Θα
εορτάσωμεν Χριστούγεννα με κλονισμένην την Εκκλησιατικήν ενότηταν
Του Β.
Χαραλάμπους, θεολόγου
Η παρατεινόμενη μορφή διάσπασης της εκκλησιαστικής ενότητας, εξ αφορμής του λεγόμενου Ουκρανικού εκκλησιαστικού ζητήματος, μας βρίσκει να εορτάζουμε δεύτερη φορά Χριστούγεννα με αυτή τη λυπηρή κατάσταση. Με τέτοιας μορφής διάσπαση της εκκλησιαστικής ενότητας, πως θα ακολουθήσουμεν τον ‘’εξαίσιον δρόμον’’ προς την Βηθλεέμ; Πως θα πορευθούμε στη Βηθλεέμ ‘’τη διανοία’’;
Δυστυχώς
αυτή η μορφή διάσπασης της εκκλησιαστικής ενότητας που προκάλεσε το
‘’Ουκρανικό’’, έγινε αφορμή σκανδαλισμού των πιστών. Όταν εκ των προτέρων
γίνεται γνωστό ότι μια πράξη θα επιφέρει τη διάσπαση της εκκλησιαστικής
ενότητας, ποιο το όφελος για την Εκκλησία;
Για δεύτερη
χρονιά φέτος θα γιορτάσουμε Χριστούγεννα με κλονισμένη την εκκλησιαστική
ενότητα. Αυτό καταδεικνύει επιτακτικότερη την ανάγκη της Συνοδικής
οδού ως της μόνης διεξόδου, με πρώτιστο θέμα την κλονισθείσα
εκκλησιαστική ενότητα και μέσα από αυτό το εκκλησιαστικό κριτήριο της ενότητας
θα πρέπει να συζητηθεί το Αυτοκέφαλο.
Συνοδικώς θα
πρέπει να επιλυθεί το πρόβλημα της κλονισθείσας εκκλησιαστικής ενότητας και
συνεπακόλουθα το ζήτημα του Αυτοκεφάλου. ‘’Εκκλησία συστήματος και
συνόδου εστίν όνομα’’, λέγει ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος (PG 55,493). Η
Συνοδική οδός θα γίνει δωροφόρος της ενότητας.
Ο πιστός λαός
σκανδαλίστηκε από τα δυσάρεστα που ακολούθησαν την κληθείσα ‘’Ενωτική
Σύνοδο’’. Κατά τη μεγάλη Εορτή των Χριστουγέννων όπου θα ψάλλουμε το
‘’Δόξα εν υψίστοις Θεώ και επί γης ειρήνη’’, πιθανώς να συλλογιστούμε ότι
στην Εκκλησία δεν υπάρχει ειρήνη.
Αυτή την εόρτιο
μέρα της Γεννήσεως του Χριστού, ας παρακαλέσομε τον Κύριο που ‘’της
ειρήνης αυτού ουκ έστιν όριον’’, όπως λέγει ο Προφήτης Ησαΐας, να ειρηνεύσει
την Εκκλησία Του.
‘’Μη η εν υμίν
σχίσματα’’ (Α΄ Κορ.1,10), λέγει ο Απόστολος Παύλος. Μια πράξη η οποία εκ
των προτέρων ήταν γνωστό ότι θα επέφερε τη διάσπαση της εκκλησιαστικής
ενότητας, προς τι η επιμονή σ’ αυτή; ‘’Ήτε δε κατηρτισμένοι εν τω αυτώ
νοΐ και εν τη αυτή γνώμη’’ (Α΄ Κορ.1,10), λέγει ο Απόστολος Παύλος. Αυτό
καταδεικνύει το ομόγνωμο στην Εκκλησία, για να διασφαλίζεται η εκκλησιαστική
ενότητα.
Δια Συνόδου θα
επανέλθει η χαρά της ενότητας. Έτσι με βάση το εκκλησιαστικό αυτό
κριτήριο της ενότητας, θα επιλυθεί το μεγάλο αυτό πρόβλημα. Αυτό θα γίνει
απαρχή για επίλυση παρόμοιων ζητημάτων και να αποφευχθούν παρόμοιες δυσάρεστες
καταστάσεις. Η Συνοδική οδός θα γίνει δωροφόρος της ενότητας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου