Τήν ἀλήθεια ἤ τά παραμύθια;
Οἱ θεοί τῆς γῆς πεθαίνουν. Ὁ Θεός «ὁ ἐν τοῖς οὐρανοῖς», ζῆ, δημιουργεῖ, ἐνεργεῖ, θαυματουργεῖ, ἀγαπᾶ, σώζει. Οἱ πρῶτοι πεθαίνουν χωρίς νά ζήσουν. Ἁπλούστατα, διότι εἷναι ἀνύπαρκτοι. Ὑπάρχουν μόνο στήν ἀρρωστημένη φαντασία τῶν ἀνοήτων.
Ὁ ὄντως Θεός, ὁ «Ὤν», ὁ προϋπάρχων, ὁ «ποιήσας τόν κόσμον καί
πάντα τά ἐν αὐτῷ», δέν ἔχει σχέσι μέ παραμύθια. Εἷναι ἡ Ἀλήθεια.
Δέν ἔχει σχέσι μέ δεισιδαιμονίες. Εἶναι τό ὑπαρκτό καί
διαρκές θαῦμα. Δέν εἶναι εἴδωλο, πού κατασκευάζει μέ ποικίλη ὕλη
ὁ ἄνθρωπος. Εἶναι «Πνεῦμα» καί «εἰκόνα». Πνεῦμα
γιατί δέν κατοικεῖ «ἐν χειροποιήτοις ναοῖς» (Πράξ. ιζ´ 24).
Εἰκόνα, γιατί καθρεπτίζεται στίς ἄπειρες ἀγαπητικές Του ἐνέργειες.
•Δύο παραστάσεις γιά τόν ὄντως Ὄντα Θεόν:
•Ἡ μία εἶναι ὁ ὁρισμός περί Θεοῦ, πού ἐκφαίνει ὁ Θεάνθρωπος Ἰησοῦς
Χριστός ἀπαντώντας σέ θρησκευτικά ἐνδιαφέροντα τῆς Σαμαρείτιδας, πού λίγο πρίν
ἄγγιζαν τά ὅρια τῆς δεισιδαιμονίας. Περιορίζει ἡ συνομιλήτρια τοῦ
Χριστοῦ τόν Θεό σέ ἕνα τόπο, καί ζητεῖ ἀπό τόν Χριστό νά ἐντοπίση
(χωρικά) τήν παρουσία τοῦ Θεοῦ: «Οἱ δικοί μας πρόγονοι ἔλεγαν, ὅτι ὁ Θεός
κατοικεῖ καί προσκυνεῖται στόν δικό μας
τόπο, στό ὄρος Γαριζίν, ἐνῶ οἱ Ἰσραηλῖτες, οἱ δικοί σας, λένε, ὅτι ὁ τόπος τοῦ
Θεοῦ εἶναι στά Ἱεροσόλυμα. Ἐσύ, ὡς προφήτης, τί λές;».
Καί ὁ Χριστός, πού εἷναι «ὁ πανταχοῦ παρών» Θεός,
ἀποκλείει τήν ὁποιαδήποτε τοπολατρεία καί τυπολατρεία.
Καί ἀποκαλύπτει τόν ἀληθινό ὁρισμό τοῦ Θεοῦ: «Πνεῦμα ὁ Θεός καί τούς
προσκυνοῦντας αὐτόν ἐν πνεύματι καί ἀληθείᾳ δεῖ προσκυνεῖν» (Ἰωάν. δ' 24).
•Ἡ ἄλλη παράστασις γιά τόν ὄντως Ὄντα Θεόν: Βρίσκεται στήν ὁμιλία τοῦ
ἀποστόλου Παύλου στήν ’Αθήνα. Ὁ Θεός δέν εἶναι κατασκεύασμα ἀνθρωπίνων χεριῶν.
Δέν ἔχει ἀνάγκη ἀπό κανέναν. Εἶναι ὁ ποιητής ὅλου τοῦ κόσμου. Αὐτός δίνει τή
ζωή καί τήν πνοή. Εἶναι μέσα μας καί εἴμαστε μέσα Του. «Ἐν αὐτῷ ζῶμεν καί
κινούμεθα καί ἐσμέν» (Πράξ. ιζ' 28).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου