«Να μην φορτωθούμε το βάρος του
σχίσματος»
Για
την ανάγκη να επικρατήσει η ενότητα και να γεφυρωθούν οι αντιπαραθέσεις έκανε
λόγο, μεταξύ άλλων, ο Σεβασμιώτατος
Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικόλαος
σε αποκλειστική του συνέντευξη στο Διεθνές Πρακτορείο Εκκλησιαστικών Ειδήσεων «Ορθοδοξία» και στον Αντώνη Μακατούνη λίγα εικοσιτετράωρα μετά την έκτακτη σύγκληση της Ιεραρχίας που είχε ως αποτέλεσμα την αναγνώριση του δικαιώματος του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερωνύμου να χειριστεί το «καυτό» θέμα αναγνωρίσεως της Εκκλησίας της Ουκρανίας, αλλά και το δικαίωμα του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου για την παραχώρηση του Αυτοκεφάλου.
σε αποκλειστική του συνέντευξη στο Διεθνές Πρακτορείο Εκκλησιαστικών Ειδήσεων «Ορθοδοξία» και στον Αντώνη Μακατούνη λίγα εικοσιτετράωρα μετά την έκτακτη σύγκληση της Ιεραρχίας που είχε ως αποτέλεσμα την αναγνώριση του δικαιώματος του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερωνύμου να χειριστεί το «καυτό» θέμα αναγνωρίσεως της Εκκλησίας της Ουκρανίας, αλλά και το δικαίωμα του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου για την παραχώρηση του Αυτοκεφάλου.
Όπως αποκαλύπτει ο Μητροπολίτης Μεσογαίας
κ. Νικόλαος είχε υποβάλλει σχετική επιστολογραφία στον Αρχιεπίσκοπο, εκθέτοντας
τις παραμέτρους και την πολυπλοκότητα του όλου θέματος που θα απασχολήσει ή
ακόμα και θα μονοπωλήσει την εκκλησιαστική επικαιρότητα τους επόμενους μήνες.
Όπως λέει ο ίδιος ξεκάθαρα και χωρίς περιστροφές το όλο ζήτημα πρέπει να λυθεί σε επίπεδο Προκαθημένων των Ορθοδόξων
Εκκλησιών, ενώ θεωρεί ότι υπήρξε βιασύνη αφού ήταν προτιμότερο το θέμα να
«ωριμάσει» όπως λέει χαρακτηριστικά.
Τονίζει,
επίσης, ότι δεν έλαβε χώρα κάποια ψηφοφορία κατά τη
διάρκεια της συνεδρίασης, ενώ δεν δίστασε να απαντήσει και στα ερωτήματα
όσον αφορά στα λεγόμενα ορισμένων Ιεραρχών που είδαν το φως της δημοσιότητας
αναφορικά με τη στάση της Ρωσικής πλευράς.
26 σχόλια:
ΤΙ ΝΑ ΠΡΩΤΟΠΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΣΑΥΤΑ ΤΑ ΜΗ ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Ο ΣΕΒΑΣΜΙΟΤΑΤΟΣ!"ΕΙΝΑΙ ΑΜΑΡΤΙΑ ΝΑ ΕΛΕΓΧΟΥΜΕ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ".ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΕΧΕΤΕ ΥΠΟΠΕΣΕΙ ΣΤΗΝ ΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ ΠΑΠΙΚΟΥ ΠΡΩΤΕΙΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΟΤΑΤΕ!
Αυτός ο δημόσιος λόγος του αγαπητού σε μένα Μητροπολίτου Μεσογαίας και Λαυρεωτικής, χρειάζεται πολύ δημόσιο σχολιασμό, χρειάζεται όμως και τον αντίστοιχο πολύ χρόνο.
Ποιός δεν θα πει μπράβο στον μητροπολίτη Μεσογαίας και Λαυρετωτικής Νικόλαο; Δείχνει ότι έχει φόβο Κυρίου και γνώση τί είναι το σχίσμα.
Κ.
Άρχισαν τα τούμπανα με τις όψιμες δηλώσεις επί δηλώσεων! Λίγη ντροπή! Λίγη συστολή! Μιλήσατε στο "διά ταύτα"; ΟΧΙ! Αντε, τώρα σιωπήστε και κάντε την προσευχή σας. Αφήστε τους κατόπιν εορτής ψευτοπαλικαρισμούς και τις εξυπνάδες!
Θλιβομαι πραγματικα για την φτωχεια των επιχειρηματων...
Δυστυχως ...Δεν μιλανε με βαση την ορθοδοξη θεολογια οι επισκοποι αλλα με βαση την διπλωματια.. Δεν ειπε ουτε μια κουβεντα για τους αυτοχειροτονητους και τους αμετανοητους καθηρημενους ψευδο επισκοπους...Δεν ειπε ουτε μια κουβεντα για το Κανονικο Δικαιο με βαση το οποιο πρεπει να κινηθουν στις αποφασεις τους...
Βιωνουμε τα συναισθηματα που βιωνε ο π. Αθανασιος ο Μυτιληναιος και πολυ συχνα ελεγε : 《 Με ποιανει μια μελαγχολια...》
Ο λόγος του βρίθει από αντιορθόδοξες θέσεις και είναι λουσμένος με απόλυτο κοσμικό φρόνημα και κοσμική αντίληψη που σκανδαλίζει. Από που να ξεκινήσουμε και που να τελειώσουμε. Υπάρχει στην Εκκλησιαστική Ιστορία και Παράδοση "Σύνοδος Προκαθημένων" ; ποιος είναι ο τελικός κριτής των Συνόδων, δεν είναι το ποίμνιο , για να το αποκλείετε, Σεβασμιώτατε, από την λήψη απόφασης και την έκφραση γνώμης ; Θεολογούν καθηγητές Παν/μίων και οι ιστορικοί ή οι φωτισμένοι άνθρωποι του Θεού που πολλοί από αυτούς είναι κατά κόσμον "αμόρφωτοι" ; ποιος Άγιος Πατέρας σας είπε ότι οι "πρώτοι" στην Εκκλησία μπορεί να κάνουν ότι θέλουν χωρίς έλεγχο αποφασίζοντας μόνοι μεταξύ τους; η ανάγνωση των Διπτύχων είναι αποκλειστική δουλειά του ιερουργούντος Επισκόπου ή του ευχαστηριακού σώματος που αυτός εκπροσωπεί και εξ ονόματος του οποίου ιερουργεί; κάνει "προσωπική" ιερουργία ή της σύναξης; ειλικρινά το ουκρανικό είναι διοικητικό και όχι βαθύτατο δογματικό θέμα ; έχει το δικαίωμα χορήγησης Αυτοκεφαλίας ο Πατριάρχης Κων/λεως σε ΟΛΕΣ τις εκκλησίες του πλανήτη ή μόνον σε αυτές που ανήκουν στη δική του δικαιοδοσία ; η Εκκλησία μας είναι σαν την Παπική με απόλυτο, ανεξέλεγκτο και αλάθητο ηγέτη όπως ισχυρίζεστε που δεν δικαιούμαστε να τον ελέγξουμε ; ο Χριστός όρισε "πρώτο" μεταξύ των Αποστόλων για να ορίσουμε και εμείς και να τον εξουσιοδοτούμε επί παντός επιστητού όπως αυτός βούλεται ; τι σόι Συνοδικό σύστημα διοίκησης είναι αυτό όπου δεν γίνονται ψηφοφορίες ; τα "νομίζω" και "η γνώμη μου είναι" δεν ταιριάζουν σε Ιεράρχη.Ο Ιεράρχης υποτίθεται έχει παραδώσει το ανθρώπινο θέλημα του στο θεϊκό και μεταφέρει και εκφράζει τη διαχρονική γνώμη της Εκκλησίας του Χριστού και των Αγίων Πατέρων όχι την προσωπική του. και άλλα πολλά. Ντροπή !
Στην ΨΕΥΤΟ-σύνοδο Φεράρας-Φλωρεντίας, όπου ΟΛΟΙ οι τότε Επίσκοποι της Ορθόδοξης Βυζαντινής Εκκλησίας, ΕΚΤΟΣ από ΕΝΑ ΜΟΝΟ Επίσκοπο, ΔΕΧΤΗΚΑΝ την ΕΚΟΥΣΙΑ ΥΠΟΤΑΓΗ ΤΟΥΣ στον Πάπα Ρώμης, ποιος ΑΚΥΡΩΣΕ εκείνη την ψευτο-σύνοδο;
Την ακύρωσε το πλήρωμα της Εκκλησίας, μαζί με τον ΕΝΑ ΜΟΝΟ Επίσκοπο που είχε αντιδράσει στην ψευτο-σύνοδο.
Ο ανώνυμος 8:50 μ.μ. είναι υπερβολικός σε ορισμένα.
π.χ. τον πείραξε που λέει ο Μεσογαίας "νομίζω" και "η γνώμη μου είναι".
Αν είναι δυνατόν!
Τόσα καλά είπε ο Μεσογαίας και δεν υποκύπτει στο Φανάρι, αυτά δεν τα είδε ο ανώνυμος 8:50 μ.μ. και οι άλλοι;
Μας δουλεύουν κανονικά κάτι ιεράρχες σαν τον Πειραιώς και τον Μεσογαίας... ἔστω δὲ ὁ λόγος ὑμῶν ναὶ ναί, οὒ οὔ· τὸ δὲ περισσὸν τούτων ἐκ τοῦ πονηροῦ ἐστιν...
ήξεις αφήξεις..
ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ UNKNOWN.TA ΕΙΠΑΤΕ ΟΠΩΣ ΕΠΡΕΠΕ.
Σε θεματα πιστης αμαρτια ειναι να μην ελεγχεις τον οποιονδήποτε. Σε ποια αιρεση παπικου πρωτειου επεσε και γιατι;
Συμφωνώ με τον Unknown.
Υποτίθεται ότι οι επίσκοποι είναι "θεούμενοι" και βιώνουν τις άκτιστες ενέργειες της φωτιστικής Θ. Χάρης γι' αυτό και ομιλούν αγιοπνευματικώς. . . Από τα λεγόμενα του αγαπητού και πολυσέβαστου Μεσογαίας Νικολάου, προκύπτει άραγε τέτοιου είδους βίωμα; Ή μήπως ακριβώς το αντίθετο πνευμα , αγαπολογίας& θρησκευτικής διπλωματίας;;; Γνωρίζει το Κανονικό Δίκαιο ή αναλώνεται στην αγάπη & στην ευγένεια μεταξύ αδελφών;;;
O MEΣΟΓΑΙΑΣ ΠΑΡΙΣΤΑΝΕΙ ΤΟΝ ΑΝΤΙΣΤΑΣΙΑΚΟ,ΓΙΑ ΝΑ ΕΜΦΑΝΙΣΕΙ ΟΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ
ο Μεσογαιας παραδοξως δεν συνταχθηκε πληρως με τους υπολοιπους αναξιους ολετηρες της Εκκλησιας [που ακολουθουν τον ''πρωτο''] Ποιος ξερει γιατι. Τι σχεση εχει η αμφισημη σταση του με την κρυσταλλινη σταση του Κυθηρων; [καμια...]
Οι έξαλλες και πρωτοφανείς επιθέσεις που δέχεται ο Μεσογαίας Νικόλαος από φαναριώτες και φιλοφαναριώτες για την παρούσα συνέντευξη, επειδή δεν υπέκυψε στον παπισμό του Φαναρίου τον καθιστούν για όλους τους πιστούς ΑΞΙΟ σεβασμού, επαίνου και συμπάθειας!
Μην τον πετροβολούμε άσπλαγχνα και εμείς εκ του ασφαλούς. Είναι άσπλαγχνο και σκληρό.
Ισίδωρος
Ας μην κατακρίνουμε τόσο εύκολα επισκόπους σαν τον Μεσογαίας Νικόλαο που είναι όπως όλοι θα συμφωνήσουν σε γενικές γραμμές παραδοσιακός!
Και μόνο η δήλωση του που υπάρχει στον τίτλο της ανάρτησης φτάνει να πάρει την θετική στάση μας απέναντι του.
Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Νικόλαος: «δεν έλαβε χώρα κάποια ψηφοφορία κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης».
Όσοι υποστηρίζουν τον Μεσογαίας και προσπαθούν να βρουν "ορθόδοξη αγωνιστικότητα" στα λεγόμενά του και αντίσταση στις μεθοδεύσεις του Φαναρίου, ασφαλώς αγνοούν ότι ΠΡΙΝ από τη λήψη απόφασης από την Ιεραρχία, είχε ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ με το σχισματικό Επιφάνιο μαζί με τον Αρχιεπίσκοπο στο Φανάρι, έμπρακτα δηλ. τον είχε αναγνωρίσει από τους ΠΡΩΤΟΥΣ !! Για να μην αλληλο-κοροϊδευόμαστε δηλαδή !!
Όντος όπως είπαν αρκετοί, αυτό το τόσο υπερβολικό και περίεργο, στην ουσία αντί-ευαγγελικό και αντί-αποστολικό σεβασμό προς έναν πατριάρχη, και μάλιστα έναν που έχει κάνει τα πάνδεινα στο θέμα της κακοδοξίας και αντικανονικότητας, ανήκει στη σφαίρα του παπισμού και του κληρικαλισμού όπου επιτρέπεται και αντέχεται κάθε εκτροχιασμό του «αφεντικού» και στιγματίζεται κάθε κριτική των «κατώτερων». Αυτή η νοοτροπία που εκτίνεται σιγά σιγά σε όλα τα επίπεδα, έχει οδηγήσει τους παπικούς εκεί που βρίσκουν και εις τα τεράστια σκάνδαλα της παιδοφιλίας σε όλο το κόσμο. Μια τέτοια νοοτροπία δεν την συναντούμε σε κανένα από τους Αγίους Πατέρες! Είναι σαν ένα πέπλο πλάνης, μια ομίχλη του διαβόλου που τυφλώνει και
παραλύει την σκέψη και την διάκριση. Μακάρι να μην απλώνεται μια τέτοια νοοτροπία στην Ορθόδοξη Εκκλησία!
τι ακριβώς εννοεί πως δεν απειλήθηκε από τους ρώσσους;
από τους αμερικανούς;
Ανώνυμε 6:51 μ.μ.
Δεν θα δεχθούμε την υπερβολική σου άποψη. Ο Μεσογαίας συνόδεψε τον αρχιεπίσκοπο όταν πήγε στα ονομαστήρια του Βαρθολομαίου και αναγκαστικά ήταν παρών μαζί με όλους τους παρόντες εκει. Ανάμεσα στους παρόντες ήταν και ο σχισματικός Επιφάνιος. Δεν γνωρίζω αν συλλειτούργησε μαζί του και αν φόρεσε άμφια ο Μεσογαίας.
Οι επιθέσεις προς τον Μεσογαίας Νικόλαο απο φιλοφαναριώτες μας λένε πολλά για την αντίσταση του και μας τον κάνουν αξιοσυμπάθητο. Είναι πράξη ηρωισμού σήμερα να αντιστέκονται οι επίσκοποι στον ηγεμονισμό του Φαναρίου.
Απόδειξη; Οι ελάχιστοι που του κάνουν.
Η κριτική σου είναι άσπλαγχνη και δεν λαμβάνει υπόψη τις πόσοι επίσκοποι το έκαναν, ούτε τις
έξαλλες επιθέσεις στον Μεσογαίας Νικόλαο.
Ο ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ Κ. ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΡΙΣΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ ΑΣΤΡΟΦΥΣΙΚΗΣ,ΑΠΟ ΠΛΕΥΡΑΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΣ ΤΗΣ "ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΤΗΣ ΒΟΣΤΩΝΗΣ"
Διόρθωση στο 6:29 π.μ.
οι ελάχιστοι που ΤΟ κάνουν
δεν λαμβάνει υπόψη ΤΗΣ
Τί έχεις να μας πεις φίλε 4:04 μ.μ. για τη Θεολογική Σχολή της Βοστώνης;
Είναι καλή ή κακή;
Δεν γνωρίζω γι' αυτό ρωτώ.
Δημοσίευση σχολίου