβαρότητας. Τη μια γράφει παπαδιαμάντιες επιστολές για το “Λενιώ”. Την άλλη περιγράφει ποδοσφαιρικό αγώνα στα αρχαία Ελληνικά. Υστερα αναφέρεται στην καλή του δασκάλα που τον δίδαξε το πρόσφυμα γιωδ και την αιτιατική της αναφοράς και την παράλλη ψυχαναλύει τα εκκλησιαστικά οφφίκια.
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕ ΤΗ ΜΗΝΥΣΗ ΠΡΙΝ ΜΟΥ ΤΗ ΣΤΕΙΛΕΙ
_____________________
Τώρα έπεσε πιο κάτω στου κακού τη σκάλα. Είχε την “καλωσύνη” να μου κοινοποιήσει το περιεχόμενο της μήνυσης που υπέβαλε εναντίον μου στην Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Κύπρου...αφού πρώτα την είχε στείλει στο ιστολόγιο “Ιδιωτική οδός” του κ. Παναγιώτη Ανδριόπουλου!!! Δεοντολογία π. Θερμού και γαρ. Στέλλει την επιστολή πρώτα για δημοσίευση στο φίλιο προς αυτόν ιστολόγιο “Ιδιωτική Οδός” (“όμοιος ομοίω αεί πελάζει”) και ύστερα στους παραλήπτες της!!!.
ΠΕΡΙ ΕΥΓΛΩΤΤΙΑΣ ΚΑΙ ΑΜΒΛΥΝΟΙΑΣ
____________________
Και ως να μη έφθανε αυτό, στη μήνυσή του, καλεί τη Σύνοδο της Εκκλησίας της Κύπρου να ασχοληθεί μαζί μου λόγω της...ευγλωττίας μου! Κύριε ελέησον! Καλωσύνη, βέβαια, του π. Βασίλειου επειδή μου αποδίδει αρετή που δεν έχω. Αλλά δυστυχώς ακόμη και στους επαίνους, που δεν μου αξίζουν, “απέλιπεν” η σοβαρότητα τον π. Βασίλειο. Πώς αυτό; Από τη μια μιλά καθ’ υπερβολή εγκωμιαστικά για την ανύπαρκτη ευγλωττία μου και ύστερα διερωτάται αν είμαι “αμβλύνους”!!! Εχετε ακούσει ποτέ να χαρακτηρίζεται ως αμβλύνους άνθρωπος που διακρίνεται (κατά τον π. Βασίλειο πάντοτε) για ευγλωττία; Ομολογώ ότι πρώτη φορά ακούω τέτοια ανοησία!
ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΜΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΩΣ ΚΑΚΟΣ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ
_____________________
Και το άλλο! Ηκούσθη “εκ του αιώνος” ποτέ να καταγγέλλεται στην Ιερά Σύνοδο πιστός επειδή δεν είναι καλός φιλόλογος; Οχι;! Ε λοιπόν ο π. Βασίλειος το αποτόλμησε. Αντιλαμβάνομαι ότι there is always a first time for everything αλλά ήταν ανάγκη να κάνει ο π. Βασίλειος την αρχή; Δεν τον φτάνουν οι υπόλοιπες καινοτομίες;
ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΜΑΙ ΚΑΚΟΣ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΕΙΜΑΙ ΚΑΙ ΚΑΚΟΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ
____________________
Ιδού και ένα άλλο μαργαριτάρι του περιδέραιου της φαιδρότητας της μήνυσης του π. Θερμού. Γράφει συγκεκριμένα: “Αν κάποιος πού ὑπογράφει ὡς φιλόλογος (!) διαπράττει τέτοια χονδροειδῆ σφάλματα, τότε δέν ἐκπλήσσομαι πού ὡς θεολόγος (ὅπως ἐπίσης ὑπογράφει) ἀγνοεῖ τί εἶναι ἡ βαρλααμική αἵρεση ἤ κατηγορεῖ ἀνυπόστατα γιά προτεσταντισμό”. Αντιλαμβάνεστε τι λέγει, καλοί αναγνώστες; Πώς είπατε; Οχι;! Ούτε και εγώ! Επειδή είμαι κακός φιλόλογος, ισχυρίζεται ο π. Θερμός, εξυπακούεται ότι δεν κατανοώ ως θεολόγος την έννοια του όρου βαρλααμισμός!!! (Με άλλα λόγια: Επειδή το πρόβατο έχει τέσσερα πόδια η προβειά του δεν είναι λευκή!) Θα έμενε αυτοστιγμή φαλακρός ο Αριστοτέλης αν άκουε τέτοια λογική αλληλουχία!
ΓΙΑΤΙ ΕΓΙΝΕ Η ΜΗΝΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ;
________________
Επι της ουσίας τώρα. Αρχίζω από το αυτονόητο. Διαμένω από δεκαεξαετίας στις ΗΠΑ. Ως εικός ανήκω στη δικαιοδοσία της Αρχιεπισκοπής Αμερικής (και κατ’ επέκταση βεβαίως του Οικουμενικού Πατριαρχείου). Ελπίζω να το κατανοεί αυτό ο π. Θερμός. Αν όχι, λυπάμαι. Οση ευγλωττία και αν διαθέτει ένας αμβλύνους δεν μπορεί να του εξηγήσει τόσο περίπλοκα θέματα.
Αλήθεια! Βάσει ποιας λογικής ο π. Βασίλειος με μηνύει στην Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Κύπρου και όχι στην Εκκλησία της οποίας είμαι μέλος;
Η μήνυση γίνεται ακόμη περισσότερο φαιδρή νοουμένου, ότι, όπως ο ίδιος αναφέρει, δεν έγραψα μόνον στο Κυπριακό περιοδικό “Ορθόδοξη Μαρτυρία” για τους νεωτερισμούς και τις αιρέσεις που ο ίδιος και οι ομόφρονές του προσπαθούν να επιβάλουν ετσιθελικά στην Εκκλησία. Δημοσίευσα τα ίδια πράγματα, σε πολύ πιο αυστηρό τόνο, σε πολλά έντυπα τηςΕλλάδος καθώς και σε δεκάδες ιστοσελίδες, όπως ο ίδιος ομολογεί.
ΜΕ ΜΗΝΥΕΙ ΚΥΡΙΩΣ ΓΙ’ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
_____________________
Προσέξτε το ακόμη πιο φαιδρό! Αναφέρει ότι ο κύριος λόγος της μήνυσης δεν είναι όσα του καταμαρτυρώ για το Νεοβαρλααμισμό και τους νεωτερισμούς που θέλει να εισάξει στην Εκκλησία. Αντιλαμβάνεται πάρα πολύ καλά (οξύνους και γαρ!) ότι ο έλεγχος και η κριτική για κακοδοξίες δεν στοιχειοθετούν αιτία μηνύσεως. Γι’ αυτό καταφεύγει στη συκοφαντία. Ισχυρίζεται ότι εξωθώ δήθεν τους πιστούς να προβούν σε αποτείχιση και σχίσμα. Καταρχήν όλοι γνωρίζουν ότι ουδείς ξιφουλκεί εναντίον της αποτείχισης και κανένας δεν εξορκίζει το σχίσμα περισσότερο από εμένα. Η ουσία του θέματος, όμως είναι ότι με κατηγορεί ότι προωθώ το σχίσμα ΟΧΙ με κείμενα που δημοσίευσα στο Κυπριακό περιοδικό “Ορθόδοξη Μαρτυρία” αλλά για άλλα κείμενα που δημοσίευσα σε περιοδικά και εφημερίδες της Ελλάδας και σε δεκάδες ιστολόγια και για πρόσωπα που είναι στο σύνολόν τους μέλη της Εκκλησίας της Ελλάδος. Επομένως, βάσει ποιας λογικής, καλείται η Εκκλησία της Κύπρου να επιληφθεί του θέματος; Δεν είμαι μέλος της Εκκλησίας τηςΑρχιεπισκοπής Αμερικής; Αν (Θεός φυλάξοι!) είμαι προαγωγός σχίσματος, δηλαδή ένοχος βαρύτατου εκκλησιαστικού παραπτώματος, όπως ισχυρίζεται ο π. Θερμός, δεν πρέπει ο οικείος επίσκοπος, εν προκειμένω οΑρχιεπίσκοπος Δημήτριος και η Επαρχιακή σύνοδος της Εκκλησίας της Αμερικής, να εξετάσουν την καταγγελία;
ΣΥΝΟΨΗ ΤΗΣ ΦΑΙΔΡΟΤΗΤΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑΣ
_____________________
Συνοψίζω τα γεγονότα για να αντιληφθείτε το μέγεθος της φαιδρότητας της μήνυσης: Κληρικός της Εκκλησίας της Ελλάδος απευθύνεται στην Εκκλησία της Κύπρου για να εξετάσει καταγγελίες εναντίον μέλους της Αρχιεπισκοπής Αμερικής επειδή δημοσίευσε σχόλια και άρθρα σε ΜΜΕ που κυκλοφορούν στην Ελλάδα και αφορούν κληρικούς και λαικούς που ανήκουν στην Εκκλησία της Ελλάδος!!! Αραγε βάσει ποιας λογικής με μηνύει στην Ιερά Σύνοδο τηςΕκκλησίας της Κύπρου;
ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΗΣ “ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΜΑΡΤΥΡΙΑΣ”;
______________________
Θα μου πείτε: “Ωραία! Αλλά τι γίνεται με αυτά που έγραψες στην “Ορθόδοξη Μαρτυρία”; Μα γι’ αυτό ακριβώς η μήνυση του π. Θερμού είναι φαιδρή επειδή αναφέρει ότι ο κύριοςλόγος που με μηνύει είναι ΟΧΙ αυτά που έγραψα στην “Ορθόδοξη Μαρτυρία” αλλά αυτά που έγραψα στον ιστοχώρο και σε Ελλαδικά περιοδικά. Και το άκρον άωτο της φαιδρότητας! Δεν μηνύει μόνον εμένα, αλλά και το περιοδικό “Ορθόδοξη Μαρτυρία” στη Σύνοδο της Εκκλησίας τηςΚύπρου, επειδή γράφω δήθεν κείμενα υπέρ της αποτείχισης και του σχίσματος σε Ελλαδικά περιοδικά και στον ιστοχώρο!!!
ΠΡΟΤΡΕΠΩ ΣΕ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ΚΑΙ ΣΧΙΣΜΑ;
_________________
Πέραν της εντελώς αναρμόδιας και κυριολεκτικά φαιδρήςκαταγγελίας που υπέβαλε οφείλω να αναφερθώ στη συκοφαντία ότι προτρέπω τους πιστούς να κάνουν αποτείχιση και να προχωρήσουν σε σχίσμα. Δεν αντιλαμβάνομαι την κακοήθεια και προπαντός τη φαιδρότητα και την ανοησία της συκοφαντίας. Τους τελευταίους έξι μήνες έγραψα περισσότερα από εκατόν σχόλια και άρθρα σε ιστοσελίδες, περιοδικά και εκκλησιαστικές εφημερίδες με τα οποία προσπαθώ εντονότατα να πείσω τους πιστούς να ΜΗΝ προχωρήσουν σε αποτείχιση επειδή θα οδηγήσει σε σχίσμα. Ας σημειωθεί ότι οι συνεχείς παρεμβάσεις μου χαιρετίσθηκαν δημόσια με ανακούφιση από πλείστους όσους αντιτίθενται στην ιδέα της αποτείχισης (πολλώ μάλλον του σχίσματος) και κούμπωσε απέναντί μου όσους προβληματίζονταν ή και προβληματίζονται να προχωρήσουν σε “αποτείχιση”. Ορισμένοι (και μάλιστα όχι τυχαίοι άνθρωποι), αν και συμφωνούν ότι δεν πρέπει να γίνουν αποτειχίσεις και σχίσματα, μου είπαν: “Οτι ήταν να γράψεις το έγραψες. Το μήνυμά σου ελήφθη”. Και όμως! Ακόμη και αυτή την παράκληση, που μου υπεβλήθη (επαναμβάνω όχι από τυχαίους άνθρωπους), αποφάσισα να παραγνωρίσω επειδή ακριβώς τρέμω σύγκορμος ακόμη και στην ιδέα του σχίσματος!
ΣΕ ΟΛΗ ΜΟΥ ΤΗ ΖΩΗ ΠΟΛΕΜΗΣΑ ΤΑ ΣΧΙΣΜΑΤΑ
______________________
Επομένως είναι ή δεν είναι κυριολεκτικά φαιδρό να εκτοξεύει εναντίον μου μια τόσο αστήρικτη συκοφαντία ο π. Βασίλειος; Πέρασα τη ζωή μου πολεμώντας τη δημιουργία σχισμάτων. Αρχισα από την εκκλησιαστική κρίση στην Κύπρο όταν προσπάθησα να πείσω τον αείμνηστο Κυρηνείας Κυπριανό να κλείσει το υφιστάμενο τότε σχίσμα. Υστερα στην Αμερική, για να μη συντελέσω στη δημιουργία σχίσματος, έχασα τη δουλειά μου. Ημουν συνεργάτης ομογενειακής εφημερίδας και αντιτάχθηκα με σειρά άρθρων στην προσπάθεια της οργάνωσης GOAL να προχωρήσει σε σχίσμα. Ας σημειωθεί ότι ο εκδότης της εφημερίδας επιθυμούσε τότε διακαώς να παραμείνω στη θέση μου με την προυπόθεση ότι θα έγραφα για ό,τι άλλο ήθελα εκτός από το να αρθρογραφώ εναντίον των επίδοξων σχισματικών.
“Κατέστησες σαφή τη θέση σου”, μου είπε: “Μη συνεχίσεις ολόκληρη καμπάνια εναντίον τους”. Παρόλον ότι, κατ’ εκείνην την περίοδο, η δημοσιογραφία ήταν το μόνο μέσον πορισμού που είχα, του εξήγησα ότι η χριστιανική και θεολογική μου συνείδηση δεν μου επιτρέπει να σταματήσω τον έλεγχο εναντίον των επίδοξων σχισματικών. Και υπέβαλα παραίτηση. Και μετά από αυτά κατηγορούμαι ότι προωθώ αποτειχίσεις και σχίσματα; Ειλικρινά! Δεν μπορώ να αντιληφθώ σε τι εξυπηρετεί τον π. Θερμό η εκτόξευση αυτής της συκοφαντίας.
ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΜΕ ΑΠΟΘΑΡΡΥΝΕΙ ΝΑ ΓΡΑΦΩ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟΒΑΡΛΑΑΜΙΣΜΟ
______________________
Είναι φανερόν ότι η μήνυσή του έγινε για να με αποθαρρύνει να συνεχίσω να πολεμώ τις κακοδοξίες και τους φορείς τους και να με αποτρέψει από το να επιτελέσω το χρέος μου έναντι του Χριστού και της Εκκλησίας Του. Αν αυτή είναι η πρόθεσή του τον διαβεβαιώ ότι, όχι μόνο καταδίκασα εντονότατα τους κληρικούς και λαικούς που εκπορεύουν αιρέσεις, αλλά ότι θα συνεχίσω να κάνω το ίδιο, με όλη την ένταση της φωνής μου (και με την πανθομολογούμενη νηφαλιότητα που διακρίνει τα λόγο μου), μέχρις ότου τερματιστούν αυτές οι ασχημίες ελάχιστων (όπως πολλές φορές έγραψα), αλλά εξαιρετικά επικίνδυνων προσώπων εν οις και ο αιδεσιμολογιότατος π. Βασίλειος.
ΘΛΙΒΟΜΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΓΙΝΟΜΑΙ ΠΡΟΞΕΝΟΣ ΘΛΙΨΕΩΣ
___________________
Θέλω να διαβεβαιώσω τον π. Βασίλειο ότι ΔΕΝ είναι έστω και κατ’ ελάχιστον πρόθεσή μου να δυσαρεστήσω κανένα. Πολλώ μάλλον σεβαστούς κληρικούς. Αλλά πώς να το κάνουμε; Παρόλη την καλή και ειλικρινή μου διάθεση αναπόφευκτα θα δυσαρεστήσω ορισμένους. Στον πλανήτη μας ζουν επτά δισεκατομμύρια άνθρωποι. Εύκολο είναι να μη δυσαρεστήσουμε ούτε ένα από αυτούς; Οσο και να επιδιώκουμε το αντίθετο κάποιοι θα στενοχωρηθούν με τις θέσεις και την κριτική μας.
ΤΟ ΑΝΤΙΔΟΤΟ ΤΗΣ ΣΤΕΝΑΧΩΡΙΑΣ
________________
Υπάρχει πάντως το αντίδοτο για τη στεναχώρια του π. Βασίλειου και των ομοφρόνων του. Ας αποκηρύξουν τις αιρέσεις, νεωτερισμούς και βλασφημίες κατά των Αγίων και της Ιεράς Παράδοσης που εκστομίζουν και αμέσως η κριτική μου εναντίον τους θα τερματιστεί. Πάραυτα και αμελλητί. Και όχι μόνον θα σταματήσει αλλά θα τους επαινέσω, εκ μέσης καρδίας, δημόσια για τη μεταμέλεια που θα δείξουν. Δεν είχα, ούτε ήταν ποτέ δυνατόν να έχω, προσωπικές διαφορές με τον αιδεσιμολογιότατο. Ούτε κατ’ όψιν άλλωστε τον γνωρίζω. Μόλις πρόσφατα είδα φωτογραφίες του στο διαδίχτυο. Ο μόνος λόγος που του άσκησα - και υπόσχομαι να συνεχίσω να του ασκώ και στο μέλλον δριμύτατη κριτική- (με το άκρως νηφάλιο πάντοτε ύφος μου) είναι επειδή κηρύσσει αιρέσεις, ατιμάζει το Βυζάντιο, θέλει να διορθώσει τους Αγίους, υποστηρίζει λειτουργικούς νεωτερισμούς και άλλα άνομα ων ουκ έστιν αριθμός. Γι’ αυτό το λόγο και μόνον δεν άσκησα κριτική στον π. Βασίλειο ή σε οιονδήποτε άλλο Νεοβαρλααμίτη. Ή οι Νεοβαρλααμίτες θα σταματήσουν να κηρύσσουν ετεροδιδασκαλίες ή θα δέχονται κριτική και έλεγχο. Δριμύτατη μάλιστα. Με τη γνωστή μου άκρα νηφαλιότητα φυσικά. Είναι ενδεχόμενο να διερωτηθείτε πώς γίνεται μια κριτική να είναι δριμύτατη και νηφάλια. Α! Δεν είμαι εγώ για να απαντώ περίπλοκα ερωτήματα. Αμβλύνους και γαρ! Απευθυνθείτε στον π. Βασίλειο για να σας τα ερμηνεύσει. Εδώ τους Αγίους της Εκκλησίας και τα εκκλησιαστικά οφφίκια περνά από ψυχανάλυση! Εγώ θα τη γλύτωνα;
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
____________
Και για να τελειώσω σε σοβαρό τόνο: Μου έστειλε ο π. Βασίλειος επιστολή με την οποία ουσιαστικά διαμφισβητούσε την ύπαρξη ή το δόκιμο του όρου Νεοβαρλααμισμός και αρνήθηκε ότι εκπροσωπεί κακόδοξη θεολογία. Του απάντησα ότι ευχαρίστως δέχομαι την πρόσκληση και πρόκληση για συνοδική αξιολόγηση του Νεοβαρλααμισμού και παρέπεμψα στους κορυφαίους θεολόγους (Ιουστίνο Πόποβιτς, Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο, π. Παίσιο, π. Ενώχ Αγιορείτη, π. Θεόδωρο Ζήση, π. Σαράντη Σαράντο, π. Σωφρόνιο Ζαχάρωφ και πολλούς άλλους) που καταμαρτυρούν ότι είναι απαράδεκτοι οι νεωτερισμοί που εισηγούνται ο π. Βασίλειος και οι ομόφρονες του. Μόλις αντελήφθη ότι η οποιαδήποτε καταγγελία εναντίον μου θα προσέκρουε στη θεολογία των πιο πάνω κορυφαίων προσώπων ανέκρουσε πρύμναν και μου έκανε μήνυση στην Εκκλησία της Κύπρου ότι δήθεν προωθώ σχίσμα με άρθρα και σχόλια που δημοσιεύω σε εφημερίδες και περιοδικά που εκδίδονται στην Ελλάδα και στον ιστοχώρο. Είναι φανερόν ότι μετά από αυτή την κυριολεκτικά φαιδρή προσέγγιση του π. Θερμού δεν υπάρχει περιθώριο σοβαρής ανάλυσης του θέματος.
Ενα είναι το σίγουρο: ΔΕΝ πρόκειται να κάνω το χατήρι των Νεοβαρλααμιτών και να σιωπήσω.
Μπανάνες
-
*Οι δημοπρασίες έργων ‘τέχνης’ και άλλων παραδόξων αντικειμένων μας έχουν
δώσει κατά καιρούς τροφή για σχολιασμό και περίσκεψη σχετικά με το
αισθητικό γο...
Πριν από 15 ώρες
5 σχόλια:
Κύιρε Τελεβάντο, μπορείτε να μας εξηγήσετε γιατί η αποτείχιση θα οδηγήσει σε σχίσμα;
Προσωπικά θέλω να προχωρήσουμε σε αποτείχιση για να μην έχουμε κοινωνία με τους Οικουμενιστές μέσω της συμπροσευχής, συλλειτουργίας και μνημονεύσεως στη Θεία Λειτουργία. Με να μην προχωρούμε σε αποτείχιση δεν διαιωνίζουμε αυτή τη κατάσταση;
Το να κάνουμε αποτείχιση δεν συνεπάγεται αναγκαστικά ότι θα οργανώσουμε και δική μας Σύνοδο αλλά ότι δεν θα μνημονεύουμε τους οικουμενιστές επισκόπους. Παραδείγματος χάρην η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος δεν οφείλει να μην μνημονεύει τον κ Βαρθολομαίο ως οικουμενιστή και τον κ Αναστάσιο ως πρόεδρο του παγκοσμίου συμβουλίου των εκκλησιών; Φοβόμαστε να κάνουμε αποτείχιση και δεν φοβόμαστε τη κοινωνία με την αίρεση;
Και στη περίπτωση του οικουμενισμού δεν είναι απλώς μία παραχάραξη αλλά είναι κατά κάποιο τρόπο αθώωση όλων των παραχαράξεων της Αληθείας μέχρι τώρα και ενοποίηση με όλες τις πλάνες του Διαβόλου! Επομένως, το λογικό δεν θα ήταν ειδικά μπροστά στον οικουμενισμό να προχωρήσουμε σε αποτείχιση;
Μην παρεξηγήσετε, δεν θέλω σχίσματα, αυτοί που θα αποτειχιστούν ΔΕΝ θα κάνουν δική τους Σύνοδο αλλά θα αναμένουν την αντικατάσταση των αιρετικών Πατριαρχών και Επισκόπων από Ορθοδόξους. Ποιός μπορεί να μας διασφαλίσει ότι σωζόμαστε, ότι βρισκόμαστε στην Αλήθεια από τη στιγμή που έχουμε εκκλησιαστική κοινωνία με τους αιρετικούς οικουμενιστές; Υπάρχει κάποιος που να έχει αυτή τη κοινωνία με τους οικουμενιστές και να έχει φτάσει στην θέωση για να μας καθυσηχάσει ότι δεν πειράζει που είναι έτσι η κατάσταση, δεν έχουμε πρόβλημα;
Είναι πασιφανές ότι οι Πατριάρχες κινούνται σαν πολιτικοί.
Η πολιτική μπορεί να είναι επιχείρημα όταν προδίδεται η πίστη με την ενοποίηση των θρησκειών προκειμένου να προκύψει μία παγκόσμια θρησκεία που να υποστηρίζει τη Νέα Τάξη Πραγμάτων;
Για ποιόν άλλο λόγο να χαρίζουν Κοράνια τα οποία θεωρούν "ιερά"; Εκτός αν πιστεύουν στο Κοράνιο οπότε είναι μουσουλμάνοι και όχι χριστιανοί ή πιστεύουν στο κοράνιο, όπως και στην Αγία Γραφή, όπως και στις Βέδες και στο Τάο Τε Κίνγκ, οπότε είναι θεοσοφιστές - μασόνοι και πάλι αποκλείεται να είναι χριστιανοί και στη πραγματικότητα και στην Αγία Γραφή που λένε ότι πιστεύουν, πιστεύουν στα χωρία που τους εξυπηρετούν!
Τελικά στα εκκλησιαστικά θέματα θα κινούμαστε κατά Θεόν ή κατά την εκάστοτε πολιτική;
Αίρεση και σχίσμα
http://www.egolpion.com/0EEED1F6.el.aspx
Το σωστό είναι να αντικατασταθεί η λέξη "νηφαλιότητα" με την λέξη "ηπιότητα" στο κείμενο του Τελεβάντου.
Φαίδων
Και νηφάλια και ήπια και μετριοπαθή.....
Διἀβασα την καταγγελία του π. Θερμού, εναντίον του Τελεβάντου, καθώς και τις κατηγορίες του Τελεβάντου εναντίον του π. Θερμού.Το συμπέρασμά μου είναι ότι ο π. Θερμός έχει περισσότερο δίκιο,ο Τελεβάντος ήταν υπερβολικός στους χαρακτηρισμούς του.Νομίζω ότι πρέπει να ζητήσει δημόσια συγνώμη από τον αντίπαλό του
Εμείς, κ. Τελεβάντο, είμαστε από την άλλη μεριά. Φτιάξαμε Σύνοδο και συνόδους, μας είπατε σχισματικούς. Εντάξει, ας υποθέσουμε ότι μπορεί να έχετε δίκιο, αλλά μπορεί και να μην έχετε. Τί έπρεπε να κάνουμε, όταν η γάγγραινα προχωρούσε και η ολοσχερής σήψη - πλέον είναι γεγονός - ήταν αναπόφευκτη; Θα μέναμε ελεύθεροι σκοπευτές;
Εμάς δεν πρόκειται να μας κάνουν μήνυση. Έχουμε την ταμπέλα του σχισματοαιρετικού. Να δούμε τι θα κάνετε εσείς; Που πολεμάτε από μέσα, αυτούς που εμείς πολεμάμε "απ΄ έξω".
Το ίδιο έκανε και ο Τόμας Μούρ. Πολεμούσε από μέσα, τους μέσα, και έφαγε το κεφάλι του. Αργότερα τον ανακήρυξαν άγιο.
Λέγεται ότι ακόμη και αίμα μαρτυρίου, δεν ακυρώνει την αίρεση και δεν αγιάζει τον μάρτυρα.
Δημοσίευση σχολίου