Στην πέμπτη τακτική Συνεδρία της η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος,(16 Οκτωβρίου 2009), συνέχισε τη συζήτηση για το Διάλογο με τους Παπικούς και την "Ομολογία Πίστεως".
Στην απογευματινή Συνεδρία της Ιεραρχίας την Πέμπτη , μετά την ενημέρωση, την οποία παρείχαν ο Πρόεδρος και τα μέλη της Συνοδικής Επιτροπής Διορθοδόξων και Διαχριστιανικών θεμάτων, ακολούθησε ευρύτατη συζήτηση στην οποία έλαβαν μέρος οι Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες Νέας Σμύρνης κ. Συμεών, Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου κ. Προκόπιος, Πειραιώς κ. Σεραφείμ, Περιστερίου κ Χρυσόστομος, Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος, Δημητριάδος και Αλμυρού κ. Ιγνάτιος, Αλεξανδρουπόλεως κ. Άνθιμος, Ξάνθης και Περιθεωρίου κ. Παντελεήμων και Φθιώτιδος κ. Νικόλαος.
Σήμερα, μίλησαν για το θέμα του Διαχριστιανικού Διαλόγου οι Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες Κυθήρων κ. Σεραφείμ, Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Κοσμάς, Μονεμβασίας και Σπάρτης κ. Ευστάθιος, Καισαριανής, Βύρωνος και Υμηττού κ. Δανιήλ, Ιωαννίνων κ. Θεόκλητος, Σύρου, Τήνου, Άνδρου, Κέας και Μήλου κ. Δωρόθεος, Δράμας κ. Παύλος, Παροναξίας κ. Καλλίνικος, Καστορίας κ. Σεραφείμ, Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Αμβρόσιος, Θεσσαλονίκης κ. Άνθιμος, Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικόλαος, Ζακύνθου κ. Χρυσόστομος, Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης κ. Ανδρέας, Φλωρίνης κ. Θεόκλητος, Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως κ. Βαρνάβας και Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως κ. Ιερεμίας.
Το ανακοινωθέν της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος δείχνει ότι δεν τόλμησαν να πάρουν θέσεις που θα απογοητεύσουν τους οικουμενιστές.
Με διπλωματικό τρόπο που δεν ταιριάζει σε θέματα πίστεως προσπάθησαν να κρατήσουν ισορροπίες .
Θετικό σημείο θα μπορούσαμε να πούμε είναι μόνο ότι «δόθηκε κατεύθυνση στους εκπροσώπους της Εκκλησίας μας να υποστηρίξουν, ώστε να εγγραφεί στο τελικό κείμενο η κανονική θέση του πρωτείου του πάπα Ρώμης κατά την πρώτη χιλιετία σε σχέση προς τις Οικουμενικές Συνόδους και σε αναφορά προς τον 3ον Κανόνα της Β Οικουμενικής Συνόδου και τον 28ο Κανόνα της Δ Οικουμενικής Συνόδου».
Το ανακοινωθέν της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος αναφέρει.
Στην αρχή ανεγνώσθη το έγγραφο του Οικουμενικού Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου σχετικά με την λεγομένη «Ομολογία Πίστεως», που υπεγράφη από Κληρικούς, μοναχούς και λαϊκούς, καθώς επίσης ανεγνώσθησαν και επιστολές των Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτών προς την Ιερά Σύνοδο, με σκοπό την ενημέρωσή τους για το κείμενο που υπεγράφη στην Ραβέννα και το προσχέδιο που πρόκειται να συζητηθεί τις προσεχείς ημέρες στην Κύπρο σχετικά με το πρωτείο του πάπα κατά την πρώτη χιλιετία.
Ήδη για τα θέματα αυτά έγινε λόγος και στην Διαρκή Ιερά Σύνοδο του παρελθόντος Σεπτεμβρίου.
Μετά την ανάγνωση των ανωτέρω κειμένων, ο Μακαριώτατος εκάλεσε τους Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτες Νικοπόλεως και Πρεβέζης κ. Μελέτιο, Πρόεδρο της Συνοδικής Επιτροπής Διορθοδόξων και Διαχριστιανικών Σχέσεων, Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομο, Αντιπρόσωπο της Εκκλησίας της Ελλάδος στον Διάλογο μετά των Ρωμαιοκαθολικών και Περιστερίου κ. Χρυσόστομο, ως γνώστη των θεμάτων, επειδή ασχολήθηκε στο παρελθόν, να ενημερώσουν την Ιεραρχία τόσο για την πορεία του ανωτέρω διαλόγου, όσο και για το κείμενο της Ραβέννας και την Συνεδρία της Μικτής Θεολογικής Επιτροπής που θα γίνει τις προσεχείς ημέρες στην Πάφο της Κύπρου.
Ακολούθως υπήρξε ευρύτατος διάλογος, στον οποίον έλαβαν μέρος πολλοί Αρχιερείς, οι οποίοι ομίλησαν με αίσθημα ευθύνης και γνώσεως για τα μεγάλα αυτά θέματα. Κατά την συζήτηση διετυπώθησαν οι ακόλουθες θέσεις :
1. Διεπιστώθη η ανάγκη περαιτέρω πληρεστέρας ενημερώσεως της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας, στα σημαντικά αυτά ζητήματα. Δηλώθηκε δε ότι εφεξής η Ιεραρχία θα λαμβάνη γνώση όλων των φάσεων των Διαλόγων, διαφορετικά κανένα κείμενο δεν δεσμεύει την Εκκλησία. Άλλωστε αυτό συνιστά το Συνοδικό Πολίτευμα της Εκκλησίας.
2. Ο Διάλογος πρέπει να συνεχισθεί, μέσα όμως στα ορθόδοξα εκκλησιολογικά και κανονικά πλαίσια, πάντοτε ύστερα από συνεννόηση με το Οικουμενικό Πατριαρχείο, όπως πανορθοδόξως έχει αποφασισθεί.
3. Οι Εκπρόσωποι της Εκκλησίας μας στον συγκεκριμένο διάλογο έχουν σαφή γνώση της Ορθοδόξου Θεολογίας, της Εκκλησιολογίας και της Εκκλησιαστικής Παραδόσεως και προσφέρουν τις γνώσεις και τις δυνάμεις τους προς τον σκοπό «της των πάντων ενώσεως», «εν αληθεία» και μέσα στα απαραίτητα θεολογικά πλαίσια και τις αποφάσεις των Πανορθοδόξων Συνδιασκέψεων.
4. Το κείμενο της Ραβέννας και το κείμενο που πρόκειται να συζητηθεί στην Κύπρο τελούν υπό τον όρον της αναφοράς και εγκρίσεώς τους από τις κατά τόπους Αυτοκέφαλες Εκκλησίες, επομένως και από την Εκκλησία της Ελλάδος, Συνοδικώς διασκεπτομένης. Αυτό πρακτικώς σημαίνει ότι δεν θα υπάρξουν τετελεσμένα γεγονότα, χωρίς Συνοδική Απόφαση της Ιεραρχίας. Οι Ιεράρχες είναι φύλακες της Ορθοδόξου Παραδόσεως, όπως ομολόγησαν κατά την εις Επίσκοπον χειροτονία τους.
5. Σχετικά με το κείμενο που θα αναφέρεται στο πρωτείο του πάπα της Ρώμης κατά την πρώτη χιλιετία, το οποίο θα καταρτισθή στην Κύπρο τις προσεχείς ημέρες, δόθηκε κατεύθυνση στους εκπροσώπους της Εκκλησίας μας να υποστηρίξουν, ώστε να εγγραφεί στο τελικό κείμενο η κανονική θέση του πρωτείου του πάπα Ρώμης κατά την πρώτη χιλιετία σε σχέση προς τις Οικουμενικές Συνόδους και σε αναφορά προς τον 3ον Κανόνα της Β Οικουμενικής Συνόδου και τον 28ο Κανόνα της Δ Οικουμενικής Συνόδου.
6. Η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος παρακολουθεί και θα συνεχίσει να παρακολουθεί επαγρυπνούσα το θέμα των διαλόγων της Ορθοδόξου Εκκλησίας με τους Ετεροδόξους, γι’ αυτό και θεωρεί ότι το, ως «Ομολογία Πίστεως» κείμενο, ως εκ περισσού.
Παρακαλεί δε τους πιστούς να εμπιστεύονται τους Ποιμένες τους και να απέχουν από ενέργειες, που είναι δυνατόν να δημιουργήσουν περαιτέρω προβλήματα.
Ταύτα συνεζήτησε και απεφάσισε ομοφώνως η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος με αίσθημα ευθύνης έναντι του Θεού, της αμωμήτου ημών πίστεως και παραδόσεως και του ευσεβούς λαού, προς δόξαν Θεού και εύκλειαν της Εκκλησίας.
Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἱεραρχίας
Μπανάνες
-
*Οι δημοπρασίες έργων ‘τέχνης’ και άλλων παραδόξων αντικειμένων μας έχουν
δώσει κατά καιρούς τροφή για σχολιασμό και περίσκεψη σχετικά με το
αισθητικό γο...
Πριν από 1 ημέρα
7 σχόλια:
Αναπαυτικότατο μου φάνηκε το ανακοινωθεν της Συνόδου.
Εξάλλου τις ορθόδοξες θέσεις μας πρέπει να τις εκφράζουμε με ορθόδοξο ήθος. Έτσι την αγωνία του ο πιστος μπορεί να την εκφράσει στον οικίο μητροπολίτη κι αυτός με την σειρά του στην Σύνοδο. Και η Συνοδος έδειξε ότι λαμβάνει υπόψη της τις αγωνίες και τους προβληματισμους των πιστών.
Μίλησαν τόσοι ιεράρχες αλλά τελικά δέχθηκαν να τους εκπροσωπήσουν ο Μεσσηνίας και ο Αχαίας.
ΛΥΠΗΡΟ
Ε.Ν
Αγαπητή Μαρίνα
Δηλαδή εσύ εννοείς ότι ο ορθόδοξος πιστός δεν πρέπει να μιλάει για θέματα πίστεως;
Αλήθεια είπες ποτέ την διαμαρτυρία σου για κάποιο ζήτημα πίστεως στον επισκοπό σου;
Ο επίσκοπός σου άραγε μίλησε στη Σύνοδο ή είχε "ορθόδοξο ήθος";
Ελπίζω να συνεχίσεις την ανάπαυσή σου.
Ε.Ν
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν καθαιρούνται οι κληρικοί που συμπροσεύχονται και συλλειτουργούν με τους αιρετικούς και τους αλλοθρήσκους από τη στιγμή που αυτό ορίζουν οι Ιεροί Κανόνες καθώς και γιατί δεν διακόπτεται η μνημόνευση των κληρικών αυτών;
Επίσης δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να συνεχιστούν οι Διάλογοι από τη στιγμή που περισσεύει η Ορθόδοξη Ομολογία; Στο πλαίσιο των Διαλόγων εφαρμόζεται η πρακτική σύμφωνα με την οποία τίθεται ένας στόχος και θεωρείται ότι ήδη έχει επιτευχθεί και μετά πραγματοποιείται "Διάλογος" πάνω σε αυτό το θέμα.
Δεν υπάρχει Πρωτείο στην Ορθοδοξία αλλά υπήρχαν μόνο Πρεσβεία Τιμής στον Πάπα όταν ήταν Επίσκοπος Ρώμης. Τώρα όμως που ο Πάπας είναι αιρετικός και ως εκ τούτου είναι εκτός Εκκλησίας, τι μας ενδιαφέρει ο Διάλογος για τη θέση του τη πρώτη χιλιετία;
Αν ο Πάπας επιθυμεί να επιστρέψει στην Ορθοδοξία, να αποκηρύξει όλες τις αιρέσεις του Παπισμού και τη κοσμική του εξουσία, να βαπτιστεί από Ορθόδοξο ιερέα και ύστερα να λάβει και την Ιεροσύνη μια που τώρα είναι αβάπτιστος.
Μήπως είναι άνωθεν επιβαλλόμενη αυτή η πρακτική των Διαλόγων και της κοινής λατρείας προκειμένου να φαίνεται στο κόσμο η παγκόσμια ενότητα και συναδέλφωση; Δεν έχει σημασία για ποιο θέμα συζητούν αρκεί να συζητούν με αγάπη.
Περί την αναγνώρισιν παγκοσμίου πρωτείου στον Πάπα της Ρώμης κατά την πρώτη χιλιετία (Αρχιμ. Γεώργιος Καψάνης, καθηγούμενος της Ιεράς Μονής Οσίου Γρηγορίου Αγίου Όρους)
http://www.alopsis.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=1286
Ε.Ν. ευχήσου να έχω και στην άλλη ζωή ανάπαυση.
Ποια είμαι εγω που θα κρίνω τον επίσκοπο; Δεν φοβάμαι να πω την γνώμη μου όποτε χρειαστεί κι από κει και πέρα προσευχή. 9.000 άνθρωποι αν προσεύχονταν γιάυτό το ζήτημα όχι τους παπικους αλλά και τους κινέζους θα έκαναν ορθόδοξους. Αλλά ο π.Πορφύριος τα λέει καλύτερα.
http://egolpio.wordpress.com/2009/09/21/ekklhsia_agaph/
“οὐ τὸ σπάνιον νόμος τῇ ἐκκλησίᾳ οὐδὲ μία χελιδὼν ἔαρ ποιεῖ͵ ὡς καὶ τῷ θεολόγῳ Γρηγορίῳ καὶ τῇ ἀληθείᾳ δοκεῖ· οὐδὲ λόγος εἷς δυνατὸς ὅλης ἐκκλησίας τῆς ἀπὸ γῆς περάτων μέχρι τῶν αὐτῆς περάτων ἀνατρέψαι παράδοσιν”.
αν έλεγε αυτά ο Αγ. Ιω Δαμασκηνός γι αυτούς που ήταν κατά των εικόνων, και ήταν πολλοί, ακόμα και Πατριάρχες, επίσκοποι, αυτοκράτορες κλπ,οι οποίοι τελικά δεν κατάφεραν να αλλοιώσουν την Εκκλησία, τότε μήπως πρέπει να αρχίσουμε κι εμείς να έχουμε περισσότερη εμπιστοσύνη στην Εκκλησία και όχι στο προσωπικό μας εγώ?
εκτός και αν θεωρούμε ότι η Εκκλησία σφάλλει κι εμείς είμαστε οι μόνοι Ορθόδοξοι, οπότε μόνοι μας διαχωρίζουμε τον εαυτό μας και τον θέτουμε εκτός Εκκλησίας.
το θέμα δεν είναι τόσο απλό. λίγη προσοχή δεν βλάπτει.
και ας μην ξεχνάμε, ότι αν ο ίδιος ο Χριστός είπε ότι δεν ήρθε στον κόσμο για να τον κρίνει, τότε γιατί παίρνουμε από μόνοι μας το δικαίωμα του Κριτή της οικουμένης?
το να ανησυχούμε και να το εκφράζουμε δεν είναι κακό, αυτός όμως ο μανιχαϊσμός, αυτή η επιθετικότητα προς τι? μόνο ανασφάλεια και φόβο δείχνει. και ο φόβος είναι γνώρισμα αυτού που δεν γνωρίζει την αλήθεια.
(ένας ιερέας που ανησυχεί, αλλά δεν παύει να προσεύχεται.)
Δημοσίευση σχολίου