5 Ιουλ 2024

Ο Δ.Παπαστεργίου παρουσίασε τον Μεγάλο Αδερφό στην Ελλάδα: Το ακοίμητο «μάτι» των μικροδορυφόρων φέρνει το τέλος της ιδιωτικότητας

Ο Δ.Παπαστεργίου παρουσίασε τον Μεγάλο Αδερφό στην Ελλάδα: Το ακοίμητο «μάτι» των μικροδορυφόρων φέρνει το τέλος της ιδιωτικότητας 

Ο Δ. Παπαστεργίου παρουσίασε τον Μεγάλο Αδερφό στην Ελλάδα: Το ακοίμητο «μάτι» των μικροδορυφόρων φέρνει το τέλος της ιδιωτικότητας

Οι μικροδορυφόροι παρουσιάζονται ως «λύση» για περιβαλλοντικά ζητήματα ενώ στην πραγματικότητα είναι η ρίζα του απόλυτου κακού

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης

π. Αθανάσιος Μυτιληναίος, «Δόξα καὶ τιμὴ καὶ εἰρήνη παντὶ τῷ ἐργαζομένῳ τὸ ἀγαθόν» (Κυριακή Β΄ Ματθαίου)

 ÃŽâ€˜Ãâ‚¬ÃŽÂ¿Ãâ€žÃŽÂ­ÃŽÂ»ÃŽÂµÃÆ’μα εικόνας για Ï€.Αθανάσιος Μυτιληναίος

ΚΥΡΙΑΚΗ Β΄ΜΑΤΘΑΙΟΥ[:Ρωμ.2,10]   

Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου με θέμα:

«Δόξα καὶ τιμὴ καὶ εἰρήνη παντὶ τῷ ἐργαζομένῳ τὸ ἀγαθόν»

[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 10-7-1983]  (Β94)                                             

     «Δόξα  καὶ τιμὴ καὶ εἰρήνη παντὶ τῷ ἐργαζομένῳ τὸ ἀγαθόν». Αυτό, αγαπητοί μου, μας παραγγέλλει σήμερα ο Απόστολος Παύλος εις την προς Ρωμαίους επιστολήν του. Μία θέσις επικαιροτάτη και πάντοτε σημαντική δια την συντήρησιν μίας κοινωνίας ανθρώπων. Εις αυτήν την θέσιν βεβαίως δεν υπάρχει ευχετική διάθεσις του Αποστόλου. Ότι δηλαδή «ας υπάρχει δόξα και ας υπάρχει τιμή και ειρήνη σε καθέναν που εργάζεται το αγαθόν». Αλλά καθορίζει, τρόπον τινά, μία λειτουργία, έναν νόμο, που υπάρχει εις αυτόν τούτον τον άνθρωπο. 

«Θεέ μου, πάρε με!»

 

ΠΑΤΕΡΙΚΑΙ ΔΙΔΑΧΑΙ

«Θεέ μου, πάρε με!»

  «καὶ ἔσεσθε µισούµενοι ὑπὸ πάντων διὰ τὸ ὄνοµά µου· ὁ δὲ ὑποµείνας εἰς τέλος, οὗτος σωθήσεται» (Ματθ. 10, 22). (δηλ.: Καὶ θὰ µισῆσθε ἐξακολουθητικῶς ἀπὸ ὅλους δι’ ἐµέ.Ἐκεῖνος ὅµως, ποὺ εἰς τὰς δοκιµασίας αὐτὰς θὰ δείξῃ ὑποµονὴν µέχρι τέλους, αὐτὸς θὰ σωθῇ).

Η ευλάβεια του αγίου Φιλοθέου Ζερβάκου προς τον Μεγαλομάρτυρα Δημήτριο της Θεσσαλονίκης

 Αφιέρωμα: 43 χρόνια από την οσιακή κοίμηση του Γέροντα Φιλοθέου Ζερβάκου

Η παρακάτω επιστολή του Φώτη Κόντογλου (1959) απευθύνεται στον μακαριστό, πλέον, Αντώνιο-Αιμίλιο Ταχιάο, που διετέλεσε Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής ΑΠΘ:

Ἀθανάσιος Ἀθωνίτης, «ἡ κρηπὶς τῆς κατὰ Θεὸν πολιτείας»

Ἀθανάσιος Ἀθωνίτης, «ἡ κρηπὶς τῆς κατὰ Θεὸν πολιτείας»

Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος - θεολόγος

    Ἡ Ἐκκλησία σύμπασα τιμᾶ στὶς 5 Ἰουλίου τὸν Ἀθανάσιο τὸν Ἀθωνίτη καὶ ὁ ἁγιορείτικος μοναχισμὸς τὸν ἱδρυτὴ καὶ θεμελιωτή του. Ὁ ἐγκωμιαστής του, μάλιστα, χαιρετίζει «τὸν γλυκύτατον, ὄνομα καὶ πρᾶγμα, Ἀθανάσιον», «τὴν κρηπίδα τῶν μοναχῶν», «τὸν πλοῦτο τῶν ἀρετῶν», «τῆς οἰκουμένης τὸν φαεινότατον λαμπτῆρα».

    Στὴν περίπτωση τοῦ Ἀθανασίου συμβαδίζουν ὁ φωτισμένος νοῦς καὶ ἡ προκοπὴ τοῦ ἀνδρὸς μὲ τὴν εὐνοϊκὴ γιὰ τὴν ἀνάπτυξη τῆς δράσεώς του ἱστορικὴ συγκυρία. Εἶναι γεγονὸς ὅτι, ἀμέσως μετὰ ἀπὸ τὸ τέλος τῆς εἰκονομαχίας (9ος αἰ.), εὐνοεῖται ἀπὸ τὸ Βυζάντιο ἡ ἱεραποστολικὴ δραστηριότητα τῶν μοναχῶν στὰ πλαίσια τῆς πολιτικῆς καὶ πολιτισμικῆς του ἐξαπλώσεως στὴν Βαλκανική, μὲ χαρακτηριστικώτερο παράδειγμα τὸν ἐκχριστιανισμὸ τῶν Σλάβων καὶ τῶν Μοραβῶν ἀπὸ τοὺς μοναχοὺς Κύριλλο καὶ Μεθόδιο ἐπὶ Φωτίου. Ἐπίσης, τὸν ἴδιο αἰῶνα, ἡ ἀνάρρηση στὸν θρόνο βασιλέων ἀπὸ τὴν Μακεδονική Δυναστεία θὰ συμβάλλῃ στὴν  δημιουργία μοναστικῶν κέντρων στὴν Χαλκιδική, λ.χ. ἀπὸ τὸν Εὐθύμιο Ἀγκύρας καὶ τὸν Ἰωάννη τὸν Κολοβό.

    Τὸν ἑπόμενο αἰῶνα (10ο) ἡ δράση αὐτὴ κορυφώνεται. Τότε ἐντοπίζεται ἡ δράση τοῦ μοναχοῦ Νίκωνος τοῦ «Μετανοεῖτε», ἀπὸ τὴν Παφλαγονία, ὁ ὁποῖος περιοδεύει στὴν Κρήτη, ὅταν ὁ Νικηφόρος Φωκᾶς ἀπευλευθερώνει τὸ νησὶ ἀπὸ τοὺς Σαρακηνοὺς (961) καὶ συμβάλλει, μὲ τὸ κήρυγμά του, στὴν ἐπιστροφὴ τῶν κατοίκων στὴν χριστιανικὴ πίστη, ὕστερα ἀπὸ τὴν μακραίωνη ἀραβικὴ κατάκτηση, μὲ ἀποτέλεσμα τὴν ἐπανένταξή του στὴν βυζαντινὴ ἐπικράτεια. Ὁ ἴδιος μοναχὸς συνέχισε τὴν ἱεραποστολική του δράση στὴν Στερεὰ καὶ στὴν Πελοπόννησο, ὅπου μάλιστα βοήθησε στὸν ἐκχριστιανισμὸ τῶν Σλάβων τοῦ Ταϋγέτου, μὲ τὴν βοήθεια τοῦ ἐπισκόπου Λακεδαίμονος Θεόπεμπτου καὶ τοῦ βυζαντινοῦ στρατηγοῦ Βασιλείου Ἀπόκαυκου.

Άγιος Αθανάσιος ο Αθωνίτης: Ο θεμελιωτής του αγιορείτικου κοινοβιακού μοναχισμού

Αποτέλεσμα εικόνας για ΑΓΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ο ΑΘΩΝΙΤΗΣ
ΑΓΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ο ΑΘΩΝΙΤΗΣ: Ο ΘΕΜΕΛΙΩΤΗΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΙΑΚΟΥ ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΥ
     Το Άγιο Όρος αποτελεί την κιβωτό του ορθόδοξου μοναχισμού εδώ και χίλια χρόνια. Αποτελεί δε δημιούργημα ενός μεγάλου άνδρα της Εκκλησίας μας, του αγίου Αθανασίου του Αθωνίτου. Αυτός υπήρξε ο πρώτος κτήτορας κοινοβιακής μονής στον Άθωνα, της σεβάσμιας Μονής της Μεγίστης Λαύρας. 
      Γεννήθηκε το 930 μ. Χ. στην Τραπεζούντα του Πόντου από γονείς που είχαν έρθει από τη μακρινή Αντιόχεια. Δυστυχώς πέθαναν νωρίς. Ο πατέρας του πριν γεννηθεί ο Αθανάσιος και λίγο καιρό αργότερα η μητέρα του. Πριν πεθάνει η μητέρα του βάπτισε το νεογέννητο αγόρι και του έδωσε το όνομα Αβράμιος. Μια ευσεβής φίλη της και μοναχή, ανάλαβε να μεγαλώσει το ορφανό. Το φρόντιζε σαν δικό της παιδί και του ενέπνευσε την πίστη στο Θεό, την ευσέβεια και την αγάπη για το μοναχικό ιδεώδες. Όμως και αυτή, όταν ήταν επτά χρονών το παιδί, αρρώστησε και πέθανε. Κάποιοι άλλοι συγγενείς το περιμάζεψαν και το φρόντισαν ώσπου να ενηλικιωθεί. Τον έστειλαν μάλιστα να σπουδάσει στα ονομαστά σχολεία της περιοχής.
      Περί το 950 ήρθε στην Κωνσταντινούπολη για να συμπληρώσει τις σπουδές του, τον οποίο φιλοξένησε και φρόντισε μια πλούσια εξαδέλφη του, σύζυγος ανωτέρου αξιωματικού του βυζαντινού στρατού, Ζεφινεζέρ. Σπούδασε στη σχολή του ονομαστού φιλοσόφου και δασκάλου Αθανασίου. Μάλιστα ήταν τέτοια η επίδοσή του, ώστε μετά την αποφοίτησή , ανάλαβε καθήκοντα διδάσκοντος στη σχολή. 

ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΗΜΕΡΙΔΟΣ ΕΣΤΙΑΣ ΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ: Ἐκκλησία καί Πολιτεία στήν ἐποχή τῆς Μεγάλης Ἐπανεκκίνησης

 

Τὴν Κυριακὴ 30 Ἰουνίου 2024, στό Ἀμφιθέατρο OTEAcademy στὸ Μαρούσι, πραγματοποιήθηκε ἡμερίδα μὲ τίτλο: Ἐκκλησία καὶ Πολιτεία στὴν Ἐποχὴ τῆς Μεγάλης Ἐπανεκκίνησης. Οἱ ὁμιλητὲς ἀνέπτυξαν σχετικὲς εἰσηγήσεις ὑπὸ θεολογική, νομική, κοινωνική, ἱστορικὴ καὶ γεωπολιτικὴ θεώρηση. Μετὰ τὶς εἰσηγήσεις ἐξήχθησαν τὰ ἀκόλουθα πορίσματα:

1. Στὴν Ἑλλάδα ἤδη ἀπὸ τὴν πρώτη Ἐθνοσυνέλευση τῆς Ἐπιδαύρου, ἀναγνωρίστηκε ρητὰ ὡς ἐπικρατοῦσα θρησκεία ἡ Ὀρθόδοξη Ἀνατολικὴ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ καὶ αὐτὸ ἐπισφραγίζεται μὲ τὴν προμετωπίδα ὅλων τῶν ἕως σήμερα Συνταγμάτων στὸ ὄνομα τῆς Ἁγίας Τριάδος.

2. Ἡ ἀναγνώριση ἐπικρατούσης θρησκείας, δὲν ἔχει μόνο ἱστορικὴ σημασία ἀλλὰ καὶ κανονιστικὴ ἀφοῦ παρέχει προνόμια στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, ποὺ ἐξυπηρετοῦν τὴ θρησκευτικὴ ζωὴ τῆς πλειοψηφίας τοῦ κυρίαρχου ἑλληνικοῦ λαοῦ, χωρὶς αὐτὰ τὰ προνόμια νὰ παραβιάζουν τὴ θρησκευτικὴ ἐλευθερία τῶν ἀλλοθρήσκων. Ἡ κανονιστικὴ ἰσχὺς τοῦ ἄρθρου 3 τοῦ Συντάγματος παράγει ἔννομα ἀποτελέσματα στὸ θέμα τῆς χριστιανικῆς ὀρθόδοξης θρησκευτικῆς παιδείας τῶν Ἑλλήνων, στὴν καθιέρωση τῶν χριστιανικῶν ἑορτῶν ὡς ὑποχρεωτικῶν ἀργιῶν σὲ ἐθνικό καὶ τοπικὸ ἐπίπεδο, στὴν ἀνάρτηση εἰκόνων σὲ δημόσιες ὑπηρεσίες, στὴν ὕπαρξη θρησκευτικοῦ σώματος στὰ σώματα ἀσφαλείας, στὴ λειτουργία ἱερῶν ναῶν σὲ νοσοκομεῖα, στὴν παρουσία ἐκπροσώπων τῆς Ἐκκλησίας σὲ δημόσιες ἐκδηλώσεις κ.λπ.

«Ἐκκλησία καί Πολιτεία στήν ἐποχή τῆς Μεγάλης Ἐπανεκκίνησης»

 

Χαιρετισμός Μητροπολίτου Κυθήρων & Ἀντικυθήρων Σεραφείμ.

ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΤΟΥ ΑΠΟ τον π. Βασίλειο Κοκολάκη, Γραμματέα ΕΠΜ, Φιλόλογο.

ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ 30-06-24 ΤΗΣ ΕΣΤΙΑΣ ΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ: Ἐκκλησία καί Πολιτεία στήν ἐποχή τῆς Μεγάλης Ἐπανεκκίνησης

Πολύ σημαντικό, ἐπίκαιρο καί φλέγον τό γενικό θέμα τῆς Ἡμερίδος τῆς ἀγωνιστικῆς σας «Ἑστίας Πατερικῶν Μελετῶν».

Στήν πολύκροτη ἐποχή τῆς «Παγκοσμιοποίησης» καί στό καταλυτικό ρεῦμα τῆς «Πανθρησκείας», πού ὑποκινοῦνται ἀπό τήν περιβόητη «νέα ἐποχή» καί τήν σαρωτική τῶν πάντων «νέα τάξη πραγμάτων», ἡ «Ἑστία Πατερικῶν Μελετῶν» τοῦ μακαριστοῦ Ἱδρυτοῦ της Ἀρχιμ. π.Σαράντη Σαράντου, ἀνυποχωρήτου καί κραταιοῦ ἀγωνιστοῦ καί προασπιστοῦ καί ὑπερμάχου τῆς Ὀρθοδοξίας μας καί τῶν ἀκαταλύτων καί διαχρονικῶν ἀξιῶν τοῦ Ἑλληνορθοδόξου Γένους μας, ὑψώνει τήν σημαία τῆς ἀμωμήτου Ὀρθοδόξου Πίστεώς μας καί τῆς ἁγιοτόκου καί ἡρωοτόκου Πατρίδος μας ὡς ἕνα ἰσχυρό καί ἀκατάβλητο πνευματικό ἀνάχωμα καί τεῖχος.

Σχέση τῆς Ἐκκλησίας μέ τήν Πολιτεία

 

+Ἀρχιμ. Σαράντη Σαράντου, ἐφημερίου Ἱ. Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου Ἀμαρουσίου

ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΤΟΥ ΑΠΟ τον π. Βασίλειο Κοκολάκη, Γραμματέα ΕΠΜ, Φιλόλογο.

ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ 30-06-24 ΤΗΣ ΕΣΤΙΑΣ ΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ: Ἐκκλησία καί Πολιτεία στήν ἐποχή τῆς Μεγάλης Ἐπανεκκίνησης

Εἰσαγωγικά

Ἄκρα εὐγνωμοσύνη αἰσθανόμαστε ἐμεῖς οἱ Ἕλληνες, οἱ μέσης δηλαδή μορφώσεως Ἕλληνες, οἱ καλοπροαίρετοι καί ἀληθινά διαβασμένοι Ἕλληνες, γιατί ὁ ὑψηλός ἀρχαιοελληνικός πολιτισμός μας ἐπηρεάστηκε καί διαποτίστηκε ἀπό τήν ἄκτιστη Χάρη πού ἡ ἁγιωτάτη Ἐκκλησία μας τοῦ προσέφερε.

Ἤδη ἡ θεία Πρόνοια εἶχε, πρό Χριστοῦ, πριμοδοτήσει τόν εὐγενικό καί ἐκπολιτιστικό ἀγώνα τοῦ Μακεδόνα Μ. Ἀλεξάνδρου καί ἡ ἀπείρου ἀξίας Ἑλληνική γλώσσα μαζί μέ τόν Ἑλληνικό πολιτισμό εἶχαν ἁπλωθεῖ σ’ ὅλον τόν κόσμο.  Ἔτσι εἶχαν προετοιμασθεῖ οἱ ἀνθρώπινες συνειδήσεις καί εἶχαν παιδαγωγικά εὐαισθητοποιηθεῖ στά μέτρα τοῦ ἀνθρωπίνως δυνατοῦ γιά νά ὑποδεχθοῦν τή χριστιανική πίστη καί χριστιανική ζωή γενικότερα.

Ἡ «πολιτικὴ ὀρθότητα» ὡς ἐργαλεῖο τῆς «woke ἀτζέντας» γιὰ τὴν διείσδυσή της στὴν Ἐκκλησία

 

Γεώργιος Αποστολάκης, Βουλευτής Επικράτειας, Ε.τ. Αντιπρόεδρος Αρείου Πάγου

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ 30-06-24 ΤΗΣ ΕΣΤΙΑΣ ΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ: Ἐκκλησία καί Πολιτεία στήν ἐποχή τῆς Μεγάλης Ἐπανεκκίνησης

Α.- WOKE ΚΙΝΗΜΑ ΚΑΙ  WOKE ΑΤΖΕΝΤΑ

Πολύς λόγος  έγινε τελευταία, ενόψει του γάμου των ομοφυλόφιλων, για το Woke  κίνημα και  την woke ατζέντα.  Ως ιδεολογικός ορισμός, το Woke είναι πρόσφατο, οι ρίζες του ανατρέχουν στο 1860, όταν γεννήθηκε το κίνημα αφύπνισης κατά της δουλείας των μαύρων. Από τον ρατσισμό, η ιδεολογία του Woke επεκτάθηκε και περιλαμβάνει τις «αδικίες» προς κάθε τάξη και ομάδα ταυτότητας.

Το woke κίνημα σαρώνει σήμερα όλες τις δυτικές κοινωνίες και επεκτείνεται και στην Ελλάδα.  Βασικό δόγμα της woke ατζέντας είναι η αναγνώριση και επιβολή ως απαραβίαστου «δικαιώματος» οποιασδήποτε αξίωσης ή επιθυμίας, όσο αλλόκοτη, παρδαλή ή ξεδιάντροπη και αν είναι αυτή. Εδώ, εκδηλώνεται ο πλέον άκρατος δικαιωματισμός της ατζέντας. Και είναι μια απολύτως πολιτική ατζέντα που υποστηρίζεται από τα κόμματα των νεοφιλεύθερων και  της παγκοσμιοποιημένης αριστεράς. Για να κατανοήσει κανείς τις μηχανορραφίες των κομμάτων αυτών, πρέπει να εξετάσει τη σχέση τους με τις δυνάμεις της παγκοσμιοποίησης. Τα λεγόμενα “αφυπνισμένα” (woke) κινήματα που εμφανίστηκαν στους κόλπους τους τα τελευταία χρόνια δεν προέρχονται από τη βάση. Είναι προϊόν επιμελούς προετοιμασίας από εξωπολιτικές και παγκοσμιοποιητικές οντότητες.

Θεοκρατία τοῦ Κοσμικοῦ Κράτους

 

Λέων Μπράνγκ, Δρ. Θεολογίας

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ 30-06-24 ΤΗΣ ΕΣΤΙΑΣ ΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ: Ἐκκλησία καί Πολιτεία στήν ἐποχή τῆς Μεγάλης Ἐπανεκκίνησης

Πριν εισέρθω στο θέμα μου υπό το ειδικό πρίσμα του τίτλου της εισήγησής «Η "Θεοκρατία" του Κοσμικού Κράτους», ας δούμε πρώτα μαζί το για μας τους Ορθόδοξους Χριστιανούς φυσικό πολίτευμα. Το λέω φυσικό με την έννοια, ότι έχει ως πηγή τον ίδιο τον Θεό, τον δημιουργό μας και άρα ανταποκρίνεται στη φύση μας ως ανθρώπων που ζούμε στον κόσμο αυτό. Αυτό το πολίτευμα διαγράφηκε ήδη από την αποστολική εποχή και διαμορφώθηκε πλήρως στη δική μας ιστορία της Ρωμιοσύνης.

Στην αρχή της καθημερινής ακολουθίας του Όρθρου παρακαλούμε τον Κύριο και Θεό μας: «το σον φυλάττων, διά του Σταυρού σου πολίτευμα». Στο Δοξαστικό αμέσως παρακάτω ζητάμε από τον Χριστό να χαρίσει τους οικτιρμούς του στη δική του επώνυμο και καινή πολιτεία, να συμμαχήσει μ’ αυτήν και να παρέχει νίκες στους πιστούς βασιλείς αυτής της πολιτείας και στη συνέχεια πάλι στο Θεοτοκίο στρεφόμαστε στη Παναγία για τη στήριξη της πολιτείας των ορθοδόξων, με το να παραχωρεί νίκη σ’ αυτούς που εκείνη κάλεσε να βασιλεύουν[1]. Το δια του σταυρού πολίτευμα επομένως και η χριστιανική πολιτεία αποτελεί απόλυτα κεντρικό θέμα για τους πιστούς. Είναι αυτό το πολίτευμα, αυτή η πολιτεία, η οποία θέτει στόχο να πραγματοποιήσει το αίτημα της Κυριακής Προσευχής «γενηθήτω το θέλημά Σου ως εν ουρανώ και επί της γης». Θέλει να κάνει την Πολιτεία του Χριστού, την πολιτεία των Ορθοδόξων επί της γης, ιστορική πραγματικότητα, όσο αυτό είναι δυνατό στην κάθε εποχή. Είναι προφανές, ότι αφορά στη ζωή μας σε όλες τις εκδηλώσεις της.

Ἡ ἱστορική καί νομική σημασία τῆς συνταγματικῆς ἀναγνώρισης ἐπικρατούσης θρησκείας

 

Χαράλαμπος Ἄνδραλης, Δικηγόρος

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ 30-06-24 ΤΗΣ ΕΣΤΙΑΣ ΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ: Ἐκκλησία καί Πολιτεία στήν ἐποχή τῆς Μεγάλης Ἐπανεκκίνησης

Ιστορική εμφάνιση του νομικού όρου «επικρατούσα θρησκεία»

Στην Α΄ Εθνοσυνέλευση της Επιδαύρου, τον Ιανουάριο του 1822, οι αντιπρόσωποι του επαναστατημένου ελληνικού Έθνους ψήφισαν το πρώτο υποτυπώδες σύνταγμα για να οργανώσουν πάνω σε αυτό το κράτος των απελευθερωμένων περιοχών.

Το σύνταγμα της Επιδαύρου, ορίζει στο πρώτο άρθρο του: «Επικρατούσα θρησκεία εις την Ελληνικήν Επικράτειαν, είναι η της Ανατολικής Ορθοδόξου του Χριστού Εκκλησίας. Ανέχεται όμως η Διοίκησις της Ελλάδος πάσαν άλλην Θρησκείαν, και αι τελεταί και ιεροπραγίαι εκάστης αυτών εκτελούνται ακωλύτως.»

Ἔρχεται ὁ προσωπικός ἀριθμός – ἡ ἀρχή τοῦ τέλους.

 

Δημήτριος Χιωτακάκος, Δρ. Πληροφορικῆς κ Τηλεπικοινωνιῶν, Σύμβουλος Ἐπιχειρήσεων.

Ἐπίκαιρη παρέμβασή του στήν Ἡμερίδα «Ἐκκλησία καί Πολιτεία στήν ἐποχή τῆς Μεγάλης Ἐπανεκκίνησης».

Σεβαστοί πατέρες, κύριοι Βουλευταί, κυρίες καί κύριοι,

Λόγω της σοβαρότητας του θέματος και της επείγουσας ανάγκης για ενημέρωση και συσπείρωση όλων των πνευματικών, νομικών και πολιτικών δυνάμεων θα αναφερθώ εν τάχει στον Προσωπικό αριθμό, ο οποίος έρχεται τον Σεπτέμβριο.

Βέβαια είναι και σχετικό με το θέμα της ημερίδας, διότι ο ΠΑ θα χρειάζεται τουλάχιστον για οποιαδήποτε εκκλησιαστική πράξη που απαιτεί πιστοποιητικό, όπως γάμου, κηδείας ή βάπτισης.  Και .. σε εποχές «πανδημίας» ή οποιασδήποτε αφορμής ελεγχόμενης πρόσβασης στους Ιερούς Ναούς, θα χρησιμοποιηθεί με ή χωρίς την ηλεκτρονική ταυτότητα. Ελπίζω να μην φτάσουμε στο σημείο να έχουμε μπάρες (όπως στο μετρό) για να μπείς σε έναν ναό …

Διευκρινίσεις διὰ τὸ «ἀλάθητον» ἐν ὄψει συνεορτασμοῦ τὸ 2025

 

   Πρόκειται περὶ ἐπικοινωνιακοῦ τεχνάσματος, καθὼς εἰς τὴν πρᾶξιν ὅλοι γνωρίζουν αἰῶνας τώρα πῶς λειτουργεῖ ὁ παπισμός. Στόχος εἶναι ἡ ἀποδοχὴ κεκαλυμμένου πρωτείου ἀπὸ τοὺς Ὀρθοδόξους. Ὅλοι οἱ Ἱεράρχαι εἶναι ἴσοι καὶ δὲν ὑφίσταται οὐδέν πρωτεῖον. Δὲν θὰ τὸ δεχθοῦν οἱ Ὀρθόδοξοι ποτέ! Συμφώνως πρὸς τὴν ἱστοσελίδα «ot.gr» τῆς 14ης Ἰουνίου 2024:

4 Ιουλ 2024

«Φοβάμαι τη μέρα…»

ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ | Σημεία Καιρών 

«Φοβάμαι τη μέρα που η τεχνολογία θα ξεπεράσει την ανθρώπινη επαφή… Ο κόσμος θα αποκτήσει μια ολόκληρη γενιά ηλιθίων… (Αλβέρτος Αϊνστάιν).

Δεν γνωρίζω αν το λόγιο αποδίδει επακριβώς τη σκέψη του μεγάλου σοφού της νεώτερης εποχής, μολονότι οι καταγεγραμμένοι στοχασμοί του συγκλίνουν προς μία τέτοια κατεύθυνση. Σημασία έχει πάντως ότι μία τόσο μικρή φράση περικλείει μεγάλες και σπουδαίες αλήθειες.

Στην Ιταλία ο Οικουμενικός Πατριάρχης για να παραστή σε επίσημες τοπικές παπικές εκδηλώσεις για τον άγιο Σαβίνο

Potrebbe essere un'immagine raffigurante 1 persona e testo

-Σύμφωνα με το πρόγραμμα την Πέμπτη 4 Ιουλίου 2024 στις 9 μ.μ. στην εκκλησία του S. Ulderico θα συμμετάσχει στην προσευχή μπροστά από την τεφροδόχο του S. Savino και στο τέλος θα ομιλήσει.

Για συνέλθετε, κύριοι

 

Για συνέλθετε, κύριοι

Χρήστος Μπολώσης

Στη Θεσσαλονίκη συνελήφθη ένας 34χρονος άνδρας, επειδή μίλησε στον ραδιοφωνικό σταθμό Focus Fm κατά του EuroPride, λέγοντας ότι ο κόσμος πρέπει να διαδηλώσει κατά της καταστροφής της οικογένειας προκειμένου να αντισταθούν στη χούντα των ΛΟΑΤΚΙ και της νέας τάξης πραγμάτων. Αυτό ήταν!

Ἐνέσεις σθένους εἰς λιποψύχους Ἱεράρχας

 

Ἐνέσεις σθένους εἰς λιποψύχους Ἱεράρχας

Γράφει ὁ κ. Παναγιώτης Κατραμάδος, θεολόγος

    Πρὸ ἔτους ἐδημοσιεύαμεν μετὰ σχολίων ἀποσπάσματα ἀπὸ «Τὰ Πεπραγμένα» τοῦ μακαριστοῦ Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καὶ πάσης Ἑλλάδος Χρυσοστόμου Β΄ μὲ σκοπὸν νὰ παροτρύνωμεν τὸν νῦν φιλίστορα διάδοχον τοῦ Ἱερωνύμου Β΄ νὰ διατηρήση τὴν Ἐκκλησίαν τῆς Ἑλλάδος εἰς ἐπίπεδον ἀξιοπρεπείας ἔναντι τοῦ Φαναρίου.

«Χριστιανικές» πόλεις δίχως κανένα ἄλλοθι…

 

«Χριστιανικές» πόλεις δίχως κανένα ἄλλοθι…

Νεκτάριος Δαπέργολας

    Ἄν ἡ ὀργή τοῦ Θεοῦ ἔπεσε κάποτε πάνω στά Σόδομα ἀλλά καί σέ ἄλλες πόλεις, πού εἶχαν ἔστω τή «δικαιολογία» ὅτι δέν ἄκουσαν ποτέ περί τοῦ Χριστοῦ, τί ἄραγε μπορεῖ νά συμβεῖ σέ χριστιανικές πόλεις, πού ἐπειδή ἀκριβῶς εἶναι «χριστιανικές», στεροῦνται κάθε δικαιολογίας;

Κανένας δέν ξεχνᾶ

 Δεν ξεχνώ! (βιβλιοπροτάσεις για την επέτειο της τουρκικής εισβολής στην  Κύπρο) - Βιβλιοθήκη Πύργου

Κανένας δέν ξεχνᾶ

Γράφει η Εὐδοξία Αὐγουστίνου, Φιλόλογος – Θεολόγος

   Ὁ χρόνος πάγωσε ἐκεῖνο τό τραγικό πρωινό τῆς 20ῆς Ἰουλίου, πρίν 50 χρόνια, ὅταν τό «χρυσοπράσινο φύλλο» τῆς Μεσογείου, ἡ Κύπρος μας, ἄρχισε νά αἱ­μορραγεῖ κάτω ἀπό τή βίαιη μπότα τοῦ τούρκου κατακτητῆ, πού εἰσέβαλε μέ μέ­νος στό νησί, σκορπώντας τόν ὄλεθρο, τόν θάνατο, τήν ἀπόγνωση καί τήν κα­ταστρο­φή. 36.000 καί πλέον στρατιῶτες, 80 μαχητικά ἀεροσκάφη, δεκάδες ἅρματα μάχης, 20 ναυτικά μέσα συ­νο­δευ­όμενα ἀπό 5 ἀντιτορπιλικά ἐφορμοῦν ἀπό τίς τουρκικές βάσεις.

Σχόλιο για την απαράδεκτη στάση των «ποιμένων» απέναντι στη σύλληψη και κράτηση ομολογητή Χριστιανού.

Θεοφιλέστατος εψηφισμένος Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ.κ. ΦΙΛΟΘΕΟΣ - Ιερός  Ναός Αγίας Βαρβάρας Θεσσαλονίκης 

Σχόλιο για την απαράδεκτη στάση των «ποιμένων» απέναντι στη σύλληψη και κράτηση ομολογητή Χριστιανού.

Λυκούργος Νάνης, ιατρός

Η σύλληψη και κράτηση του ομολογητή χριστιανού και η μετά ταύτα κραυγαλέα σιωπή των «ποιμένων» αποκαλύπτει την αθλιότητα και αναξιότητα της σύγχρονης εκκλησιαστικής ηγεσίας.

Μιχαὴλ Χωνιάτης: Ἕνας ἀγωνιστὴς ποιμένας

Μιχαὴλ Χωνιάτης: Ἕνας ἀγωνιστὴς ποιμένας

Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος – θεολόγος

Τὴν 4η Ἰουλίου τιμάει ἡ Ἐκκλησία μας ἕνα σεβαστό της τέκνο καὶ μεγάλο ποιμένα, τὸν Μιχαὴλ Χωνιάτη, Μητροπολίτη Ἀθηνῶν, ὁ δὲ ὑμνογράφος γεραίρει τῆς «Ἀτθίδος τὸ καύχημα», «Ἀθηναίων ἀρωγόν» καὶ «φρουρὸν θεόπνουν».

Ἀληθινὰ μεγάλος ὑπῆρξε αὐτὸς ὁ ποιμήν, ὁ ὁποῖος γεννήθηκε τὸ 1140 στὶς Χώνες ἤ Κολοσσὲς τῆς Μ. Ἀσίας, γνωστὲς ἀπὸ τὸ θαῦμα, τὸ ἐν Χώναις, τοῦ Ἀρχαγγέλου Μιχαήλ. Ἀπὸ τὴν μικρή του πατρίδα ὁ Ἅγιος μετέβη, ὅπως καὶ ὁ ἀδελφός του Νικήτας, στὴν Βασιλεύουσα Πόλη γιὰ εὐρύτερες σπουδές.

Σημαντικὴ γιὰ τὴν μελλοντική του πορεία ὑπῆρξε ἡ γνωριμία του μὲ τὸν Εὐστάθιο, μετέπειτα ἀρχιεπίσκοπο Θεσσαλονίκης καὶ γνωστὸ ὁμηριστή, ὁ ὁποῖος τοῦ μετέδωσε τὴν ἀγάπη του τόσο γιὰ τὰ κλασικὰ γράμματα ὅσο καὶ γιὰ τὴν ἄνωθεν σοφία τοῦ Θεοῦ. Ὁ Μιχαὴλ προώδευσε καὶ στὰ δύο, ὥστε, ὅταν χήρευσε ὁ θρόνος τῆς Μητροπόλεως τῶν Ἀθηνῶν, ἐκεῖνον προέκριναν ὅλοι ὡς τὸν πλέον κατάλληλο γιὰ τὴν θέση αὐτήν, διότι ξεχώριζε γιὰ τὴν σοφία καὶ γιὰ τὴν σύνεσή του.

Ὡς φῶς ἀνέτειλε ὁ Μιχαὴλ μέσα στὸ σκοτάδι τῆς ἀπαιδευσίας καὶ τῆς παρακμῆς ποὺ βασίλευε στὴν ἄλλοτε ξακουστὴ πόλη τῶν Ἀθηνῶν. Ἀναφέρεται χαρακτηριστικὰ ὅτι, ὅταν μετέβαινε ἀπὸ τὸν Πειραιά, ὅπου ἀφίχθη, στὴν μητροπολιτική του ἕδρα, στὴν Ἀκρόπολη, ἔνοιωσε τὴν πρώτη ἀπογοήτευση καὶ μεγάλο συγκλονισμὸ στὴν ψυχή του, καθὼς ἀντίκρυζε, ἀντὶ γιὰ τὴν πόλη τῶν ὀνείρων του, ἕνα μισοερειπωμένο καὶ σχεδὸν ἐγκαταλελειμμένο «χωρίον».

3 Ιουλ 2024

Άγιος Μιχαήλ Χωνιάτης ή Ακομινάτος. Ο λόγιος επίσκοπος των Αθηνών

  Άγιος Μιχαήλ Χωνιάτης ή Ακομινάτος. Ο λόγιος επίσκοπος των Αθηνών |  Πεμπτουσία


ΑΓΙΟΣ ΜΙΧΑΗΛ ΧΩΝΙΑΤΗΣ Ή ΑΚΟΜΙΝΑΤΟΣ: Ο ΛΟΓΙΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ
     Μέσα από τη σύγχρονη πνευματική Βαβέλ και το πυκνό σκοτάδι της ψυχαναγκαστικής ιδεοληψίας κατά της χριστιανικής πίστης, προβάλλουν οι ολόφωτες μορφές των αγίων της Εκκλησίας μας για να μας θυμίσουν ότι η πίστη στο Χριστό είναι φως, διότι ο «αρχηγός και τελειωτής» της πίστεώς μας Ιησούς (Εβρ.12,2), είναι ο Ίδιος «το φως το αληθινόν» (Ιωάν.1,9), και το «φως του κόσμου» (Ιωάν.8,12). Οι άγιοι και το έργο τους είναι οι ισχυροί ιστορικοί κόλαφοι κατά των διαφόρων χριστιανομάχων, οι οποίοι, λασπολογώντας, θέλουν να παρουσιάσουν την Εκκλησία μας ως σκοτάδι.
      Μια από τις μυριάδες ολόφωτες μορφές της Εκκλησίας μας είναι και ο Μιχαήλ Χωνιάτης ή Ακομινάτος, επίσκοπος Αθηνών. Γεννήθηκε το 1138 στη πόλη Χώνες της Μ. Ασίας. Ως έφηβος πήγε στην Κωνσταντινούπολη για να σπουδάσει στα εκεί ονομαστά πανεπιστήμια. Άλλωστε η Βασιλεύουσα υπήρξε για περισσότερα από οκτακόσια χρόνια το πνευματικό και μορφωτικό κέντρο του κόσμου.
Με την κατάρρευση του αρχαιοελληνικού παιδευτικού ιδεώδους, η παιδεία και ο πνευματικός πολιτισμός του αρχαίου κόσμου μεταφέρθηκε στην Κωνσταντινούπολη, όπου εμβαπτισμένος στα νάματα της χριστιανικής διδασκαλίας, καλλιέργησε και έδωσε στην ανθρωπότητα τον νέο και αξεπέραστο ως τα σήμερα ελληνοχριστιανικό πολιτισμό.

Με τον νόμο ή με τη Δικαιοσύνη;

 

Με τον νόμο ή με τη Δικαιοσύνη;

Κινήματα καλούνται να αντιμετωπίσουν κατασυκοφάντηση, διώξεις σκέψης, παράλογα νομοθετήματα, αλλά και να απαντήσουν στο ερώτημα «τι κάνουμε όταν ο νόμος είναι άδικος;»

Γιάννης Χ. Κουριαννίδης

Άγιος Ανδρέας Κρήτης: Ο ποιητής του Μεγάλου Κανόνος

Άγιος Ανδρέας Κρήτης: Ο ποιητής του Μεγάλου Κανόνος | Πεμπτουσία
ΑΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΡΗΤΗΣ: Ο ΠΟΙΗΤΗΣ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΚΑΝΟΝΟΣ
ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου - Καθηγητού
       Την Πέμπτη της Ε΄ εβδομάδος των Νηστειών ψάλλεται στην Εκκλησία μας ο Μέγας Κανόνας, το έξοχο ποίημα του αγίου Ανδρέα Κρήτης, ενός από τους μεγαλύτερους ποιητές και ρήτορες της Εκκλησίας μας.

Έκανε το «έγκλημα» να φορά σταυρό σε μια εξισλαμισμένη και αντίχριστη Ευρώπη

Φίλιππος Τσάνης: Ένας 20χρονος μάρτυρας – Έκανε το «έγκλημα» να φορά σταυρό σε μια εξισλαμισμένη και αντίχριστη Ευρώπη 

Φίλιππος Τσάνης: Ένας 20χρονος μάρτυρας – Έκανε το «έγκλημα» να φορά σταυρό σε μια εξισλαμισμένη και αντίχριστη Ευρώπη

Τα ΜΜΕ λειτουργούν ως κονφερασιέ του Ισλάμ και υποβαθμίζουν το θρησκευτικό έγκλημα - Οι διωγμοί χριστιανών στην Αφρική, μεταφέρονται και στην Ευρώπη

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης

Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με!

 

    Δεν υπάρχει χριστιανός, και δη ορθόδοξος, που να μη χρησιμοποιεί το όνομα του Κυρίου Ιησού Χριστού ως αέναη ή διαλειμματική έστω προσευχή του. Το όνομα του Κυρίου αποτελεί για τους εν επιγνώσει χριστιανούς εκείνο που συνοδεύει την αναπνοή τους, ίσως συνιστά την αναπνοή τους, κατά τον γνωστό λόγο του αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου «μνημονευτέον του Θεού μάλλον ή αναπνευστέον» - να μνημονεύουμε τον Θεό περισσότερο και από την αναπνοή μας.

2 Ιουλ 2024

Άγιος οσιομάρτυς Γεράσιμος ο Μεγαλοχωρίτης

ΑΓΙΟΣ ΟΣΙΟΜΑΡΤΥΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ Ο ΜΕΓΑΛΟΧΩΡΙΤΗΣ
        Τα Άγραφα έγινα στα χρόνια της τουρκοκρατίας κοιτίδα καλλιέργειας της ελευθερίας και της χριστιανικής πίστεως, λόγω της ιδιομορφίας του εδάφους. Στην ευρύτερη περιοχή αναδείχτηκαν πολλοί άγιοι και Νεομάρτυρες. Ένας από αυτούς υπήρξε ο άγιος οσιομάρτυρας Γεράσιμος ο Ευρυτάνας.
       Γεννήθηκε στα τέλη του 18ου αιώνα στο Μεγάλο Χωριό της Ευρυτανίας από ευσεβείς γονείς και το βαπτιστικό του όνομα ήταν Γεώργιος. Λόγω της φτώχιας τον πήρε ο αδελφός του Αθανάσιος, όταν ήταν 11 ετών, στην Κωνσταντινούπολη και τον έβαλε υπάλληλο σε παντοπωλείο κάποιου συντοπίτη του. Κάποια μέρα το αφεντικό του τον έστειλε να πουλήσει γιαούρτια σε πήλινα δοχεία, τα οποία είχε βάλλει σε ένα ταψί. Όμως, από συνεργία του πονηρού, όπως περπατούσε και διαλαλούσε την πραμάτεια του, σκόνταψε σε μια πέτρα, του έπεσε το ταψί, έσπασαν όλα τα πήλινα δοχεία και χύθηκε το γιαούρτι. Ο μικρός Γεώργιος κάθισε σε μια άκρη και έκλαιε γοερά, φοβούμενος τις συνέπειες από το δύστροπο αφεντικό του. Από ένα αντικρινό παράθυρο τον είδε μια τουρκάλα, σύζυγος ονομαστού αγά, η οποία τον μάζεψε στο σπίτι της, τον παρηγόρησε και του υποσχέθηκε πως αν ήθελε θα τον έκανε σαν ένα από τα παιδιά της.

Ὑπόμνησις Ἱερατικῶν καθηκόντων

 

Ὑπόμνησις Ἱερατικῶν καθηκόντων

Πρεσβ. Διονύσιος Τάτσης

1ον

  Οἱ ἀξιωματοῦχοι στὴν κοινωνία ἄλλοτε τιμῶνται καὶ ἄλλοτε ἐπικρίνονται, μὲ βάση πάντα τὸ ἦθος τους καὶ τὸ ἔργο τους. Συν­ήθως σχολιάζονται δυσμενῶς, γιατί χωρὶς νὰ τὸ ἀξίζουν κατέχουν ἀξιώματα, κινούμενοι ἀπὸ τὸ πάθος τῆς φιλοδοξίας καὶ τοῦ πλουτισμοῦ. Ὡστόσο, οἱ ἄν­θρω­ποι στοὺς ὁποίους ἀπευθύνονται βλέπουν, ἀκοῦν καὶ βγάζουν τὰ συμπεράσματά τους. Εὐ­τυ­χῶς ποὺ τὰ πρόσωπα τῆς πολιτικῆς ἐξουσίας ἀλλάζουν συχνὰ καὶ δὲν διαιωνίζονται δυσάρεστες καταστάσεις.

  Ἀξιωματοῦχοι ὑπάρχουν καὶ στὴν Ἐκκλησία, γιὰ νὰ διακονοῦν τὸ λαὸ τοῦ Θεοῦ. Πρωτίστως εἶναι οἱ μητροπολίτες καὶ δευτερευόντως οἱ ἱερεῖς. Κι ἐδῶ ἔχουμε ἄξιους καὶ ἀνάξιους. Οἱ πρῶτοι ἐπαινοῦνται κι ἔχουν τὸ σεβασμὸ καὶ τὴν ἀγάπη τῶν πιστῶν καὶ οἱ δεύτεροι σχολιάζονται γιὰ τὴ σκανδαλώδη συμπεριφορά τους, κάτι ποὺ εἶναι ἰδιαίτερα ἀνησυχητικό, γιατί εἶναι ἰσόβιοι στὴ θέση τους καὶ δύσκολα βελτιώνονται τὰ κακῶς κείμενα στὴν Ἐκκλησία.

Ελληνική Δημοκρατία… στο περίπου!

 

Πρωτ. Στέφανος Στεφόπουλος

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ… στο περίπου!

Τι ζούμε Θεέ μου!
Το θέατρο του παραλόγου.
Ή όπως το περιέγραφε κάποτε ο τότε  Πρόεδρος  της Δημοκρατίας, Κωνσταντίνος Καραμανλής, “ένα απέραντο φρενοκομείο”!
Ούτε οι Άγιοι δεν θα μας προλαβαίνουν πιά.
Δόξα τω Θεώ που Εκείνος ακόμα μακροθυμεί!

Απάντηση σε δημοσίευμα παπικού «κληρικού»

 

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

Εν Πειραιεί τη 1η Ιουλίου 2024

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΠΑΠΙΚΟΥ «ΚΛΗΡΙΚΟΥ»

    Έχουμε ήδη κατ’ επανάληψη επισημάνει την πλήρη και από πάσης απόψεως χρεοκοπία του Παπισμού, ο οποίος από ζώσα Τοπική Εκκλησία της Δύσεως, εντεταγμένη στο ενιαίο εκκλησιαστικό Σώμα της Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας, εξέπεσε δυστυχώς στην κατάσταση της αιρέσεως, με δεκάδες φρικτές κακοδοξίες, τις οποίες επεσώρευσε διά μέσου των αιώνων, με αποτέλεσμα να απογυμνωθεί από την θεία Χάρη και εν συνεχεία να εκφυλλισθεί σε έναν εγκόσμιο πολιτικοθρησκευτικό οργανισμό, δομημένο στον βάρβαρο μεσαιωνικό Φραγκισμό.

Η Εκκλησία εκατό χρόνια μετά το 1925 (Β΄ Μέρος)

 

Η Εκκλησία εκατό χρόνια μετά το 1925 (Β΄ Μέρος)

Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου

Το Α΄Μέρος ΕΔΩ

            Στο πρώτο μέρος της έρευνάς μας και με την αναφορά στην κατάσταση της Εκκλησίας το 1925, εμμέσως πλην σαφώς,  καταδείχθηκαν οι ομοιότητες της με την σημερινή κατάσταση. Στο ανά χείρας κείμενο θα αναφερθούμε στα  ζητήματα σχέσεων Κράτους – Εκκλησίας, σε αναφορά με τα πριν εκατό χρόνια συμβάντα και με βάση την αναφορά προς τον τότε Αρχιεπίσκοπο Χρυσόστομο (Παπαδόπουλο) Επιτροπής Αρχιμανδριτών, την οποία ανέγνωσε ο μετά Μητροπολίτης Νευροκοπίου Γεώργιος Παπαγεωργιάδης.

            Μεταξύ των εξωτερικών εχθρών της Εκκλησίας της Ελλάδος ονοματίσθηκε τότε το Ελληνικό κράτος, το οποίο ( το 1925…) με διαφόρους τρόπους δήμευε την εκκλησιαστική περιουσία, παρείχε προστασία και υποστήριξη σε αθέους και υπονομευτές των ιερών και των οσίων στα σχολεία, κατέλυσε και εκμηδένισε τον χριστιανικό γάμο και έπαιρνε αποφάσεις για την Εκκλησία ερήμην της Εκκλησίας.

ΗΠΑ: Η προώθηση των LGBTQI+ αφορά στην εθνική μας ασφάλεια !!!...

Ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ Μπλίνκεν απευθύνεται σε αντιπροσωπεία των LGBTQI+ στις 27 Ιουνίου, επ’ ευκαιρία του Pride month. Οι LGBTQI+ όργανο των ΗΠΑ για τη διάλυση των κοινωνιών και της Δημοκρατίας…

ΗΠΑ: Η προώθηση των  LGBTQI+  αφορά στην εθνική μας ασφάλεια !!!...

του Andrew Anglin

O Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος δεν προσήλθε στον Καθεδρικό Ναό για συλλείτουργο και δεν παρέστη στο δείπνο προς τιμήν του νέου Πατριάρχη Βουλγαρίας

proti boylgarias 1 

Ο Πατριάρχης Δανιήλ κατά την ανάγνωση των Διπτύχων μνημόνευσε τον Μητροπολίτη Σκοπίων κ. Στέφανο, ενώ δεν μνημόνευσε τον Μητροπολίτη Κιέβου Επιφάνιο.

Η πρώτη Θεία Λειτουργία του νέου Πατριάρχη Βουλγαρίας Δανιήλ

Πατριάρχης Βουλγαρίας Δανιήλ : “Θα εργαστώ για την ενότητα της Εκκλησίας”

Βουλγαρίας Δανιήλ: Θα εργαστώ για την ενότητα της Εκκλησίας – Η εκλογή και η τελετή Ενθρόνισης του νέου Προκαθημένου στη Σόφια (ΦΩΤΟ+ΒΙΝΤΕΟ) 

Επιβατήριος λόγος του Πατριάρχη Βουλγαρία κ. Δανιήλ

“Θα εργαστώ για την ενότητα της Εκκλησίας”

Στον επιβατήριο λόγο του ο Πατριάρχης Βουλγαρίας κ.κ. Δανιήλ αρχικά αναφέρθηκε στη μεγάλη αποστολή την οποία του αναθέτει η Εκκλησία σε μία ημέρα μάλιστα κατά την οποία η εορτή των Αγίων Αποστόλων υπενθυμίζει τον αγιαστικό λόγο της Εκκλησίας ο οποίος παραδόθηκε από τον ίδιο τον Σωτήρα μας Ιησού Χριστό.

1 Ιουλ 2024

Η Δικτατορία της πολιτικής ορθότητας δείχνει τα σάπια δόντια της

 

Η Δικτατορία της πολιτικής ορθότητας δείχνει τα σάπια δόντια της

Χαράλαμπος Άνδραλης

   Είναι γνωστό ότι τα αστυνομικά τμήματα είναι υποστελεχωμένα, καθώς μεγάλος αριθμός αστυνομικών, φρουρεί πολιτικά πρόσωπα, μεγαλοδημοσιογράφους και άλλες προσωπικότητες, με συνέπεια η εγκληματικότητα να έχει χτυπήσει κόκκινο και οι απλοί πολίτες να αισθάνονται απροστάτευτοι.

To Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης στα «αζήτητα»

 

To Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης στα «αζήτητα»

Ι. Κουντουράς, Ομότιμος Καθηγητής Ιατρικής Σχολής Α.Π.Θ.

Ανήκω στην τάξη των ομότιμων καθηγητών της Ιατρικής Σχολής του Α.Π.Θ., με ακαδημαϊκό έργο ενεργό, που προσωπικά θεωρώ δεν με κατατάσσει στα «αζήτητα». Μέχρι σήμερα 503 επιστημονικές μου μελέτες δημοσιεύθηκαν με λέξεις κλειδιά Kountouras J στον επίσημο ιστότοπό μας PubMed, όπως δύναται να το διαπιστώσει οποιοσδήποτε θέλει να εκτιμήσει αντικειμενικά τον ανοδικό, στάσιμο, υποδεέστερο ή σχεδόν «αζήτητο» δήθεν ακαδημαϊκό επιστημονικό χαρακτήρα των ανηκόντων στο Α.Π.Θ., μηδενός εξαιρουμένου και ασφαλώς ούτε και του εαυτού μου.

Πρόσφατα, χρησιμοποιώντας πάλι σχετικές λέξεις κλειδιά, διαπίστωσα ότι το επιστημονικό δυναμικό του Α.Π.Θ., στη συντριπτική του πλειοψηφία, εκτός μιας μειονότητας εξαιρέσεων, κατατάσσεται διεθνώς στα αζήτητα, (φευ!) χωρίς ίχνος συστολής, ντροπής. Όχι μόνο δεν ιδρώνει το αφτί τους στο άκουσμα της διεθνούς επιστημονικής κατακραυγής εναντίον τους, αλλά με ιταμή - αήθη θρασύτητα ολοκληρώνουν και τον ηθικό εξευτελισμό τους που όζει αποπτωτική σήψη, καθώς δηλώνουν συμμετοχή στο αποπτωτικό Europride 2024 με ύφος δήθεν «pride»- υπερήφανης παράνοιας ή παράκρουσης. Συνεπώς γίνονται «τα έσχατα χείρονα των πρώτων…». Όλα τούτα προκαλούν αίσθημα αφόρητης πλήξης και απόρριψης.

Θυμήθηκα έτσι, κάποιες σκέψεις, που είχα διατυπώσει στο βιβλίο μου “Διαμορφούμενα Α’’, (εκδόσεις Ορθόδοξος Κυψέλη»)· το «Πέμπτο ιστόρημα» (Επιπλέον ακαδημαϊκοί διάλογοι) και οι «Σύγχρονοι άσωτοι». Λόγω της επικαιρότητάς τους τις παραθέτω:

Η αρίθμησις των τριών ημερών της Ταφής και της Αναστάσεως του Κυρίου

 Λόγος στην Ανάσταση του Κυρίου – ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

Η αρίθμησις των τριών ημερών της Ταφής και της Αναστάσεως του Κυρίου

Απόδοση στην Νεοελληνική Σάββας Ηλιάδης, Δάσκαλος

Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου, ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΕΙΣ ΤΑΣ ΙΔ΄ ΕΠΙΣΤΟΛΑΣ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΠΑΥΛΟΥ, Τόμος Α΄ («καὶ ὅτι ἐγήγερται τῇ τρίτη ἡμέρᾳ κατὰ τὰς γραφάς» (Α΄ Κορινθ. 15, 4) υποσημ. 313)

Ο Μητροπολίτης Λιβύης Γεννάδιος στο Βατικανό για selfie

gennadios batikano 1 

Ο Μητροπολίτης Λιβύης Γεννάδιος στο Βατικανό

Ο Σεβ. Μητροπολίτης Λιβύης Γεννάδιος, Υπεύθυνος των Σχέσεων του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας με την Αγία Έδρα, μετέβη στη Ρώμη κ συμμετείχε στις εκδηλώσεις για την εορτή του Πολιούχου Αγίου Απόστολου Πέτρου και συγκεκριμένα στη Θεία Λειτουργία στην ομώνυμη Βασιλική στο Βατικανό, το πρωί του Σαββάτου 29η Ιουνίου, όπου χοροστάτησε ο Πάπας Φραγκίσκος.

Μὲ μέτρο στὶς σωματικές μας φροντίδες!

 

Μὲ μέτρο στὶς σωματικές μας φροντίδες!

 Κ. Γ. Παπαδημητρακόπουλος

Εἶναι φορές, καλοί μου φίλοι, ποὺ παραμελοῦ­με τὶς πνευματικές μας ὑποχρεώσεις, γιὰ χάρη τῶν σωματικῶν. Γιὰ νὰ μὴν πῶ ὅτι αὐτὸ κυρίως κάνουμε!

“Και κατέστρεψε τας πόλεις,…την περίχωρον…τους κατοικούντας…και τα ανατέλλοντα εκ της γης” (Γεν. ιθ’ 25)

 

Πρωτ. Στέφανος Στεφόπουλος

“Και κατέστρεψε τας πόλεις,…την περίχωρον…

τους κατοικούντας…και τα ανατέλλοντα εκ της γης” (Γεν. ιθ’ 25)

   Αυτές τις τραγικές, γιά την Ορθόδοξη Χριστιανική Ελλάδα, ημέρες βιώνουμε πρωτόγνωρα ασεβείς και υβριστικές καταστάσεις του μεταπτωτικού, σαρκικού, ειδωλολάτρη και υλόφρονα ανθρώπου.

«Δωρεὰν ἐλάβομεν, δωρεὰν δῶμεν»

«Δωρεὰν ἐλάβομεν, δωρεὰν δῶμεν»

Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος - θεολόγος

    Τοὺς Ἁγίους Ἀναργύρους, Κοσμᾶ καὶ Δαμιανό τοὺς ἐκ Ῥώμης, τιμᾶ ἡ Ἐκκλησία μας τὴν 1η Ἰουλίου, τοὺς ἰατροὺς τῶν ψυχῶν καὶ τῶν σωμάτων, καὶ παρακαλεῖ νὰ μᾶς «ἐπισκεφθοῦν» στὶς ἀσθένειές μας, νὰ γλυκάνουν τὸν πόνο μας, νὰ ἁπαλύνουν τὴν θλίψη μας.

29% αύξηση στις αμβλώσεις στα κορίτσια κάτω των 16 ετών στη Σκωτία, μέσα στο 2023

 

«Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση», «κοινωνία χωρίς ταμπού και προκαταλήψεις», «αντισύλληψη», «ενημέρωση», «παροχές υγείας», και άλλα σχετικά, όλα τελικά οδηγούν στην άμβλωση

Society for The Protection of the Unborn, SPUC

29 Μαΐου 2024