Παρέμβαση
Γενικού Εισαγγελέα του Νιου Χαμσάιρ στη Μητρόπολη Βοστώνης για τον κορωνοϊό
ΒΟΣΤΩΝΗ. Η Γενική Εισαγγελία της πολιτείας του Νιου Χαμσάιρ της οποίας προΐσταται ο Gordon J. MacDonald (Γκόρντον ΜακΝτόναλντ), με τρισέλιδη επιστολή της με ημερομηνία 25 Σεπτεμβρίου 2020, προς τον Μητροπολίτη Βοστώνης Μεθόδιο, τον πρωτοσύγκελό του Θεόδωρο Μπάρμπα και τον ιερέα Ρόμπερτ Αρχων (Χαράλαμπο Αρχοντάκη), τους εγκαλεί για παράβαση των Επειγουσών Εντολών 52 και 63 του κυβερνήτη του Νιου Χαμσάιρ, οι οποίες έχουν ισχύ νόμου, για την μη τήρηση των μέτρων προστασίας για τον κορωνοϊό. Αντίγραφο της επιστολής της Γενικής Εισαγγελίας βρίσκεται στην διάθεση του «Ε.Κ.».
Οι
παραλήπτες της επιστολής φαίνεται να αγνόησαν τις προειδοποιήσεις των Αρχών
Δημόσιας Υγείας αναφορικά με την τέλεση της Λατρείας και τη μετάδοση της Θείας
Κοινωνίας από το ίδιο Ποτήριο και με την ίδια λαβίδα στην κοινότητα του Αγίου
Νικολάου στην πόλη Πόρτσμουθ του Νιου Χαμσάιρ, στην οποία υπήρξε έξαρση κρουσμάτων
του κορωνοϊού ανάμεσα στους ενορίτες. Αποκλειστικές πληροφορίες του «Ε.Κ.»
αναφέρουν ότι νόσησαν τουλάχιστον έξι ενορίτες, ο ένας μάλιστα εκ των οποίων
πολύ σοβαρά που χρειάσθηκε εισαγωγή στην Μονάδα Εντατικής Θεραπείας, πλην όμως
ξεπέρασε τον κίνδυνο.
Το θέμα ξεκίνησε
από τον περασμένο Ιούλιο, ενώ προσπάθειες μελών του κοινοτικού συμβουλίου για
χρήση πολλαπλών λαβίδων για την Θεία Κοινωνία, έπεσαν στο κενό λόγω της
απαγόρευσης από τον Μητροπολίτη Μεθόδιο. Εν τω μεταξύ, η κοινότητα έχει κλείσει
εδώ και αρκετές εβδομάδες και φυσικά δεν τελείται η Θεία Λειτουργία, ενώ δεν
έχουν συμμορφωθεί και οι υπόλοιπες δώδεκα κοινότητες του Νιου Χαμσάιρ αναφορικά
με τις Εντολές του Κυβερνήτη, λόγω ακριβώς της εγκυκλίου του κ. Μεθοδίου, ο
οποίος επιμένει στη χρήση της κοινής λαβίδας επικαλούμενος το ανακοινωθέν του
Οικουμενικού Πατριαρχείου της 25ης Ιουνίου 2020, το οποίο εκδόθηκε κατά τη
συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου στη Γενεύη. Ωστόσο, ο κ. Μεθόδιος κάνει μονομερώς
επιλεκτική χρήση του Πατριαρχικού ανακοινωθέντος, το οποίο όμως αναφέρει και τα
εξής: «Συγχρόνως, η Μήτηρ Εκκλησία, μεριμνώσα διά τας ιδιαιτερας ανάγκας των
τέκνων αυτής εν τη Διασπορά, προτρέπει τους εν αυτή διακονούντας Ποιμενάρχας
όπως, εν τη ποιμαντική αυτών ευαισθησία, ευθύνη και συνέσει, οικονομούν
προσωρινώς τα ανακύψαντα εκ των τοπικών νόμων της Πολιτείας προβλήματα, πάντοτε
εν συντονισμώ με το εν Φαναρίω Ιερόν Κέντρον, διά την μείζονα πνευματικήν
ωφέλειαν του χριστωνύμου λαού».
Εν τω μεταξύ, ο
π. Ρόμπερτ Αρχων ενώ στην αρχή φάνηκε πρόθυμος και συναινετικός ως προς τη
χρήση πολλαπλών λαβίδων, έπειτα από λίγες μέρες και αφού μίλησε με τους Μπάρμπα
και Μεθόδιο, άλλαξε στάση και επέμενε στη χρήση της μιας λαβίδας. Κατά συνέπεια
έπειτα από ιερατεία δέκα ετών στην κοινότητα μετατέθηκε στην κοινότητα του
Αγίου Αθανασίου του Αρλινγκτον Μασαχουσέτης, από την οποία έφυγε ο π. Αντώνιος
Ευαγγελάτος, ο οποίος άντεξε σ’ αυτήν μόνο δυόμισι χρόνια, διαδεχθείς τον π.
Νικόλαο Καστανά τον οποίον εξεδίωξε ο Μητροπολίτης Μεθόδιος πριν από τρία και
πλέον χρόνια, τον Ιούλιο του 2017, θέτοντας έκτοτε την κοινότητα σε περιπέτεια.
Από όσο είναι σε
θέση να γνωρίζει ο «Εθνικός Κήρυκας», η Μητρόπολη Βοστώνης δεν ενημέρωσε την
Αρχιεπισκοπή και τον Αρχιεπίσκοπο Ελπιδοφόρο για τα διαμειβόμενα στο Νιου
Χαμσάιρ, ενώ υπαιτιότητι του ελλοχεύει ο κίνδυνος διασυρμού ολόκληρης της
Εκκλησίας μας ανά την Αμερική όταν γίνει ευρέως το θέμα γνωστό.
Στο γράμμα της
Γενικής Εισαγγελίας αναφέρεται χαρακτηριστικά και το εξής: Κάτω από την
παράγραφο «Παραβιάσεις» στην επιστολή του Γενικού Εισαγγελέα αναγράφονται τα
εξής: «Η Ελληνική Ορθόδοξη πρακτική χρήσης ενός Ποτηρίου και μιας λαβίδας
φαίνεται πως είναι η πιθανή πηγή της έξαρσης του κορωνοϊού στον Αγιο Νικόλαο.
Αυτή η πρακτική χρήσης ενός κοινού ποτηρίου και μιας λαβίδας δεν είναι σύμμορφη
με την 15η παράγραφο της Οδηγίας και επομένως είναι παράβαση της Επείγουσας
Εντολής αριθμός 52. Η Ελληνική Ορθόδοξη εκκλησία του Αγίου Νικολάου
ειδοποιήθηκε γι’ αυτή τη παράβαση στις 25 Ιουλίου 2020 από την αστυνομικό Kim
McNamara (Κιμ ΜακΝαμάρα) του Τμήματος Δημόσιας Υγείας του Πόρτσμουθ, αλλά όμως
αυτή η τακτική φαίνεται πως εξακολούθησε. Αυτή η πρακτική πρέπει να
τροποποιηθεί προκειμένου να επιτευχθεί συμμόρφωση με την Επείγουσα Εντολή».
Στην επιστολή υπογραμμίζεται
ότι «παραβάσεις των Επειγουσών Εντολών 52 και 63 του κυβερνήτη και των
ισχυόντων Οδηγιών εκλαμβάνονται πολύ σοβαρά. Οι όροι έχουν θεσπισθεί ώστε οι
επιχειρήσεις και οι οργανισμοί του Νιου Χαμσάιρ να μπορούν να λειτουργούν με
όση μεγαλύτερη ασφάλεια γίνεται στη διάρκεια της πανδημίας του Covid-19.
Οργανισμοί που δεν συμμορφώνονται κινδυνεύουν με περαιτέρω νομικές ενέργειες
για να επιτευχθεί η συμμόρφωσή τους».
Σε άλλο σημείο
της επιστολής αναγράφεται πως «το Τμήμα Δημόσιας Υγείας (DPH) εργάζεται με την
Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία του Αγίου Νικολάου αναφορικά για τη διαχείριση και
τον έλεγχο έξαρσης του Covid -19 ανάμεσα σε ενορίτες. Φαίνεται ότι υπάρχει
κάποια σύγχυση εντός της Ελληνορθόδοξης Εκκλησίας αναφορικά με το αν η
Επείγουσα Εντολή 52 (Emergency Order), όπως έχει διατυπωθεί, εφαρμόζεται από
την Εκκλησία. Αμφότερες οι Επείγουσες Εντολές 52 και 63 απευθύνονται και στην
Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία στο Νιου Χαμσάιρ και πρέπει να εφαρμόζονται».
Επίσης στην
επιστολή του Γενικού Εισαγγελέα αναγράφεται πως «oι Οδηγίες για τους χώρους
λατρείας προορίζονται για όλες τις θρησκείες, ασχέτως Δικαιοδοσίας, και όλες
τις Θρησκευτικές Ακολουθίες. Η γλώσσα η οποία χρησιμοποιήθηκε στις Οδηγίες
προοριζόταν να είναι όσο το δυνατόν πιο γενική και δεν στόχευε να θέσει
περιορισμούς μόνο σε συγκεκριμένες θρησκείες. Δεν υπάρχει διατύπωση σ’ αυτή την
Οδηγία που να λέγει ότι απευθύνονται μόνο σε συγκεκριμένες θρησκευτικές μερίδες
(religious sects) όπως Προτεστάντες ή Καθολικούς. Ως εκ τούτου η Οδηγία για
τους Χώρους Λατρείας ισχύει για την Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία στο Νιου
Χαμσάιρ.
Μερικές από τις
υποχρεωτικές προβλέψεις στην Οδηγία για τους Χώρους Λατρείας συμπεριλαμβάνουν
τα εξής: Η 3η παράγραφος αναγράφει πως οποιοσδήποτε Χώρος Λατρείας: Πρέπει να
περιορίζει τους εισερχόμενους στο 50% της μείζονος χωρητικότητας του Χώρου όπως
έχει καταχωρηθεί στην άδεια του κτιρίου. Ωστόσο, η πραγματική χωρητικότητα ίσως
να χρειασθεί να μειωθεί λιγότερο από το 50% προκειμένου να υπάρξει συμμόρφωση
με την κοινωνική απόσταση (social distancing) και άλλα μέτρα που εμπεριέχονται
σ’ αυτές τις Οδηγίες.
Στην 11η
παράγραφο απαιτείται όπως όλοι οι συμμετέχοντες «οι οποίοι δεν είναι μέλη της
ίδιας οικογένειας πρέπει να κάθονται τουλάχιστον 6 πόδια μακριά ο ένας από τον
άλλον.
Η κεντρική
γλωσσική διατύπωση στην 15η παράγραφο τονίζει ότι «κοινά ποτήρια, σκεύη σερβιρίσματος
(μετάδοσης) - serving utensils - utensils - βιβλία Λατρείας ή περιφορά δισκίου
πρέπει να αποφεύγονται. Η Θεία Κοινωνία και Ευχαριστία δεν πρέπει να είναι από
κοινό ποτήριο ή περιφορά δισκίου ανάμεσα στους ανθρώπους. Συνιστάται η χρήση
ιδιωτικών σκευών τα οποία θα λαμβάνουν οι πιστοί κατά την είσοδο τους στον χώρο
λατρείας».
Η παραίτηση του
π. Αρχων
Εν τω μεταξύ,
στις 20 Ιουλίου 2020 ο επί δέκα έτη ιερατικός προϊστάμενος της κοινότητας,
έστειλε επιστολή στα μέλη της κοινότητας γράφοντας ανάμεσα στα άλλα και τα
εξής: «Αυτό είναι το πιο δύσκολο γράμμα που έχω γράψει ποτέ. Κατ’ αρχήν θα
επιθυμούσα να απαντήσω στο πρόσφατο γράμμα που λάβατε από το κοινοτικό
συμβούλιο. Αυτό που απέφυγε να πει το γράμμα ήταν ο λόγος που φεύγω από τον
Αγιο Νικόλαο. Στις επόμενες μέρες, ίσως να ακούσετε διάφορες αιτίες που φεύγω,
όπως περί ευκαιρίας άλλης κοινότητας, ευκαιρίες με το διδακτορικό μου ή
μετάθεση από τον Σεβασμιώτατο. Ολα αυτά είναι αναληθή. Δυστυχώς εν όψει των
πρόσφατων γεγονότων δεν είναι δυνατή η συνέχιση της θητείας μου στον Αγιο
Νικόλαο. Πριν από πέντε μήνες όταν ξέσπασε αυτή η πανδημία προκάλεσε και
συνεχίζει να προκαλεί τόσο φόβο και αναστάτωση στη ζωή μας και το πιο σπουδαίο
επηρέασε το πώς αντιλαμβανόμαστε τη λήψη της Θείας Κοινωνίας. Ο Οικουμενικός Πατριάρχης
και ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μεθόδιος το έχουν καταστήσει περισσότερο από
ευκρινές πως η τακτική της Ευχαριστίας της Εκκλησίας θα παραμείνει ανάλλαχτη
μέσω της χρήσης της μιας λαβίδας. Αυτό το διάστημα είχα πολλές συζητήσεις με το
κοινοτικό συμβούλιο αναφορικά με αυτό το θέμα».
Εγραψε επίσης πως
«έχω επιδείξει πολλή αγάπη, συμπόνια και υπομονή διδάσκοντας και εκπαιδεύοντάς
τους για την διδασκαλία της Εκκλησίας για τη λήψη της Θείας Ευχαριστίας, χωρίς
αποτέλεσμα όμως. Επομένως για το κοινοτικό συμβούλιο αυτό το θέμα εξακολουθεί
να παραμένει άλυτο. Αυτό είναι Θεολογικό θέμα και δεν προσφέρεται για διάλογο
(debate) για να αποφασίσει το κοινοτικό συμβούλιο ή το εκκλησίασμα. Η Εκκλησία
μας είναι ιεραρχική από τη φύση και όλοι μας πρέπει να συμμορφωνόμαστε με τις
εντολές (directives) των Πνευματικών μας Ηγετών. Εχω επιδείξει μεγάλη συμπόνια
προς εκείνους οι οποίοι δεν αισθάνονται άνετα και επιθυμούν να κοινωνήσουν αυτή
την εποχή. Ωστόσο, φόβοι, ανησυχίες υγείας, κι ακόμα νομικές συστάσεις δεν
αλλάζουν την δύο χιλιάδων ετών παράδοση της Εκκλησίας… Η απόφαση αυτή της
χρήσης της μιας λαβίδας δεν ήταν δική μου, αλλά είμαι απλώς ένας πιστός
υπηρέτης του Σεβασμιωτάτου (Μεθοδίου) και της Εκκλησίας και ακολουθώ τις
κατευθύνσεις της».
2 σχόλια:
Και στην Ελλάδα θα εξαναγκάσουν την Ορθόδοξη Εκκλησία, να αλλάξει τον τρόπο μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας.
Ο σύγχρονος Αγιορείτης όσιος "αόρατος" ασκητής Βασίλειος ο Καυσοκαλυβίτης (+2015), είχε πει ότι θα μεταδίδουν την Θεία Κοινωνία σε αποξηραμένη μορφή "για να μην μολύνονται όσοι κοινωνούν".
Πρέπει το συντομότερο να καταλάβουμε ότι βιώνουμε ημέρες αντιχρίστου.
Ο "άρχων της εξουσίας του αέρος" , "το πνεύμα το νυν ενεργούν εν τοις υιοίς της απειθείας" έχει αρχίσει να εξαπολύει μια λυσσώδη επίθεση εναντίον της Εκκλησίας του Χριστού.
Με πρόσχημα την προστασία της δημόσιας υγείας.
Ποινικοποιώντας το "Θαύμα των" Θαυμάτων και το Μυστήριο των Μυστηρίων".
Και χρησιμοποιώντας ως όργανά του πολιτικούς, δημοσιογράφους, επιστήμονες του χώρου της Υγείας και δικαστικούς λειτουργούς.
Τραγικά και δυστυχή του θύματα που υποθηκεύουν το αιώνιο μέλλον τους.
Λ. Ν.
Δημοσίευση σχολίου