Περί μάσκας λόγος!
Περί μάσκας ὁ λόγος, μιά πού στίς ἐσχατολογικές ἡμέρες πού ζοῦμε οἱ ἡγέτες προσκυνητές τῆς Παγκόσμιας Νέας Τάξης θέλουν νά τήν ἐπιβάλλουν στήν ἀνθρωπότητα καί στήν Πατρίδα μας ὡς ἀπαραίτητη στήν ζωή μας, σέ βαθμό πού τείνει διά τῆς βίας νά γίνει τό δεύτερο πρόσωπό μας ἐπάνω σέ αὐτό πού δημιούργησε ὁ Θεός στόν καθένα μας καί νά τό ἀντικαταστήσει!
Διαδραματίζεται ἐδῶ καί μῆνες μία παγκόσμια πλαστοπροσωπία, μία
παγκόσμια ἀνθρώπινη παραμόρφωση, μία παγκόσμια ἱεροσυλία στήν εἰκόνα τοῦ Θεοῦ,
τόν ἄνθρωπο!
Ἄς γνωρίσουμε ἀρχικῶς τήν ἐτυμολογία τῆς λέξεως «μάσκα»:
«Μάσκα: γαλλική masque
από την υστερολατινική masca
< ίσως αραβική "maskharah" (ο παλιάτσος) ή από το
προβηγκιανό και καταλανικό mascarar
(μαυρίζω το πρόσωπο) ή από την ισπανική φράση "más que la cara"
(πρόσθετο πρόσωπο) -στην τελευταία περίπτωση το αραβικό "maskharat" προήλθε από τα ισπανικά»[i].
Ἄρα, ἡ μάσκα εἴτε ἀλλοιώνει τό φυσικό
πρόσωπο, εἴτε τό ἀντικαθιστᾶ ὅταν γίνεται ὑποχρεωτική σχεδόν συνέχεια στήν
καθημερινότητά μας!
Γι’ αὐτόν τόν λόγο ὁ χαρακτηρισμός· «μασκαράς» ἔχει ἀποκτήσει στήν
καθομιλουμένη ἀρνητικό πρόσημο καί ἔγινε ἐφάμιλλος με τούς χαρακτηρισμούς· «ἀπατεῶνας»,
«ὑποκριτής».
Κανείς σώφρων δέν ἀντιλέγει πώς κάτω ἀπό πολύ εἰδικές περιστάσεις καί μέ
μέτρο χρειάζεται ἡ χρήση τῆς ἰατρικῆς ἤ ἄλλης εἰδικῆς μάσκας γιά λόγους
προστασίας, π.χ. τῶν ἰατρῶν καί νοσηλευτῶν ὅπως σέ ἕνα χειρουργεῖο, ἤ σέ μία
μονάδα ἐντατικῆς θεραπείας, ἤ ἐργατῶν πού κάνουν ἐπικίνδυνες ἐργασίες ὅπως ὀξυγονοκολλήσεις,
πυροσβεστῶν σέ διασώσεις σέ περιβάλλοντα μέ καπνούς κ.λ.π..
Ὅμως, ἡ παράχρηση ἤ ἡ κατάχρηση τῆς μάσκας ἀποκλίνουν ἀπό τήν βασιλική ὁδό
τοῦ μέτρου, μέ δυσάρεστα ἀποτελέσματα.
Πρῶτον: τήν βλασφημία στήν
περίπτωση Θείας Λατρείας.
Διότι οἱ καθηγιασμένοι Ὀρθόδοξοι Ἱεροί Ναοί εἶναι πλήρεις ἁγιότητος, Ἀκτίστου
Θείας Χάριτος, τοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ, τῆς Παναγίας, τῶν Ἐπουρανίων Ἀγγέλων καί τῶν
Ἁγίων, τά ὁποῖα μέ τήν χρήση μάσκας ἀρνούμεθα ὡς ἐπικίνδυνα καί μολυσματικά κι ἐπειδή
ὁ ἄνθρωπος εἶναι πρόσωπο πλασμένο «κατ’ εἰκόνα Θεοῦ».
Δεύτερον: τήν ἀσθένεια τελικῶς
καί ὄχι τήν ὑγεία.
Διότι ἡ πολύωρη χρήση μάσκας δημιουργεῖ
δερματίτιδες, ἀλλεργίες, κακή καί δύσκολη ὀξυγόνωση μέ ὅ,τι αὐτό
συνεπάγεται γιά τό αἷμα, τόν ἐγκέφαλο καί τήν σωστή λειτουργία ὅλων τῶν σωματικῶν
ὀργάνων, μόνιμη ἑστία δικῶν μας μικροβίων πού ἐκπνέουμε καί εἰσπνέουμε
συνεχόμενα καί τεμπέλιασμα τοῦ ἀνοσιοποιητικοῦ μας συστήματος τό ὁποῖο ἐπαναπαύεται
στήν μάσκα κι ἀδρανεῖ κι ἔτσι ὅταν αὐτή ἀφαιρεῖται γίνεται πιό εὐάλωτο κι ἀνοχύρωτο
στήν προσβολή μικροβίων καί ἰῶν.
Δεῖτε ἕνα μικρό δεῖγμα περί μάσκας:
Τί ἔδειξαν ἐπιστημονικές ἔρευνες γιά τήν
χρήση ἤ μή τῆς μάσκας:
https://www.youtube.com/watch?v=GPH9OuORmlo
Μήπως τελικά οἱ μάσκες ἐκτός ἀπό ἄχρηστες ἤ ἐλάχιστα χρήσιμες εἶναι κι ἐπικίνδυνες;
Δέν μπορεῖ νά μήν πάει ὁ νοῦς τοῦ κάθε νοήμονος ἀνθρώπου στήν ὑποψία, ἄν ὄχι
βεβαιότητα, πώς τελικά ἡ μάσκα εἶναι ἕνα νεοεποχίτικο καί συνάμα διαβολικό ἑφεύρημα
γιά λόγους ὅπως:
-Παγκόσμια χειραγώγηση καί ὑπότελεια στό
νά ὑπακοῦμε ὁμόφωνα δισεκατομμύρια ἄνθρωποι στήν ἴδια ἐντολή ταυτόχρονα «γιά τό
καλό μας καί τήν ὑγεία μας». Μία πρόβα τζενεράλε πρίν ἀπό τό ἐπερχόμενο
παγκόσμιο χάραγμα τοῦ Ἀντιχρίστου πού θά χρειασθεῖ νά εἰσπράξει πάλι τό ὁμόφωνο
παγκόσμιο «ναί» τῆς ἀνθρωπότητας ὡς ἀπαραίτητο πάλι «γιά τό καλό μας»!
-Πλάγια φίμωση καί ὑποσυνείδητη ἐντολή νά
μή μιλᾶμε, κυρίως νά μήν ἀντιμιλᾶμε, ἄρα νά περνᾶ ἡ Νέα Τάξη τά ὅποια ἀντίχριστα
καί ἀπάνθρωπα μέτρα της χωρίς ἀντιστάσεις, διαδηλώσεις καί ἐξεγέρσεις!
-Πλάγιο ὑποσυνείδητο μήνυμα· «δέν εἶσθε ἐλεύθεροι»,
πρός τό παρόν σᾶς δένουμε ἀπό τό στόμα.
-Ψυχολογικός πόλεμος μέ ἐκφοβισμό γιά τήν ὑγεία,
γιά τά πρόστιμα καί ἀποδυνάμωση, ἀπελπισία, κατάθλιψη.
-Δυσχέρεια στήν ἀνθρώπινη ἔκφραση κι ἐπικοινωνία
τῶν ἀνθρώπων μεταξύ μας, παράλληλα μέ τίς ἐπιβεβλημένες ἀποστάσεις καί τόν ἔλεγχο
ἀριθμοῦ συνευρισκομένων ἀνθρώπων. Τελικῶς, ἀποξένωση καί πάγωμα καρδιῶν καί
συναισθημάτων, μέ κατάληξη τήν μετάλλαξή μας σέ βιολογικά ρομπότ χωρίς δεύτερες
σκέψεις καί αἰσθήματα.
-Τό χειρότερο, πλάγια ἀκούσια προσκύνηση
τῆς ἀνθρωπότητος στήν Μασονία καί σέ γνωστό συμβολισμό της περί μυστικότητας ὅτι
αὐτή κρυφά τήν ἐλέγχει καί τήν κυβερνᾶ.
Τελικά ἡ μάσκα
δέν καταργεῖ μόνο συμβολικά τό κατ’ εἰκόνα Θεοῦ ἀνθρώπινο πρόσωπο πρός μεγάλη
χαρά τοῦ Σατανᾶ, ἀλλά λειτουργεῖ κι ὡς φίμωτρο ὅπως αὐτά πού φορᾶμε σέ ζῶα!
«Καὶ ἄνθρωπος ἐν τιμῇ ὢν οὐ συνῆκε, παρασυνεβλήθη τοῖς
κτήνεσι τοῖς ἀνοήτοις καὶ ὡμοιώθη αὐτοῖς» (Ψαλμ. 48, 21).
Μάλιστα δε, ὁ
Διάβολος σκαρφίστηκε καί μία ἄλλη μέθοδο προκειμένου νά μᾶς ὡραιοποιήσει τό
φίμωτρο καί νά μᾶς παγιδεύσει στό νά τό φορᾶμε χωρίς ἐνοχές κι εὔλογες καχυποψίες. Τήν ἀναβάθμισε καί σέ θρησκευτικό ἀξεσουάρ:
Κατόπιν ὅλων αὐτῶν,
ἡ μάσκα ἀντιπροσωπεύει καί τήν ὑποκρισία!
Ὑπάρχουν πάρα
πολλές ἀποδείξεις περί αὐτοῦ.
Λάβετε ἕνα ἐλάχιστο
ἀντίδωρο ὑποκρισίας ἑνός ἐκ τῶν πολλῶν «εἰδικῶν», γνωστοῦ καί μή ἐξαιρετέου
«προστάτη» μας ἐκ τῶν ἐπίσης πολλῶν ἐθελοντῶν… ἐδῶ:
Μέ τά δάχτυλα στό στόμα ὁ κ. Χαρδαλιάς μᾶς ἀνακοινώνει τά αὐστηρότερα
μέτρα γιά νά μᾶς σώσει ἀπό τόν κοροϊδοϊό:
Δέν θέλουμε νά μᾶς
κάνετε μέ τό ζόρι μασκαράδες.
Οἱ κακοποιοί φοροῦν
κουκοῦλες καί μάσκες γιά νά ἐξαπατήσουν καί νά ἐγκληματίσουν καί οἱ ὑποκριτές
γιά νά κοροϊδέψουν.
Ὑπάρχουν ὅρια
παντοῦ. Τό ἴδιο καί στίς μάσκες. Τά ἔχετε ξεπεράσει πρό πολλοῦ.
[i] https://el.wiktionary.org/wiki/%CE%BC%CE%AC%CF%83%CE%BA%CE%B1
10 σχόλια:
όταν ακούω τα περί βλασφημίας των πιστών που φορούν μάσκα θυμάμαι, δε ξέρω γιατί, το πάθος και την επιμονή των εβραίων να κατηγορούν τον Κύριο ως βλάσφημο!
Προσοχή με την επιμονή σε τέτοιους χαρακτηρισμούς!!
Πρῶτον,
δέν κατηγορεῖται κανένας πιστός στό ἄρθρο μου ὠς βλάσφημος.
Ἐξάλλου, ὁ Κύριος πού γνωρίζει τά ἄδηλα καί τά κρύφια τῆς καρδίας τοῦ καθενός μας, γνωρίζει μέ ποιά πρόθεση φορᾶ ἤ δέν φορᾶ κάποιος μάσκα στήν Θεία Λειτουργία.
Θεωρεῖτε ὅμως πώς ὁ καλοπροαίρετος προβληματισμός καί ἡ καλή ἀνησυχία τοῦ καθενός μας σχετικά μέ τό θέμα δέν μᾶς ἀφορᾶ θεολογικά καί ὀντολογικά κι ὅτι δέν ὑπάρχει κανένα πρόβλημα;
Δεύτερον,
μέ μεγάλη βεβαιότητα μποροῦμε νά μιλοῦμε περί βλασφημίας τῆς Πίστεώς μας ὅταν πρόκειται γιά τούς πολιτικούς κατ' ἐξοχήν ἄθεους ἤ ἀθεολόγητους ἡγέτες, διότι ἔχουμε πλειάδα δηλώσεων κι ἐνεργειῶν τους σέ βάθος χρόνων, πού ἀποδεικνύουν περίτρανα τίς προθέσεις τους ἀπέναντι στήν Ὀρθοδοξία. Ἐξάλλου βλέπουμε καί στήν πράξη τό ἄν καί πόσο θρησκεύουν καί οἱ ἴδιοι.
Τρίτον,
ἀν ἐσᾶς δέν σᾶς φαίνεται βλασφημία νά λειτουργοῦν οἱ πιό ἁγιασμένοι χῶροι, ὅπως εἶναι οἱ Ἱεροί Ναοί, ὄχι ὡς τόποι ἀγιάσματος ἀλλά ὡς ἐπικίνδυνοι χῶροι μολυσμοῦ, κατά τόν ἴδιο τρόπο νά προσβάλλονται ταυτόχρονα μέ τό σενάριο τῆς μάσκας τό Σῶμα καί Αἷμα τοῦ ἴδιου τοῦ Χριστοῦ (ἡ πανάκεια πάσης ἀσθενείας ψυχικῆς καί σωματικῆς) ἤ νά ἀπαγορεύονται ὅπως στό ἐξωτερικό πρός τό παρόν... ἤ νά ἐμπαίζονται μέ εἰσηγούμενα κουταλάκια καί μαχαιροπήρουνα, τί νά πῶ...
Τέταρτον,
πιστεύετε πραγματικά πώς ἄν ἡ Παναγία καί τά νέφη τῶν Ἁγίων τῆς θριαμβευούσης Ἐκκλησίας ζοῦσαν τώρα στήν ἐποχή μας θά φοροῦσαν μάσκα, εἰδικά μέσα στούς Ἱερούς Ναούς καί μετά ἀπό χρόνια θά τούς ἁγιογραφούσαμε μέ μάσκα κι ἔται θά τούς προσκυνούσαμε στίς ἅγιες εἰκόνες τους; Ἄν ναί τί νά πῶ... Ἐδῶ δέν τίς προσκυνοῦν πολλοί ἤδη γιά νά μήν κολλήσουν τήν θεία χάρη τους μαζί μέ κορωναϊό!
Ἡ ἐπιμονή στό νά μήν βλέπουμε τήν Θεολογία παραδοσιακά χρήζει προσοχῆς, ἐπίσης καί τό νά μήν διακρίνουμε ἀκόμη τά σχέδια τῶν θεομάχων γιά τήν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ!
Προφανῶς, ὑπάρχουν καί ἀδιόρατα τυφλοπάνια-μάσκες καί στά μάτια πολλῶν.
Ὁ Θεός νά μᾶς ἐλεήσει ὅλους μας.
Τί κάνουμε με τα σχολεία κα Μαρία; Μάσκα στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές! Εσείς ως εκπαιδευτικός , τί προτείνεται;
Γιώργος , εκπαιδευτικός .
1ον
Όλοι οι πιστοί με μάσκα στο Ναό μπαίνουν στο στόχαστρό σας ως βλάσφημοι…
«βλασφημία στήν περίπτωση Θείας Λατρείας.», τι σημαίνει στα ελληνικά αυτό;;
2ον
Μιλάμε για τη χρήση μάσκας εντός των Ναών ...
3ον
Το πώς αντιμετωπίζω το όλο θέμα φαίνεται εδώ:
https://aktines.blogspot.com/2020/08/blog-post_53.html
4ον
Πιστεύω ακράδαντα πως αν οι ειδικοί στην εποχή του Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου λέγανε πως με τη χρήση μάσκας δεν υπάρχει κίνδυνος να κολλήσουν λέπρα οι πιστοί μέσα στην Εκκλησία τότε θα προέτρεπε να γινόταν χρήση μάσκας από όλους σε ένδειξη αγάπης προς τους λεπρούς ώστε να ενσωματωθούν ξανά στο κοινωνικό σύνολο!!
Διαβάστε το « ΠΕΡΙ ΦΙΛΟΠΤΩΧΙΑΣ» του Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου και θα καταλάβετε γιατί τα λέω αυτά.
Μαρία, τα πράγματα πολλές φορές δεν είναι έτσι όπως τα βλέπουμε από τη γωνία μας!
Τά πράγματα εἶναι ὅπως τά λέει ἡ Παράδοσή μας καί εἶναι ξεκάθαρα.
Δέν συμφωνῶ μέ τήν γωνία σας ἀγαπητέ, οὔτε ἐκεῖ πού μέ παραπέμπετε σέ σχόλιά σας στό ἄλλο ἄρθρο, στό ὁποῖο ὅπως βλέπω δέν συμφωνοῦν καί ἄλλοι μαζί σας.
Ὅσο γιά τό βιβλίο πού παραπέμπετε, θά μποροῦσα νά σᾶς ἀντιδιαστείλλω Ἱερούς Κανόνες, βίους Ἁγίων καί σωρεία κειμένων καί βιβλίων περί πίστεως καί ὄλιγοπιστίας, εἰδικά μέσα στόν Ναό καί τήν Θεία Λατρεία.
Ὁ Χριστός πάντως ὅταν θεράπευε λεπρούς δέν κουκουλωνόταν μέ μαντήλια (αὐτά τά ὑφάσματα καί τίς καλύπτρες εἶχαν γιά μάσκες στήν ἐποχή Του), οὔτε προέτρεπε τούς μαθητές Του νά κάνουν τό ἴδιο, οὔτε τόν ὑπόλοιπο κόσμο πού συνωστιζόταν γύρω Του. Οὔτε ἐπίσης κουκουλωνόταν κανένας ἄλλος Ἅγιος ἀπό τούς χιλιάδες πού εἶτε οἱ ἴδιοι νοσοῦσαν εἴτε εἶχαν ἐπαφές μέ νοσοῦντες.
Καί ναί, ἀγαπητέ, πρέπει νά ἀναλογισθοῦμε ὅλοι μας καλοπροαίρετα πόσο βλάσφημοι γινόμαστε μέ τήν ὀλιγοπιστία μας καί τίς νεωτερικότητες τοῦ ἀντίχριστου συστήματος πού καταπίνουμε ἀμάσητες, σᾶς ἀρέσει δέν σᾶς ἀρέσει.
κ. Γιῶργο πρωτίστως μέ ἐνδιαφέρει τό θέμα τῆς μάσκας μέσα στήν Θεία Λατρεία γιατί εἶναι θέμα πού ἀφορᾶ τήν σχέση μας μέ τόν Θεό καί τήν στάση μας σέ θέματα Πίστεως.
Αὐτό εἶναι τό βασικό, γιατί ἡ ὑγεία ἤ ἡ ἀρρώστεια καί ὅλα τά ὑπόλοιπα ἔχουν ἡμερομηνία λήξεως μαζί μέ τόν θάνατό μας καί τήν Μέλλουσα Κρίση.
Τώρα, ἄν μᾶς ὑποχρεώσουν μέ μάσκες μέσα στά σχολεῖα, πού εἶναι βέβαιο, τί νά προτείνω;
Ἄν κάποιος ἔχει θέματα ὑγείας πού δικαιολογοῦν μέ χαρτί ἰατροῦ νά μήν τήν φορᾶ, ἄς τό κάνει.
Θεωρῶ πώς ὄχι μόνο ἐμεῖς οἱ ἐκπαιδευτικοί καί οἱ γονεῖς τῶν μαθητῶν, ἀλλά ὅλοι οἱ πολίτες πού χρειάζεται νά φορᾶμε μάσκα γιά πολλές ὧρες, πρέπει νά ἀποστείλλουμε μία προσωπική ὑπεύθυνη δήλωση ὁ καθένας μας στόν Ὑπουργό Παιδείας καί νά τίς ὑπογράψει ὅλες μία μία (δηλαδή κάτι ἑκατομμύρια), ἀναλαμβάνοντας τήν εὐθύνη πώς δέν θά βλαφτεῖ ἡ ὑγεία μας ἀπό τήν πολύωρη χρήση μάσκας καί πώς ὄντως μᾶς προστατεύει ἀπό ἰούς! Κι ἄν κάτι πάθουμε νά ὑπάρξει ποινικό κόστος γιά τόν ἴδιο καί τούς "εἰδικούς" του, καθώς καί οἰκονομική ἀποζημίωση μεγέθους ἀναλόγου μέ τό πρόβλημα πού τυχόν μᾶς δημιουργήσει. Σέ περίπτωση δέ θανάτου, ἰσόβια φυλάκιση.
Οἱ εἰσαγγελεῖς, οἱ νομοθέτες καί γενικῶς οἱ νομικοί πρέπει νά ἀναλάβουν τέτοιες ὑποθέσεις προκειμένου νά μᾶς στηρίξουν στό κομμάτι τοῦ νομικοῦ-νομίμου πλαισίου μίας τέτοιας ἐνέργειας, ὥστε νά ὑποχρεοῦται ὁ Ὑπουργός νά ὑπογράψει κι ἐμεῖς νά μήν ὑπακούσουμε στήν χρήση μάσκας ἄν ἀρνηθεῖ νά τό κάνει, πρᾶγμα ὕποπτο ἐφόσον ὑπεραμύνεται τῆς μάσκας.
Τί ἄλλο νά πῶ.
Σκεφθεῖτε κι ἐσεῖς ὅλοι τό παρ' ἀνθρώποις.
Οἰ ἐπιστημονικές μελέτες γιά τίς μάσκες ἀποδεικνύουν τήν ἀνεπάρκειά τους ὅσον ἀφορᾶ τήν προστασία μας ἀπό ἰούς (βλέπε βίντεο ἄρθρου). Ἐπίσης δέν ὑπάρχουν σοβαρές ἐπιστημονικές μελέτες πού νά μᾶς ἀποδεικνύουν πώς δέν προκαλοῦνται βλάβες ἀπό τήν πολύωρη χρήση μάσκας (π.χ. λόγῳ κακῆς ὀξυγόνωσης κ.λ.π.).
Κα Μαρία. Ο χριστιανός έχει πρόσωπο μόνο εντός των Ιερών Ναών; Εκτός Ιερών Ναών μπορεί να φορά "προσωπείο"; Είναι δύσκολο να είσαι φίλος του Χριστού , θέλει κότσια κι όχι φαρισαϊκές συμπεριφορές!
Δέν διαφωνῶ.
Τό θέμα ὅμως μέσα στούς Ναούς εἶναι ἰδιαίτερα πιό σοβαρό, γιατί ἐκεῖ λατρεύουμε τόν Θεό καί συμμετέχουμε στά Μυστήριά Του σέ χῶρο καθηγιασμένο πού δέν χωρᾶ διαπραγματεύσεις περί μολυσμῶν!
Πρόσωπο εἴμαστε παντοῦ καί πάντα, ἀλλά οἱ ὑπόλοιποι χῶροι δέν εἶναι καθηγιασμένοι, ούτε τελοῦνται λατρεία καί Μυστήρια.
Ὑπ' αὐτήν τήν ἔννοια μία μάσκα σέ εἰδικές περιπτώσεις γιά λόγους ὑγείας ἔστω καί ἐλλιποῦς, καί προπαντός χωρίς παραλογίες καί σατανικά σχέδια πού δέν ἐνδιαφέρονται γιά τήν ὑγεία ἀλλά γιά τήν κοροϊδία καί τήν μαζική χειραγώγηση, δέ νομίζω πώς εἶναι φαρισαϊσμός.
Δηλαδή πχ οἱ χειρουργοί πού φορᾶνε μάσκα σέ εἰδικές περιπτώσεις θεωρεῖται ἀλλοίωση τοῦ προσώπου τους καί εἰκόνας τοῦ Θεοῦ καί φορᾶνε φαρισαϊκά προσωπεῖο;
Θέλει προσοχή στίς λεπτές γραμμές.
Πολλές αμφιβολίες, επιφυλάξεις, παρεξηγήσεις ή ακόμη και αντίθετες απόψεις σχετικά με τα όσα γράφει η κ. Μαρία θα είχαν αποφευχθεί, αν σε κάθε γεγονός, ακόμη και το πιο ασήμαντο στη ζωή μας, προσπαθούσαμε να δώσουμε, καταρχήν και καταρχάς, πνευματική ερμηνεία. Πόσο αυτό το γεγονός αγγίζει τον αγώνα μου για την εν Χριστώ ζωή μου; Πόσο, έστω και στο ελάχιστο, κωλύει την επικοινωνία μου με τα άγια; Νομίζω πως αυτό προσπαθεί να κάνει η κυρία Μαρία. Είτε θέλουμε είτε όχι το ζητούμενο είναι η προσοχή στην ακρίβεια των πνευματικών. Και δεν υπάρχει τίποτε, κανένα γεγονός στη ζωή για έναν Χριστιανό, που να μην έχει κυρίως και πρωτίστως την πνευματική του διάσταση. Θα βάλουμε πρώτα την εντολή των ανθρώπων και μετά την αγία Παράδοση και το Ευαγγέλιο; Αλίμονο! Τα υπόλοιπα, διά της προσευχής, βρίσκουν την λύση τους εν τη αγάπη και εν τη κατανοήσει, Χάριτι του Θεού!
Δυο απλές ερωτήσεις προς τον κάθε αγωνιζόμενο Χριστιανό, που ίσως δεν συνέβη να τις ακούσει ή να τις σκεφτεί: Κάθε φορά που κάνεις την προσευχή σου στο σπίτι σου (πρωινή, φαγητού, βραδινή, τον κανόνα σου, κλπ), πώς είσαι ντυμένος; Επί παραδείγματι, κάνεις προσευχή με κοντό παντελόνι ή με αμάνικο φανελάκι; Ή μήπως, το ακόμη χειρότερο, γυμνός από τη μέση και πάνω; Κάθεσαι στο τραπέζι να φας και δεν έχει σκεπασμένο το σώμα σου; Έστω τουλάχιστον με ένα κοντομάνικο μπλουζάκι; Περιφέρεσαι μέσα στο σπίτι γυμνός ενώπιον των εικόνων, που ως Χριστιανός τις έχεις αναρτημένες στους τοίχους; Η γυναίκα ανάβει το καντήλι μπροστά στην εικόνα. Με ποια εμφάνιση; Ναι, ακόμη και μέσα στο σπίτι, που έχουμε τις εικόνες, οφείλουμε να είμαστε προσεκτικοί. Ας μην δώσουμε και τις άλλες διαστάσεις, όταν υπάρχουν στην οικογένεια παιδιά! Τότε ακόμη μεγαλύτερη η ευθύνη μας! Άρα, δεν υπάρχει "ασήμαντο" ή "λεπτομέρεια" στα πνευματικά. Πώς θα στεκόσουν μπροστά σε έναν στρατηγό, αν ήσουν ένας απλός στρατιώτης; Προσοχή στο κατά δύναμη. Συγχωρέσατε!
Ο ίδιος σχολιαστής με το προηγούμενο εκτενές σχόλιο.
Δημοσίευση σχολίου