Σχόλιο: Διαβάζοντας κανείς την παρακάτω τουλάχιστον θλιβερή είδηση αναρωτιέται: Ποιοι λαμβάνουν τέτοιες ανήκουστες αποφάσεις που θα επηρεάσουν το αύριο της ελληνικής κοινωνίας; Σε πόση απόσταση από την σχολική πραγματικότητα πρέπει να βρίσκεται κανείς για να θέλει να εισάγει στα σχολεία τέτοιες «καινοτομίες»; Τελικά, το σχολείο θα διαμορφώνει ελεύθερα πρόσωπα ή θα εξανδραποδίζει τις αθώες παιδικές ψυχές; Γονείς και εκπαιδευτικοί οφείλουν να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων!
Σημαντικές μεταρρυθμίσεις σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, ξεκινώντας από την αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών μετά από μια εικοσαετία, τα αγγλικά στο Νηπιαγωγείο, την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών κ.ά.
Σύμφωνα με το υπουργείο η επέκταση των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων της χώρας από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, η επέκταση δημιουργικών δραστηριοτήτων στα αγγλικά σε όλα τα Νηπιαγωγεία, η ολοκλήρωση των νέων προγραμμάτων σπουδών, οι επιμορφώσεις εκπαιδευτικών και η εκκίνηση λειτουργίας του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Επιμορφώσεων, καθώς και ζητήματα που άπτονται των επιπτώσεων της πανδημίας συζητήθηκαν κατά τη διαδικτυακή συνάντηση εργασίας της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου με τη διοίκηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).
Παράλληλα, συζητήθηκε η άμεση ενίσχυση του εγχειρήματος μέσω έργων που έχουν ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης, με προγράμματα όπως εξοπλισμός για εκπαιδευτική ρομποτική στο σύνολο των σχολείων, επιμορφώσεις σε ΤΠΕ κ.ά. Ομοίως, οι δημιουργικές δραστηριότητες στα αγγλικά, από τον προσεχή Σεπτέμβριο, προγραμματίζεται να υλοποιούνται σε όλα τα Νηπιαγωγεία. Νέα σειρά επιμορφώσεων των εκπαιδευτικών προγραμματίζεται να ξεκινήσει τον ερχόμενο μήνα, εκκινώντας με επιμορφώσεις στη διδασκαλία δεξιοτήτων σε σύνολο άνω των 70.000 εκπαιδευτικών και συνεχίζοντας με το πρόγραμμα των Αγγλικών στα νηπιαγωγεία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών δεν έχουν αναμορφωθεί σε πολλές περιπτώσεις εδώ και δύο δεκαετίες, με αποτέλεσμα να είναι επιτακτική η ανάγκη επικαιροποίησης και εκσυγχρονισμού, τόσο του περιεχομένου όσο και της φιλοσοφίας και της προσέγγισής του. Τα νέα ΠΣ, ακολουθώντας τις ευρωπαϊκές τάσεις, έχουν ως αφετηρία τα μαθησιακά αποτελέσματα και υιοθετούν μια εξατομικευμένη, μαθητοκεντρική προσέγγιση στη διδασκαλία.
Οι βασικοί οριζόντιοι προσανατολισμοί είναι η υποστήριξη των μαθητών ώστε να μαθαίνουν να είναι δημιουργικοί, να σκέφτονται κριτικά, να καλλιεργούν δεξιότητες για την αξιοποίηση και την παραγωγή νέας γνώσης και να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες. Η αναμόρφωση των αναλυτικών προγραμμάτων στη γενική και την επαγγελματική εκπαίδευση, καθώς και η επιμόρφωση επί αυτών, πραγματοποιείται με την υποστήριξη ευρωπαϊκών κονδυλίων. Παράλληλα, προγραμματίζεται η μεταρρύθμιση του «πολλαπλού βιβλίου». Η κατάργηση του μονοπωλίου του ενός και μοναδικού σχολικού εγχειριδίου συνάδει πλήρως με τη φιλοσοφία των νέων ΠΣ, ώστε ο εκπαιδευτικός/μαθητής να μπορεί με κριτική σκέψη να συνδυάσει πληροφορία από πολλές πηγές.
Όλα τα βιβλία θα είναι διαθέσιμα σε ψηφιακή μορφή και προγραμματίζεται να ενισχυθούν από κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης για την ανάπτυξη επιπλέον ψηφιακού υλικού και εφαρμογών. Παράλληλα, αναμένεται να τεθεί προσεχώς σε λειτουργία το νέο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα (ΟΠΣ) επιμορφώσεων, το οποίο, εκτός των άλλων, θα παρέχει υπηρεσίες σύγχρονης και ασύγχρονης επιμόρφωσης, με πιστοποιημένες διαδικασίες και διασφάλιση ποιότητας, λειτουργώντας ως χώρος συνεργατικής μάθησης και διάχυσης πρακτικών. Οι προγραμματισμένες επιμορφώσεις μέσω του ΟΠΣ αφορούν, ενδεικτικά στους βασικούς γραμματισμούς, στα εργαστήρια δεξιοτήτων, στη νέα αρχή για τα ΕΠΑΛ και στους νεοδιόριστους (εισαγωγική, συμπεριληπτική επιμόρφωση για την προσαρμογή στις ανάγκες των παιδιών με αναπηρία).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου