ΤΟΛΜΗΣΤΕ ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ - Καλές οι δηλώσεις σας για τον υποχρεωτικό χαρακτήρα του μαθήματος των θρησκευτικών. Πρέπει όμως να γίνουν νόμος (εγκύκλιος) του κράτους.
*********************************************************************
1. Μετά τις τρεις εγκυκλίους του ΥΠΕΠΘ (91109/Γ2/10-7-2008, 104071/Γ2/04-08-2008, 109744/Γ1/26-08-2008) το μάθημα των Θρησκευτικών έχει πληγωθεί. Φοβούμαστε άτι τον πριονισμό αυτού του μαθήματος θα ακολουθήσει αύριο -βάσει της αρχής της αμοιβαιότητας- ἡ αμφισβήτηση και άλλων μαθημάτων.
Θεωρούμε άτι δεν απειλείται ο ευρωπαϊκός προσανατολισμός της χώρας μας από το μάθημα των Θρησκευτικών, αλλά μάλλον επιχειρείται η μετάλλαξη της ταυτότητάς μας και της ιδιοπροσωπίας μας.
Σε μία εποχή πού ἡ μαθητική παραβατικότητα βαίνει αυξανόμενη, το μάθημα των Θρησκευτικών είναι άκρως απαραίτητο, για να λειτουργήσει ως ανάχωμα στην ηθική έκπτωση και στην αποδόμηση της κοινωνίας μας.
Εξάλλου βασική αποστολή της εκπαίδευσης είναι «να εμπνέονται οι μαθητές από αγάπη προς τον ἄνθρωπο... από πίστη προς την πατρίδα και τα γνήσια στοιχεία της ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης» (Νόμος 1566/1985, άρθρο 1, παρ. α΄).
Γι’ αυτό ζητούμε από το ΥΠΕΠΘ να εκδώσει μία νέα τέταρτη εγκύκλιο, η οποία θα ορίζει άτι οι ορθόδοξοι μαθητές διδάσκονται υποχρεωτικά το μάθημα, όπως, άλλωστε, το διακηρύττει ο Υπουργός στις συνεντεύξεις του.
Οι απαλλασσόμενοι ετερόθρησκοι καί αλλόδοξοι δεν θα περιφέρονται στους διαδρόμους των σχολείων· ούτε βεβαίως, σύμφωνα με τα όσα καθορίζει η τρίτη εγκύκλιος, θα είναι ακροατές σε άλλα τμήματα· ένας τέτοιος χειρισμός επαυξάνει τα προβλήματα του σχολείου και δυσχεραίνει τη διαδικασία της μάθησης.
Να διδάσκονται από καθηγητή θεολόγο σε άλλη αίθουσα εναλλακτικό μάθημα, στο οποίο και θα αξιολογούνται, για να μην δημιουργούνται ανισότητες μεταξύ των μαθητών από τον αριθμό των εξεταζομένων μαθημάτων.
2. Τα νέα σχολικά εγχειρίδια, από τα οποία τα περισσότερα διδάσκονται για τρίτη χρονιά, ούτε στοιχειωδώς δέον διορθώθηκαν παρά τις διαμαρτυρίες διδασκόντων, γονέων, μαθητών.
Παραμένουν τα ίδια ανούσια, αναιμικά και άνυδρα κείμενα με τις αυτές στοχευμένες αστοχίες, επιλεκτικότητες, αποσιωπήσεις και διαστρεβλώσεις, π.χ. «Οι εταίρες», «Η γάτα του παπά», «Τότε πού βγάλαμε βόλτα τον Επιτάφιο» κτλ. Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση δεν διδάσκεται ο Εθνικός Ύμνος. Στα βιβλία της Ιστορίας παρατηρούνται ηθελημένες παραλείψεις ακόμη και στις πηγές.
Στην Ιστορία της Γ΄ Λυκείου Γενικής Παιδείας σε χάρτη, τα Σκόπια ονομάζονται Μακεδονία (σελ. 138). Αντίθετα, παρατίθεται πλούσια συλλογή από συνταγές μαγειρικής, κινηματογραφικά έργα και τηλεοπτικές σειρές.
Επιβάλλεται όλα τα νεοκυκλοφορηθέντα σχολικά βιβλία να αξιολογηθούν, να διορθωθούν με υπευθυνότητα και νηφαλιότητα· να αποφευχθούν οι διγλωσσίες και ασάφειες και να εμπλουτισθούν με κείμενα τιμαλφή, αξιόλογα, πού θα προβάλλουν αξίες και ιδανικά.
3. Ζητούμε να ανακληθεί η εγκύκλιος της απαγόρευσης της εξομολόγησης. Να μπορεί ο ιερέας να επισκέπτεται το σχολείο και να βοηθεί όσα παιδιά θέλουν να επικοινωνήσουν μαζί του.
4. Ζητούμε να θεσμοθετηθεί και να αναδειχθεί από το ΥΠΕΠΘ η επέτειος του Μακεδονικού Αγώνα, σε πανελλήνια εορτή.
Οι περιστάσεις δεν επιτρέπουν ολιγωρία σε κανένα από τα θέματά μας.
«ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΨΗΦΙΣΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ
ΜΕ ΘΕΜΑ «ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΔΙΑΤΑΓΗ»
Από http://blogs.sch.gr/kantonopou/2008/11/08/%cf%84%ce%bf%ce%bb%ce%bc%ce%b7%cf%83%cf%84%ce%b5-%ce%ba%cf%85%cf%81%ce%b9%ce%b5-%cf%85%cf%80%ce%bf%cf%85%cf%81%ce%b3%ce%b5-%ce%ba%ce%b1%ce%bb%ce%ad%cf%82-%ce%bf%ce%b9-%ce%b4%ce%b7%ce%bb%cf%8e/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου