Θα τολμηθή από τον π. Ι. Χρυσαυγή σχολιασμός αναφοράς του Οικ. Πατριάρχου δια την ομοφυλοφιλίαν;
Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
Σε άρθρο του π. Ιωάννη Χρυσαυγή, με τίτλο ‘’Τα του Θεού και τα του Καίσαρος’’, το οποίο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα www.kathimerini.gr στις 17/2/2024, ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής : ‘’Ένας από τους πειρασμούς που συχνά ταλανίζει ιεράρχες και ιεροκήρυκες, στην πληθώρα των δηλώσεων και διακηρύξεων που εξαπολύουν, είναι η τάση να προσφέρουν λύσεις σε ανύπαρκτα διλήμματα, να δίνουν απαντήσεις σε ερωτήματα που κανείς δεν θέτει ή να μην απευθύνονται στο κατάλληλο ακροατήριο. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο δεν μου προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι πολλοί ιεράρχες και διάφοροι άλλοι κύκλοι νιώθουν την ανάγκη να εκφραστούν με δυσανάλογο πάθος και υπερβολική ανησυχία για την τρέχουσα συζήτηση γύρω από το νομοσχέδιο για τον γάμο των ομοφυλόφιλων ζευγαριών που μόλις ψηφίστηκε στην Ολομέλεια της ελληνικής βουλής’’.
Ακολούθως ανέφερε και αυτό ο π. Ιωάννης Χρυσαυγής : ‘’Ετσι λοιπόν ο νόμος για τον γάμο ομοφυλόφιλων ζευγαριών δεν αφορά την Εκκλησία και την υπόστασή της, αλλά έναν περιορισμένο και συγκεκριμένο αριθμό πολιτών, και για τους οποίους το μεν Κράτος είναι υπεύθυνο και υποχρεωμένο να μεριμνά, η δε Εκκλησία θα έπρεπε τουλάχιστον να επιδεικνύει την ίδια ποιμαντική και πνευματική μέριμνα, όπως για κάθε άλλο τμήμα της κοινωνίας’’.
Αν προστρέξουμε και στο άρθρο το οποίο δημοσιεύτηκε στις 26/7/2022, στην ιστοσελίδα www.ekirikas.com με τίτλο «Άγριο ξέσπασμα Ελπιδοφόρου προς την Εκκλησία της Ελλάδος» του Θεοδώρου Καλμούκου, σημειώνετο και αυτό που ο π. Ιωάννης Χρυσαυγής είχε αναφέρει, πως δηλαδή ‘’υπάρχουν συγκεκριμένα θέματα για τα οποία οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί δεν αισθάνονται άνετα να τα ανοίξουν, και το πλέον κορυφαία ανάμεσα σ’ αυτά είναι η ομοφυλοφιλία, η οποία εγείρει παθιασμένο συναισθηματισμό, αλλά λίγη λογική ομιλία. Απλώς αναμασούν τη γνωστή φράση ‘μισούμε την αμαρτία, αλλά αγαπούμε τον αμαρτωλό’ μπορεί συχνά να είναι καταδίκη φαινόμενη ως συμπάθεια – είναι συχνά να είναι καταδίκη φαινόμενη ως συμπάθεια – είναι εύκολα να χαρακτηρίζουμε, παρά να ακούμε’’.
Ανάμεσα στ’ άλλα, όπως σημειώνετο στο άρθρο του Θεοδώρου Καλμούκου, ο π. Ιωάννης Χρυσαυγής, υπογράμμιζε με ερωτηματικό τρόπο και τα εξής : ‘’Όφειλε ο Αρχιεπίσκοπος Ελπιδοφόρος να είχε διευκρινίσει γραπτώς πως τα παιδιά δεν ανήκουν σ’ αυτό που ο Μητροπολίτης Γλυφάδας ονομάζει ‘παραδοσιακή οικογένεια’;
Έθετε με ερωτηματικό τρόπο το θέμα υποχρέωσης του Αρχιεπισκόπου Αμερικής να ενημερώσει τον οικείο Επίσκοπο, συμπληρώνοντας ‘’αυτό που ο Μητροπολίτης Γλυφάδας ονομάζει ‘παραδοσιακή οικογένεια’.
Αυτό που εννοούσε ο Σεβ. Γλυφάδας ομιλώντας για παραδοσιακή οικογένεια, είναι αυτό που εννοεί η Εκκλησία μας. Αυτή είναι η παραδοσιακή οικογένεια που δέχεται η Εκκλησία μας, χωρίς τα σημεία στίξης που έθεσε ο π. Ιωάννης Χρυσαυγής.
Μήπως το Οικουμενικό μας Πατριαρχείο έχει άλλη άποψη περί παραδοσιακής οικογένειας από τον Σεβ. Γλυφάδας; Φυσικά όχι. Η τοποθέτηση του Οικουμενικού Πατριάρχη κατά την επίσκεψή του το έτος 2013 στην Εσθονία, κατέγραφε επακριβώς τη θέση της Εκκλησίας μας στο ζήτημα τούτο.
Κατά την επίσκεψή του στην Εσθονία ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής : ‘’…είναι άγνωστοι και κατακριτέαι συζυγίαι μετ’ ατόμων του ιδίου φύλου, καταδικάζονται δε αι σύγχρονοι εφευρέσεις των λεγομένων «συμφώνων συμβιώσεως», τα οποία είναι απόρροια αμαρτίας και ουχί κατά νόμον χαράς, ενεργειών κατά τας οποίας αι θήλειαι «μετήλλαξαν την φυσικήν χρήσιν εις την παρά φύσιν, ομοίως δε και οι άρσενες αφέντες την φυσικήν χρήσιν της θήλειας εξεκαύθησαν εν τη ορέξει αυτών εις αλλήλους, άρσενες εν άρσεσι την ασχημοσύνην κατεργαζόμενοι και την αντιμισθίαν ην έδει της πλάνης αυτών εν εαυτοίς απολαμβάνοντες»*. Αντιτάσσεται ο π. Ιωάννης Χρυσαυγής και στις θέσεις του Οικουμενικού Πατριάρχη στο ζήτημα τούτο, οι οποίες είναι θέσεις της Εκκλησίας;
Είναι ‘’ένας από τους πειρασμούς που συχνά ταλανίζει ιεράρχες και ιεροκήρυκες’’ ανέφερε σε άρθρο του ο π. Ιωάννης Χρυσαυγής www.kathimerini.gr στις 17/2/2024. Αυτό ‘’ταλανίζει’’ και τον Οικουμενικό μας Πατριάρχη;
Θα τολμηθεί απάντηση και προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη; Ούτε ακροθιγώς δεν θα προβεί ο π. Ιωάννης Χρυσαυγής σε οποιοδήποτε σχολιασμό. Οι λόγοι είναι προφανείς.
*dogma.gr, από άρθρο του Ανδρέα Λουδάρου στις 9 Σεπτεμβρίου 2013 που τιτλοφορείτο ‘’Δριμύ κατηγορώ του Οικουμενικού Πατριάρχη κατά της συμβίωσης ομοφυλοφίλων’’.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου