Ποιο
«ιερό αντάρτικο»;
του Νεκτάριου
Δαπέργολα, Διδάκτορος Ιστορίας
Με έκπληξη διάβασα στο διαδίκτυο κάποια σχόλια φίλων, που έκαναν λόγο για «ιερό αντάρτικο» και για «ανάνηψη της ιεραρχίας μας» μετά την τελευταία απόφαση και ανακοίνωση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου (4-1-2020). Αν και ίσως δεν θα έπρεπε να εκπλαγώ τόσο, γιατί είναι γνωστό πόση ζημιά μπορεί να κάνει μέσα στη σκέψη όλων μας η συνήθεια. Υπενθυμίζω άλλωστε ότι όλοι μας ανεξαιρέτως, μετά από τόσα χρόνια μεθοδικού και κατευθυνόμενου εθισμού στη νεοταξική και νεοεποχίτικη ατζέντα, έχουμε υποστεί ξεκάθαρη μιθριδατική άμβλυνση των κριτηρίων και των αισθητηρίων μας, με αποτέλεσμα πράγματα που κάποτε μας σόκαραν, να μη μας κάνουν πολλή αίσθηση πια, και άλλα που μας ενοχλούσαν, να τα θεωρούμε πλέον φυσιολογικά και δεδομένα.
Κάτι ανάλογο παρατηρώ δυστυχώς τώρα και
εδώ: τόσο μάλλον συνηθίσαμε στον κατήφορο, που όταν - μετά από δέκα καθοδικά
σκαλοπάτια προδοσίας του ρόλου και του ποιμνίου τους - κάποιοι αρχιερείς μας
δίστασαν να κατέβουν ένα ακόμη (λίγο το ένστικτο της αυτοσυντήρησης, λίγο η
οργή που καθημερινά εδώ και καιρό εισπράττουν από χιλιάδες πιστούς, καθώς και
κληρικούς) αλλά αποφάσισαν να εμμείνουν στα δέκα, κάποιοι αυτό το είπανε
αντίσταση και έφτασαν στο σημείο να βγάζουν μέχρι και επιφωνήματα ανακούφισης
και δοξολογίας. Επηρεασμένοι σαφώς βέβαια και από τις προηγηθείσες κυριακάτικες
δηλώσεις επισκόπων σαν τον Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμο ή τον Μεσογαίας Νικόλαο, σε
σύγκριση με τις οποίες η ανακοίνωση της Δ.Ι.Σ. δείχνει όντως πιο…αντιστασιακή. Και
έχοντας προφανώς στο μυαλό τους και όλες τις προηγούμενες ανακοινώσεις του
ίδιου αρχιερατικού σώματος που ήταν τόσο εξόφθαλμα φιλοκαθεστωτικές και
γλοιωδώς δουλικές, που τους εξέπληξε θετικά αυτό το τελευταίο μικρό δείγμα
αντίδρασης
Ας μην αυταπατώμεθα όμως. Η νέα
ανακοίνωση, όσον κι αν φαινομενικά δείχνει κάπως πιο αγωνιστική από τις
προηγούμενες, θυμίζω ότι και αυτή μάχεται απλώς υπέρ του ονείδους των 25 ατόμων
ανά ναό και αποκλειστικά μάλιστα για την ημέρα των Θεοφανείων, άρα συνεχίζει να
αποδέχεται τις κλειστές ουσιαστικά εκκλησίες, και περιέχει επίσης και την ανεκδιήγητη
εκείνη επείγουσα έκκληση προς Ε.Ε. και κυβέρνηση να φροντίσει άμεσα για τον
μαζικό εμβολιασμό των πιστών. Άρα και αυτή ένα κατάπτυστο κουρελόχαρτο είναι.
Για ποια ανάνηψη συνεπώς και για ποιο αντάρτικο μπορούμε να μιλάμε; Ανάνηψη θα
ήταν όχι απλώς αν σταματούσε λίγο πριν το ενδέκατο βήμα του κατήφορου η
ιεραρχία μας, αλλά αν ερχόταν εις εαυτόν και αναιρούσε και τα προηγούμενα δέκα.
Και αντάρτικο θα ήταν αν έβγαινε ρητά και έλεγε ότι εμείς στα θέματα της πίστης
και της λατρείας του Θεού υπακούμε στον Θεό και όχι στον εκκλησιομάχο Καίσαρα
και γι’ αυτό καλούμε τον κόσμο και στις εκκλησίες και οργανώνουμε και λιτανείες
και οτιδήποτε άλλο υπαγορεύει η Εκκλησία μας προς σωτηρίαν ψυχών και σωμάτων.
Δεν είμαστε ούτε κατά των νόμων ούτε κατά της επιστήμης, αλλά ακόμη κι αν
είχαμε να κάνουμε με πραγματικούς νόμους και γνήσια επιστημονικά επιτεύγματα
(και όχι για αλλοπρόσαλλα φασιστικά διατάγματα και αμφιλεγόμενα «πορίσματα»,
όπως τώρα) και πάλι όλα αυτά θα είχαν ένα όριο, το οποίο δεν θα υπερβούμε. Αυτά
θα ήταν πραγματική αντίσταση. Και πραγματικά τεκμήρια ότι η ιεραρχία μας έχει
συνέλθει και ανανήψει.
Αντ’ αυτού όμως εμείς συνεχίζουμε να
βλέπουμε ένα χαρτοπόλεμο μίζερων προσθαφαιρέσεων σε αιτήματα και υποχωρήσεις
της κακιάς ώρας, παίζοντας εν ου παικτοίς. Και ένα χαρτοπόλεμο μάλιστα που
κανείς δεν μπορεί να μας βγάλει από το μυαλό ότι μπορεί να είναι και στημένος,
για λόγους επικοινωνιακούς. Ότι μπορεί να είναι και σπέκουλα, για να μπορέσει ο
αρχιεπίσκοπος και οι συν αυτώ να ανασάνουν λίγο από την πίεση και τις
καθημερινές εκδηλώσεις οργής και αγανάκτησης εναντίον τους, δίνοντας αυτό το
(επί της ουσίας ασήμαντο και ανώδυνο) δήθεν αντιστασιακό στίγμα, έχοντας όμως
από την άλλη επιβεβαιώσει για μια ακόμη φορά την αθλιότητα των κλειστών και
απολυμασμένων ναών (κανένα ουσιαστικό κέρδος δηλαδή) και έχοντας δώσει και το
επιπλέον «αντάλλαγμα» της…κατεπείγουσας έκκλησης για να επισπευστούν οι
εμβολιασμοί των πιστών, παίζοντας σαφώς το παιχνίδι του καθεστώτος.
Αν πάντως δεν είναι έτσι και ο
χαρτοπόλεμος δεν ήταν τελικά στημένος ή υπαγορευμένος μόνο από ύποπτες
υστεροβουλίες, αυτό πολύ απλά μένει να αποδειχθεί. Δεν φταίμε πάντως όσοι εξ
ημών είμαστε εξαιρετικά δύσπιστοι με τα πάντα πλέον. Και ο μέχρι τώρα βίος και
πολιτεία των πλείστων επισκόπων μας δεν μας αφήνει δυστυχώς να πιστέψουμε ούτε
στην καλή τους προαίρεση, ούτε και στην αγωνιστική τους διάθεση.
Για να το αποδείξουν εκείνοι (και κυρίως για
να το πιστέψουμε κι εμείς), οφείλουν να γνωρίζουν οι αρχιερείς μας ότι έχουν μπροστά
τους να διανύσουν πολύ μεγάλο δρόμο ακόμη…
11 σχόλια:
Λέτε:
"...Δεν φταίμε πάντως όσοι εξ ημών είμαστε εξαιρετικά δύσπιστοι με τα πάντα πλέον..."
ΣΑΦΩΣ ΚΑΙ ΦΤΑΙΤΕ πρώτα εσείς και μετά όλοι οι άλλοι!!!!
Η δυσπιστία είναι ένα είδος ασθένειας του νου από την οποία έπασχε και ο Θωμάς.
Και οι ασθένειες του νου αντιμετωπίζονται στην Εκκλησία μας με την μετά-νοια και όχι με αθρόα, αν-εύθυνη συγγραφή άρθρων μεστών αναπόδεικτων υποθέσεων!!!
Τουλάχιστον η ιεραρχία μας έχει το βάρος της ευθύνης των κρίσιμων αποφάσεων!!!
Κάπου, λίγο κράτει!!!!
(παρακαλώ να δημοσιευθεί, ευχαριστώ)
Σιγά τον πολυέλαιο! Μια μέρα έμειναν ανοιχτές οι εκκλησίες! Τώρα, ξανά ακολουθίες χωρίς πιστούς! Πού φτάσαμε! Κατάντημα...
Πότε άραγε θα ξανανοίξουν οι εκκλησίες στην Ελλάδα; Το ερώτημα αυτό, απ' ό,τι ξέρω, δεν ετέθη μέχρι στιγμές. Αυταπάτες δεν τρέφω. Για δεύτερη φορά, "διὰ τὸν φόβον" του κορωνοϊού, ούτε Μεγάλη Παρασκευή (ούτε με σύντομες ακολουθίες, περιορισμένο αριθμό πιστών, αποστάσεις και περιφορά επιταφίου εντός των ιερών ναών) ούτε Πάσχα θα κάνουμε. "Κύριος διασκεδάζει βουλὰς ἐθνῶν, ἀθετεῖ δὲ λογισμοὺς λαῶν καὶ ἀθετεῖ βουλὰς ἀρχόντων. Ἡ δὲ βουλὴ τοῦ Κυρίου εἰς τὸν αἰῶνα μένει, λογισμοὶ τῆς καρδίας αὐτοῦ εἰς γενεὰν καὶ γενεάν. Μακάριον τὸ ἔθνος, οὗ ἐστι Κύριος ὁ Θεὸς αὐτοῦ..."
Πάρα πολύ δρόμο πραγματικά! Και ούτε καν δύσπιστοι δεν είμαστε, ήπια είναι η λέξη. Στο σημείο που μας έχουν φέρει, ό,τι κάνουν πια, εμείς είμαστε σίγουροι για το απολύτως αντίθετο!
Ο Θωμάς, κύριε Χάρη, δεν καταδικάστηκε για τη δυσπιστία του.
Αλλά μια και μιλάτε για "ασθένειες του νου", ιδού μία καραμπινάτη, επίκαιρη και δια νόμου και επί ποινή προστίμου υποχρεωτική στις μέρες μας: η μικροβιοφοβία.
Υπερβολική η κριτική!
Οι μητροπολίτες της ΔΙΣ έβγαλαν μια απόφαση που στήριξε τα δίκαια της Εκκλησίας και πρέπει να επαινεθούν.
Πείτε τα αγαπητέ! Κάποιοι απλά αρέσκονται στην... γκρίνια. Ούτε ένα μπράβο στους ιεράρχες μας!
Συγχαρητήρια στον κ. Δαπέργολα!
Λέει τα πράγματα ακριβώς όπως είναι και με το όνομά τους!
Ακριβέστατο το κείμενο. Τώρα μερικοί που αποκαλούν ανεύθυνη συγγραφή άρθρων το να λέγεται το προφανές κι αυτονόητο, άμα είναι ευχαριστημένοι από τους δεσποτάδες μας και δεν βλέπουν ούτε την προδοσία ούτε τα αστεία παιχνίδια με τα οποία επιχειρούν να ξεγελάσουν τους αφελείς, να πάνε πρώτα να εξετάσουν τα τυφλά τα μάτια τους και μετά να ασχοληθούν με τη δυσπιστία των άλλων. Οι πιο πολλοί είναι δύσπιστοι κι αυτό είναι το φυσιολογικό μετά απ'όσα έχουν δει τα ματάκια μας. Μια χαρά δηλαδή τα γράφει ο συντάκτης και πολύ λίγα γράφει!
Αγαπητοί!!
Στρέψτε την οργή σας στα κατευθυνόμενα ΜΜΕ που θέλουν να μας χρεώσουν το "τρίτο κύμα" του ιού και αφήστε την Ιεραρχία που έχει ανάγκη την ΣΤΗΡΙΞΗ μας και την ενότητα!
Για όνομα του Θεού!!
Δεν ξέρετε το παρασκήνιο!!
Δεν ξέρετε τις ισορροπίες που κινείται η ΔΙΣ!!
Πήρε μία αντρίκια απόφαση.
Ας μείνουμε εκεί.
Όλα τα άλλα είναι ανεύθυνες ΓΚΡΙΝΙΕΣ απο αρθρογράφους που διόλου δεν τους στοιχίζει να γράφουν απο την πολυθρόνα τους και ουδεμία ανάμιξη έχουν παρά... "ψέλνουν" εκτός του χορού!!
βΓΕΊΤΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟ ΣΑΣ!! όλοι πονάμε άλλωστε το ίδιο.
Συγνώμη!
(μπράβο πάντως στις ΑΚΤΙΝΕΣ για την δημοκρατική δημοσίευση ΟΛΩΝ των πολιτισμένων σχολίων!)
Θα απευθυνθώ στον σχολιαστή "Χάρη".Εσύ είσαι ευχαριστημένος με τον τρόπο που λειτουργούν οι Επίσκοποι; Τους βρίσκεις επί του σκοπού των; Είναι επίσκοποι όπως οι Επίσκοποι των Οικουμενικών Συνόδων; Είναι στο ύψος ενός Αγίου Σπυρίδωνος ή έστω σαν τον Άγιο Μάρκο τον Ευγενικό; Ορθοτομείται ο λόγος της αληθείας με το να επιτρέπουν, αλλά και να απαιτούν την μασκοφορία εντός των Ιερών Ναών;
Δημοσίευση σχολίου