12 Οκτ 2024

Μητροπολίτης Μπίχατς Σέργιος: Εξ ονόματος τίνος μιλά ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος;

   Το ζήτημα του εκκλησιαστικού ημερολογίου, άρα και της ημερομηνίας εορτασμού του Πάσχα, είναι ένα πολύ σύνθετο ζήτημα και υπάρχει ένας πολύ μικρός αριθμός επαϊόντων που μπορεί να γράψει και να μιλήσει σε ικανοποιητικό βαθμό για αυτό το θέμα, το οποίο (γεω)πολιτικά  παίζει επίκαιρο ρόλο στην εποχή μας.

  Ωστόσο, ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίος, εξ’ αιτίας της βιασύνης του οποίου οι σχέσεις μεταξύ των Τοπικών Ορθοδόξων Εκκλησιών υπέστησαν σοβαρό κλονισμό, προσπαθεί τώρα, χωρίς την εξουσιοδότηση κανενός, να συμφωνήσει σε κοινή ημερομηνία εορτασμού του Πάσχα με τη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία.

  Προκύπτει ένα προφανές ερώτημα: Εξ  ονόματος ποιών σκέφτεται, σχεδιάζει και συμφωνεί ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίος; Εξ ονόματος του ιδίου ή του πατριαρχείου του οποίου ηγείται; Ή, Θεός φυλάξοι, αποτόλμησε να μιλήσει για λογαριασμό όλου του ορθόδοξου κόσμου;!

  Αν είναι το δεύτερο, τότε πάλι χωρίς λόγο θα έχουμε ανώφελους διχασμούς, γεγονός που δεν συμβαίνει για πρώτη φορά με τον σημερινό επικεφαλής του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως. Διότι, για να συζητήσουμε οποιοδήποτε θέμα, με τους εκπροσώπους της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, χρειάζεται πρώτα να υπάρχει απόλυτη ενότητα εντός της Ορθόδοξης Εκκλησίας, και αυτό, όπως και πολλά άλλα ζητήματα, λείπει εδώ και πολύ καιρό. .

  Αυτός που χώρισε συθέμελα τις Τοπικές Ορθόδοξες Εκκλησίες μεταξύ τους, θα δημιουργούσε τώρα ενότητα μεταξύ της Ορθόδοξης και της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, χωρίς να ζητήσει ή να λάβει τη συγκατάθεση όλων των αρχηγών των άλλων Ορθοδόξων Εκκλησιών. Γι’ αυτόν τον λόγο, το ζήτημα ενός κοινού ημερολογίου, που όλο και πιο συχνά συζητείται  δημοσίως, είναι καταδικασμένο σε αποτυχία.

  Η Ορθόδοξη Εκκλησία στηρίζεται στην αλήθεια του Ευαγγελίου του Χριστού, στα δόγματα που καθορίζουν ουσιαστικά την ομολογία της πίστης μας, αλλά και στην παράδοση που μας πλούτισε εδώ και αιώνες. Η παράδοση δεν είναι η ουσία της πίστης μας, αλλά χωρίς την παράδοση η πίστη μας χάνει τη μορφή με την οποία την αναγνωρίζουμε. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να διαφυλάξουμε ό,τι μας έχει μείνει από τους Πατέρες, γιατί αν σήμερα συμφωνήσουμε να αλλάξουμε το ημερολόγιο, αύριο θα χειροτονήσουμε γυναίκες, μεθαύριο θα καταργήσουμε τη νηστεία…

  Η σημερινή κατεστραμμένη από τον πόλεμο Ουκρανία είναι το καλύτερο παράδειγμα της πνευματικής αποτυχίας ενός συγκεκριμένου τμήματος της μη κανονικής ιεραρχίας, που τόλμησε, για παράδειγμα, να μεταφέρει τον εορτασμό των Χριστουγέννων 13 ημέρες νωρίτερα, ώστε μέρος των Ορθοδόξων Ουκρανών να γιορτάζουν τα Χριστούγεννα μια μέρα που δεν τα γιόρτασαν ποτέ έως σήμερα. Σε τι ωφελήθηκαν; Σε τίποτα.

  Χρειάζεται να είμαστε προσεκτικοί, σοφοί και πιστοί σε αυτό που έχουμε λάβει ως πνευματική κληρονομιά. Αν αφήσουμε να μας κόψουν το δάχτυλο, αύριο θα χάσουμε το χέρι μας. Ας μείνουμε πιστοί στον εαυτό μας, πιστοί στον Θεό και στο Ευαγγέλιο του Χριστού ακόμα και αν το πληρώσουμε με το κεφάλι μας.

eparhijabihackopetrovacka.org

orthodoxostypos.gr

Епископ Сергије: У чије име говори Вартоломеј?     

Питање црквеног календара, а самим тим и датум празновања Васкрса, врло је комплексно питање и јако је мали број врсних познавалаца који могу компетентно писати и говорити на ову тему, која се покушава (гео)политички актелизовати у наше вријеме.

 Ипак, Цариградски патријарх Вартоломеј, захваљујући чијој су брзоплетости озбиљно нарушени односи међу Помјесним православним црквама, сада покушава, ни од кога овлаштен, да договори заједнички датум празновања Васкрса са Римокатоличком црквом.

 Поставља се очигледно питање: У чије име мисли, планира и договара цариградски патријарх Вартоломеј? Да ли у своје лично име или у име патријаршије на чијем је челу? Или се, не дај Боже, толико осмјелио да говори у име цјелокупног православног свијета?!

 Ако је ријеч о овом посљедњем, онда ћемо, опет, ничим изазвани, имати беспотребне подјеле, што није први пут када је ријеч о садашњем поглавару Цариградске патријаршије. Јер, да би се о неком питању, било којем, разговарало са представницима Римокатоличке цркве, претходно је потребно имати апсолутно јединство унутар Православне цркве, а њега, по овом али и по многим другим питањима, одавно нема.

 Онај који је суштински међусобно испосвађао Помјесне православне цркве, сада би творио јединство између Православне и Римокатоличке цркве, а да притом није ни тражио ни добио сагласност свих поглавара осталих Православних цркава. Зато је питање заједничког календара, о којем се све чешће говори у јавности, осуђено на неуспјех.

 Православна црква почива на истини Јеванђеља Христовог, на догмама које суштински одређују наше исповједање вјере али и на предању које нас вјековима обогаћује. Традиција није суштина наше вјере, али без традиције наша вјера губи облик по којој је препознајемо. Зато је важно сачувати оно што нам је остало од Отаца, јер ако данас пристанемо да мијењамо календар, сутра ћемо рукополагати жене, прекосутра укинути пост…

 Данашња ратом разорена Украјина најбољи је примјер духовног посрнућа одређеног дијела неканонске јерархије, која се дрзнула, на примјер, да празновање Божића помјери 13 дана раније, тако да дио православних Украјинаца Божић празнује на дан када га никад нису празновали. И шта су тиме добили? Једно велико ништа.

 Треба бити опрезан, мудар и вјеран ономе што смо добили у духовно насљеђе. Ако пристанемо да нам се откине прст, сутра ћемо изгубити шаку. Останимо своји, вјерни Богу и Јеванђељу Христовом, па таман и главом платили.

……………………………………………………….

Δείτε σχετικά και:

-Προπαγανδιστικὴ ἐκστρατεία διὰ τὸν κοινὸν ἑορτασμὸν τοῦ Πάσχα

-Συνεφώνησεν ὁ Ἀρχιεπίσκοπος συνεορτασμὸν μὲ φιλομοφυλοφίλους;

-ΟΧΙ ΚΟΙΝΟΣ ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΠΑΣΧΑ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΚΑΙ ΠΑΠΙΚΩΝ!

-Ἡ προβληματικὴ ἀνακοίνωσις τῆς Ἱ. Μ. Θεσσαλονίκης – Νέαι Χῶραι καὶ Νέον Σχίσμα

-Διαμαρτυρία στην Θεσσαλονίκη κατά του Πατριάρχου Βαρθολομαίου για την στάση του για το Ουκρανικό και τον κοινό εορτασμό του Πάσχα με τους αιρετικούς το οποίο έχει ανακοινώσει.

-Οἱ «φατριασταὶ» τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος

-Ἐορτασμός τῆς ‘’Νικαίας” μετά τῶν ὁμολογούντων τό αὐτὸ Σύμβολον Πίστεως

-Πατριαρχικὴ παγίδα

-Το κοινό Πάσχα και η πορεία προς το νέο σχίσμα

-I.M. Κονίτσης: Ἐπ’ οὐδενί λόγῳ νά προχωρήση ἡ σκέψη γιά κοινό συνεορτασμό τοῦ Πάσχα μέ τούς αἱρετικούς παπικούς καί προτεστάντες, κατά τό προσεχές ἔτος 2025.

-Τό «κοινό Πάσχα» καί ἡ ὥρα τῆς ἀντίστασης...

-Διεθνές συνέδριο παρουσίασης μελετών για το θέμα: «Νίκαια και η Εκκλησία της Τρίτης Χιλιετίας: Προς την Ενότητα Καθολικών και Ορθοδόξων» (Ρώμη, 4 – 8 Ιουνίου 2025).

-Η Ι’ Σύναξη του Οικουμενικού Πατριαρχείου εξέφρασε την ευχή, το κοινό Πάσχα του 2025 «νά μή ἀποτελέσῃ μίαν εὐτυχῆ ἁπλῶς σύμπτωσιν, ἀλλά τήν ἀπαρχήν τῆς καθιερώσεως κοινῆς ἡμερομηνίας διά τόν ἑορτασμόν του κατ᾽ ἔτος»

-Ο Δρυϊνουπόλεως Ανδρέας για τον κοινὸ ἑορτασμὸ τοῦ Πάσχα τὸ 2025 –«τυχὸν Ἕνωση τῶν ἑτεροδόξων μὲ τὴν Ὀρθοδοξία θὰ καταρρεύσει σὰν χάρτινος πύργος … γιατί δὲν στηρίζεται πάνω στὴν ἀλήθεια»

-ΤΟ «ΠΑΣΧΑ ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ» ΚΑΙ Ο ΣΥΝΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ

-Μὲ τοὺς ἀντιχρίστους ἀμετανοήτους φραγκοπαπικοὺς κοιναὶ ἑορταί ; Ποτέ! Ποτέ!

-Διευκρινίσεις διὰ τὸ «ἀλάθητον» ἐν ὄψει συνεορτασμοῦ τὸ 2025

-O Πάπας Φραγκίσκος εξέφρασε την επιθυμία του να επισκεφθεί την περιοχή της Νίκαιας το 2025

-Συνεχίζει τις σχισματικές ενέργειες η Εκκλησία Κωνσταντινουπόλεως

-Τὸ προωθούμενον κοινὸν Πασχάλιον

-ΤΟ ΔΥΝΑΜΕΙ ΣΧΙΣΜΑ ΘΑ ΟΡΙΣΤΙΚΟΠΟΙΗΘΗ, ΕΑΝ Ο ΠΑΠΑΣ ΝΑΤΟ ΠΡΟΧΩΡΗΣΗ

-Η Συντονιστική Ἐπιτροπή τῆς Μικτῆς Διεθνοῦς Ἐπιτροπῆς ἐπί τοῦ Θεολογικοῦ Διαλόγου μεταξύ Παπικών και Ορθοδόξων προσβλέπει στήν προσεχῆ ἐπέτειο τῆς συμπλήρωσης 1.700 ἐτῶν ἀπό τή σύγκληση τῆς Α´ Οἰκουμενικῆς Συνόδου το 2025.

-Συνέρχεται ἐπιτροπὴ διὰ τὸν συνεορτασμὸν τοῦ Πάσχα!

-Περί κοινοῦ ἑορτασμοῦ τοῦ Πάσχα μετά τῶν ἑτεροδόξων

-Ὄχι στόν κοινό ἑορτασμό τοῦ Πάσχα μέ τούς ἀμετανοήτους αἱρετικούς ..

-Το «κοινό Πασχάλιο» κατά τον π. Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο.

-Πατριάρχης Βαρθολομαίος: Θα γιορτάσουμε την Σύνοδο της Νίκαιας μαζί με τον πάπα Φραγκίσκο.

-Η πρώτη επίσημη επίσκεψη από Έλληνα υπουργό Παιδείας της Ελλάδας στο Βατικανό με αναφορά στον κοινό εορτασμό του Πάσχα το 2025.

-Βαρθολομαῖος: Σκάνδαλον ὁ μὴ κοινὸς ἑορτασμὸς τοῦ Πάσχα μὲ τοὺς αἱρετικοὺς

-Ο Ελπιδοφθόρος κάνει πρόβες για του χρόνου.

-Κυθήρων Σεραφείμ: Ἀπό Ἀνατολήν καί Δύσιν προανακρούονται ἐσχάτως «σάλπιγγες», οἱ ὁποῖες προμηνύουν τόν κοινόν ἑορτασμόν τοῦ Πάσχα Ὀρθοδόξων καί Παπικῶν, καί κατ’ ἐπέκτασιν καί τῶν λοιπῶν ἑτεροδόξων ὁμολογιῶν, μέ προοπτικήν τό «κοινόν Ποτήριον».

-Επαναφέρουν στον Πάπα τον τίτλο· "Πατριάρχης της Δύσης"! Άρχισαν οι σκοτεινές μεθοδεύσεις του Οικουμενισμού για κοινό εορτασμό του Πάσχα και ένωση με τους αιρετικούς το 2025!

-ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ, Ο ΝΕΟΣ ΒΕΚΚΟΣ!

-Ἐπίσημον ἀνακοινωθέν: «Κοινὸς ἑορτασμὸς Πατριάρχη Κων/λεως μὲ τὸν Πάπα τὸ 2025 στὴ Νίκαια τῆς Βιθυνίας»!

-Νέες αναφορές του Οικουμενικού Πατριάρχη για την πρωτοβουλία που ανέλαβε με τον Πάπα Φραγκίσκο για από κοινού εορτασμό, το 2025, της 1700ης επετείου από της συγκλήσεως της Α´ Οικουμενικής Συνόδου

-Πρώτα η ενότητα στην Ορθοδοξία

-Πρὸς Θεοῦ! Ὄχι ἄλλο σχίσμα!

-Οι προθέσεις Φαναρίου και Βατικανού σε δύο σοβαρά ζητήματα

 -Aπάντηση σε σχόλιο επί του ρεπορτάζ για κοινό εορτασμό του Πάσχα και ενώσεως των Ρ/Κ με την Ορθόδοξη Εκκλησία.

-Νέα (τελευταία) απάντησή μου εις σχόλια

-Το ιδιότυπο εορτολογικό σχίσμα της Ορθοδόξου Φινλανδικής Εκκλησίας

-Το Πάσχα και η Ένωση

-Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος επαναφέρει την ανάγκη για κοινό Πάσχα Ορθόδοξων και Παπικών

-Προκλητικὴ καὶ ἐπιπολαία δήλωσις τοῦ Κων/λεως περὶ κοινοῦ ἑορτασμοῦ τοῦ Πάσχα

-Ο μακαριστός π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος περί κοινού εορτασμού του Πάσχα μετά των ετεροδόξων

-Χονγκ Κονγκ Νεκτάριος: Μέχρι να υπάρξει μία νέα Συνοδική απόφαση προσωπικά εμμένω στην παράδοση της Εκκλησίας: Το Χριστιανικό Πάσχα να εορτάζεται μετά το Εβραϊκό Πάσχα.

-Τό Πατριαρχεῖο Κωνσταντινουπόλεως ἀπεργάζεται νέο παγκόσμιο σκάνδαλο εἰς βάρος τῆς ἐκκλησιαστικῆς Ἑνότητος καί τῆς ὀρθοδόξου Παραδόσεως/

-Το σκάνδαλον του εορτασμού του Πάσχα με κλονισμένην την Εκκλησιαστικήν ενότηταν

-Πειραιώς Σεραφείμ: “Δεν μπορεί να αλλάξει ο Πασχάλιος Κανών διότι αυτό αποτελεί βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος – Ο συνεορτασμός με κατεγνωσμένους αιρετικούς εμμένοντας στην αίρεση είναι κανονικώς αδύνατος”

-Ιδού γιατί υπήρξε φέτος τόση διαφορά στον εορτασμό του Πάσχα με τους Παπικούς! (Ιερά Μητρόπολη Πειραιώς)

-Ο σωτηριολογικός χαρακτήρας του εορτασμού του Πάσχα (Ιερά Μητρόπολη Πειραιώς)

-Πατριάρχης Βαρθολομαίος: «Ευχή και προσπάθεια» για κοινό Πάσχα Ορθόδοξων – Καθολικών

-Ο καθορισμός της ημερομηνίας του Πάσχα

-Το Νομικό Πάσχα

-ΠΡΟΑΝΑΓΓΕΛΙΑ ΚΟΙΝΟΥ ΕΟΡΤΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΤΟ 2025

-Δρομολογείται κοινός εορτασμός του Πάσχα και ένωση με τους αιρετικούς το 2025!

-Οι σκοτεινές μεθοδεύσεις του Οικουμενισμού αποκαλύπτονται!

-Σύντομη ανασκευή της περί αζύμων πλάνης και λοιπών κακοδοξιών

 -Ο κοινός εορτασμός του Πάσχα

-Ερωτήματα εις την επιτροπή της «Πανορθοδόξου Διασκέψεως»

-Η παπική πρόταση περί κοινού εορτασμού του Πάσχα

-Αποκαλυπτικές οι προθέσεις του Βατικανού κατά την Παπική «θρονική εορτή»

-Προς κοινό Πάσχα Ορθοδόξων και Παπικών;

-Η κοινή πίστη θα καθορίσει τον πραγματικό εορτασμό του Πάσχα

-Ο πραγματικός συνεορτασμός του Πάσχα θα γίνει με την επιστροφή των Παπικών και Προτεσταντών στην Εκκλησία.

-Ο Παπισμός είναι συνοδικά καταδικασμένος επί αιρέσει; (Ιερά Μητρόπολη Πειραιώς)

 -Πρίν τήν σχεδιαζομένη ἀλλαγή τοῦ Πάσχα ἐπιχειροῦν τώρα τήν ἀλλοίωση τοῦ ἑορτασμοῦ του!

-Η Α΄ Οικουμενική Σύνοδος. Περιγραφή και Σημασία της

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου