27 Δεκ 2025

«Εκκλησιαστικό rave party» στην πλατεία Λαμπρινής

«Εκκλησιαστικό rave party» στην πλατεία Λαμπρινής

Είναι ηλίου φαεινότερο ότι έχει αμβλυνθεί η ορθόδοξη συνείδηση όλων όσων συμφωνούν με τέτοιες διοργανώσεις ή έστω μετριοπαθώς κρατούν αποστάσεις από κάτι τέτοιες εκδηλώσεις

Άρθρο της Ελένης Καμπούρη

Η είδηση

Το Σάββατο, 20 Δεκεμβρίου, στα σκαλιά του Ιερού Ναού Αγίου Ανδρέα στην οδό Ωρωπού, στην πλατεία Λαμπρινής, διοργανώθηκε σύμφωνα με δημοσίευμα [1] ένα street party με ηλεκτρονική μουσική από τον Δήμο Αθηναίων με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση και ελεύθερη είσοδο για το κοινό.

Το ρεπορτάζ του δημοσιεύματος είναι αποκαλυπτικό: «Σύμφωνα με την επίσημη περιγραφή, πρόκειται για μια δράση του Κέντρου Υποδοχής και Αλληλεγγύης του Δήμου Αθηναίων, στο πλαίσιο του City Festival, με στόχο την ανάδειξη της Λαμπρινής σε νέο «hot spot» της ηλεκτρονικής σκηνής. Το Enteka Athens θα έδινε τον ρυθμό, η γειτονιά θα «ηλεκτριζόταν» και όλα θα εξελίσσονταν αρμονικά σε δημόσιο χώρο».

Η κονσόλα του DJ στήθηκε στο πλατύσκαλο του Ι. Ναού (πριν τα εξωτερικά σκαλοπάτια της εκκλησίας), οι παρευρισκόμενοι χόρευαν στους ρυθμούς της ηλεκτρονικής μουσικής και οι εικόνες που βλέπουμε στο δημοσίευμα αποτελούν κυριολεκτικά μια γροθιά στο στομάχι (βίντεο 1βίντεο 2). 

Όσο για τον προϊστάμενο του Ναού, π. Πολύκαρπο φέρεται ότι επέρριψε τις ευθύνες στον Δήμο Αθηναίων, ότι δεν υπήρχε καμία δυνατότητα ελέγχου από την πλευρά της εκκλησίας και ότι «ο χώρος μέσα από τα κάγκελα μέχρι τα σκαλιά της εκκλησίας αρμόδιος είναι ο Δήμος Αθηναίων». Συμπληρώνει λέγοντας ότι δεν γνώριζε ότι θα μπουν φωτορυθμικά στον Ναό.

Διονυσιασμός και rave πάρτι

Ας μάθουμε μερικές πληροφορίες για αυτού του είδους τα πάρτι και το κατά πόσο αυτό το ρεύμα αποτελεί πολιτισμό, κουλτούρα, καινοτομία ή σουρεαλισμό. Διαβάζουμε σε σχετικό άρθρο [2]: 

«Η βασική αιτία για την οποία η rave μουσική επεκτάθηκε και διαδόθηκε τόσο πολύ και εξαπλώθηκε πέρα από τα βρετανικά σύνορα είναι απλή και πεζή: ήταν το καλύτερο μοντέλο ψυχαγωγίας στην αγορά, ένα τεχνολογικό δημιούργημα -της μουσικής τεχνολογίας, της χημικής τεχνολογίας και της τεχνολογίας των ηλεκτρονικών υπολογιστών– που παρείχε αλλοιωμένες καταστάσεις συνείδησης, εμπειρίες που άλλαξαν τον τρόπο που σκεφτόμαστε, που νιώθουμε, που ενεργούμε, που ζούμε.

Για ένα έφηβο παιδί που ζούσε στο Λονδίνο στα τέλη των ’80s, τα rave parties στις αποθήκες και στα γκαράζ, ακόμα και κάτω από τις γέφυρες, ήταν μια Disneyland με απαγορευμένα. 

Το rave ανθούσε ως ήχος σε κλαμπ και πειρατικούς σταθμούς, αλλά αυτό που το έκανε ακαταμάχητο και δημιούργησε ολόκληρη κουλτούρα ήταν τα παράνομα πάρτι (..) Η χρήση παράνομων ουσιών όπως το MDMA, το MDA, το 2CB υποσχόταν ευδαιμονικές στιγμές ψευδαίσθησης, ενώ η γενιά των weekenders που δημιούργησε διασκέδαζε non-stop, λες και δεν υπήρχε αύριο, από το βράδυ της Παρασκευής μέχρι το μεσημέρι της Κυριακής (μετά σωριάζονταν στα πατώματα).

Tο rave ήταν κάτι σαν αποκάλυψη για μια γενιά γεμάτη απογοητεύσεις και δυσκολίες, που βρήκε διέξοδο στο ξεφάντωμα και στον πλαστό κόσμο του ecstasy. Ο διονυσιασμός και η συντροφικότητα, η ομαδική διασκέδαση και η ηλεκτρονική μουσική που περιλάμβανε μια μεγάλη ποικιλία από υποείδη, από το house και το techno και μέχρι το jungle και το garage, δημιούργησαν μια παγκόσμια κουλτούρα που προκάλεσε πανικό στους ηθικολόγους και τους κινδυνολόγους».

Ποιος ευθύνεται γι’ αυτό το ανοσιούργημα;

Αποτελεί ντροπή και όνειδος για τον Δήμο, την Πολιτεία και γενικά όλους όσους εμπλέκονται σε αυτό το «δρώμενο». Σε όσους το διοργάνωσαν, το ανέχτηκαν, σιώπησαν όταν το είδαν να πραγματοποιείται και δεν αντέδρασαν και φυσικά σε όσους έδωσαν την άδεια να πραγματοποιηθεί. Συνυπεύθυνοι είναι η διοικούσα Εκκλησία, ο υπεύθυνος Επίσκοπος ή ο Ιερέας και φυσικά ο πιστός λαός που ανέχεται να εκκοσμικεύεται προκλητικά ο αύλειος χώρος της ενορίας του.

Σε μία εποχή όπου η ίδια η εκκλησιαστική διοίκηση δίνει το κακό παράδειγμα στον πιστό λαό και διοργανώνει φιέστες, δρώμενα, μουσικές βραδιές και βεβηλώσεις των Ιερών Ναών με μπουζούκια και κιθάρες τότε είναι απόλυτα φυσιολογικό να βλέπουμε να μετατρέπονται οι πύλες και ο αύλειος χώρος του Οίκου του Κυρίου σε club. 

Εδώ δεν χρειάζεται κάποια περισπούδαστη θεολογική ανάλυση. Είναι ηλίου φαεινότερο ότι έχει αμβλυνθεί η ορθόδοξη συνείδηση όλων όσων συμφωνούν με τέτοιες διοργανώσεις ή έστω μετριοπαθώς κρατούν αποστάσεις από κάτι τέτοιες εκδηλώσεις. Γνωρίζουμε, φυσικά, ότι ο απώτερος στόχος είναι η αποϊεροποίηση των Ιερών Ναών και η εκκοσμίκευση της εκκλησίας.

Στηλίτευση ή αποσιώπηση από τους εκκλησιαστικούς θεσμούς;

Αναμένουμε την δυναμική παρέμβαση από την εκκλησιαστική διοίκηση για το βλάσφημο περιστατικό. Εδώ δεν ταιριάζει μία μέση (διπλωματική) οδός, όπως ο αποθανών θεολόγος Χρυσόστομος Σταμούλης έπραξε ανερυθρίαστα υποστηρίζοντας τον Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης κ. Φιλόθεο, όταν η βλάσφημη μορφή «τέχνης» με τα «Αδέσποτα κορμιά» προβλήθηκε στο φεστιβάλ κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης. 

Όπως έπραξε ο Μητροπολίτης Νέας Ιωνίας, όταν θεώρησε ευκαιρία να στηρίξει τον Πατριάρχη Κων/πόλεως Βαρθολομαίο όταν ο Ερντογάν μετέτρεψε την Αγία Σοφία σε τζαμί.

Η πολλή διπλωματία στην Ορθοδοξία έχει αλλοιώσει το φρόνημα του πιστού λαού στο όνομα της (ψευδο)αγάπης (άνευ αληθείας) και της ανεκτικότητας.

Ένας Χριστός κομμένος και ραμμένος στα μέτρα του Οικουμενισμού όμως δεν είναι ο Χριστός της Ορθοδοξίας και δεν οδηγεί στη σωτηρία. Αυτή είναι η μόνη αλήθεια και οι παραποιήσεις της περισσεύουν. Αναμένουμε η διοικούσα Εκκλησία και ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος να πράξουν τα δέοντα.

[1] https://www.protothema.gr

[2] https://www.lifo.gr

https://katanixi.gr

Δείτε σχετικά και:

-Γαλάτσι: Street party στον Άγιο Ανδρέα – «Δεν είναι πρώτη φορά» είπε ο Δούκας και αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημα

-Ασέβεια του δήμου Αθηναίων: Εν μέσω χριστουγεννιάτικων εορτών έστησε rave party έξω από εκκλησία! (ΒΙΝΤΕΟ)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com