Σύμπτωμα
καθολικῆς ἀποστασίας; Ἀπόδειξη ὅτι πλέον διανύουμε τοὺς ἔσχατους καιρούς, στοὺς
ὁποίους ἡ αὐτοκρατορία τοῦ κακοῦ θὰ ἀποκτήσει πρωτοφανὴ ἐξουσία; Καὶ μάλιστα ἐξουσία
ὄχι μόνο σὲ ὅλο τὸν κόσμο ἀλλὰ καὶ στὸ ἴδιο τὸ ἅγιο σῶμα τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ;
Ἔτσι φαίνεται.
Διότι
πῶς ἀλλιῶς θὰ ἐξηγηθεῖ τὸ ὅτι ἡ Σύνοδος τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου ἔφθασε στὸ
σημεῖο, ἀνατρέποντας αἰώνιους νόμους, νὰ ἐπιτρέψει στοὺς κληρικοὺς νὰ ἔρχονται σὲ
δεύτερο γάμο, ἂν συμβεῖ νὰ πεθάνει ἢ νὰ τοὺς ἐγκαταλείψει ἡ πρεσβυτέρα τους; Οἱ
Ἱεροὶ Κανόνες εἶναι στὸ σημεῖο αὐτὸ ἀπόλυτοι: Γιὰ κανέναν λόγο δὲν γίνεται δεκτὸς
δεύτερος γάμος κληρικῶν. Οὔτε θάνατος οὔτε διαζύγιο ἀποτελοῦν λόγο γιὰ τέτοιο
γάμο (Κανόνες ΙΖ΄ τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων, ΙΒ΄ τοῦ Μεγάλου Βασιλείου, Γ΄ καὶ ΣΤ΄ τῆς
Πενθέκτης Οἰκουμενικῆς Συνόδου).
Εἶναι
ἀλήθεια ὅτι ἡ Ἐκκλησία σὲ τούτους τοὺς καιροὺς τῆς μεγάλης ἐκτροπῆς ἔκανε πολλὲς
ὑποχωρήσεις στὸ θέμα τοῦ γάμου τῶν μελῶν της, ἐνῶ ὁ λόγος τοῦ Κυρίου νομοθετεῖ
τὸ ἀδιάλυτο τοῦ γάμου «παρεκτὸς λόγου πορνείας» (Ματθ. ε΄ 32).
Ὅμως,
παρὰ τὶς τόσες ὑποχωρήσεις, κράτησε ἕναν χῶρο ἱερὸ καὶ ἀπαράβατο: τὸν ἅγιο χῶρο
τῆς ἱερωσύνης, ποὺ ἀποτελεῖ τὴν καρδιὰ τῆς Ἐκκλησίας. Ἀπαγορεύοντας τὸν
δεύτερο γάμο τῶν κληρικῶν, φανέρωνε ἔμπρακτα δύο πράγματα: τὴν ἱερότητα τοῦ
Μυστηρίου τῆς Ἱερωσύνης, καὶ τὴν ἱερότητα καὶ τὸ ἀδιάλυτο τοῦ Μυστηρίου τοῦ
Γάμου. Τώρα καὶ τὰ δύο αὐτὰ Μυστήρια βεβηλώνονται, ὑποβιβάζονται.
Ὅταν
ὁ φιλανθρωπότατος Χριστός μας δίδασκε γι᾿ αὐτὴν τὴν ἱερότητα καὶ τὸ ἀδιάλυτο τοῦ
γάμου, οἱ σκληροκάρδιοι Ἑβραῖοι Τοῦ εἶπαν ὅτι ὁ Μωυσῆς εἶχε ἐπιτρέψει τὸ
διαζύγιο – «βιβλίον ἀποστασίου» τὸ ὀνόμαζαν τότε: «Μωσῆς ἐνετείλατο βιβλίον ἀποστασίου
δοῦναι καὶ ἀπολῦσαι». Ἡ ἀπάντηση τοῦ Κυρίου ἦταν καταλυτική: «Πρὸς τὴν
σκληροκαρδίαν ὑμῶν», ἐξαιτίας τῆς σκληροκαρδίας σας τὸ ἐπέτρεψε αὐτὸ ὁ Μωυσῆς,
τοὺς εἶπε, «ἀπ᾿ ἀρχῆς δὲ οὐ γέγονεν οὕτω» (Ματθ. ιθ΄ 7-8).
Σὲ
τέτοια σκληροκαρδία ἔχουμε φθάσει, τόσο πολὺ ἔχουν πετρώσει σὲ τούτους τοὺς ἔσχατους
καιροὺς οἱ καρδιές μας, ὥστε ἀκόμη καὶ λόγῳ διαζυγίου νὰ ἐπιτραπεῖ δεύτερος
γάμος κληρικῶν; «Βιβλίον ἀποστασίου» σὲ καιροὺς ἀποστασίας;
Ἀλλὰ
αὐτὸ συνιστᾶ βίαιη ἀνατροπὴ τῶν Ἱερῶν Κανόνων. Μὲ ποιὸ ὅμως δικαίωμα; Ἀπὸ πότε
μιὰ τοπικὴ Σύνοδος ἀπέκτησε τὴν ἐξουσία νὰ ἀνατρέπει ἀποφάσεις Οἰκουμενικῶν
Συνόδων;
Ἁποδεχόμενη
δεύτερο γάμο κληρικῶν, οὐσιαστικὰ ἡ Ἐκκλησία ἐπιβεβαιώνει τὴν πνευματικὴ ὑποβάθμιση
τοῦ κλήρου στοὺς καιρούς μας.
Ἡ
εἴδηση, ὅπως δημοσιεύθηκε καὶ δὲν διαψεύσθηκε, μᾶς πληροφορεῖ ἐπιπλέον ὅτι αὐτὸς
ὁ ἀπαράδεκτος γάμος θὰ ἱερουργεῖται μὲ «μία ἁπλὴ προσευχὴ καὶ σὲ πολὺ στενὸ οἰκογενειακὸ
κύκλο». Ἄρα δὲν θὰ εἶναι γάμος; Δὲν θὰ γίνεται μυστήριο; Καὶ γιατί δὲν θὰ ἱερολογεῖται;
Τότε τί θὰ εἶναι ὅλο αὐτό; Νομιμοποίηση πορνείας;
Ἀναμφιβόλως
τὸ πρόβλημα εἶναι ὑπαρκτὸ καὶ ἐπώδυνο. Πάντοτε, σ᾿ ὅλους τοὺς αἰῶνες, ἦταν ἐπώδυνο
γιὰ τὸν ἱερέα. Ἡ διαφορὰ εἶναι ὅτι σὲ παλαιότερους χρόνους πρόβλημα κυρίως
δημιουργοῦσε ὁ θάνατος τῆς πρεσβυτέρας, σπανιότατη δὲ ἦταν ἡ περίπτωση τῆς ἐγκαταλείψεως
τοῦ ἱερέα ἀπὸ αὐτήν. Σήμερα δυστυχῶς, λόγῳ τῆς γενικότερης καταπτώσεως, αὐτὸ τὸ
δεύτερο συμβαίνει πολὺ συχνότερα. Ἔτσι παρουσιάζεται ὡς πράξη «φιλανθρωπίας» καὶ
κατανοήσεως ἡ παράνομη αὐτὴ νομοθέτηση.
Ποιὰ
εἶναι ἡ λύση στὸ ὑπαρκτὸ αὐτὸ πρόβλημα ποὺ περιγράψαμε;
Ἐκείνη
ποὺ νομοθέτησαν οἱ φιλανθρωπότεροι πάντων ἅγιοι Πατέρες καὶ ἡ ὁποία ἰσχύει γιὰ
ὅλους, κληρικοὺς καὶ λαϊκούς: Ἡ ἄρση τοῦ σταυροῦ, ποὺ ἐπέτρεψε μέσα στὴν
πανσοφία καὶ τὴν ἄπειρη ἀγάπη του ὁ Κύριος τῶν πάντων, καὶ ἡ εὐλογημένη ἀνηφορικὴ
πορεία τοῦ ἀγωνιζόμενου μαζὶ μὲ τὸ δοκιμαζόμενο ποίμνιό του ἱερέα πρὸς τὴν
Βασιλεία τοῦ Θεοῦ.
Ορθόδοξο Περιοδικό “Ο ΣΩΤΗΡ”
3 σχόλια:
Η απόφαση του πατριαρχείου για τον 2ο γάμο των κληρικών είναι άκυρη.
Καλλίστρατος
Εισχώρηση νομικίστικης αντίληψης σε πνευματικά θέματα. Η απόφαση αυτή, απόφαση που προκαλεί αποστροφή και αηδία σε κάθε ορθόδοξο Χριστιανό, ακολουθεί την εκλογικευμένη και εκκοσμικευμένη ποιμαντική των Δυτικών,παπικών, προτεσταντών και λοιπών, τουτέστιν, φως φανάρι, οικουμενίζει και πάλι το Φανάρι! Αφού θα συγκροτείται επιτροπή, (δικαστήριο δηλαδή), που θα ασχολείται με την υπόθεση, πώς είναι δυνατόν να δικαιώσει ή να καταδικάσει τον έναν από τους δύο; Ποιος θα αποκαλύψει και θα αποδείξειτα πνευματικά πειστήρια, με τα οποία θα βγει απόφαση για την ενοχή ή την αθώωση; Στα κοσμικά δικαστήρια οι δικαστικές πλάνες δίνουν και παίρνουν. Ποιος θα πει αλήθεια και ποιος ψέματα; Ο παπάς ή η παπαδιά; Και τι γίνεται με την ηθική αυτουργία; Μια ακόμη ασεβής απόφαση και ύβρις του Πατριαρχείου κατά της Παραδόσεως της Αγίας μας Εκκλησίας.
Σ.Η.
Δυστυχώς οι σήμερα 60ρηδες και πλέον ξέχασαν τη μεγαλοπρέπεια και το πνεύμα θυσίας και εγκράτειας των γιαγιάδων μας που όταν έμειναν, από τα 30 πολλές φορές, χήρες και μεγάλωναν 5-6 παιδιά με αξιοπρέπεια στην Κοινωνία. Δεν μπορεί η Εκκλησία μας να επηρεάζεται από τις φωνές παρατρεχάμενων λαϊκών που νομίζουν ότι "διακονούν" την Εκκλησία όταν με μια αγαπολογία προς το πρόσωπο κάποιου ιερέα που χήρεψε ζητούν να πάρει άλλη "παπαδιά"!!! Τέτοιο αίτημα ξεκίνησε ήδη έντονα πριν περίπου 17 χρόνια σε χώρα της Δύσης για ορθόδοξο ιερέα!!! Προσοχή!!!
Δημοσίευση σχολίου