Δεν ζούμε, λοιπόν, στο μεσαίωνα, αλλά στον 21ο αιώνα. Ζούμε σε νέες εποχές, η κοινωνία και ο πολιτισμός έχει εξελιχθεί και έχει προοδεύσει, η επιστήμη και η τεχνολογία κάνουν θαύματα και ο άνθρωπος έχει φθάσει στα άστρα!
Τα... «ταμπού» έπεσαν και καταργήθηκαν. Σαρκικά αμαρτήματα; Σεξουαλική ανηθικότητα; Τι πράγματα είναι αυτά; Πορνεία, μοιχεία, διαστροφή; Μα χρησιμοποιούνται ακόμη (εν έτει 2009) τέτοιοι όροι;
Τέρμα, λοιπόν, στους πουριτανισμούς, στους συντηρητισμούς και στις ηθικολογίες της Εκκλησίας. Η Ορθόδοξη Εκκλησία οφείλει να εκσυγχρονισθεί επιτέλους και να προσαρμοσθεί στο πνεύμα της εποχής. Να ταυτιστεί με τις απαιτήσεις των καιρών...Ασφαλώς και δεν τα λέει ακριβώς έτσι, αλλ’ ούτε και υπονοούμε ότι πίσω από το μυαλό του υπάρχουν τέτοιες σκέψεις και τέτοιες απόψεις και θέσεις.Από την άλλη όμως –λυπούμαστε πάρα πολύ που το λέμε αυτό – δυσκολευόμεθα να δώσουμε και μια πολύ διαφορετική ερμηνεία σε δηλώσεις του Τύπου: Η Ορθόδοξη Εκκλησία αντιμετωπίζει με συντηρητισμό και προκατάληψη τις προγαμιαίες σχέσεις και την ομοφυλοφιλία, γι’ αυτό και θα πρέπει να αναθεωρήσει την όλη στάση της στα θέματα αυτά, τα οποία και αποδέχεται πλέον η κοινωνία...
Ο λόγος αγαπητοί αναγνώστες (όχι, δεν είναι για κάποιον κοινωνιολόγο ή ψυχολόγο ή ψυχίατρο ή για κάποιον σεξολόγο αν θέλετε (σ.σ. δεν είναι μυστικό ότι πολλοί, για να μην πούμε οι περισσότεροι από τους συγκεκριμένους αυτούς ειδικούς επιστήμονές μας, τυγχάνει δυστυχώς να είναι φροϋδιστές, αθεϊστές, κλπ.) αλλά για τον γνωστό – από τις συχνές εμφανίσεις και παρεμβάσεις του στα διάφορα μέσα ενημέρωσης – θεολόγο και καθηγητή των θρησκευτικών κ. Θεόδωρο Κυριακού.
Να δούμε όμως τι ακριβώς λέει ο κ. Κυριακού μέσα από το προ αρκετών ημερών δημοσίευμα (της εφημερίδας «Πολίτης» της 25ης Οκτ. 2009), το οποίο (δημοσίευμα) να πούμε έτσι παρεμπιπτόντως, μόλις τώρα ευτυχήσαμε να δούμε, να διαβάσουμε και να χαρούμε (δεν νομίζουμε να πειράξει αυτό έτσι;):
«...Η λατρεία και η παράδοσή μας έχουν βυζαντινό χαρακτήρα. Πρέπει όμως (γνωματεύει ο κ. Κυριακού πάντα) να είναι παράλληλα ανοιχτές στα προβλήματα του σήμερα. Προβλήματα που αφορούν τη λατρεία, όπως η δυσκολία κατανόησης της αρχαΐζουσας γλώσσας των ιερών κειμένων και η ανάγκη απλοποίησης της λατρείας και συντόμευσης των μακρών ακολουθιών». Ταυτόχρονα – συνεχίζει το δημοσίευμα – ο κ. Κυριακού υπογραμμίζει την ανάγκη αναθεώρησης της αντιμετώπισης ορισμένων θεμάτων, όπως οι προγαμιαίες σχέσεις, η ομοφυλοφιλία και η προγεννητική, τα οποία αντιμετωπίζονται με προκατάληψη από την Ορθοδοξία, έστω κι αν είναι πλέον κοινωνικά αποδεκτά.
Μάλιστα κυρίες και κύριοι, πάρα πολύ ωραία, υπέροχα έξοχα! Επειδή, λοιπόν, η πορνεία, όπως αποκαλεί τις σεξουαλικές σχέσεις προ του νόμιμου (εκκλησιαστικού) γάμου η Γραφή (για την Αγία Γραφή, βλέπετε πορνεία δεν είναι μόνο το... «επί πληρωμή»), και η σοδομία (=»ακαθαρσία», «πάθος ατιμίας», «παρά φύσιν πράξη», ασχημοσύνη», «θανάσιμο αμάρτημα» - βλ. Α’ Ρωμ. 1,24-32) «είναι πλέον κοινωνικά αποδεκτά», θα πρέπει να γίνουν (τα δύο αυτά «βδελύγματα ενώπιον του Θεού») «αποδεκτά» (πλέον) και από την Ορθόδοξη Εκκλησία, διακηρύττει από τα ΜΜΕ ο ορθόδοξος θεολόγος (και καθηγητής θρησκευτικών στα γυμνάσια και τα λύκειά μας) κ. Θεόδωρος Κυριακού!
Το Ευαγγέλιο, λοιπόν, ελληνορθόδοξε κυπριακέ λαέ, (υπέροχε, ακαταμάχητε και αδούλωτε), γράφτηκε... για την εποχή εκείνη που γράφτηκε και δεν μπορεί να έχει κύρος και ισχύ σήμερα, 2000 χρόνια μετά. Ούτε «ο λόγος του ζώντος Θεού μένει εις τον αιώνα», ούτε είναι ο «Ιησούς Χριστός χθες και σήμερον ο αυτός και εις τους αιώνας»...!
Μπράβο λοιπόν στον κ. Κυριακού, συγχαρητήρια και εις ανώτερα!
ΓΡΑΦΕΙ Ο ΠΑΣΧΑΛΗΣ ΚΟΝΤΟΠΥΡΓΟΣ
«ΑΛΗΘΕΙΑ» - Παρασκευή, 20 Νοεμβρίου 2009
Μπανάνες
-
*Οι δημοπρασίες έργων ‘τέχνης’ και άλλων παραδόξων αντικειμένων μας έχουν
δώσει κατά καιρούς τροφή για σχολιασμό και περίσκεψη σχετικά με το
αισθητικό γο...
Πριν από 3 ώρες
2 σχόλια:
Γνήσιο πνευματικό τέκνο του κ. Γιανναρά τυγχάνει ο κ. Θεόδωρος Κυριακού. Κανένας σοβαρός άνθρωπος δεν μπορεί να περιμένει κάτι καλύτερο από αυτόν. Η σκέψη του άλλωστε εκτός απο κακόδοξη είναι και ρηχή.
Δημοσιογραφεί μάλιστα στην εφημερίδα "Ο Πολίτης" με τους γνωστούς ανθελληνικούς νεοκυπριακούς προσανατολισμούς που θέλει τουρκοπροσκυνημένη λύση στο Κυπριακό.
Για μεν τον κ. Κυριακού ισχύει το "εκ στόματος κοράκου".
Η Διοικούσα Εκκλησία όμως τι κάνει; Εννοούμε εκτός από διαθρησκειακές και συμπροσευχές με αιρετικούς και αλλόθρησκους και μπίζνες με τουριστικά πακέττα στα οποία περιλαμβάνεται βεβήλωση ναού για την τέλεση γάμων των αιρετικών.
Δεν είναι καιρός να καλέσει σε απολογία τον κ. Κυριακού για τη διαστρέβλωση του Ευαγγελίου που κηρύσσει δημόσια; Για τους μοναχούς και τους κληρικούς που προσεύχονταν να γλυτώσει την Ορθοδοξία από την επιβουλή του Πάπα επέβαλε σκληρότατες ποινές και για τον Γιανναρολόγο κ. Κυριακού που προσβάλλει τη διδασκαλία της ΕΚκλησίας δεν έχει να πει τίποτα;
Ήθελα να ευχαριστήσω τον κον Τελεβάντο για το σχόλιο του. Κόπτεται για την Κύπρο και τα όσα συμβαίνουν στην εκκλησία της, αλλά έχει επιλέξει τη φυγή και τη μόνιμη παραμονή του εκτός Κύπρου. Έχει ανακηρύξει εαυτόν "αλάθητον" αν και καυτηριάζει το αλάθητον του Πάπα. Επικαλείται τους Πατέρες αλλά ο λόγος του δεν έχει καμιά σχέση με το πνεύμα αγάπης που συνέχει τον πατερικό λόγο. Κε Τελεβάντε σας εύχομαι καλή παραμονή στις ΗΠΑ και όταν θα έρθετε εδώ τότε θα αξίζει πράγματι να ασχοληθούμε ξανά μαζί σας.
Θεόδωρος Κυριακού
Δημοσίευση σχολίου