9 Οκτ 2019

Μελέτη για το Ουκρανικό. «Εἴς τὸν τύπον τῶν ἤλων» τοῦ οὐκρανικοῦ-Ἱστορία, Ἱ. Κανόνες, Λύση.

Αποτέλεσμα εικόνας για ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ
«Εἴς τὸν τύπον τῶν ἤλων» τοῦ οὐκρανικοῦ-Ἱστορία, Ἱ. Κανόνες, Λύση.
ΜΕΡΟΣ 1ο: Ἡ Εἰσήγηση τῶν Συνοδικῶν Ἐπιτροπῶν τῆς ΔΙΣ καὶ οἱ   ἀντίστοιχες θέσεις τοῦ κ. Βλασίου Φειδά.
ΜΕΡΟΣ 2ο: Νεώτερης Ἐκκλησιαστικῆς Ἱστορίας στοιχεῖα καὶ Περιεχόμενο τοῦ Τόμου Αὐτοκεφαλίας.
ΜΕΡΟΣ 3ο: Πρόταση διευθέτησης τοῦ οὐκρανικοῦ Ἐκκλησιαστικοῦ Ζητήματος.

5 σχόλια:

Γκουρβελος Παναγιωτης είπε...

Λαμπρό κείμενο, από τα καλύτερα για το Ουκρανικό! Στην Ορθόδοξη Εκκλησία υπάρχει η Συνοδος,δεν υπάρχει ένας Πάπας, ούτε ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως, ούτε ο Πατριάρχης Μόσχας. Πανορθόδοξη Σύνοδος για το Ουκρανικό. Τώρα, πρίν να είναι πολύ αργά!
Ας μην καταστρέψουμε την παραδοσιακή φιλία μας με τους ομόδοξους Ρώσους αδελφούς μας, υποκύπτοντας στις αφόρητες και ανήθικες πιέσεις των Αμερικανών. Αλλά και θεολογικά μιλώντας, ας τηρήσουμε τους ιερούς κανόνες της Εκκλησίας μας. Επιτέλους, είναι δυνατόν ακόμα να αμφισβητείται πως η Ουκρανία υπάγεται εκκλησιαστικά στο Πατριαρχείο Μόσχας και πασών των Ρωσιών;

Ανώνυμος είπε...

Μέ λύπη μετά τήν μελέτη του συγκεκριμένου κειμένου εκτιμούμε ότι δεν συμβάλει θετικά με τις προτάσεις του στην επίλυση του Ουκρανικού διότι φέρνει στό μεσον τις προτάσεις του Μητροπολίτου Ναυπάκτου που έχουν εύστοχα χαρακτηριστεί λύσεις χωρίς προοπτική που μάλλον μπερδεύουν ακόμη περισσότερο τα πράγματα. Αυτή η μεγάλη συγγραφή ή συρραφή συμβάλει μάλλον με την συγκέντρωση πολλών ενδιαφερόντων στοιχείων και κυρίως για το ζήτημα της Οικουμενικής Κινήσεως. Ίσως θα ήταν καλύτερα ο συντάκτης να προτείνει κάτι δικό του βάσει των στοιχείων που επικαλείται. Η προτεινόμενη λύση του Ναυπάκτου απογοητεύει και δεν είναι σε συνάρτηση με όσα προηγούνται στά πρώτα μέρη της εργασίας. Κρίμα.

Ανώνυμος είπε...

https://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/32171-neas-smurnis-i-bebiasmeni-kai-sto-podi-antimetopisi-tou-zitimatos-tha-mas-ekthesei
Στη χορεία των ιεραρχών που υποστηρίζουν την κανονικότητα στο Ουκρανικό, μετά τους Πειραιώς και Κυθήρων, προστέθηκε και ο Νέας Σμύρνης.

Ανώνυμος είπε...

Απαντώ στον Ανώνυμο στις 9 Οκτ κ ώρα 1.01 μ.μ.

Ναι, αναφέρομαι στην πρόταση του Μητρ. Ναυπάκτου, ωστόσο υπάρχει σημαντική διαφοροποίηση στην επακριβώς εφαρμογή της, και δεν μπερδεύει τα πράγματα, αλλά
αντίθετα είναι απλούστατη - εφόσον βέβαια υπάρξει μια ελάχιστη πρόθεση συνεννόησης υμεταξύ των δύο πλευρών. Προφανώς ο σχολιαστής δεν διάβασε προσεκτικά το κείμενο, αλλά προκαταλυμμένα, και μόλις είδε το όνομα του Μητροπολίτη βιάσθηκε να βγάλει συμπεράσματα. Επίσης το κείμενο δεν είναι απλή παράθεση στοιχείων, αλλά παντού
παίρνω κριτικές θέσεις, σε πλήρη συνέπεια με τις θέσεις μου που είχα εξ αρχής για το θέμα, πολύ πριν ο σεβασμιώτατος αρχίζει να ξεκαθαρίζει τις δικές του. Τέλος, θέλω να σημειώσω ότι έχω διαπιστώσει ότι όσοι κρίνουν το Μητρ Ναυπάκτου που έδωσε μια αρκετά ολοκληρωμένη πρόταση, πέρα το γενικόλογο στο οποίο συμφωνούμε όλοι περί Πανορθόδοξης Συνόδου που λένε, ή δεν έχουν να πουν τίποτα άλλο ή λένε το γνωστό αν θέλει να επιστρέψει Ο Επιφάνιος κανονικά στην Εκκλησία ή να γίνει σχίσμα. Γι αυτό το παραπάνω σχόλιο το απορρίπτω παντελώς ως επιπόλαιο και άστοχο (εκτός του ότι είναι ανώνυμο).

Βασίλειος Ευσταθίου.

Διονύσιος είπε...

O Πατριάρχης Βαρθολομαίος αναγνώρισε τους σχισματικούς της Ουκρανίας και έδωσε τόμο αυτοκεφαλία στον σχισματικό Μητροπολίτη Επιφάνιο, από εκδίκηση προς τον Πατριάρχη Κύριλλο της Ρωσίας, επειδή δεν συμμετείχε στην αιρετική ψευδοσύνοδο στο Κολυμπάρι της Κρήτης.

Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος δεν πρόκειται να αλλάξει γνώμη για το Ουκρανικό ζήτημα.

Μόνο με μια Πανορθόδοξη σύνοδο θα αναγκαστεί ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος,να αλλάξει γνώμη για το Ουκρανικό ζήτημα έναντι κάποιας μορφής εξουσίας που θα του δοθεί,όπως έχει και ο πάπας της ρωμαιοκαθολικής οργάνωσης.


Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com