Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος
Ο ΑΓΙΟΣ ΜΑΡΚΟΣ Ο ΕΥΓΕΝΙΚΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΑΤΙΝΟΥΣ
Ο άγιος Μάρκος ο Ευγενικός, Μητροπολίτης Εφέσου, υπήρξε ατρόμητος ομολογητής της πίστεως στην Σύνοδο της Φερράρας - Φλωρεντίας, αφού δεν υπέκυψε στις παπικές πιέσεις και τους εκβιασμούς και παρέμεινε μέχρι τέλους ομολογητής της πίστεως. Όχι μόνον κατά την Σύνοδο εκείνη απέδειξε τις πλάνες των Λατίνων, αλλά ταυτοχρόνως απέδειξε και τις νοθείες που έκαναν οι Λατίνοι στα κείμενα των Πατέρων της Εκκλησίας.
Στην αρχή, βεβαίως, ο άγιος Μάρκος ο Ευγενικός συμπεριφέρθηκε με ευγένεια, αλλά αργότερα, όταν διεπίστωσε τις αλχημίες, τις πιέσεις, τις νοθείες, τους εκβιασμούς και τις πονηρίες των Λατίνων, υπήρξε ομολογητής της πίστεως. Η στάση του ήταν πέρα για πέρα Ρωμαϊκή, γιατί οι αληθινοί Ρωμηοί είναι αριστοκράτες του πνεύματος, μπορούν να συνδιαλέγωνται με νηφαλιότητα, ηρεμία και ευγένεια, αλλά όταν πρόκειται για απομάκρυνση από την αποκαλυπτική αλήθεια, και όταν βλέπουν τις αλχημίες των άλλων, τότε γίνονται ομολογηταί της πίστεως.Γιατί ο Χριστός δεν θέλει απλώς αναζητητάς, αλλά ομολογητάς.
Ο άγιος Μάρκος ο Ευγενικός είχε σαφή γνώση του πράγματος. Γνώριζε δηλαδή ότι εμείς απεκόψαμε τους Λατίνους από το Σώμα της Εκκλησίας, γιατί οι Λατίνοι υπέπεσαν στην αίρεση του Filioque. Θα παραθέσω ένα κείμενό του που είναι αρκετά εκφραστικό. Γράφει ο άγιος Μάρκος:
«Την μεν αιτίαν του σχίσματος εκείνοι δεδώκασι, την προσθήκην εξενεγκόντες αναφανδόν, ην υπ' οδόντα πρότερον έλεγον. ημείς δε αυτών εσχίσθημεν πρότεροι, μάλλον δε εσχίσαμεν αυτούς και απεκόψαμεν του κοινού της Εκκλησίας σώματος. Δια τι ειπέ μοι: Πότερον, ως ορθήν έχοντας δόξαν, ή ορθώς την προσθήκην εξενεγκόντας; Και τις αν τούτο είποι, μη σφόδρα τον εγκέφαλον διασεσεισμένος; Αλλά ως άτοπα και δυσσεβή φρονούντας και παραλόγως την προσθήκην ποιήσαντας. Ουκούν ως αιρετικούς αυτούς απεστράφημεν και δια τούτο αυτών εχωρίσθημεν... αιρετικοί εισιν άρα, και ως αιρετικούς αυτούς απεκόψαμεν».
Από το κείμενο αυτό μπορούμε να σχολιάσουμε μερικές αλήθειες.
Πρώτον, ότι οι Λατίνοι φανέρωσαν την αίρεση του Filioque, την οποία προηγουμένως πίστευαν μυστικώς, την έλεγαν κάτω από τα δόντια τους.
Δεύτερον, εμείς οι Ορθόδοξοι χωρισθήκαμε με την θέλησή μας από τους Λατίνους, πράγμα το οποίο ισοδυναμεί με το ότι τους απεκόψαμε από το κοινό της Εκκλησίας Σώμα, ως φρονούντας δυσσεβή δόγματα, και επειδή πρόσθεσαν την λέξη Filioque στο Σύμβολο της Πίστεως παραλόγως.
Τρίτον, οι Λατίνοι με την προσθήκη του Filioque είναι αιρετικοί και ως αιρετικούς απεκόψαμε από την Εκκλησία. Όσοι ισχυρίζονται ότι ορθώς πιστεύουν οι Λατίνοι και ορθώς εξέφρασαν το δόγμα περί του Filioque, αυτοί είναι «σφόδρα τον εγκέφαλον διασεσεισμένοι». Δηλαδή έχουν πάθει διάσειση εγκεφάλου.
Επομένως, κατά την διδασκαλία των Πατέρων της Εκκλησίας, όπως το εκφράζει ο άγιος Μάρκος ο Ευγενικός, οι Λατίνοι είναι αιρετικοί, αποκεκομμένοι από την Εκκλησία και φυσικά είναι εκτός της Εκκλησίας και δεν έχουν μυστήρια.
Ιούνιος 2001
ΠΗΓΗ: "ΘΕΟΔΡΟΜΙΑ"
ΤΡΙΜΗΝΙΑΙΑ ΕΚΔΟΣΗ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΔΙΔΑΧΗΣ
ΕΤΟΣ Γ . ΤΕΥΧΟΣ 3 . ΙΟΥΛΙΟΣ - ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2001
Πηγή: "Ι. Μονή Παντοκράτορος"
Πρόσληψη 17 αναπληρωτών Θεολόγων
-
*Προσλήψεις 400 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,
στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση καθώς και στη Γενική Εκπαίδευση,*
*ως προσωριν...
Πριν από 13 ώρες
1 σχόλιο:
Μητρ. Ιερόθεος : "Επομένως, κατά την διδασκαλία των Πατέρων της Εκκλησίας, όπως το εκφράζει ο άγιος Μάρκος ο Ευγενικός, οι Λατίνοι είναι αιρετικοί, αποκεκομμένοι από την Εκκλησία και φυσικά είναι εκτός της Εκκλησίας και δεν έχουν μυστήρια."
ΚΧ : Επομένως, κατά τη διδασκαλία των νεοτέρων πατέρων αυτό είναι λάθος. Διότι ο υποψήφιος δια πατερικόν ντοκτορά και τίτλο (πατήρ) κύριος Δ. Μαυρόπουλος μας λέει: "Η λέξη δόγμα προέρχεται από το δοκείν και κατ' ουσίαν το δόγμα (όχι η λέξη πλέον, αφού το δόγμα ταυτίζεται με τη λέξη) δέν παραπέμπει σ' αυτό που υπάρχει, αλλά σ' αυτό που φαίνεται. Είναι (σ.σ. το δόγμα) το φαινόμενο των υπαρκτών και όχι το νοούμενο, το όντως υπάρχον".
Τότε που ζούσε ο αγ. Μάρκος Εφέσου εδόκει ημίν (μας φαινόταν) το φαινόμενο των υπαρκτών (πχ. του αγίου Πνεύματος). Δεν ήταν τούτο, ό,τι ισχυριζόταν και μας έλεγε ο άγιος, το νοούμενο και το όντως υπάρχον. Το ρηματικά νοούμενο και το όντως υπάρχον, κατά τον εμβριθή Μαυρόπουλο, είναι μεταξύ τους άσχετα. Οι λέξεις που παραπέμπουν στο νόημα του υπάρχοντος αγίου Πνεύματος φαίνονται. Το όντως υπάρχον άγιον Πνεύμα δεν φαίνεται και άρα γιατί να υπάρχει; Θα έλεγε και ο οιοσδήποτε αφελής. Ο άγιος Μάρκος Εφέσου "εφάνη" κάμνοντας χρήση των φαινομένων λέξεων, χωρίς αυτές να δηλώνουν το νοούμενο, δηλαδή το όντως υπάρχον άγιον Πνεύμα, που φώτισε τον νουν του αγίου. Διότι, είπαμε, δεν φαίνεται το άγιον Πνεύμα, το όντως υπάρχον. Η θεολογία του εργαστηρίου το έχει εξαφανίσει στις αγνωσίας το γνόφο.
Το μόνο πάντως που φαίνεται, λέει ο υποψιασμένος και μη αφελής αναγνώστης, είναι η εμφανής βλακεία του υποψηφίου για ντοκτορά και πατερικού τίτλου κυρίου Δ. Μαυρόπουλου. Ως προς την εξαγόμενη αθεΐα του, αφού στέλνει στην ανυπαρξία το άγιον Πνεύμα, αυτή συνάγεται κάπως δύσκολα.
Επομένως, αυτά που λέει ο Μητροπολίτης Ιερόθεος, καλά θα κάνει να πάει να τα πει στους συνιεράρχες του και εκεί μέσα θα δει πόσοι Μαυρόπουλοι υπάρχουν, πόσοι λένε τα ίδια με τον υποψήφιο για ντοκτορά και πατερικό τίτλο.
Δημοσίευση σχολίου