Ὁ Χαλκηδόνος ἐπανέλαβε δι’ ἀκόμη μίαν φορὰν (τὸ εἶχεν εἴπει καὶ εἰς ὁμιλίαν του εἰς τὸ Πανεπιστήμιον Ἀθηνῶν, ἀλλὰ τὸ ἔχει ἐπισημάνει καὶ ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος) ὅτι δὲν προδίδουν τὴν Ὀρθοδοξίαν. Προφανῶς αὐτὸ δεικνύει ὅτι ἡ ἀγανάκτησις τῶν πιστῶν ἐναντίον τοῦ οἰκουμενισμοῦ ἔχει ἐνταθῆ. Εἶναι ὅμως ἀληθὲς αὐτὸ τὸ ὁποῖον λέγει; Πρῶτον, οἱ διάλογοι εἰς τοὺς ὁποίους ἀναφέρεται δὲν εἶναι ἁπλῶς συναντήσεις γνωριμίας, ἀλλὰ ἐκδίδουν καὶ θεολογικὰ κείμενα, τὰ ὁποῖα εἶναι ὄχι μόνον διάτρητα, ἀλλὰ ἀντίθετα πρὸς τὴν διδασκαλίαν τῶν Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας.
Δεύτερον, ὅταν συνδέη τὴν σειρὰν τῶν διπτύχων μὲ δρᾶσιν, ἡ ὁποία
ἁπλώνεται εἰς ὁλόκληρον τὸν πλανήτην, ὄχι μόνον ὑποβαθμίζει τὰς ὑπολοίπους Ἐκκλησίας
νὰ παράσχουν ἐξ ἴσου τὴν ἰδίαν αὐτὴν μαρτυρίαν, ἀλλὰ καὶ ἐκτρέπεται εἰς θεωρίαν
πρωτείου. Ἐξ αὐτοῦ δὲν ἀνεγνώρισαν καθηρημένους καὶ ἀναθεματισμένους ὡς
κανονικούς;
Τρίτον, ἡ ἀπουσία ποιμνίου δὲν εἶναι ζήτημα ἰσχύος ἢ
ρομαντικῆς διαθέσεως, ἀλλὰ ἐκκλησιολογικόν, διότι συνεπάγεται ὅτι μία κάστα Ἀρχιερέων,
μία αὐλή, ἀποφασίζει ἐρήμην τοῦ πληρώματος. Παραθέτομεν ἀπόσπασμα ὁμιλίας τοῦ
Χαλκηδόνος, ἡ ὁποία ἀνηρτήθη εἰς τὴν ἱστοσελίδα τῆς Ἱ. Μ. Βατοπαιδίου τῆς 26ης Ἰανουαρίου
2023:
«Πολλὲς φορὲς μᾶς κατηγοροῦν ὅτι ἀσχολούμαστε μὲ τοὺς
διαλόγους. Δὲν προδίδουμε τὴν Ὀρθοδοξία μὲ τοὺς διαλόγους, τοὺς ὁποίους
κάνουμε, ἀλλὰ προσπαθοῦμε νὰ δώσουμε μία μαρτυρία στὸν κόσμο ποὺ ζοῦμε
καθημερινὰ καὶ νὰ δείξουμε στοὺς ἄλλους ποιὸ εἶναι τὸ νόημα τῆς Ὀρθοδοξίας, ποιὰ
εἶναι ἐκείνη ἡ ἀλήθεια ποὺ μπορέσαμε νὰ κρατήσουμε 2.000 χρόνια μὲ δυσκολίες. Γι’
αὐτὸ καὶ ἡ Μεγάλη Ἐκκλησία, ἡ Ἐκκλησία Κων/λεως δὲν εἶναι μόνο ἡ πρώτη στὴ
σειρὰ τῶν διπτύχων, ἀλλὰ εἶναι μία Ἐκκλησία ποὺ ὑπηρετεῖ, διακονεῖ ὅλη τὴν Ὀρθοδοξία
καὶ προσπαθεῖ νὰ μεταδώσει αὐτὸ τὸ μήνυμα. Αὐτοὶ οἱ λίγοι ποὺ ἔχουμε μείνει στὴν
Κων/πολη μεταφέρουμε αὐτὸ τὸ μήνυμα ὄχι ἐκεῖ ἐπὶ τόπου, ἀλλὰ καὶ στὸν κόσμο ὁλόκληρο…
Πολλὲς φορὲς μὲ ρωτοῦν πόσους πιστοὺς ἔχετε; Θὰ ἔλεγα ἀμέτρητους. Γιατί ὅλοι αὐτοὶ
ποὺ εἶναι ἐκεῖ μπορεῖ νὰ εἶναι λίγοι, ἀλλὰ ἐμεῖς τοὺς βλέπουμε πολλούς».
Ορθόδοξος Τύπος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου