13 Μαρ 2020

Ιωάννης Κουντουράς: “Ατελή επιστημονικά δεδομένα coronavirus με conflict εμπλοκή Θείας Κοινωνίας”

“Ατελή επιστημονικά δεδομένα  coronavirus με conflict εμπλοκή Θείας Κοινωνίας”
Ιωάννης Κουντουράς ,Ομότιμος Καθηγητής Ιατρικής ΑΠΘ
            Πρόσφατα το διαδίκτυο του “διαλόγου” των Μελών ΔΕΠ του ΑΠΘ έχει πλημμυρίσει από τα σχετιζόμενα με τον coronavirus με συνοδές πληθωρικές, θάλεγα καταιγιστικές «επιστημονολογικές» φρασεολογίες ή θεωρίες, άνευ ουσιώδους scientific background. 

 Μεταξύ άλλων απαιτούν αποφυγή της Θείας Κοινωνίας ως πηγής μετάδοσης του ιού. Συνοδεύονται μάλιστα από αχαρακτήριστες φλυαρίες προφανώς από ανενημέρωτες επιστημονικά «περσόνες» και δημιουργώντας τουλάχιστον αίσθημα αφόρητης πλήξης στον γνώστη του σχετικού επιστημονικού πεδίου.
            Παραφράζοντας τον λόγο του νομπελίστα Οδυσσέα Ελύτη τονίζω προκαταβολικά με επίγνωση ότι «Μέσα στη θλίψη της απέραντης μετριότητας, που μας πνίγει από παντού (εννοώ τον δικό μου επιστημονικό χώρο του ΑΠΘ!) ταλανίζομαι, όταν κάποιες περσόνες αγωνίζονται απρόσφορα να συμβάλλουν στη φθορά». Δειγματοληπτικά παραδείγματα αποτελούν οι ακόλουθες ανέντιμες τριτοκοσμικές υποκοσμικές εκφράσεις  εναντίον ομότιμης καθηγήτριας λοιμωξιολόγου  Αθηνών, όπως· «είναι εγκληματικό, εγκληματική όμως είναι και η αλλοίωση  του χριστιανισμού που δημιουργεί παραδείγματα, όπως της Γιαμαρέλλου» ή «Καμιά φορά όμως το πράγμα ξεφεύγει. Αν η πίστη του ενός, έχει συνέπειες στον άλλο, τότε το πράγμα κάπου μπάζει… 


Ως πιο ακραίο και επικίνδυνο παράδειγμα προσώπου που προχώρησε σε τέτοιον επηρεασμό, θεωρώ την καθηγήτρια λοιμωξιολογίας του ΕΚΠΑ κα Γιαμαρέλλου, με τα όσα διέδωσε για τα περί θείας κοινωνίας. Καλή η πίστη, αλλά το πως βιώνει ο καθένας την πίστη του, είναι κάτι ΑΠΟΛΥΤΩΣ προσωπικό, κυρία Γιαμαρέλλου! Η δική σου πίστη μπορεί να θεωρείς ότι θα σε σώσει, με γεια σου, με χαρά σου! Για τον άλλον όμως, που μπορεί μάλιστα ΕΣΥ να του κολλήσεις τον ιό, δεν μπορεί να ξέρεις! Αν μάλιστα είσαι καθηγήτρια λοιμωξιολογίας του πανεπιστημίου (δηλαδή η καθ' ύλην ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ αρμοδία!) και διαλαλείς ότι εσύ θα πας να κοινωνήσεις, διότι η πίστις σου σέσωκέ σε, τότε κάποιες ψυχές θα τις πάρεις στο λαιμό σου...Αν το χαρακτηρίσω "εγκληματικό", άδικο θα έχω; (παρεμπιπτόντως τοποθετώντας και τη λέξη placibo αντί της σωστής placebo, ίσως στόχευε να δώσει στον  ισχυρισμό του χροιά δήθεν «επιστημονικού» χαρακτήρα!) ή ίσως παραβλέποντας αυτά που τονίζει η βυζαντινολόγος ακαδημαϊκός Ελένη Γλύκαζη-Αρβελέρ, άλλη βυζαντινολόγος μάλλον να αποφαίνεται σε κρεσέντο: “Ως βυζαντινολόγος όμως θα ήθελα να παρατηρήσω ότι η  Εκκλησία σήμερα έχει χάσει την αξιοπιστία της, γιατί έχει επιτρέψει την αλλοίωση του χριστιανισμού, ώστε η πίστη που ήρθε  να αντικαταστήσει τη θρησκεία της δεισιδαιμονίας και της μοιρολατρίας,  να μη διαφέρει από εκείνη».
            Ωσαύτως, εκτός από μια αναλογία πολιτικάντηδων περσόνων, πιθανόν χωρίς γνώση μερικοί εκκλησιαστικοί φορείς επηρεαζόμενοι από μερίδα "επαϊόντων" ιατρικής ή άλλης ειδικότητας, για ένα ιολογικό επιδημιολογικό πρόβλημα που ήδη έχει παρελθόν και ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη, να προτρέχουν, ενίοτε σε στυλ “πανικού”, να δηλώνουν ομοθυμαδόν τι; Θεωρητικά αλλά, τουλάχιστον προς το παρόν, χωρίς “evidence based data”, προχωρούν σε προληπτικά “επιστημονικά μέτρα,” ως δήθεν ”ειδήμονες” του χώρου τους, εκθέτοντες φευ!  το πνευματικό πλήρωμα “ανερυθρίαστα” μην τύχουν επιπλέον και τον χαρακτηρισμό που ήδη εδόθη σε συναδέλφους  ότι ανήκουν δήθεν στον “μεσαίωνα”, γεγονός που τους μειώνει, ή…ή...ή... «επιλείψει με γαρ διηγούμενον» για επιπρόσθετες “αποπτωτικές” παρεκτροπές...
            Επειδή ισχύει η γνωστή μέθοδος του συρμού «λέγε, λέγε, κάτι θα μείνει» και επειδή στην Ιατρική και Θεολογία που είναι «ζεύγος» (όρα τοιχογραφία κτιρίου Ακαδημίας Αθηνών) ο καθένας θεωρεί ότι έχει υπεύθυνη «επιστημονική γνώμη»,  υπεισέρχομαι για τρίτη (η 1η καί 2η  έγιναν το 2014 όπου βιβλιογραφικώς πλήρως ανενημέρωτες υπάρξεις προβληματίζονταν γιατί «το ΑΠΘ να μην τιμά τον Αριστοτέλη αλλά τον Άγιο Δημήτριο-κι αυτόν ψεύτικο») και ευελπιστώ για τελευταία φορά στον διάλογο, εστιαζόμενος,  έστω περιεκτικά, στις ακόλουθες παραμέτρους: Αναφέρω επιστημονικά κατά το δυνατόν σύγχρονα ιατρικά δεδομένα δημοσιευμένα σε έγκριτα περιοδικά (ίσαμε τον τρέχοντα μήνα Μάρτιο 2020) που αφορούν τον coronavirus και αναλογικά άλλους συναφείς (ίδιου profile) ιούς με επιδημιολογικά established δεδομένα που σχετίζονται και με τις πηγές μετάδοσής τους, συμπεριλαμβανομένης και της δήθεν Θείας Κοινωνίας,  με σκοπό τη σχετική προφύλαξη.
            Εισαγωγικά, σε σχέση με τον τίτλο της συναδέλφου λοιμωξιολόγου των Αθηνών την οποία προσωπικά, ατυχώς δεν την συνάντησα· είμαι επίσης ομότιμος καθηγητής της Ιατρικής του ΑΠΘ και πιστεύω ότι δεν ανήκω σε «retro» κατηγορία. H πνευματική ζωή, όπως η ζωή της επιστημονικής έρευνας δεν έχουν συντάξιμα χρόνια. Αναφερόμενος στην τελευταία παράμετρο, θεωρώ ως ένα-κάποιο δείκτη του συνεχιζόμενου ακαδημαϊκού μου ερευνητικού έργου, έστω τις ίσαμε τον τρέχοντα μήνα Μάρτιο 2020, συνολικά 421 επιστημονικές δημοσιεύσεις στο Pub Med (και επιπλέον 3 in press).
            Εστιαζόμενος στον coronavirus, τα τρέχοντα επιστημονικά δεδομένα δημοσιευμένα πάντοτε σε έγκριτα περιοδικά έχουν περιεκτικά ως ακολούθως:
            To 2019, o coronavirus nCoV επισήμως ονομαζόμενος SARS-CoV-2 αποτελεί αίτιο της νοσολογικής οντότητας που ονομάζεται COVID-19. Η επιδημιολογική νόσος αυτού του ιού στην Κίνα προκάλεσε θνητότητα μεγαλύτερη από 1800 ασθενείς που στην πλειοψηφία τους ήταν υπερήλικες ή είχαν υποκείμενη χρόνια νόσο ή παθολογία με καταστολή του ανοσιακού συστήματος. Σχετική αναφορά της  27-2-2020 έδειξε  ότι σε περίπου 75 114 περιπτώσεις μολυσμένων ανθρώπων με COVID19 που βεβαιώθηκαν στην Κίνα, παρατηρήθηκαν 2239  θάνατοι ήτοι μικρή αλλά εκτιμητή αναλογία  2,98%. Επιπλέον περιπτώσεις διαδόθηκαν στην Ασία, Ευρώπη, Αμερική, Ωκεανία και Αφρική (Cao QY, et. al. Editorial. J Dig Dis Version of Record online: 10 March 2020). Αυτή είναι η 3η κατά σειρά έκρηξη επιδημίας coronavirus εντός χρόνου <20 2002-2003="" 2012="" coronavirus="" mers="" sars="" span="">σχετίζονται  σε ποσοστό περίπου  15% των περιπτώσεων κοινού κρυολογήματος, ο SARS-CoV-2 δυνατόν να σχετίζεται σε ποικίλο βαθμό με συμπτωματολογία απλής γρίπης έως θανατηφόρου έκβασης. Η σύγχρονη θεώρηση υποδηλώνει ότι αυτό το δυνητικά θανατηφόρο στέλεχος του coronavirus έχει προέλευση από άγρια ζώα που εντοπίστηκαν στην αγορά Huanan της πόλεως Wuhan. Νυχτερίδες, όφεις και πανγκολίνοι έχουν ενοχοποιηθεί ως πιθανοί φορείς του ιού. Πράγματι, με τη μέθοδο “ silico protein analysis”, που συνήθως εφαρμόζεται σε ανάλογες περιπτώσεις (Guarneri F, et al. J Cell Mol Med 2005;9:741-44, Kountouras J, et al. Cell Mol Med 2005;9:196-207, Kountouras J, et al. Gastroenterology 2007; 133:368-369, Frulloni L, et al. New Engl J Med 2009;361:2135-42) διαπιστώθηκε σημαντική ομολογία αλληλουχίας μεταξύ του nCoV  που απομονώθηκε από τα αναφερόμενα ζώα και των ιογενών πυρηνικών οξέων του ιού που απομονώθηκε από τον SARS-CoV-2 μολυσμένων ανθρώπων. Με σκοπό τον περιορισμό εξαπλώσεως του ιού, τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους (2020) εφαρμόστηκαν από την κυβέρνηση της Κίνας εντατικές συνθήκες καραντίνας, που περιελάμβαναν απομόνωση μεγάλων πόλεων, κλείσιμο συνόρων και περιορισμό των κατοίκων στις οικίες τους. Εντούτοις στο χρονικό αυτό διάστημα ήδη επιτεύχθηκε «ζημία», επειδή έγινε πρόδηλη η μόλυνση του ιού μεταξύ των ανθρώπων. Για την αντιμετώπιση του ιού, η αναμενόμενη εφαρμογή θεραπευτικών προσεγγίσεων συμπεριλαμβανομένου και ενός αποτελεσματικού εμβολίου είναι επιτακτική. Επισημαίνεται ότι το κόστος της επιδημίας δεν είχε επίπτωση μόνο σε ιατρικό επίπεδο.  Ο ιός οδήγησε σε σημαντικές κοινωνικές, ψυχολογικές και οικονομικές επιπτώσεις παγκοσμίως. Ατυχώς, o SARS-CoV-2  συνέβαλε, ώστε οι λαοί της Ασίας να υποστούν ρατσιστικές και εχθρικές συμπεριφορές σε παγκόσμια κλίμακα (Yang Y, et al.The Deadly Coronaviruses: The 2003 SARS Pandemic and the 2020 Novel Coronavirus Epidemic in China. J Autoimmun, 102434, 2020 Mar 3 [Online ahead of print], Lin O, et al. A Conceptual Model for the Outbreak of Coronavirus Disease 2019 (COVID-19) in Wuhan, China With Individual Reaction and Governmental Action. Int J Infect Dis. 2020 Mar 4  [Online ahead of print], Memish ZA et al. Middle East Respiratory Syndrome. Lancet 2020 Mar 4 [Online ahead of print]).
            Συμπερασματικά, προς το παρόν απαιτούνται επιπλέον διευκρινίσεις για την εις βάθος διαλεύκανση της επιδημιολογίας, ιολογίας, παθογένεσης ή και αποδεδειγμένων  τρόπων μετάδοσης του SARS-CoV-2 για ταυτοποίηση πιθανών ομάδων υψηλού κινδύνου και ανάλογης αντιμετωπίσεώς τους, ώστε να εξαχθούν πλέον ασφαλή συμπεράσματα.
            Στη συνάφεια αυτή επισημαίνεται ότι συμβάλουν σημαντικά established επιστημονικά δεδομένα σχετιζόμενα με άλλους ιούς ανάλογης επιδημιολογικής συμπεριφοράς με τον SARS-CoV-2, όπως π.χ. του  γνωστού ιού ηπατίτιδας Β, που παρέχουν σαφή συμπεράσματα. Αυτά δύνανται να συμβάλλουν στην αντιμετώπιση των .ουσα ﷽﷽﷽﷽οαναπάντητωνεωνς εν εξελίξει αναπάντητων δευκρινίσεων/ προβλημάτων του SARS-CoV-2, που απαιτούν κατά το δυνατόν επείγουσα λύση για αποφυγή σχετικών συμβαμάτων π.χ., κρίσεων πανικού ή αυθαίρετων και υποκειμενικών conflict στοχοποιήσεων πηγών και δήθεν ομάδων κινδύνου. Έτσι  θα επιτυγχάνεται ο εντοπισμός των πραγματικών ομάδων κινδύνου και θα αποφεύγονται  άλλες παρεκκλίσεις.
            Ειδικότερα, σε σχετική πραγματεία μου που δημοσιεύθηκε σχετικά πρόσφατα σε ιστότοπους με τον τίτλο «Η conflict θεώρηση αλλαγής φύλου:  Abnormal condition με βάση τον διεθνή επιστημονικό όρο» (2017) και στις σελίδες 5-6 γίνεται περιεκτική προσέγγιση για τον αναφερόμενο ιό της ηπατίτιδας Β.  Επιπλέον προσθέτω  μερικά πιο πρόσφατα συναφή βιβλιογραφικά  δεδομένα δημοσιευμένα πάντα σε έγκριτα διεθνή περιοδικά του εξωτερικού, οπότε το ήδη υφιστάμενο κείμενο διαμορφώνεται ως ακολούθως:
«Ένα δεύτερο δειγματοληπτικό παράδειγμα αφορά, εκτός της πληθώρας άλλων παθογόνων παραγόντων, τη γνωστή στο ευρύ κοινό ηπατίτιδα Β σε σχέση κυρίως με την ικανοποίηση του ηδονικού στοιχείου της ενόρμησης. Επισημαίνεται, ότι παρά την εφαρμογή σχετικών προστατευτικών στρατηγικών, όπως ο εμβολιασμός, ο ιός ηπατίτιδας Β (HBV) εξακολουθεί να αποτελεί ένα παγκόσμιο πρόβλημα υγείας με ιδιαίτερη επίπτωση στις υπό ανάπτυξη ή αναπτυσσόμενες χώρες, όπου ο επιπολασμός και άλλων παθογόνων [όπως του επίσης γνωστού  ιού επίκτητης ανοσο-ανεπάρκειας (HIV)] μεταδιδόμενων και μέσω της γενετικής οδού είναι ωσαύτως υψηλός (δες, π.χ., AbebawTA, etal. BMC ResNotes. 2017 Jul 6;10(1):260, ChambalLM, etal. PLoSOne. 2017 Jul 31;12(7):e0181836). Η Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας (WHO) στον Ευρωπαϊκό χώρο αναφέρει ότι 13 εκατομμύρια ασθενείς πάσχουν χρονίως από τον HBV που οδηγεί ετησίως σε ~60.000 θανάτους από την ΗBV- σχετιζόμενη κίρρωση του ήπατος και τον ηπατοκυτταρικό καρκίνο (δες, π.χ., Stasi Cetal.J Clin Transl Hepatol. 2017 Sep 28;5:272-276). Ωσαύτως, συναφείς update εκτιμήσεις δείχνουν ότι το τεράστιο «reservoir» των 300 εκατομμυρίων  πασχόντων με χρόνια HBV-λοίμωξη σε παγκόσμια κλίμακα εξακολουθεί να αντιπροσωπεύει σοβαρό κίνδυνο  (serious threat) για τον ανθρώπινο πληθυσμό προκαλώντας ~900.000 θανάτους σε ετήσια βάση (Meng Z, et. al. Front Immunol 2020;10: 3127).  H επιμένουσα HBV λοίμωξη δυνατόν να οδηγήσει σε κίρρωση ήπατος ή και ηπατική ανεπάρκεια και ηπατοκυτταρικό καρκίνο σε έδαφος ή μη κιρρώσεως, καταστάσεις που αποτελούν τις κατεξοχήν ηπατικές νοσολογικές οντότητες τελικού σταδίου (Meng Z, et. al. Front Immunol 2020;10: 3127).
            Επιπλέον, τα αντιικά φάρμακα που εφαρμόζονται έναντι του ιού, περιορίζουν μεν (ενθαρρυντικό στοιχείο!) αλλά δεν εξαφανίζουν τον HBV, o  οποίος εξακολουθεί να παραμένει εντός των μολυσμένων ηπατικών κυττάρων (Svicher V, et al. Viruses 2019;11:783). Ούτε η ανάπτυξη αντισωμάτων έναντι του ΗBV (π.χ., anti-HBs και anti-HBc) υποδηλώνει προστασία εξασφαλίζοντας πλήρη ανοσία του ξενιστή, όπως υποστηριζόταν στο παρελθόν.  Σε αυτή τη συνάφεια, η επανεργοποίηση (reactivation) του  HBV σε ανοσοκατεσταλμένους ξενιστές δυνατόν να σχετίζεται με άκρως σοβαρές κλινικές επιπτώσεις (extremely serious clinical consequences) (Svicher V, et al. Viruses 2019;11:783). Η τρέχουσα γνώση επισημαίνει ότι, εντός των κυττάρων του ξενιστή υφίσταται το ονομαζόμενο cccDNA του ιού που είναι απροσπέλαστο στην ισχύουσα αντιιική θεραπεία και δύναται να τροφοδοτεί και να πυροδοτεί την επαναδραστηριοποίηση του HBV, διενεργείται δε εντατική σχετική έρευνα εναντίον του  cccDNA ως πιθανής πλέον αποτελεσματικής θεραπείας της λοιμώξεως (Lewandowska M, Piekarska A. Clin Exp Hepatol. 2017;3:119-126, Nguyen MH, et al. Clin Microbiol Rev 2020;33:e00046-19, Maepa M, et al. Curr Opin HIV AIDS 2020 Mar 5[Online ahead of print]).
Επιπλέον, επισημαίνεται ότι ο HBV, εκτός από την αιματική οδό, μεταδίδεται κυρίως από τη γενετική οδό, μέσω σεξουαλικής διεργασίας, από κάθετη μετάδοση μολυσμένης μητέρας σε νεογνό ή και οριζόντια μετάδοση σχεδόν από όλες τις εκκρίσεις του ανθρώπινου οργανισμού, όπου υφίσταται ο HBV όπως π.χ. ο  σίελος, το δάκρυ, ο ιδρώτας και η κυψελίδα (π,χ., KomatsuHetal. J Infect Dis. 2012;206:478-85, Yazie TD, Tebeje HG. MBC Infect Dis 2019;19:917, Gholami ParizadE, et al. Hepat Mon. 2016;16:e30385, Nguyen MH, et al. Clin Microbiol Rev 2020;33:e00046-19). Ωσαύτως, αναφορικά με την παρουσία του SARS-CoV-2 σε εκκρίσεις του ξενιστή, πολύ πρόσφατες εκτιμήσεις δείχνουν ιικό φορτίο SARS-CoV-2 3.3x106 copies/ml στις ρινοφαρυγγικές  εκκρίσεις και 5.9x106 copies/ml στον σίελο, όπως και σε οφθαλμικές βλεννογονικές μεμβράνες (Cheng VCC, et al. Infect Control Hosp Epidem, 1-24 2020; Mar 5[Online ahead of print, Peng X, et al. Int J Oral Sci 2020;12:9).
Tα δεδομένα αυτά που αφορούν τον HBV, δείχνουν ότι, παρά τον εμβολιασμό και την εφαρμογή άλλων σχετικών προστατευτικών στρατηγικών, ο HBV εξακολουθεί να αποτελεί σημαντικό παγκόσμιο πρόβλημα υγείας. Η συνήθης μετάδοσή του είναι συνυφασμένη κυρίως με την πλέον συχνή σεξουαλική δραστηριότητα που στοχεύσει κατεξοχήν στην ηδονική ικανοποίηση της ενόρμησης. Σε αυτήν τη σεξουαλική διεργασία συχνά εμπλέκονται οι αναφερόμενες εκκρίσεις του ξενιστή, συμβάλλοντας αναλογικά σε μεγαλύτερη συχνότητα μετάδοσης του HBV και τη συνακόλουθη ανάπτυξη των αναφερόμενων δειγματοληπτικών δυσμενών συμβαμάτων».
            Μια προκαταρκτική μελέτη που πραγματοποιήθηκε στο Ηπατολογικό Ιατρείο της Β’ Παθολογικής Κλινικής του ΑΠΘ, παρουσιάσθηκε με τίτλο «ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΕΝΤΕΚΑΒΙΡΗΣ ΣΕ ΑΣΘΕΝΕΙΣ ΜΕ ΧΡΟΝΙΑ ΕΝΕΡΓΟ ΗΠΑΤΙΤΙΔΑ Β» υπό Κουντουρά και συν., στο 30ο Πανελλήνιο Συνέδριο Γαστρεντερολογίας, Αθήνα 2010 και δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Ann Gastroenterol 2010;23(Suppl):Ρ128.  Η μελέτη περιλάμβανε 71 ασθενείς με χρόνια ενεργό ηπατίτιδα Β [52 άνδρες, 19 γυναίκες, μέσης ηλικίας 53,4 έτη (αναλογία 31-79 έτη) που λάμβαναν ως per os θεραπευτική αγωγή το nucleos(t)ide analog entecavir το οποίο χορηγείται ίσαμε σήμερα (Nguyen MH, et al. Clin Microbiol Rev 2020;33:e00046-19). Εκτιμώντας το επάγγελμα των ασθενών, η μελέτη έδειξε ότι μόνο 1 από τους συνολικά 52 άρρενες ασθενείς ήταν ιερέας με την ιδιότητα ενεργού  λειτουργού ήτοι ποσοστό 1,92%. Στη συνέχεια, με σκοπό την επιβεβαίωση ή όχι των ευρημάτων της  αρχικής αυτής μελέτης, στρατολογήθηκε μεγαλύτερη ομάδα ασθενών αυτής της κατηγορίας τόσο από το Ηπατολογικό Ιατρείο της Β’ Παθολογικής Κλινικής του ΑΠΘ όσο και από το αντίστοιχο registry της B΄ Προπαιδευτικής Κλινικής του ΑΠΘ προς αποφυγήν και πιθανού ιατρικού  bias!. Στο αναπτυχθέν σύνολο 429 ασθενών παρουσιάστηκε η ίδια συγκριτική εικόνα: μόνο 4 ασθενείς με χρόνια ενεργό ηπατίτιδα Β και per os θεραπεία με nucleos(t)ide analogs ήταν ιερείς με την ίδια ιδιότητα ενεργού λειτουργού.  Η στατιστική ανάλυση έδειξε ότι οι λαϊκοί είχαν σημαντική υψηλή πιθανότητα να πάσχουν από HBV λοίμωξη σε σχέση με τους κληρικούς (p<0 span="">όσον αφορά στον HBV ή πιθανόν και άλλους ιούς ανάλογου επιδημιολογικού profile συμπεριλαμβανομένου και του nCoV.
            Συνοπτικά, τα ευρήματα αυτά δηλώνουν ότι οι κληρικοί όχι μόνο δεν αποτελούν ομάδα υψηλού κινδύνου μετάδοσης του ιού  HBV αλλά φαίνεται ότι αντιπροσωπεύουν ασφαλή ομάδα σε σύγκριση με τα υπόλοιπα επαγγέλματα· επισημαίνεται μάλιστα η υψηλή αναλογία μετάδοσης του ιού μέσω κυρίως γενετικών δραστηριοτήτων που αναφέρονται διεξοδικά στο αναφερόμενο κείμενο «Η conflict θεώρηση αλλαγής φύλου:  Abnormal condition με βάση τον διεθνή επιστημονικό όρο»  το οποίο και εσωκλείω για επιπλέον πληροφόρηση.
            Δεδομένης: α) της αναφερόμενης  εντόπισης του HBV  και του nCoV σε εκκρίσεις του ξενιστή που περιλαμβάνουν και τον σίελο, β) της κατάλυσης της εναπομείνασας συνήθως μεγάλης ποσότητας Θείας Μεταλήψεως μετά την Θεία Κοινωνία των πιστών από τους λειτουργούς  και γ) της αναμενόμενης υψηλής συχνότητας ιοφορίας από HBV ή αναλογικά από nCoV στους ιερείς ως μολυσματικής δεξαμενής λόγω Θείας Κοινωνίας, απεδείχθη στατιστικώς ότι δεν ισχύει.
            Κυρίες και κύριοι του ακαδημαϊκού ή άλλου συναφούς χώρου, δείξτε μας το αντικειμενικά αποδεδειγμένο και δημοσιευμένο επιστημονικό σας έργο που σχετίζεται με το αναδυόμενο πρόβλημα, χωρίς χαρακτηρισμούς που σας μειώνουν και δημιουργούν αίσθημα λύπης ή και αφόρητης πλήξης ·  χωρίς ύβρεις ή βεβιασμένες στοχοποιήσεις ειδικών του χώρου, όπως, αξιόλογων ομότιμων καθηγητριών της Λοιμωξιολογίας που έγραψαν και γράφουν ιστορία. Τοποθετηθείτε χωρίς εμπάθειες και αποκρύψεις του υπογείου των ενορμήσεων του κάθε ξενιστή που απαρτίζει τον κατεξοχήν κοινό παρανομαστή της μολυσματικής δεξαμενής μεταδόσεως παθολογιών συμπεριλαμβανομένων και  ιών  τύπου π.χ., HBV, που οδηγεί, όπως αναφέρθηκε επιστημονικά, πιθανόν σε υψηλότερα ποσοστά νοσηρότητας και θνητότητας από τον nCoV ή άλλους συναφείς παθογόνους εισβολείς. Με την εντόπιση και αντιμετώπιση τέτοιου είδους μολυσματικών δεξαμενών (στοιχίζει, γιατί είναι μεγάλη η δύναμη του «πάθους» τέτοιων δεξαμενών και απαιτεί κοπιαστικές υπερβάσεις για την υπερνίκησή τους!) μετά από γόνιμη συζήτηση με βάση τα επιστημονικώς τεκμηριωμένα δεδομένα, αναμένεται να δοθούν λύσεις· λύσεις που θα λειτουργήσουν ως ουσιαστικές δικλείδες για τελεσφόρα  αντιμετώπιση των πραγματικών ομάδων κινδύνου, όπου εστιάζεται το συνημμένο κείμενο και αποφεύγοντας παρεκκλίσεις που στοχοποιούν δίκην bullying αθώες ομάδες ομάδων που δρουν ως ομάδες placebo συμπεριλαμβανομένης, μεταξύ άλλων, και της αναφερόμενης ομάδας των κληρικών.
            Τέλος, σε σχέση και με τη μετάδοση ιών τύπου nCoV, απαιτείται, επιπλέον, πολύ προσεκτική και υπεύθυνη προσέγγιση ο χώρος της πίστεως, στον οποίο προσωπικά ανήκω, γιατί θεωρώ ότι, έστω μετά από την εκπόνηση των αναφερθέντων 421 δημοσιευμένων μελετών και επιπρόσθετων συνοδών παραμέτρων, η ακαδημαϊκή πορεία στην έρευνα που στοχεύει την αποτελεσματική προσέγγιση του ασθενούς, έρευνα χωρίς bias τύπου προσωπικών αποπτωτικών επιδιώξεων που οδηγούν σε νευροεκφυλιστική κατωφέρεια, αλλά έρευνα    συνάφεια αυτή, προου Α.ριτώνε τηνκαι γνώση με συνοδό ήθος οδηγούν ή μάλλον έχουν Θεό. Να σημειωθεί παρενθετικά ότι η προσέγγιση του χώρου πίστεως απαιτεί εις βάθος ενδελεχή και όχι επιπολής μελέτη αφού, για παράδειγμα μόνο τον περασμένο αιώνα 62000 τόμοι γράφτηκαν για τον Γιο του μαραγκού που δίχασε την ιστορία της ανθρωπότητας σε προ Χριστού και μετά Χριστόν,  η δε βιβλιογραφία στο όνομά Του ομοιάζει με ένα ορμητικό ωκεανό που βρίσκεται σε συνεχή αναβρασμό. Στη συνάφεια αυτή, προς πιθανή έκπληξη μιας μερίδας ανενημέρωτων, η δύναμη της πίστεως λαμβάνει και συγγραφικό ερευνητικό δημοσιεύσιμο χαρακτήρα σε έγκριτα περιοδικά του εξωτερικού, αφού περάσει πριν από «καυδιανά δίκρανα» συνήθως μη πιστών reviewers, γι αυτό και αποκτούν δημοσιεύσιμη εγκυρότητα. Μόνο δειγματοληπτικά, ενώ φαίνεται επιστημονικώς παράδοξο, έφηβοι με υψηλό βαθμό πνευματικότητας δείχνουν χαμηλά επίπεδα επιδίωξης χρήσεως σιγαρέτων ή αλκοόλης, υποδηλώνοντας τις προστατευτικές δράσεις της πίστης στη χρήση ουσιών, η οποία σχετίζεται με το επίπεδο θρησκευτικότητας (Pokhrel P, et al. Spirituality and Substance Use in a Sample of Russian Adolescents. Int J Adolesc Med Health 2012; 24 : 149-52). Ωσαύτως, σχετική regression  ανάλυση δείχνει ότι η θρησκευτικότητα (reliance on God, prayer, and religion) και συνοδά πρότυπα σχετίζονται με μειωμένη λήψη αλκοολούχων ποτών (Neighbors G, et. al.Reliance on God, Prayer, and Religion Reduces Influence of Perceived Norms on Drinking. J Stud Alcohol Drugs 2013;74:361-8). Τα ευρήματα αυτά δείχνουν ότι, ενσωματώνοντας τις τιμές των δεικτών θρησκευτικότητας και πνευματικότητας σε εκπαιδευτικές παρεμβάσεις δυνατόν να παρέχουν υποσχόμενη  κατευθυντήρια θετική προσέγγιση αντιμετώπισης αυτού του προβλήματος (incorporating religious or spiritual values into student interventions may be a promising direction to pursue, Neighbors G, et. al. Reliance on God, Prayer, and Religion Reduces Influence of Perceived Norms on Drinking. J Stud Alcohol Drugs 2013;74:361-8). Η αντιμετώπιση αυτού του σύγχρονου προβλήματος που λαμβάνει αυξημένες διαστάσεις είναι ουσιώδης, επειδή η κατανάλωση αλκοολούχων που κατεξοχήν πραγματοποιείται σε χώρους συγχρωτισμού συνεπάγεται, εκτός άλλων ενίοτε φαινόμενα πολύ σοβαρών παθολογιών, με αυξημένο κίνδυνο μετάδοσης ιών, συμπεριλαμβανομένου προφανώς και του nCoV.
            Προλαμβάνοντας πιθανόν δυνητικές σχετικές “κορώνες” λεκτικών αντιδράσεων από μια ευτυχώς μικρή μερίδα συμμετεχόντων  στον ακαδημαϊκό διάλογο που λόγω ελλιπούς επιστημονικής ενημέρωσης ή ιδιοσυκρασιακής αγωγής εκφράζουν άστοχα σχόλια στυλ “μεσαιωνικής ειρωνείας μετά συνοδού μειδιάματοςματος ”, ανάλογα παράδοξα ή μη αναμενόμενα επιστημονικά ευρήματα δημοσιεύονται στο διεθνή χώρο, που εκπλήσσουν μεν, αλλά καθιερώνονται δε. Για παράδειγμα, μελέτη που δημοσιεύθηκε το 2001 ( Kountouras J, et al. Ophthalmology. 2001;108:599-604)  και στη συνέχεια  καταγράψαμε την επιβεβαίωσή της από άλλους ερευνητές (Kountouras J, et al. Lancet 2006;368(9540):986, Kountouras J, et al. N Engl J Med. 2009;360:2679) διαπιστώθηκε το παράδοξο συσχέτισης του γνωστού βακτηρίου H. pylori που στρατοπεδεύει  στο γαστρεντερικό σύστημα με το γλαύκωμα πιθανόν μέσω μοριακής μίμησης. Σημειωτέον, ο όρος “molecular mimicry” σε σχέση με το H. pylori, καταγράφηκε για πρώτη φορά στον διεθνή χώρο 3 έτη αργότερα στο περιοδικό Helicobacter. Ήταν αδύνατον να διανοηθεί η μικρή μας ερευνητική ομάδα, ήδη το 1998 που άρχισε η μελέτη, ότι το H. pylori μέσω μοριακής μίμησης πιθανόν  να προκαλεί γλαύκωμα. Αυτό θεωρώ, ξεπερνά κάθε ευφάνταστο νου. Ήταν δώρο άνωθεν.  Γι’ αυτό ευγνωμονώ και δοξάζω τον Χριστό, τον Θεό μου και οδεύω ακάθεκτος στο σήμερα και το αύριο, προσθέτοντας με την μικρή μας ερευνητική ομάδα, έστω ένα μικρό πετραδάκι στην  έρευνα· κι αν κάποιοι άρρωστοι δουν όφελος, αυτό θα είναι η αμοιβή μας! Γι’ αυτούς τους εκλεκτούς μου συνεργάτες, παραφράζοντας  πάλι τα λόγια του Ελύτη, επιτρέψτε μου να πω ότι: «μέσα στη θλίψη της απέραντης μετριότητας, που μας πνίγει από παντού, εννοώ τον δικό μου χώρο, παρηγοριέμαι και δοξάζω τον Θεό μου, γιατί σε κάποιο καμαράκι, οι δικοί μου πεισματάρηδες συνεργάτες αγωνίζονται να εξουδετερώσουν τη φθορά». Παράλληλα έχοντας υπόψη τα της Πίστεως, που επεκτείνονται σε υπερέχοντα υψηλό επίπεδο και βιώνονται με Άνωθεν ﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽ιστημονικολόγου ομποδ΄νδλοπισστημονικξκατευθυνόμενη λυτρωτική εμπειρία τύπου «έρχου και είδε» (αλίμονο αν η Πίστις περιοριζόταν αποκλειστικά στην επιστήμη, που έχει περιορισμούς με τα συνοδά σε όλους “drawback” της!), βιώνω στην πορεία μου αυτό που τον Ludwig Wittgenstein, ο οποίος είχε την έδρα της φιλοσοφίας στο Cambridge, τον συνεκλόνισε: Ο λόγος της Αγίας Γραφής· «τι γαρ ωφελήσει άνθρωπον αν κερδίσει τον κόσμο όλον και ζημιωθή την ψυχήν αυτού». Αυτή η ρήση με προσγειώνει, με συνετίζει και ποτέ δεν πρόκειται να ακολουθήσω αυτούς που της ερευνητικής ζωής τους το σύνορο θα δείχνει ένα ορθό κυπαρίσσι; Ποτέ γιατί κοντά Του βιώνω όπως και άλλοι συμπεριλαμβανομένης και της αξιόλογης ομότιμης λοιμωξιολόγου συναδέλφου- λύτρωση και απλώς αισθάνομαι τέλεια!
Εσωκλείοντας το αναφερόμενο κείμενό μου και αναμένοντας ένα υπεύθυνο με επιστημονικά δεδομένα feedback
Υποσημειούμαι
Ομότιμος καθηγητής Ιατρικής, Α.Π.Θ

23 σχόλια:

Τι 'ναι θεός, τι μη θεός και τι 'ναι ανάμεσά τους; είπε...

Η πίστη είναι υπέρλογη κύριε καθηγητά. Ξεπερνά τα φυσικά δεδομένα και τις επιστημονικές μετρήσεις. Η πίστη μετακινεί βουνά που δεν το κάνει η επιστήμη. Με την πίστη περπατάς επάνω στα νερά όπως ο Απ. Πέτρος. Η Θεία Κοινωνία είναι Σώμα και Αίμα Χριστού. Το Σώμα και το Αίμα του Χριστού δεν υπόκειται σε καμία παρατήρηση και σε κανένα πείραμα. Ούτε μπορείς να το πάρεις στο χημείο για επεξεργασία. Δεν μεταδίδεται κανένα νόσημα από τη Θεία Κοινωνία είτε πισυεύεις ότι είναι Σώμα και Αίμα Χριστού είτε όχι. Από το Χριστό εξαρτάται ο θάνατοε η ζωή η αρρωσυιά και τα πάντα. Στους 20 αιώνες του χριστιανισμού η Θεία Κοηνωνία είναι φάρμακο. Σ'όλους τους αιώνες υπήρχαν μεταδοτικές ασθένειες η Θεία Κοινωνία θέραπευε και θεραπεύει. Συγχαρητήρια στην κυρία Γιαμαρέλου για την ομοογία της Πίσυης της. Μακάρι να είχαμε και άλλλους τέτοιους επισυήμονες. Ας αναμογξστεί ο καθηγητής ποιος εγκληματεί με το άρθρο του.

Ανώνυμος είπε...

υποκλίνομαι... Υπάρχει ακόμη το λείμμα στη Πατρίδα μας... Δόξα τω Θεώ.. εξαιτίας αυτού θα σωθεί και όλη η χώρα...

Ανώνυμος είπε...

Μπράβο στον ευλαβέστατο ιατρό και καθηγητή Ιατρικής κ. Ιωάννη Κουντουρά για την ευλάβεια και τον κόπο του!

Φ.

Ανώνυμος είπε...

Φαίνεται ανώνυμε 8:47 πμ δεν κατάλαβες τίποτα απο το άρθρο και παρεξήγησες τον κ. καθηγητή Ιωάννη Κουντουρά.

Φ.

Ανώνυμος είπε...

Διπλά συγχαρητήρια στον καθηγητή Ιωάννη Κουντουρά αφ ενός μεν για το αστείρευτο Ορθόδοξο ομολογιακό φρόνημα, αφ ετέρου δε για την ακαδημαϊκότητα και επιστημονική τεκμηρίωση του θέματος. Διότι έτσι ακριβώς πρέπει να συμμετέχουν στο δημόσιο διάλογο οι πιστοί επιστήμονες: απαντώντας ΚΑΙ με επιστημονικούς όρους πέρα από πνευματικούς. Από εκεί και πέρα, αποτελεί υποχρέωση της ιεραρχίας να αξιοποιήσει και να αναδείξει τα νέα επιστημονικά δεδομένα που έρχονται στο φως (Εγώ ειμί το φως) και άπτονται θεμάτων της πίστεως, μέσα από το ιεραποστολικό έργο της Εκκλησίας, διαλύοντας οριστικά την ταμπέλα - αστικό μύθο του "πίστευε, και μη ερεύνα". Διότι ο καθ. Κουντουράς, καλώς ή κακώς για τους πιστεύοντες και μη, ερευνά και δημοσιεύει. Δόξα τω Θεώ και προς δόξα Θεού.

Ανώνυμος είπε...

Στο πρώτο σχόλιο ο σχολιαστής αναφέρεται πολύ σωστά οτι "Από το Χριστό εξαρτάται ο θάνατος, η ζωή, η αρρώστια και τα πάντα". Γιατί λοιπόν κατά τρόπο αυτοαναιρετικό απαγορεύει ο σχολιαστής στο Χριστό τη δυνατότητα να Χαριτώσει το ανθρώπινο είδος με Θείες αποκαλύψεις της Θεοσοφίας Του μέσω της επιστήμης; Ποιος λέει οτι τα Θεία μυστήρια δεν υπόκεινται σε καμία παρατήρηση; ο Αγιασμός που δεν μυρίζει εν αντιθέσει με το απλό νερό σε διατήρηση δε συνιστά παρατήρηση αντικειμενική (όχι υποκειμενική βάσει προσωπικής πίστης); ο Θεος δηλαδή θεωρεί στην προκειμένη περιπτωση την εμπειρική λειτουργία της όσφρησης ως ύβρι και ασύμβατη στην πνευματική δογματική θεώρηση του μυστηρίου; Ο σχολιαστής γράφει ότι η πίστη είναι υπέρλογη. Ερώτημα: σύμφωνα με ποια μέτρα τοποθετεί ο σχολιαστής το διαχωρισμό λογικού με υπερλογο; τα τυπικά κοσμικά; τα δικά του προσωπικά; διότι ο Χριστός αποτελεί το Απόλυτο Πίστης και το Απόλυτο Λογικής σε Απόλυτη Σύμπνοια... ή να το θέσω διαφορετικά το υπέρλογο της πίστης κατά τη θεώρηση του σχολιαστή, αναρωτηθηκε αν είναι μια ανώτερη μορφή λογικής για το Χριστό, ίσως και σε ελαχιστότερο βαθμό για τους Αγίους, ίσως και σε ελαχιστότατο βαθμό για κάποιους πενιχρά πνευματικά αγωνιζόμενους πιστούς; Άλλωστε πλασμένοι από τον Ίδιο το Θεό ως δυνητικοί καθ ομοίωσιν Θεοί μπορούμε να θέσουμε και να θρώσκουμε στόχους άνωθεν, και συνεπώς νοούμε όλη την κτίση συμπεριλαμβανομένης και της επιστήμης ως τον Ίδιο τον Δημιουργό Θεό, συνεπώς κάτι εξαιρετικά οικείο και φύγει ακίνδυνο στην ψυχοσωματική μας ύπαρξη τηρουμένων φυσικά των Θεανθρωποκεντρικών αρχών, προϋπόθεση που ισχύει πάντα για τα πάντα. Μην δίνετε δικαιώματα κ σχολιαστά να ομιλούν ορισμένοι για Χριστανικό σκοταδισμό και να αναμασούν την καραμέλα του "πίστευε, και μη έρευνα" ο Θεος ειναι Φως, ο Χριστος ευλόγησε την έρευνα "με το πίστευε και μη, ερεύνα" απλώνοντας το χερι να ψηλαφηθεί από τον μαθητή Του που το είχε προσωπικά ανάγκη για να Τον προσεγγίσει, και δώρισε στον άνθρωπο την επιστήμη στα πλαίσια της Αγάπης Του, και του μεγαλύτερου δώρου να καταστησει τον άνθρωπο συνδημιουργό της διαδικασίας Θεωσης του.

Ανώνυμος είπε...

"Αν η πίστη του ενός, έχει συνέπειες στον άλλο, τότε το πράγμα κάπου μπάζει… ", γράφει ο κ. Κουντουράς, λες και μιλάει για την "Μικρή βαρκούλα"! "Μπάζει" η πίστη του Ιαείρου, χάριν της οποίας ο Χριστός θεράπευσε την κόρη του; "Μπάζει" η πίστη των ανδρών, που μετέφεραν τον παράλυτο κοντά στον Χριστό, αφού ξεσκέπασαν το σπίτι; Ή η πίστη της χήρας μάνας στην Ναΐν; Αυτή είναι η πίστη μας; Όχι, βέβαια! Όπως, ακόμη και η μικρότερη αμαρτία επηρεάζει αρνητικά (εδώ έχουμε το "εχει συνέπειες" και όχι σε κάθε περίπτωση) κατά τρόπο μυστήριο και μυστηριακό,την πνευματική κατάσταση των συνανθρώπων μας, έτσι και αντιστρόφως η παραμικρή πράξη εν Χριστώ, λόγω ή έργω, και πάλι κατά τρόπο μυστηριακό και μυστήριο, λέγε θεϊκό, ενεργεί ή μάλλον συνεργεί με την θεία Χάρη στην πνευματική ενίσχυση του πλησίον. Τελευταίο παράδειγμα: "Κύριε Ιησού Χριστέ, Υιε του Θεού ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ", λέει η ευχή. Λένε οι άγιοι πως διά του "ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ", ελεούνται αναλόγως και όλες οι καλοπροαίρετες ψυχές.Μην τολμάτε να εκλογικεύσετε ούτε στο παραμικρό τα θεία, για κανέναν λόγο! Καθηγητάδες και μαθητούδια, όλοι είμαστε ένα τίποτε μπροστά στο παντοδύναμο Μυστήριο των Μυστηρίων!
Σ.Η.

Ανώνυμος είπε...

"Αν η πιστη του ενός, έχει συνέπειες στον άλλο, τότε το πράγμα κάπου μπάζει .." ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΟΓΙΑ του κ. Κουντουρά αλλά ΛΟΓΙΑ άλλων στους οποίους ανταποκρίνεται. Φαίνεται ανώνυμε της 13ης Μαρτίου 5,55 μ. μ. δεν διάβασες ούτε καν επιφανειακά το κείμενο του κ. Κουντουρά... Μελέτησέ το προσεκτικά, όχι επιπόλαια και θα διαπιστώσεςι ακριβώς τα αντίθετα με αυτά που γράφεις.

Δρ. Ιωάννα Τζιβρά είπε...

Ευχαριστούμε γιά άλλη μιά φορά τον ομότιμο Καθηγητή του ΑΠΘ Κύριο Ιωάννη Κουντουρά, ο οποίος πραγματικά μας έχει όλους και ειδικά εμάς τους γιατρούς, κατενθουσιάσει και καταπλήξει με την επιστημονική πλέον προσέγγιση του θέματος : «Μετάδοση ιογενών λοιμώξεων, μέσω της Θείας Κοινωνίας» .
Αξιοθαύμαστο είναι το πως ο Κύριος Καθηγητής καταφέρνει να αποδείξει το πόσο ελάχιστα ευάλωτοι είναι οι Ιερείς στην ηπατίτιδα Β αλλά και σε παρόμοιες ιογενείς λοιμώξεις, ενώ καταλύουν κάθε φορά και επί πολλά έτη αρκετές ποσότητες Θείας Κοινωνίας!
Το πιό σημαντικό εδώ είναι, ότι όλα αυτά τα βασίζει όχι μόνο στο υψηλό θρησκευτικό του συναίσθημα και Πίστη του στο Θεό (κάτι που όλοι μας γνωρίζουμε από το πλούσιο έργο του, όπως ομιλίες , βιβλία, τραγούδια κλπ), αλλά σε προσωπικές έρευνες κι ανακοινώσεις του σε μεγάλα διεθνούς κύρους επιστημονικά περιοδικά, αναφερόμενος παράλληλα σε παρόμοιες ανακοινώσεις ξένων Επιστημόνων !
Ομολογώ πως εγώ προσωπικά ως ιατρός περισσότερο από 40 χρόνια στη Γερμανία , με σύζυγο και γιό ιατρό, τέτοια επιστημονική προσέγγιση του θέματος δεν έχουμε διαβάσει!
Φυσικά θεωρώ πως αυτή είναι και η καλύτερη απάντηση, που θα μπορούσε να δοθεί στους έχοντες αμφιβολίες και ειδικά στις αναφερόμενες Παν/κές Καθηγήτριες, όπου οι τόσο νοσηρές σκέψεις και « αγωνίες» τους, μεταγγίζονται άμεσα στους φοιτητές τους και τους δημιουργούν άγχη και θρησκευτικές ανασφάλειες, κάτι που ανεύθυνα επιδιώκουν οι σημερινές « μοντέρνες» κοινωνίες!
Ευχαριστούμε και πάλι τον Γιατρό και Δάσκαλό μας στο ΑΠΘ, γιατί μας πρόσφερε τη πλέον τονωτική ένεση Πίστης στους δύσκολους καιρούς μας!

Με τη μεγάλη μου εκτίμηση
Δρ. Ιωάννα Τζιβρά
Ιατρός , Αναισθησιολόγος
Herne, Germany

Ανώνυμος είπε...

Ο κ Κουντουράς για άλλη μια φορά με ορθό επιστημονικό λόγο και επιχειρήματα βάση στοιχείων απάντησε όπως αρμόζει στους ανίδεους συκοφάντες της Ορθοδοξίας, χωρίς να τους ακολουθεί εντούτοις στην ελεύθερη πτώση του πολιτισμικού τους επίπεδου. Η ομολογία της Πίστευώς του κ Καθηγητού στον γλυκύτατό του Χριστό και η αφοσίωσή του στη διακονία του (Θε)ανθρώπου μας συγκινούν βαθύτατα.

Ευχόμαστε όλοι οι μαθητές του, τόσο στην Ιατρική όσο και στην Κατήχηση ο Δεσπότης Χριστός να τον χαριτώνει και να του χαρίζει πολλά και θεάρεστα, τρισεσευλογημένα δημιουργικά έτη.

ΜΝ

Ανώνυμος είπε...

Οι πιστοί ,κατά τη γνώμη μου , δε θα επηρεαστούν απο την ενορχηστρωμένη με πολλή εμμονή και επιμονή αυτή επίθεση στο θεμα της θείας μεταλήψεως . Διότι εαν ειχαν και τον παραμικρό λογισμό περι μεταδόσεως νοσημάτων με τη θεία κοινωνία δε θα κοινωνούσαν καθόλου ή ελάχιστες φορες.Βέβαια οι εκτός πίστεως δεν μπορούν να κατανοήσουν το μυστήριο ούτε πως είναι δυνατον τοσοι ανθρωποι να μεταλαμβανουν απο το ιδιο ποτηριο όταν σαφώς οι οδηγιες υγιεινής ρητώς απαγορεύουν τη χρήση κοινών ποτηριών, κοχλιαρίων,πιρουνιών κτλ
Όταν οδηγίες (αποχη απο τη Θεια Ευχαριστεία) δίδονται δημόσια και απευθύνονται σε όλους τι πιστεύετε ότι θα συμβεί; Ότι οι πιστοί θα φοβηθούν(δε φοβήθηκαν το μαρτύριο)και δε θα κοινωνούν ;
Κατά τη γνώμη μου , θα κλονιστούν οι ασθενείς τη πιστει. Γι αυτούς ο επιστημονικές αποδείξεις εχουν ιδιαίτερη βαρύτητα για να στερεωθούν στην πίστη τους ,ισως και κάποιοι καλοπροαίρετοι που δεν πιστεύουν να προβληματιστουν . Η αρμονία πίστης και αποτελεσμάτων έγκριτης επιστημονικής έρευνας είναι το επιδιωκόμενο το οποίο ολίγοι το συνδυάζουν όπως ο εξαίρετος και διακεκριμένος επιστήμονας και ερευνητής κ. Κουντουρας που αν και ειναι ομότιμος καθηγητής εργάζεται σκληρά και επίπονα ,νυχθημερόν, καθοδηγώντας ακούραστα νέους ιατρούς στην έρευνα και συγγραφή με χαρά και ενθουσιασμό και δινοντας καθημερινά ομολογία πιστεως.
Ε.Γ

Αλεξάνδρου είπε...

Και επιστημονικό υπόβαθρο από τον διακεκριμένο κ. Κουντουρά, επιβεβαίωσης της Αληθείας της παρουσίας του Θεού στο γίγνεσθαι.
Αλλά αυτοί που δεν ανήκουν στο ποίμνιο του Χριστού θα παραμείνουν άπιστοι. Και νεκρό αναστημένο να δουν κατά τον Αβραάμ θα συνεχίσουν τον χαβά τους.
Τη Δευτέρα συνεδριάζει η ΔΙΣ. Εάν υποκύψει στις κρατικές πιέσεις, με μας τι θα γίνει;
Επί 2000 χρόνια η Θεία Λειτουργία τελείται διαρκώς στη γη. Ούτε τουρκοκρατία, ούτε πανδημίες την γονάτισαν. Απαιτείται Ομολογία Πίστεως. Γη και ουρανός να στραφούν εναντίον της και εναντίον ημών των πιστών, είναι επιτακτικό να αντισταθούμε με οποιοδήποτε Τίμημα!!

Ανώνυμος είπε...

Ο διακεκριμένος καθηγητής κ. Κουντουράς πέτυχε εμφανώς το σκοπό του. Μας προβλημάτισε και έθεσε θέμα προς συζήτηση. Είναι αδιαμφισβήτητο το γεγονός ότι ο καθηγητής έχει αποδείξει ότι είναι νουνεχής και καθόλου υπέρμαχος του βλαπτικού παρορμητισμού. Αδιαμφισβήτητο επίσης έχει υπάρξει το επιστημονικό έργο και κριτήριο του ομότιμου καθηγητή μας.

Το κείμενο του δεν έχει σταλεί με πρόθεση επιβολής, αλλά με πρόθεση προβληματισμού και συζητήσεως. Το πόνημά του αυτό, έπειτα από ποιοτική μελέτη, προβληματίζει και δεν επιβάλλει.

Ας σκεφτούμε κριτικά. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας έχει επίσημη θέση, το ίδιο και η εκκλησία. Το ζήτημα δεν είναι αυτό. Το ζήτημα είναι ότι η κοινωνία νοσεί και δυστυχώς παραμένει απαίδευτη και κανιβαλική.

Ανεξαρτήτως με το πώς τοποθετούμαι (καθώς λίγη σημασία έχει), θα ήθελα προσωπικά και δημόσια να ευχαριστήσω τον κ. Κουντουρά για τον κόπο του να μας δώσει ακόμα μια εκδοχή. Ας μη χάνουμε αγαπητοί μου το δάσος κοιτώντας το δέντρο. Η αρχή του γόνιμου διαλόγου που αυτή τη στιγμή λαμβάνει χώρα εδώ έγινε από αυτόν. Οι απόψεις και όπως διαμορφώνονται είναι θεμέλιο ελεύθερης βούλησης.

Τελειώνοντας, στην συζήτηση αυτή θα ήθελα να προσφέρω τις εξής γραμμές προς προβληματισμό. Ελευθερία δεν σημαίνει ασυδοσία αλλά εκούσια συμμόρφωση προς τις επιταγές της ηθικής συνείδησης και τους νόμους της πολιτείας. Να κάνεις εκείνο που υπαγορεύεται από ένα απόλυτο δέον ή μία απόλυτη αξία. Γιατί όποιος ακολουθεί τις αξίες, που δεν ορίζονται μόνο από τα προσωπικά του συμφέροντα, τότε δύναται να ζει με ποιότητα την ζωή του και να κοιμάται με ήρεμη την συνείδησή του.

Καλή δύναμη σε όλους.

Ιωάννης Μιχελαράκης Mαθηματικός Μ.Sc. είπε...

Διάβασα πολύ προσεκτικά και πολλές φορές την επιστημονική προσέγγιση, του Ομότιμου καθηγητού της Ιατρικής ΑΠΘ κ. Ιωάννη Κουντουρά με θέμα "Ατελή επιστημονικά δεδομένα coronavirus με conflict εμπλοκή Θείας Κοινωνίας".
Οι τόσο πολλές και σύγχρονες βιβλιογραφικές αναφορές, που φθάνουν μέχρι τον Μάρτιο του 2020, σε συνάρτηση με τις έρευνες της ιατρικής του ομάδας, αποτελούν ηχηρό ράπισμα στις απόψεις όλων όσοι προσπαθούν να αποδείξουν με φιλοσοφικά, αν όχι σοφιστικά επιχειρήματα, την "ενοχή" της Θείας Κοινωνίας στη διάδοση του coronavirus και γενικότερα οποιασδήποτε μεταδοτικής ασθένειας.
Αναμένω ως θετικός επιστήμονας, αποτελέσματα ιατρικών-βιβλιογραφικών ερευνών για όσους θα ήθελαν να υποστηρίξουν αντίθετες απόψεις από τα ευρήματα του κ. Κουντουρά. Δεν χρειαζόμαστε άλλες "φιλοσοφικές προσεγγίσεις".
Η δισχιλιετής παράδοση και ζωή της Ορθόδοξης πίστης αποτελεί το αδιάψευστο εχέγγυο.
Μπράβο και πάλι μπράβο σας κ. Καθηγητά. Συνεχίστε να διαφωτίζετε την επιστημονική κοινότητα αλλά και τον απλό κόσμο.
Ζει Κύριος ο Θεός, δεν θα μας αφήσει απροστάτευτους!!!! Μακριά ο φόβος και ψηλά τα κεφάλια με γενναίο φρόνημα.
Σας ευχαριστώ πολύ.
Ιωάννης Μιχελαράκης
Μαθηματικός M.Sc.

Unknown είπε...

Συγκλονιστική Ομολογία Πίστεως εμπλουτισμένη με τη γνωστή επιστημονική ανωτερότητα του Καθηγητή (ή καλύτερα Δασκάλου μας).
Είναι φοβερή αυτή η στοχοποίηση της Μυστηριακής ζωής του Χριστιανού με κάθε αφορμή από τους δήθεν ειδήμονες (α-)θεολογίζοντες στα τηλεοπτικά πάνελ. Και ακόμα πιο φοβερή είναι η αυτή η προσπάθεια απαξίωσης και αποδόμησης της Θείας Μετάληψης, της λαβίδας, της μεταξύ μας και μετά του Χριστού μας Κοινωνίας. Λες και δεν είναι αυτή η ίδια η πηγή της όντως Ζωής μας, λες και είναι ένα απλό έθιμο, μια παράδοση, μια απλή συνήθεια που δε χάλασε και ο κόσμος αν την παραλείψουμε. Δεν είναι τυχαία λοιπόν αυτή η έντεχνη ενοχοποίηση της Θείας Κοινωνίας. Έχουν γνώση οι προαναφερθέντες (α-)θεολογίζοντες ότι η πεμπτουσία της χριστιανικής ζωής είναι το Άγιο Δισκοπότηρο. Αυτό όμως που αγνοούν είναι ότι ο άνθρωπος που θέλει όντως να ζήσει δε θα καμφθεί από οποιαδήποτε τρομοκρατία αλλά θα αναζητήσει την Πηγή της Ζωής του, γιατί έχει ριζωμένη στην ψυχή του την Παράδοση της Εκκλησίας που οικοδομήθηκε απ' τις Ομολογίες των Μαρτύρων της. Εκείνοι δεν κάμφθηκαν μπροστά στο σίγουρο εγκόσμιο θάνατο, πως θα καμφθεί ο σύγχρονος πιστός από τις αντιεπιστημονικές, προβληματικές και εμπαθείς υποθέσεις των "ειδημόνων"; Και μιας και μιλάμε για ειδήμονες, στην ιατρική η expert opinion ειδικών, όπως της κας Γιαμαρέλλου, έχει μάλλον πολύ πιο βαρύνουσα αξια από υποθετικές, αν και "πιασάρικες", φλυαρίες των αιώνιων δευτεροτρίτων.
Άλλωστε, τα θεμέλια της Πίστης μας, η αγάπη και η ελευθερία, παρέχουν πολύ χώρο στον καθένα μας να επιλέξει, χωρίς τιμωρία, κατάκριση από τον Κύριο μας. Μετρητής Πίστης, ευτυχώς για εμάς, δεν υπάρχει, όπως εύστοχα τόνισε ο Αρχιεπίσκοπος. Αν φοβούνται τον κορονοϊό, λοιπόν, αυτοί που ενοχοποιούν τη Θεία Κοινωνία ας μην προσέλθουν μια Κυριακή, από τις πολλές που πάνε, στο δικό μας "Μετά φόβου..".

Εύχεσθε

Ανδρέας Κατσιάπης - Γαλανός. είπε...

Εκ των προτέρων επισημαίνω ότι δεν θα διαφωνήσω σε τίποτα με αυτά που αναφέρει στο άρθρο του ο ομότιμος Καθηγητής τής Ιατρικής Σχολής τού Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Να τον συγχαρώ, μάλιστα, επειδή είναι από τους λίγους επιστήμονες που εκφράζουν δημόσια μια άλλη άποψη, άποψη η οποία δεν είναι δημοφιλής στην εποχή που ζούμε, εποχή βαθιάς παρακμής σε όλα τα επίπεδα.
Το ζήτημα που συζητείται, το τελευταίο διάστημα, για το εάν δια της Μεταλήψεως της Θείας Κοινωνίας μπορεί ή όχι να μεταδοθεί ο κορωνοϊός, δεν είναι ένα καινούργιο ζήτημα που τίθεται, αλλά είναι ένα παλαιό, πολύ παλαιό ζήτημα.
Το ζήτημα αυτό σχετίζεται με τον δυτικό ορθολογισμό, δηλαδή με ένα "μέτρο" που γέννησε η Δύση και με το οποίο μετρά τα πάντα, ακόμη και τον Θεό, στον οποίο βέβαια, κατά βάση, δεν πιστεύει. Ο δυτικός ορθολογισμός όμως δεν υπάρχει μόνο σε δυτικές κοινωνίες, έχει απλωθεί παντού και αποτελεί ένα δόγμα για τον σύγχρονο άνθρωπο που πνευματικά βρίσκεται σε κατάσταση παρακμής.
Εδώ στην Ελλάδα, η μεγάλη πνευματική κληρονομιά η οποία μας κράτησε ζωντανούς κατά τα 400 χρόνια σκλαβιάς (στη Νότια Ελλάδα) και κατά τα 500 χρόνια σκλαβιάς (στη Βόρεια Ελλάδα), αυτή λοιπόν η μεγάλη πνευματική κληρονομιά έχει εγκαταλειφθεί από μια σημαντική μερίδα Ελλήνων και Ελληνίδων, είτε είναι επιστήμονες, είτε είναι πολιτικοί, είτε είναι άνθρωποι του πολιτισμού, είτε είναι συνάδελφοί μου δημοσιογράφοι, είτε είναι άνθρωποι του λεγόμενου "πνευματικού κόσμου" (ακόμη και κάποιοι Ιερωμένοι), είτε είναι απλοί πολίτες. Έτσι, στη ζωή μας κυριαρχεί ο δυτικός ορθολογισμός που προκαλεί άλλοτε αφανείς κρίσεις και άλλοτε εμφανείς κρίσεις.
Σύμφωνα με το μέτρο τού δυτικού ορθολογισμού, δια της Θείας Κοινωνίας μπορεί κανείς να κολλήσει οποιαδήποτε κολλητική αρρώστια, εννοείται φυσικά και τον Κορωνοϊό. Η πράξη όμως, εδώ και δυο χιλιάδες χρόνια, έχει αποδείξει το αντίθετο. Με τον δυτικό ορθολογισμό θα έπρεπε οι κολλητικές αρρώστιες να είχαν αφανίσει, πρωτίστως, χιλιάδες Ιερωμένους τής Ορθόδοξης Εκκλησίας. Αυτό όμως δεν έχει συμβεί! Αυτού του είδους η δυτική σκέψη, που έχει μπει και σε κοινωνίες όπου υπάρχει η Ορθόδοξη Εκκλησία, αυτή λοιπόν η δυτική σκέψη διαψεύδεται καθημερινά.
Το να θέλουμε να βάλουμε στο επιστημονικό μικροσκόπιο ακόμη και τον ίδιο τον Θεό και να τον περιγράψουμε με την περιορισμένη μας γνώση ή να ισχυριστούμε ότι δεν υπάρχει, είναι εκείνο το στοιχείο που μας οδηγεί σε λάθος σκέψεις, οδηγίες (π.χ. περί Θείας Μεταλήψεως), σε λάθος αποφάσεις, σε λανθασμένα άρθρα και αναρτήσεις.
Στο κλείσιμο αυτών των σκέψεών μου, να επισημάνω ότι στο κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο, στο κεφάλαιο Ζ' (7) και στους στίχους 15-21 αναφέρεται κάτι που όποτε το διαβάζω, μου κάνει εκπληκτική εντύπωση για το πώς θα καταλαβαίνουμε το αγαθό από το κακό, το θετικό από το αρνητικό, το ορθό από το λάθος, τους θετικούς ανθρώπους από τους αρνητικούς. Η απάντηση είναι ότι καταλαβαίνουμε το ορθό από το λάθος και το υγιές από το σάπιο, όπως ακριβώς καταλαβαίνουμε ένα δένδρο εάν είναι καλό ή κακό, υγιές ή σάπιο. Δηλαδή, από τους καρπούς του!
"Μήπως μαζεύουν από αγκάθια, σταφύλια ή από τριβόλια, σύκα; Έτσι, κάθε δέντρο αγαθό κάνει καρπούς καλούς, ενώ το σάπιο δέντρο κάνει καρπούς σάπιους. Δε δύναται δέντρο αγαθό να κάνει καρπούς σάπιους ούτε δέντρο σάπιο να κάνει καρπούς καλούς. Κάθε δέντρο που δεν κάνει καλό καρπό κόβεται εντελώς και ρίχνεται στη φωτιά. Άρα, βεβαίως, από τους καρπούς τους θα τους αναγνωρίσετε».
Επαναλαμβάνω λοιπόν: Σύμφωνα με τον δυτικό ορθολογισμό θα έπρεπε οι κολλητικές αρρώστιες να είχαν αφανίσει χιλιάδες Ιερωμένους τής Ορθόδοξης Εκκλησίας. Αυτό όμως δεν έχει συμβεί! Αυτού του είδους η δυτική σκέψη, που έχει μπει και σε κοινωνίες όπου υπάρχει η Ορθόδοξη Εκκλησία, αυτή λοιπόν η δυτική σκέψη διαψεύδεται καθημερινά.

Ανδρέας Κατσιάπης - Γαλανός,
Πτυχιούχος Θεολογικής Αθηνών,
Δημοσιογράφος στην Κατερίνη.
galanos.andreas@gmail.com
https://www.facebook.com/profile.php?id=100009657090926

Ανώνυμος είπε...

Μπράβο στον συγγραφέα για το άρθρο του. Μακάρι και οι αντίθετοι της γνώμης του συγγραφέα να μπορούσαν να τεκμηριώσουν, έστω και στο κατ΄ ελάχιστο, με ανάλογο τρόπο τις απόψεις τους. Για τους πολεμίους της εκκλησίας όμως δεν χρειάζονται επιχειρήματα και έρευνα, μόνο άκοπη διατύπωση της ιδεοληψίας τους. Δυστυχώς χωρίς κόπο η ανοησία τους αναπαράγεται και το χειρότερο υιοθετείται ως επιστημονική άποψη.
Φτάσαμε σε σημείο να αναπαράγεται ότι για όλα φταίει ο εκκλησιασμός η Θ. Κοινωνία και οι χριστιανοί γενικότερα. Κάτι ανάλογο δεν έλεγε ο Νέρωνας και οι διώκτες του Χριστιανισμού;

Ανώνυμος είπε...

Ο καθηγητής κ. Ι. Κουντουράς κάνει με τα κρεμμυδάκια τις δυσσεβείς απόψεις που ενοχοποιούν την θεία Κοινωνία.

Μνάσων

Ανώνυμος είπε...

Ειλικρινά ευχαριστώ τον διακεκριμένο καθηγητή κ. Κουντουρά για την πραγματεία του «Ατελή επιστημονικά δεδομένα coronavirus με conflict εμπλοκή Θείας Κοινωνίας”
Παρόλο ότι οι συστάσεις για τον καθηγητή περιττεύουν θα ήθελα να επισημάνω κάποια δεδομένα από αυτά τα οποία προσωπικά είχα την ευλογία να βιώσω αλλά και να με εμπιστευτώ τα «δεδομένα» του.
Ο κ. Κουντουράς ασκημένος επί μισό αιώνα στις επιστημονικές δημοσιεύσεις του σε παγκόσμιο επίπεδο (pubmed πάνω από 420 εργασίες) έχει και μπορεί να έχει λόγο επιστημονικά τεκμηριωμένο και βιβλιογραφικά κατοχυρωμένο (χαρακτηριστικά χρησιμοποιεί βιβλιογραφία 3/2020). Ως ακαδημαϊκός δάσκαλος διέπρεψε και συνεχίζει να διαπρέπει για το ήθος και το ύφος, την αυθεντικότητα της ζωής του και την ευθυκρισία του διδάσκοντας όχι με λόγια αλλά έμπρακτα τι σημαίνει δάσκαλος, ιατρός, άνθρωπος, πιστός στον Θεό. Έθρεψε στην κυριολεξία εκατοντάδες φοιτητές της Ιατρικής, ξενάγησε στα μυστικά της ιατρικής επιστήμης εκατοντάδες ιατρούς, ενέπνευσε τον ενθουσιασμό για την επιστήμη και την ζωή.
Αλήθεια πόσοι από αυτούς οι οποίοι βγαίνουν στα κανάλια, εφημερίδες, διαδίκτυο, ως «επαΐοντες» ιατρικής ή άλλης ειδικότητας, έχουν μελετήσει τι σημαίνει ακριβώς το τρέχον επιδημιολογικό πρόβλημα που όντως είναι σοβαρό και απαιτεί αναγκαία την επιστημονική τεκμηριωμένη πληροφορία; Γιατί τάχα με τόσο πάθος αρχίζουν να το «ανακατεύουν» με την πίστη, την θεία κοινωνία, την εκκλησία; Aλήθεια γιατί αυτοί οι «επαΐοντες» οι οποίοι μπορεί να είναι και ανύπαρκτοι στις παγκόσμιες βιβλιοθήκες δεν διαμαρτύρονται για την μετάδοση HBV-λοίμωξης ή άλλων λοιμογόνων επιδημιών; Σωστά αναφέρει ο κ. Καθηγητής 300 εκ. πάσχουν από χρόνια HBV-λοίμωξη προκαλώντας ~900.000 θανάτους σε ετήσια βάση.
Πραγματικά ωραία η αφιέρωση του κ. Κουντουρά στους συνεργάτες του, παραφράζοντας τα λόγια του Ελύτη: «μέσα στη θλίψη της απέραντης μετριότητας, που μας πνίγει από παντού, εννοώ τον δικό μου χώρο, παρηγοριέμαι και δοξάζω τον Θεό μου, γιατί σε κάποιο καμαράκι, οι δικοί μου πεισματάρηδες συνεργάτες αγωνίζονται να εξουδετερώσουν τη φθορά» , Επιτρέψτε μου να σας πω και εγώ κ. Κουντουρά κάτι από τον Ελύτη που νομίζω είναι ιαματικό στην πνευματική μας απόπτωση και διέξοδος στο πνευματικό μας δράμα: «Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά». Τίποτε πιο δύσκολο αλλά τίποτε πιο επιτακτικό και αναγκαίο. Και έχουμε την ιστορία του Θεανθρώπου που μπορεί να μας ανυψώσει πάνω από την φθορά και τον θάνατο.
Γ.Δ

Ελισάβετ Βαρδάκα είπε...

Σε μια περίοδο βαθιάς πνευματικής κρίσης, το πόνημά του καθηγητή ιατρικής κ. Ι. Κουντουρά, αποτελεί μια γέφυρα ομολογίας πίστεως και επιστήμης.
Ο καθηγητής κ. Ι. Κουντουράς, είναι ένας από τους ανθρώπους που στα χρόνια που πέρασαν, έχει συμβάλλει στο να διατηρηθεί αμείωτο το ενδιαφέρον μου για τον κόσμο των μικροβίων: πώς ο απείρως μικρός μπορεί να στηρίζει ή να απειλεί τη ζωή, με τρόπο δυσανάλογο του μεγέθους του.
Σε ένα διάλογο υποθέσεων εκφοβιστικού χαρακτήρα, επιχειρεί (ως λύχνος καιόμενος και φαίνων) την προσέγγιση στο πρόβλημα στηριζόμενος σε επιστημονικά δεδομένα. Τα εμπεριστατωμένα επιστημονικά σχόλια του καταφέρνουν να προβληματίσουν, τοποθετώντας το διάλογο στη σωστή του βάση.

Ανώνυμος είπε...

Άδική η επίθεση στην αρχή, στην κα. Γιαμαρέλλου

π.Λεωνίδας Στ. Αμοργιανός είπε...


Λένε,ότι «η επιστήμη δέν έχει Θεό, οι επιστήμονες όμως έχουν». Κάνουν λάθος τελικά! Για την Ε Π Ι Σ Τ Η Μ Η η Αγία Γραφή μας λέει: «ο Κύριος έδωκεν ανθρώποις επιστήμην καί «έκτισεν εκ γης φάρμακα». Και ακόμη «Παρά Υψίστου εστίν ίασις» (Σ.Σειράχ λη' 1-15). Ο Θεός έδωσε την Γνώση και την Επιστήμη και τα φάρμακα, ακόμη δε και την ίαση. Ο Θεός δίνει τα πάντα. Όλα σ Εκείνον ανήκουν.
Και για τον Ι Α Τ Ρ Ο η Αγία Γραφή λέει: «Τίμα ιατρόν...τιμαίς αυτού, και αυτόν έκτισε Κυριος. Παρά Υψίστου εστίν ίασις δια μέσου του ιατρού. Επιστήμη ιατρού ανυψώσει κεφαλήν αυτού, και έναντι μεγιστάνων θαυμασθήσεται...και ενδοξάζεσθαι εν τοις θαυμασίοις αυτού. Και ιατρώ δος τόπον, και... μή αποστήτω σου, και γαρ αυτού χρεία. Έστι καιρός ότε και εν χερσίν αυτών ευοδία. Και γαρ αυτοί Κυρίου δεηθήσονται, ίνα ευοδώση αυτοίς ανάπαυσιν και ίασιν χάριν εμβιώσεως». Δηλαδή: Τίμα τον γιατρό. Ο Θεός τόν έκανε κι αυτόν. Από τον Θεό παρέχεται η θεραπεία, αλλά δια μέσου του γιατρού. Η δεξιότητα και ικανότητα του γιατρού θα τον εξυψώσει και θα τον καταστήσει διακεκριμένο, και θα τον θαυμάσουν μεγάλοι και επίσημοι άνθρωποι. Στον γιατρό δώσε θέση και είσοδο ελεύθερη...κι ας μήν απομακρυνθεί απο σένα, διότι έχεις ανάγκη τούτου. Υπάρχει περίπτωση, όπου στα χέρια των γιατρών υπάρχει επιτυχία και κατευόδωση της θεραπευτικής προσπάθειας. Διότι κι αυτοί θα παρακαλέσουν τον Κύριο να κατευοδώσει και κατευθύνει επιτυχώς τίς προσπάθειές τους πρός ανάπαυση και θεραπεία απο τη νόσο, προς επιβίωση και εξακολούθηση της ζωής του πάσχοντος.
«Εν τω θαυμασίω αυτού» άρθρο , “Ατελή επιστημονικά δεδομένα coronavirus με conflict εμπλοκή Θείας Κοινωνίας” και όχι μόνο,ο κ. Κουντουράς αξίζει κάθε τιμή και διάκριση και έπαινο.
Εμείς δε, του ευχόμαστε ο Κύριος να τον φωτίζει και να κατευθύνει με επιτυχία προς δόξαν Θεού τις επιστημονικές του έρευνες και προς ανάπαυση και θεραπεία του ασθενούς ανθρώπου που υπηρετεί.
Με τιμή
π.Λεωνίδας Στ. Αμοργιανός

Ανώνυμος είπε...

Συγχαρητήρια στον κ. Κουντουρά. Καιρός να μπαίνουν τα πράγματα στη θέση τους...

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com