4 Δεκ 2023

Πώς υπονομεύθηκε από το Βατικανό και το Οικουμενικό Πατριαρχείο η καταδίκη της Ουνίας, στην οποία συνετέλεσε τα μέγιστα ο π. Θεόδωρος Ζήσης. (βίντεο Α’ μέρος)

Όταν λοιπόν καταδικάστηκε η Ουνία στο Φράιζινγκ του Μονάχου το 1991, το Βατικανό έγινε άνω κάτω. Και σας το έχω πει και άλλη φορά, ήλθε τότε ο πρόεδρος του διαλόγου, ο Αυστραλίας Στυλιανός στο σπίτι μου, καλοκαίρι παρούσης της πρεσβυτέρας, και με παρακάλεσε να αποσύρουμε και να αποκρύψουμε το υπογραφέν κείμενο.

Φανταστείτε αν εγώ υποχωρούσα. Το Bατικανό δεν δέχεται. Και τί είμαστε εμείς; Υπάλληλοι του Βατικανού; Φανταστείτε ένας άνθρωπος που ζει τώρα τί γίνεται μέσα στον οικουμενισμό. Εγώ λέω, Άγιε Αυστραλίας δεν μπορώ να συμφωνήσω και να συμμαχήσω σε μία τέτοια πράξη. Αυτό το κείμενο αποτελεί νίκη της Ορθοδοξίας. Αναγκάστηκαν και οι ρωμαιοκαθολικοί να υπογράψουν τις δικές μας τις θέσεις. Αυτό λοιπόν το κείμενο που είναι σημαία δική μας εναντίον της Ουνίας, θα το αποσύρουμε;

Το Βατικανό το εξαφάνισε. Δεν το παρουσίασε πουθενά. Δεν κάνει τσιμουδιά το Βατικανό για το κείμενο αυτό της καταδίκης της Ουνίας.

Το Βατικανό όμως έχει διπλωματία και έχει δύναμη. Σε δύο χρόνια, τρία, μας παρέσυρε σε άλλη συνεδρία, στο περίφημο Μπαλαμάντ του Λιβάνου το ’93, όπου εκεί την αθώωσαν την ΟυνίαΤην είχαμε καταδικάσει εμείς στο Μόναχο, στο Μπαλαμάντ την αθώωσαν την Ουνία απόντων ημώνΗ Εκκλησία της Ελλάδος και άλλες έξι Εκκλησίες διαμαρτυρόμενες δεν πήγαν όπου εκεί αθώωσαν την Ουνία.

Όταν λοιπόν βγήκε το κείμενο το αθωωτικό της Ουνίας, εγώ που εγνώριζα το θέμα και είχα συντελέσει στην καταδίκη της Ουνίας, έγραψα ένα κείμενο με το οποίο έκρινα το κείμενο του Μπαλαμάντ. Και τα κείμενα αυτά όλα, και για την πρώτη καταδίκη και για την αθώωση της Ουνίας υπάρχουν το βιβλίο μου «Ουνία». Σας το έχω δείξει μερικές φορές εδώ, το οποίο και αυτό είναι εξαφανισμένο! Δεν το ξέρουνε, δεν το παίρνουνε, πού να το παρουσιάσουνε; Δεν παραπέμπουν καν σε αυτό. Παραπέμπουν σε άσχετα θέματα και όχι σε εμένα που ήμουν αυτόπτης μάρτυς και πρωταγωνιστής στα θέματα αυτά.

Όταν λοιπόν δημοσιεύτηκε η κρίση μου αυτή για το κείμενο του Μπαλαμάντ, το οποίο κείμενο του Μπαλαμάντ το είχε δεχθεί το Οικουμενικό Πατριαρχείο, και επειδή προηγουμένως είχα αρνηθεί πλέον συνεργασία με το Οικουμενικό Πατριαρχείο, έρχεται η πρώτη εκ μέρους του Οικουμενικού Πατριαρχείου τιμωρία -και σε λίγο ακολούθησε και δεύτερη. Και η πρώτη τιμωρία ήταν ότι έγραψε ο Οικουμενικός Πατριάρχης προς την Εκκλησία της Ελλάδος, την οποία αντιπροσώπευα στον διάλογο με τους ρωμαιοκαθολικούς, ότι του λοιπού ούκ επιτρέπομεν εις τον υμέτερον κληρικό Πρωτοπρεσβύτερο π. Θεόδωρο Ζήση να χρησιμοποιείται εις τον διάλογο με τους ρωμαιοκαθολικούς.

Με κατήργησαν από μέλος του διαλόγου καθ’ υπόδειξη του Βατικανού. Μου το είπε ρωμαιοκαθολικός θεολόγος· πάτερ σας έφαγε το Βατικανό και είπε στο Οικουμενικό Πατριαρχείο να σας καταργήσουν από τον διάλογο. Γιατί αν καταδικάσαμε την Ουνία το 1991, θα ακολουθούσαν και άλλα θέματα, παρόμοια. Να έχουμε λοιπόν έναν θεολόγο μέσα στον διάλογο, ο οποίος θα δημιουργεί προβλήματα; Καταργήστε τον από κεί!

Δεν σας επιτρέπουμε να χρησιμοποιείτε τον υμέτερον κληρικόν στον διόλογο! Έγραψε ο καημένος ο Σεραφείμ τότε κείμενα. Έχω δημοσιεύσει μερικά από τα κείμενα και τα πήρα σήμερα μαζί μου αλλά δεν θα προλάβω και σας τα λέω έτσι διηγηματικά. Έχω τα κείμενα όλα εδώ και τα έγγραφα τα σχετικά, τα επαινετικά. Έγραψε λοιπόν πως είναι απαραίτητος, συνέβαλε πολύ στην καταδίκη της Ουνίας. Το Πατριαρχείο επιμένει δεν επιτρέπεται να τον χρησιμοποιείτε τον π, Θεόδωρο Ζήση.

Και σε λίγο έρχεται και άλλη τιμωρία…

Τα έγγραφα είναι όλα εδώ. Μου γράψουν γράμμα και μου λένε ότι περιμένουμε ταχέως, επειγόντως να μας υποδείξετε σε ποια Μητρόπολη θέλετε να στείλουμε το απολυτήριό σας! Το εκλεκτό στέλεχος του Οικουμενικού Πατριαρχείου τώρα είναι υπό απόλυσιν. Που θέλετε να στείλουμε το απολυτήριό σας και να μας απαντήσετε γρήγορα!

Την περίοδο εκείνη που μου εστάλη το έγγραφο αυτό εκοιμήθη ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης, ο Παντελεήμων. Κι εγώ έγραψα ένα γράμμα για να μην φανεί ότι είμαι ανυπάκουος, ότι επειδή μεσολάβησε ο θάνατος του Παναγιωτάτου Μητροπολίτου θα περιμένω τον νέο Μητροπολίτη στην συνέχεια να συνεννοηθώ μαζί του, αν θα με εγγράψει στους κληρικούς της Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης και θα σας απαντήσω που να στείλετε, σε ποια Μητρόπολη να στείλετε το απολυτήριό μου.

https://www.youtube.com/watch?v=uxrL8jdtd7Q Panagiotis Fitros

Απομαγνητοφώνηση ΤΑΣ ΘΥΡΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com