Ο Φώτης Κόντογλου γράφει: Πολλά έχουν γραφή για τα ράσα και τα γένια των κληρικών. Οι περισσότεροι απ' εκείνους που δεν τα χωνεύουνε, είναι κάποιοι που θέλουνε να φαίνουνται ελεύθεροι και νεωτεριστικά πνεύματα. Αυτοί όλοι είναι πάντα ''πρακτικοί'' άθρωποι, που κρίνουνε τα της θρησκείας με το πρακτικό και πεζό μυαλό τους, ενώ η χριστιανική θρησκεία δεν έχει καμιά σχέση με τα πρακτικά μυαλά, γιατί είναι η βαθύτερη ποίηση, η άβυσσο της ποίησης. Η κακοδαιμονία της Εκκλησίας μας έχει την αιτία της, κατά την γνώμη μου, στο ότι λείψανε απ' αυτήν οι ποιητικές ψυχές, με την πραγματική σημαία της ποίησης, και γέμισε από '' πρακτικούς ανθρώπους, ήγουν από ξεραΐλα και το μέγα έλεος......
.....Αυτοί θέλουνε τη συντόμεψη των ακολουθιών, αυτοί δείχνουνε υπερβολική φροντίδα για τα αναπαυτικά καθίσματα του ναού, για την εξωτερική τάξη και καθαριότητα, για τον συγχρονισμό της λατρείας με ευρωπαϊκή μουσική, με φυσική σαρκική εικονογράφηση, με την αλλαγή του κάθε τι που βαστά από την παράδοση, με την κατάργηση τελετουργικών διατάξεων, και τέλος, με την αλλαγή της εξωτερικής μορφής των κληρικών: Κατά την γνώμη τους το ράσο πρέπει να καταργηθή, κι' ο παπάς να φορά πανταλόνι και σακκάκι όπως όλοι οι άνδρες, πρέπει οι ιερείς να κόψουν τα μαλλιά και τα γένεια τους, να ξουρίσουνε το μουστάκι τους, ''για να είναι καθαροί''. Βλέπετε πως οι πρακτικοί άνθρωποι προσέχουνε πολύ, 'όπως είπα και πριν, ''το έξωθεν του ποτηρίου και της παροψίδος''.
Λοιπόν, με τις σοφές και βαθυστόχαστες υποδείξεις τους δεν θα είναι παραμελημένοι και λεροί σαν τον άγιο Γιάννη, σαν τον άγιο Αντώνιο, σαν τον άγιο Χρυσόστομο, σαν τον άγιο Κοσμά τον Αιτωλό με την γιδότριχα, αλλά θα κάνουνε ταχτικά το μπάνιο τους, θα συχνοξουρίζονται, και θα μοσκοβολούνε, όπως όλοι οι σημερινοί πολιτισμένοι, ακόμα κ' οι γκάγκστερς, οι μεγάλοι απατεώνες, οι άνθρωποι των πάρτυ, των ιπποδρομίων, των πλαζ, κλπ.....
…….Τούτο μονάχα θα πω τώρα σχετικά με την παράδοση στο ντύσιμο του κλήρου μας: Ας φαντασθή όποιος θέλει, αν μπορή να σταθή πια τίποτε ελληνικό, από τη μέρα που θα εμφανισθή ο παπάς στο χωριό με σακκάκι και με πανταλόνι, με γραβάτα και με ρεπούμπλικα, ξουρισμένος και μαδημένος, όπως είναι μερικοί που έρχουνται από το εξωτερικό, και αηδιάζει κανένας να βλέπη ξουρισμένους σβέρκους, μάγουλα σαν καθαρισμένα αυγά, προγούλια, έκφραση τραπεζίτη ή οπερατέρ του κινηματογράφου, χειρονομίες και φωνές της πιάτσας, κλπ.
Φώτης Κόντογλου "Το ασάλευτο θεμέλιο"
Μπανάνες
-
*Οι δημοπρασίες έργων ‘τέχνης’ και άλλων παραδόξων αντικειμένων μας έχουν
δώσει κατά καιρούς τροφή για σχολιασμό και περίσκεψη σχετικά με το
αισθητικό γο...
Πριν από 1 ημέρα
4 σχόλια:
Αγαπητοι φιλοι των Ακτινων μηπως μπορειτε να μας πληροφορησετε ποιος ειναι αυτος ο δεσποτης που εμφανιζεται συνεχεια με παπικους και προτεσταντες;.
Μου φαίνεται το ονομα του ειναι Αθηναγορας.
Που ανηκει, σε ποια δικαιοδοσια;
Στη φωτογραφία είναι ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Σινώπης κ. Αθηναγόρας (Ιεράς Μητροπόλεως Βελγίου – του Οικουμενικού Πατριαρχείου) και ο Παπικός «ιερέας» π. Libert Bruneel.
Συγχαρητήρια στην ιστοσελίδα που επισημαίνει στους πιστούς όλους τους προτεσταντίζοντες, οικουμενιστές και νεωτεριστές κληρικούς, οι οποίοι και με την εμφάνισή τους μόνο δηλώνουν το αιρετικό τους φρόνημα.
Να σημειωθεί ότι και στην Ελλάδα ο παπα- Κώστας Μπέης κυκλοφορεί χωρίς ράσο, καλυμαύχι και γένεια και με λιγότερο ακόμη ιεροπρεπή εμφάνιση από ότι ο Σινώπης Αθηναγόρας.
Και δεν τον φτάνουν τα χάλια του επεχείρησε πρόσφατα να μαγαρίσει τη Θεία Λειτουργία μεταγλωττίζοντάς την αυθαίρετα. Μια ενέργεια που προκάλεσε αυστηρή κριτική από πολλά θρησκευτικά ορθόδοξα έντυπα.
Μπράβο και απο εμένα.
Δημοσίευση σχολίου