Προς τον Μακαριώτατον Αρχιεπίσκοπον Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμον
Δια του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ.κ. Νικολάου, Τοποτηρητού της Ιεράς Μητροπόλεως Αττικής
Μακαριώτατε, ασπάζομαι ευλαβώς την Δεξιάν Σας.
Είμαι ένας από αυτούς, που υπέγραψαν το κείμενο «Ομολογία Ορθοδόξου Πίστεως» και που, όπως πληροφορήθηκα από το διαδίκτυο, έχει ανησυχήσει το σεπτό Οικουμενικό Πατριαρχείο, εντελώς αδικαιολόγητα, κατά την γνώμη μου. Η σεπτή κορυφή της Ορθοδοξίας είναι μονομερώς πληροφορημένη από ιδιοτελείς προφανώς κύκλους και αγνοεί τα ακόλουθα:
1) Το κείμενο αυτό χαρακτηρίσθηκε από πολύ επίσημο πρόσωπο των θεολογικών Γραμμάτων (ομότιμο καθηγητή Πανεπιστημίου Αθηνών) ως «χαρτοπόλεμος» γιατί, κατά την άποψή του, εκτονώνει τις αντιδράσεις του ευσεβούς λαού σε λόγια και όχι σε έργα, όπως π.χ. διακοπή του μνημοσύνου, αποτείχιση κ.τ.ο. Άρα κανένας κίνδυνος σχίσματος δεν απειλείται από το κείμενο αυτό και από όσους το υπέγραψαν.
2) Με το κείμενο αυτό συγκρατείται το ποίμνιο της Εκκλησίας από του να προσφύγει στον «παλαιοημερολογητισμό», που, όπως γνωρίζετε πολύ καλά, έχει πλήθος λατρευτικών «κατασκευασμάτων» στην Πρωτεύουσα, αλλά και στην επαρχία της Ελληνικής Επικράτειας.
3) Διασώζουμε το κύρος του Οικουμενικού Πατριαρχείου εκφράζοντας τις ελεύθερες απόψεις μας με τον ενδεδειγμένο σεβασμό σε έναν κατά πάντα θεμιτό και επιβεβλημένο «ενδοεκκλησιαστικό διάλογο» για θέματα που αφορούν την Πίστη. Αυτό είναι υποχρέωση και έργο όλης της Εκκλησίας, όπως γνωρίζουμε, και όχι προνόμιο κάποιων οφφικιαλίων.
4) Ίσως δεν έχει γίνει γνωστό στο σεπτό Πατριαρχείο ότι η Ομολογία της Ορθοδόξου Πίστεως έχει επαναφέρει στους κόλπους της Ελλάδος μετριοπαθείς παλαιοημερολογίτες, γιατί με αυτόν τον τρόπον βεβαιώθηκαν ότι δεν διακυβεύεται η πίστη τους.
5) Η πλειοψηφία των υπογραψάντων την Ομολογία Ορθοδόξου Πίστεως υπήρξαν πάντοτε υπερασπιστές των απαραγράπτων δικαίων του Πατριαρχείου και ειδικότερα αγωνίσθηκαν σθεναρά στην προ ολίγων ετών επιδιωχθείσα φαλκίδευση αυτών από την Εκκλησία της Ελλάδος. Ποιός άραγε εξωθεί σήμερα το Πατριαρχείο να «φάει τις σάρκες του»;
Ο υπογράφων το παρόν είχε στο παρελθόν υπεραμυνθή εγγράφως και κατ’ επανάληψη των δικαιωμάτων του Οικουμενικού Πατριαρχείου, όταν ο προκάτοχός Σας Αρχιεπίσκοπος επεδίωξε αντικανονικά και παράνομα να τα μειώσει.
Το Οικουμενικό Πατριαρχείο είναι η Μητέρα όλων των Ορθοδόξων Εκκλησιών και πρέπει όχι μόνον με άκαιρους εγκωμιασμούς, αλλά και με επίκαιρες και ουσιαστικές παρατηρήσεις να το στηρίζουμε, προκειμένου να σταθή στο ύψος του. Δεν θεωρούμε ότι μπορούμε να επιτρέψουμε σε άλλες ομόδοξες Εκκλησίες να εμφανίζονται πλέον ορθοφρονούσες από τις Ελληνόφωνες Ορθόδοξες Εκκλησίες!
Θεωρώ ότι η παρέμβαση του αγιωτάτου Επισκόπου Περγάμου κ. Ιωάννη Ζηζιούλα, την οποία έκανε με επιστολή του προς κάθε ένα ξεχωριστά από τους Μητροπολίτας της Ελλάδος, όχι μόνον δεν βοήθησε στην κατανόηση του συζητουμένου κειμένου της Ομολογίας, αλλά αντίθετα φαίνεται ότι εξυπηρετεί προσωπικά του ενδιαφέροντα και προσπάθεια να πάρει τη ρεβάνς από κάποιο καθηγητή, που έχει μαζί του προηγούμενα (και ο οποίος μάλλον είναι άσχετον με τους υπογράψαντας την Ομολογία Ορθοδόξου Πίστεως πρόσωπον).
Η παρέμβαση του εν λόγω πατριαρχικού Επισκόπου στα πράγματα της Ελλαδικής Εκκλησίας, καθ’ ον τρόπον εκδηλώνεται στο προς τους Μητροπολίτας γράμμα του, που δημοσιεύεται στο διαδίκτυο, δημιουργεί την εντύπωση ότι αποδέχεται την Εκκλησιολογία του Δυτικού Μεσαίωνα, που δεν επέτρεπε έκφραση ελεύθερης γνώμης.
Η αντίθεση δε την οποίαν εκφράζει ο περί ου ο λόγος Επίσκοπος, ως προς τον ρόλο, που διαδραματίζει ο πιστός λαός, επικυρώνοντας η μη τις Συνοδικές αποφάσεις, έχει κατατρομάξει το ορθόδοξο πλήρωμα. Και τούτο, γιατί διαπιστώνει από τα λόγια του εκπροσώπου των Ορθοδόξων στο Διάλογο με τους Παπικούς, ότι εμφορείται από τις ίδιες απολυταρχικές θέσεις, που χαρακτηρίζουν την Εκκλησιολογία του Βατικανού.
Μακαριώτατε,
πάμπολλα προβλήματα αντιμετωπίζει σήμερα η Ελλαδική Εκκλησία, όπως εσείς καλύτερα παντός άλλου γνωρίζετε και τα δυσκολώτερα δεν έχουν έλθει ακόμη. Δεν έχουμε την πολυτέλεια των μεταξύ μας συγκρούσεων. Βοηθείστε, παρακαλώ, να μπορεί ο καθένας να εκφράζει ελεύθερα τις ανησυχίες του χωρίς σχίσματα και διαιρέσεις, καθόσον ο ελεύθερος διάλογος ενισχύει την αλήθεια, διαφυλάσσοντας τις ιερατικές συνειδήσεις από την εκκοσμίκευση, τον δουλικό συγκρητισμό και τον άκαρπο οικουμενισμό. Θα επιθυμούσαμε να μεταφέρετε αυτές τις απόψεις στο Σεπτό Πατριαρχείο, για να αποφευχθούν άκαιρες συγκρούσεις, τις οποίες επιδιώκουν ιδιοτελείς και αιθεροβάμονες σύμβουλοι.
Επικαλούμενος τις άγιες ευχές Σας
Πρωτ. Λάμπρος Φωτόπουλος
Εφημέριος του Ι. Ναού Αγ. Κοσμά Αμαρουσίου
πηγή: Η ΑΛΛΗ ΟΨΙΣ
Ὑπέρ βωμῶν καί ἑστιῶν: «Ἡ προσδοκία τῶν Ἐθνῶν»
-
Τίτλος Ἐκπομπῆς: *«Ἡ προσδοκία τῶν Ἐθνῶν»* ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΣ: Χαράλαμπος
Ἂνδραλης ΚΑΛΕΣΜΕΝΟΣ: Λάμπρος Σκόντζος, Θεολόγος-Καθηγητής
Πριν από 7 ώρες
1 σχόλιο:
Εκφράζουμε ανυπόκριτη χαρά επειδή οι θέσεις του π. Λάμπρου Φωτόπουλου έγιναν δεκτές από την Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος η οποία "άδειασε" κυριολεκτικά τον Παναγιότατο που συκοφάντησε τους παραδοσιακούς πιστούς ότι δήθεν επιδιώκουν να κάνουν σχίσμα.
Υπάρχουν πολλές αμφισημίες στην ανακοίνωση της Ιεραρχίας οι οποίες δεν πρόκειται να ξεκαθαρίσουν πριν δούμε το κείμενο που θα εκδώσει η μικτή επιτροπή Ορθοδόξων και Παπικών στην Κύπρο.
Χαιρόμαστε ιδιαίτερα για τα θετικά στοιχεία της ανακοίνωσης της Ιεραρχίας αλλά δεν κρύβουμε την απογοήτευσή μας για τη συνέχιση της εκπροσώπησης της Εκκλησίας της Ελλάδος από το διαβόητο οικουμενιστή Μεσσηνίας Χρυσόστομο.
Να ευχαριστήσουμε επίσης τον κ. Χρ. Γιανναρά επειδή με την απαξιωτική για την Ομολογία παρέμβασή του (τη χαρακτήρισε "καραγκιοζιλίκια") μας βοήθησε να συνειδητοποιήσουμε ότι οι παραδοσιακοί πιστοί βρίσκονται στη σωστή πορεία. Αφού ο υβριστής της Θεοτόκου, της Φιλοκαλίας και των Αγίων αποδοκιμάζει τη στάση των παραδοσιακών πιστών σημαίνει ότι οι παραδοσιακοί πιστοί βρίσκονται στη σωστή πορεία.
Δημοσίευση σχολίου