12 Φεβ 2010

Παναγιώτης Τελεβάντος, “Αποτείχιση” και π. Παύλος Κουμαριανός


Γράφει ο κ. Παναγιώτης Τελεβάντος

“ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ” ΚΑΙ π. ΠΑΥΛΟΣ ΚΟΥΜΑΡΙΑΝΟΣ
____________________


Σε πρόσφατο άρθρο προσπάθησα να απαντήσω ένα βασανιστικό ερώτημα που τριβελίζει το μυαλό σεβαστών πατέρων και αγαπητών εν Χριστώ αδελφών αναφορικά με την “αποτείχιση”.
Δεν έγραψα προσωπική μου άποψη για το θέμα αλλά επανέλαβα τη θεολογία των Ιουστίνου Πόποβιτς και Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου οι οποίοι με τη σειρά τους συνόψισαν την προγενέστερη ομόφωνη πατερική παράδοση της Εκκλησίας.
Οι “αποτειχίσεις” υπήρξαν ελάχιστες στη ζωή και την παράδοση της Ορθοδόξου Εκκλησίας και όταν πραγματοποιήθηκαν με ευτυχή κατάληξη αυτό έγινε είτε επειδή πραγματοποιήθηκαν από επισκόπους, είτε από συνόδους επισκόπων, είτε από μορφές μεγάλης αγιότητας. Ηταν δηλαδή “συντεταγμένες”. Τις καθοδηγούσαν “στρατηγοί”.
Η τάση απλών εφημερίων και λαικών να σηκώνουν μπαιράκι για να πήξουν θυσιαστήριο είναι καθαρός Προτεσταντισμός που δείχνει πάνω από όλα έλλειψη ορθοδόξου εκκλησιαστικού φρονήματος.
Και ας μην αρχίσουμε το πετροβόλημα με χωρία από τους Πατέρες και τους Κανόνες για να στηρίξουμε τις θέσεις μας με τον τρόπο που χρησιμοποιούν τα Γραφικά χωρία οι Προτεστάντες και οι λεγόμενοι “Μάρτυρες του Ιεχωβά”.
Ποια ερμηνευτική των ιερών κανόνων και των πατέρων της Εκκλησίας φανερώνει προτεσταντικό φρόνημα;
Αυτή η οποία θεωρεί τα ιερά κείμενα υποκείμενα σε προσωπική ερμηνευτική όπου ο καθένας δίνει τη δική του εκδοχή αναφορικά με το τι νομίζει ότι οι Πατέρες δίδαξαν ή οι Κανόνες θεσμοθέτησαν.

Η ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΤΟΥ κ. ΦΕΙΔΑ
___________________________


Μια κλασσική προτεσταντική και ΟΧΙ ορθόδοξη ερμηνευτική των κανόνων είναι αυτή που κατέγραψε στο οικουμενιστικό περιοδικό “Επίσκεψις” ο Καθηγητής κ. Βλ. Φειδάς αναφορικά με τη δυνατότητα συμπροσευχής με τους Παπικούς και τους Προτεστάντες εν παραλλήλω με την ανιστόρητη προσπάθειά του να πείσει ότι οι Παπικοί και οι Προτεστάντες δεν είναι αιρετικοί!!! επειδή δήθεν δεν καταδικάστηκαν συνοδικά.
Ο κ. Φειδάς παραποιεί τα ιστορικά γεγονότα. Προσποιείται ότι αγνοεί ότι οι κυριότερες σύνοδοι και ο όγκος της πατερικής γραμματείας τους τελευταίους δώδεκα αιώνες ασχολείται με τις Παπικές αιρέσεις. Αποσιωπά κανόνες. Διαστρέφει την ερμηνεία άλλων. Αναφέρεται αποσπασματικά και επιλεκτικά στην ιστορία και καταλήγει στο διάτρητο συμπέρασμα που διατύπωσε. Οπως κάνουν όλοι Προτεστάντες όταν μελετούν την Αγία Γραφή.

ΟΙ ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΙ ΕΡΜΗΝΕΥΤΕΣ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
______________

Γι’ αυτό, αντί να κάνουμε προτεσταντική ερμηνευτική των κανόνων και των Αγίων Πατέρων, ας σκύψουμε με σεβασμό στο βίο και την πολιτεία τους αλλά και στην Ιστορία της Εκκλησίας ως αδιάψευστους και αυθεντικούς μάρτυρες του τρόπου που κατενόησαν την “αποτείχιση” και τους άλλους Ιερούς Κανόνες.
“Οι Προφήτες ως είδον, οι Απόστολοι ως εδίδαξαν, η Εκκλησία ως παρέλαβεν, οι διδάσκαλοι ως εδογμάτισαν, ούτω φρονούμεν, ούτω λαλούμεν, ούτω κηρύσσομεν”.
Δεν είναι αυτά που ομολογούμε στο Συνοδικό της Ορθοδοξίας; Δεν είναι αυτά που πιστεύουμε; Αυτά, λοιπόν, ας εφαρμόζουμε.

ΠΟΙΑ Η ΩΦΕΛΕΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΙΘΑΝΗ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ;
________________


Ας έλθουμε τώρα στο ερώτημα της ωφέλειας που θα προκύψει με την “αποτείχιση”;
Αν μια ομάδα πιστών με ένα κληρικό σταματήσει το μνημόσυνο του οικείου Μητροπολίτη ή αν κάνουν το ίδιο τρεις - τέσσερις άλλοι κληρικοί διασκορπισμένοι στα τέσερα σημεία του ορίζοντα τι θα συμβεί;
Θα σταματήσουν οι οικουμενιστές την πορεία τους;
Ελπίζω να μην υπάρχει μεταξύ μας κάποιος που είναι τόσο αφελής.
Το μόνο που θα συμβεί σε αυτή την περίπτωση είναι ότι θα καθαιρεθούν οι ελάχιστοι κληρικοί που θα “αποτειχιστούν” και θα αναθεματισθούν οι ελάχιστοι λαικοί που θα τους ακολουθήσουν και αμέσως ύστερα περιχαρείς και πανευτυχείς οι Οικουμενιστές θα λένε: “Μια δράκα σχισματικοί ήταν! Τους καθαιρέσαμε και τους αναθεματίσαμε! Εφυγαν από τα πόδια μας και ησυχάσαμε”.

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΛΗΦΘΟΥΝ ΣΥΝΟΔΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ
______________________


Αυτό θέλουμε να συμβεί ή επιθυμούμε να συντελέσουμε να ληφθούν Συνοδικές αποφάσεις των αυτοκεφάλων Εκκλησιών που να ανατρέπουν την οικουμενιστική πορεία;
Προφανώς το δεύτερο.
Αφού, λοιπόν, αυτός είναι ο στόχος μας ας εγκαταλείψουμε εντελώς την ιδέα της μη “συντεταγμένης” “αποτείχισης” (τουλάχιστον επί του παρόντος) και ας ενεργήσουμε “συντεταγμένα” και αποφασιστικά. Ετσι ακριβώς όπως συνέβηκε με τη συνάντηση της Πάφου, όπου η παρέμβαση της Ελλαδικής Ιεραρχίας συνεπικουρούμενη από την παράλληλη επιδίωξη της Ρωσίας να αναβαθμίσει τα πρεσβεία τιμής που απολαμβάνει έναντι των Ορθοδόξων Εκκλησιών οδήγησε τη συνάντηση σε πλήρες ναυάγιο.
Στην επιτυχία αυτή διαδραμάτισαν καθοριστικό ρόλο όσοι συνέταξαν την Ομολογία για τον Οικουμενισμό επειδή συνετέλεσαν αποφασιστικά στη λήψη της απόφασης της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος. Και στον αγώνα αυτό πολλοί καλοί πατέρες και αδελφοί διαδραμάτισαν σοβαρό ρόλο με το δυναμικό τρόπο που έκαναν τις παρεμβάσεις τους.
Αν όσοι συνέτειναν στην αποτυχία της συνάντησης της Πάφου συνεχίσουν να ενεργούν με σύνεση και εκκλησιαστικό φρόνημα έχουν πολλά και ως άτομα και ως ομάδες να προσφέρουν στον αγώνα εναντίον των Οικουμενιστών.

“ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΤΕΣ” ΚΑΙ ΠΑΥΛΟΣ ΚΟΥΜΑΡΙΑΝΟΣ
___________________


Αν, όμως, δεχτούν το λεγόμενο “εκ δεξιών” πειρασμό και προχωρήσουν σε “αποτειχίσεις” θα υποσκάψουν καίρια τον αντιοικουμενιστικό αγώνα. Ανεπιγνώστως θα ενεργήσουν, κατ’ αναλογίαν, όπως ο εκπρόσωπος του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου Β΄ π. Παύλος Κουμαριανός.
Δεν χαντάκωσε κυριολεκτικά τον αγώνα των Οικουμενιστών ο π. Παύλος όταν μετέφερε την άποψη στην Ημερίδα του ΑΠΘ για το διάλογο με τους Παπικούς ότι για να προχωρήσουν οι διάλογοι πρέπει, Θεός φυλάξοι, να γίνουμε Ουνίτες;
Δεν κρατάμε όλοι ως παντιέρα από εκείνη την ημέρα τη δήλωση του π. Παύλου Κουμαριανού και την χρησιμοποιούμε δικαίως ως πολιορκητικό κριό για να καθαιρέσουμε τα τείχη των οικουμενιστών;
Είναι στις προθέσεις ή στις επιδώξεις όσων σκέφτονται “αποτείχιση” να οπλίσουν το χέρι των οικουμενιστών με ατομική βόμβα ισάξιας ισχύος με την ατομική βόμβα που μας δώρησε ο π. Παύλος Κουμαριανός στην Ημερίδα του ΑΠΘ;
Και όμως! Αυτό ακριβώς θα κάνουν αν προχωρήσουν άκαιρα σε μη “συντεταγμένες” “αποτειχίσεις”.

ΟΙ ΣΗΜΕΡΙΝΕΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΟΛΩΝ ΜΑΣ
________________________


Ισως έρθει η ώρα που η “αποτείχιση” θα καταστεί αναπόφευκτη. Η “συντεταγμένη” “αποτείχιση” εννοώ.
Οχι μπαιράκι που θα σηκώνει ο καθένας όποτε θέλει. Οι αποφάσεις για καίρια εκκλησιαστικά θέματα λαμβάνονται με γνώμονα το συμφέρον της ψυχής μας και το συμφέρον της Εκκλησίας. Οχι για να “βγάλουμε το άχτι μας”, κατά τη λαική έκφραση ή για να εκτονώσουμε την οργή μας.

ΟΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΟΛΩΝ ΜΑΣ
___________________


Επί του παρόντος τουλάχιστον η “αποτείχιση” πρέπει να μπεί στο ψυγείο.
Αυτή τη στιγμή οι προτεραιότητες είναι:
1.)
Ανύστακτος αγώνας εναντίον του Οικουμενισμού. Συντονισμένη προσπάθεια συνοδικής καταδίκης της “βαπτισματικής θεολογίας” και έξοδος των Ορθόδοξων Εκκλησιών από το παγκόσμιο συμβούλιο των αιρέσεων γνωστό ως ΠΣΕ.
2.) Αγώνας εναντίον του Νεοβαρλααμισμού και άλλων νεωτερισμών,
3.) Εμπέδωση της κανονικής τάξεως στους κόλπους της Εκκλησίας,
4.) Αντίσταση εναντίον των αθέων που προσπαθούν να απογαλακτίσουν το ευλογημένο μας Γένος από την Εκκλησία.
Σε αυτούς τους στόχους παρακαλώ, πατέρες και αδελφοί, ας στραφεί η προσοχή όλων και όχι στις άκαιρες, μη “συντεταγμένες” και μη κατά Θεόν “αποτειχίσεις”, που θα προξενήσουν τεράστια πνευματική ζημία και θα αποβούν πανίσχυρο όπλο στα χέρια των Οικουμενιστών.

11 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Κύριε Τελεβάντο εκπλήσσομαι με αυτά που γράφεται γιατί ενώ καυτηριάζεται τον Οικουμενισμό εντούτοις θεωρείται ότι δεν πρέπει τώρα να γίνει αποτείχιση! Πιστεύετε ορθά βέβαια ότι πρέπει να καθαιρεθούν οι Οικουμενιστές Επίσκοποι αλλά παρόλα αυτά είναι αυτονόητο ότι αυτό δεν πρόκειται να γίνει εξαιτίας του ότι αυτοί κινούν τα νήματα. Θέλω να σχολιάσω αυτό που αναφέρεται
Το μόνο που θα συμβεί σε αυτή την περίπτωση είναι ότι θα καθαιρεθούν οι ελάχιστοι κληρικοί που θα “αποτειχιστούν” και θα αναθεματισθούν οι ελάχιστοι λαικοί που θα τους ακολουθήσουν και αμέσως ύστερα περιχαρείς και πανευτυχείς οι Οικουμενιστές θα λένε: “Μια δράκα σχισματικοί ήταν! Τους καθαιρέσαμε και τους αναθεματίσαμε! Εφυγαν από τα πόδια μας και ησυχάσαμε και ερωτώ μπορούν οι Οικουμενιστές να καθαιρέσουν και να αναθεματίσουν αυτούς που θα προβούν σε αποτείχιση; Σαφώς και μπορούν όπως καθαίρεσαν τον Ιερομόναχο Ευθύμιο Τρικαμηνά και αφόρισαν τον θεολόγο κ Νικόλαο Σωτηρόπουλο. Και το υψίστης σημασίας ζητούμενο είναι, είναι έγκυρες αυτές οι καθαιρέσεις ή οι αφορισμοί; Δηλαδή αν αυτούς που θα αποτειχιστούν τους αφορίσουν οι Οικουμενιστές για τον Θεό αυτοί θα είναι αφορισμένοι; Και η απάντηση είναι ότι ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ! Εμείς κάνουμε υπακοή στον Θεό και όχι ο Θεός στις δικές μας επιθυμίες!
Γιατί η αποτείχιση γίνεται για τη διάσωση της Αλήθειας από την ανάμιξη της με το ψέμα!
Οι Οικουμενιστές δεν επιβάλλουν μεταβολή της Ορθοδόξου Πίστεως αλλά επιβάλουν την Μυστηριακή Κοινωνία με τους αιρετικούς και τους αλλοθρήσκους και ειλικρινά από τα βάθη της καρδιάς μου σας λέω ότι, κινδυνεύουμε εμείς που λέμε ότι είμαστε εντός της Εκκλησίας επειδή αν και ομολογούμε την Αλήθεια ΚΟΙΝΩΝΟΥΜΕ ΌΜΩΣ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ!!! Ο οποίος Οικουμενισμός είναι η χειρότερη αίρεση που μπορεί ποτέ να υπάρξει!! Και αυτό γιατί ακυρώνει ολόκληρο το έργο της Θείας Οικονομίας, τις διδασκαλίες των Θεοφόρων Πατέρων και το μαρτύριο των εκατομμυρίων Αγίων Μαρτύρων! Μας φέρνει δηλαδή προ τετελεσμένων γεγονότων! Ενώ η κανονική σειρά θα ήταν συμφωνία στη πίστη (δηλαδή μετάνοια των αιρετικών και επιστροφή τους στην Ορθοδοξία όπως λένε οι Πατέρες) και μετά μυστηριακή κοινωνία, ο Οικουμενισμός προχωρεί αντίστροφα, και παραβλέπει τις διαφορές της Πίστεως (τις οποίες αποκαλεί ποικιλομορφία) και επιβάλλει χάρη της ψεύτικης αγάπης την Μυστηριακή Κοινωνία!!!

Παναγιώτης Τελεβάντος είπε...

Ανακριβείς οι πληροφορίες σου Ανώνυμε.

Η Ορθόδοξη Εκκλησία ακόμη και οι Οικουμενιστές δεν εφαρμόζουν διακοινωνία.

Δεν μπορούμε να διαδίδουμε ψέμματα για να παρασύρουμε τον κόσμο στο σχισματικό παλαιοημερολογητισμό που βλαστημά το Αγιο Πνεύμα και δεν αναγνωρίζει ως έγκυρα τα μυστήρια της Εκκλησίας.

ΙΩΑΝΝΗΣ είπε...

κ.Παναγιώτη γιατί γράφετε ότι ο αδερφός λέει ψέμματα. ΄Πολύ σωστά γράφει και φυσικά και εσείς γράφετε σωστά πράγματα και δεν το αμφισβητώ ουδόλως! Βεβαίως και υπάρχει διακοινωνία. Θυμηθείτε επί Αθηναγόρα ο οποίος μνημόνευε τον πάπα είς τα δίπτυχα! Θυμηθείτε την μετάδοση της θείς μεταλήψεως είς τους παπικούς στην ραβέννα. θυμηθείτε τι γράφει ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος στο βιβλίο ΤΑ ΔΥΟ ΑΚΡΑ
1) Εν ετει 1863 Αγγλικανος κληρικος εγενετο ΔΕΚΤΟΣ εις το ΜΥΣΤΗΡΙΟΝ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑΣ..

2) Αρχας 18ου αιωνος εν Αρτη μετεδιδοντο τα ΑΧΡΑΝΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ εις τους Δυτικους υπο ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ κληρικων...

3) Εν ετει 1879 η Ιερα συνοδος του πατριαρχειου κωνσταντινουπολεως απεφασισεν οτι επιτρεπεται η μετα των Αρμενιων ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

4) Προ του 1910 ο Ρωσος Ορθοδοξος επισκοπος Ιννοκεντιος συνηψεν συμφωνιαν μετα του εν Αμερικη Επισκοπελιανου Επισκοπου ROW, οπως οι ιερεις αυτων παρεχωσιν αμοιβαιως τα ΜΥΣΤΗΡΙΑ εις τους πιστους εκατερου δογματος...
(ΕΠΙΦΑΝΙΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΥ ΤΑ ΔΥΟ ΑΚΡΑ ΣΕΛ.71-72)
Θυμηθείτε το κείμενο της εγκυκλίου του Πατριαρχείου Αντοχείας περί της ενώσεως με τους Μονοφυσίτας

Γιά τό κείμενο τῆς ἐγκυκλίου τοῦ πεπτωκότος πατριαρχείου τῆς Ἀντιόχειας βλ. περιοδικόν ˝Ὀρθόδοξη Μαρτυρία˝, τεῦχος 79ον και τήν σειρά τῶν ἄρθρων στόν ˝Ὀρθόδοξο Τύπο˝, ἀναφορικά μέ τήν προδοτική συμφωνία τοῦ Σαμπεζύ στά φύλλα 1160 καί 1329). Και άλλα πολλά και χειρότερα!
Ακόμη η Εκκλησιαστική Ιστορία έχει αρκετά παραδείγματα λίγων Πατέρων να διακόπτουν το μνημόσυνο Πατριαρχών ή Επισκόπων, χωρίς να περιμένουν πότε θα ακολουθήσουν και άλλοι. Το ζήτημα πρώτα είναι η σωτηρία της δικιάς μας ψυχής, και όχι το να σώσουμε τους Οικουμενιστάς.
΄Οσο για παλαιοημερολογίτας δεν θεώρούσαν άκυρα τα μυστήρια αλλά ΚΑΤ ΕΝΕΡΓΕΙΑΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΔΥΝΑΜΙΝ, εκτός εάν εννοείτε τούς ακραίους παλαιοημερολογίτας οι οποίοι αναφέρουν για άκυρα μυστήρια κλπ.
Μήπως και οι δικοί μας φοβούνται την ρετσινιά του παλαιοημερολογίτη; Εάν οι του παλαιού παρεκτράπηκαν είς την πορεία τους μήπως πρέπει να αναλάβουμε εμείς το φταίξιμο; διότι ότι έλεγαν παλαιότερα βγήκε όντως αληθές! και εμείς αντί να τους στηρίξουμε τους αποκαλούσαμε σχισματικούς και κινήσαμε εως και διωγμούς εναντίον τους! και φτάσαμε σήμερα να φοβόμαστε να μιλήσουμε μην μας αποκαλέσουν σχισματικούς παλαιοημερολογίτες! Αλλά αυτό είναι άλλο ζήτημα. Το ζήτημα δεν είναι οι του παλιού αλλά ο Οικουμενισμός.

Ανώνυμος είπε...

O ανώνυμος και ο Ιωάννης έχουν δίκαιο.
Ο Τελεβάντος τορπιλίζει τον αγώνα μας. ΠΡΟΣΕΧΤΕ ΤΟΝ.

Ανώνυμος είπε...

Τελεβάντο για ηρέμησε και άσε τις συκοφαντίες.
Πότε ο ανώνυμος μίλησε και προέτρεψε τον κόσμο να πάει στο Παλαιο Εορτολόγιο;
Ό,τι εμμονές έχουμε στο κεφάλι μας τίς κάνουμε επίθεση εναντίον αυτών που δεν συμφωνούν με τις απόψεις μας;;
Για συνέλθετε παρακαλώ πολύ.

ΙΩΑΝΝΗΣ είπε...

Αδέρφια σας παρακαλώ. Ο κ.Παναγιώτης είναι αξιόλογος κύριος και θα έλεγα τορπίλη κατά των Οικουμενιστών. Ένωση αδέρφια μου (εάν είστε με το παλαιό) ένωση και όχι χωρισμός αναμεταξύ μας. Αρκετά έχουν καταναλώσει πολύτιμο χρόνο οι ιεράρχες για να ενωθούν με τους αιρετικούς. Ας καταναλώσουμε επιτέλους χρόνο να ενωθούμε οι ορθόδοξοι αναμεταξύ μας. Όπως έλεγε ο π. Αυγουστίνος Καντιώτης ΝΑ ΕΝΩΘΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΕΣ ΚΑΙ ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΕΣ κατά της Παναιρέσεως του Οικουμενισμού.

ονομα: Ορθρος είπε...

Αν μου επιτρέπετε να πω ένα παράδειγμα. Όταν έγινε η επανάσταση του 1821 δεν υπήρχε τακτικός στρατός να πολεμήσει την Οθωμανική Αυτοκρατορία παρά λίγοι κουρελήδες μυστακοφόροι, άτακτοι πολεμώντας "αντάρτικο", όπως και το στη Γερμανική κατοχή, αντάρτες έκαναν την αντίσταση. Εάν περίμεναν συντεταγμένως και με τακτικό στρατό να βγούν στον Αγώνα τώρα θα είμασταν ακόμα Τουρκία!

Ανώνυμος είπε...

Αδελφέ Ιωάννη με το Νέο Ημερολογιο είμαστε. Και αναφερόμαστε ακριβώς σ' αυτήν την ενότητα Νεοημρολογιτων και Παλαιοημερολογιτων. Αυτή τορπιλίζει ο κ.Τελεβάντος. Αλλά και τον ίδιο τον αντιοικουμενιστικό αγώνα όταν μας λέει ότι ΔΗΘΕΝ δεν έχει έρθει η ώρα της αποτείχισης.. Ενώ ήδη έχει φθασει η ώρα προ πολλου καιρου.

ΙΩΑΝΝΗΣ είπε...

Τότε θα συμφωνήσω μαζί σας. ΝΑΙ έχει έρθει η ώρα της αποτειχίσεως. Και κατά την ταπεινή μου άποψη θα έπρεπε να ξεκινήσει ΔΙΑΛΟΓΟΣ με αδερφούς του παλαιού για ένωση, και μην νομίζετε, γνωρίζουν πολύ καλά οι ιεράρχες της Ελλαδικής Εκκλησίας απο ποιάν σύνοδο του παλαιού πρέπει να ξεκινήσει ο διάλογος, το ερώτημα είναι γιατί δεν το κάνουν;;
Μήπως φοβούνται; Μήπως ντρέπονται; διότι πως να ομολογήσεις ότι μια χούφτα φανατισμένων παλαιοημερολογιτών (όπως τους αποκαλούσαν) είχαν δίκιο;Και δυστυχώς είχαν!! Διότι τότε εφώναζαν ΜΑΣ ΦΡΑΓΚΕΨΑΝΕ ΜΑΣ ΦΡΑΓΚΕΨΑΝΕ!! Και θα ρωτήσει ίσως κάποιος ΚΑΙ ΠΟΥ ΤΑ ΞΕΡΕΙΣ ΕΣΥ; Και απαντώ ότι έχω φίλους με το παλαιό ΟΡΘΟΔΟΞΟΤΑΤΟΥΣ οι οποίοι δέχονται κάθε ονειδισμό, όπως και κληρικούς γνωρίζω άμισθους με παιδιά, και κρατούν την πίστη ως κόρην οφθαλμού. Τώρα εάν παρεκτράπηκαν κάποιοι απο αυτούς, επαναλαμβάνω ότι φταίνε πρώτα οι δικοί μας που παρεκτράπηκαν πρώτοι και δυστυχώς σε δογματικής φύσεως ζητήματα.
Καταντήσαμε τους παπικούς να τους λέμε ΕΚΚΛΗΣΙΑ και του παλαιού ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΥΣ!! Τον πάπα τον καλούν να κάθεται εις επισκοπικό θρόνο ώς να ήταν Ορθόδοξος, και του παλαιού μας λένε να μην τους μιλάμε μην μας πλανέψουν!! Μάλλον ΝΟΜΙΖΟΥΝ κάποιοι οτι δεν γνωρίζουμε.
ΕΝΩΣΗ ΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ - ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΑΣ.
Στο διαδίκτυο πολλοί ιεράρχες υποστηρίζουν τον παπισμό και έχω πικρή πείρα απο αυτό που σας γράφω. Αλλά για παλαιοημερολογιτισμό μην ακούσουν!! Διαρρηγνύουν τα ιμάτια τους, λές και ο κίνδυνος στα χρόνια μας είναι οι του παλαιού, και ο παπισμός γελάει κάτω απο τα μουστάκια μας και μας κοροιδεύει. Αλλά το πληρώσαμε αυτό απο τον πάπα ο οποίος μας αποκάλεσε ως Εκκλησία με ΕΛΛΕΙΜΑ!!! Και μας άξιζε αυτό! Ας συνέλθουμε λοιπόν όλοι και να δούμε που φταίμε εμείς πρώτα.

Ανώνυμος είπε...

Το κακό με τον Τελεβάντο είναι ότι όχι μόνο θεωρεί αιρετικούς όλους τους παλαιοημερολογίτες και εκτός Εκκλησίας τους θεωρεί αλλά ισχυρίζεται ότι όποιος θέλει απο τους νεοημερολογίτες την αποτείχηση τώρα, ότι δήθεν σπέρνει ζιζάνια και σχίσματα και δήθεν καλεί τους πιστούς ΕΚΤΟΣ (!!) Εκκλησίας!!!

Ανώνυμος είπε...

Το κακό με τον Τελεβάντο αγαπητέ είναι ότι έχει κάποιες αρρωστημένες πολύ ισχυρές εμμονές που τον κατατυφλώνουν στην κυριολεξία και παραφέρεται.

Γ.

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com