Εἶμαι
βαθύτατα λυπημένος, ἀγαπητέ κ.Ἀλεξάνδρε Στεφανόπουλε, διά τήν διακοπή τῆς ἐκκλησιαστικῆς
κοινωνίας τοῦ Πατριαρχείου τῆς Ρωσίας μέ τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο. Εἰς αὐτό τό
θλιβερό καί ἀξιοθρήνητο ἀποτέλεσμα ὡδήγησε ἡ ἐμμονή τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου
νά ἐκχωρήσει τήν Αὐτοκεφαλία εἰς τούς σχισματικούς τῆς Οὐκρανίας, οἱ ὁποῖοι εἶναι
ἀποκεκομμένοι ἀπό τήν Ἁγία μας Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, δηλ. ἀπό ὅλα τά Ὀρθόδοξα Πατριαρχεῖα
καί τάς κατά τόπους Αὐτοκεφάλους Ὀρθοδόξους Ἐκκλησίας καί ἀποτελοῦν τήν συντριπτική
μειοψηφία τοῦ Οὐκρανικοῦ λαοῦ.
Μέχρι
πρότινος τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο ἀνεγνώριζε μόνον τήν ὑπό τόν Ἀρχιεπίσκοπον Ὀνούφριον
Κανονικήν Οὐκρανικήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν καί τώρα διά τούς ἰδικούς του λόγους ἀποδίδει
τήν Αὐτοκεφαλίαν εἰς τούς σχισματικούς τῆς Οὐκρανίας καί παραθεωρεῖ τήν κανονικήν
Ὀρθόδοξον Ἀρχιεπισκοπήν τῆς Οὐκρανίας, τήν ὁποίαν καί μόνον ἀναγνωρίζουν, μαζί μέ
τό Πατριαρχεῖον τῆς Ρωσίας, καί οἱ λοιπές κατά τόπους Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες.
Οἱ
σχισματικοί, ὡς γνωστόν, δέν εἶναι Ἐκκλησία καί ἡ κοινωνία μετ' αὐτῶν προσκρούει
εἰς τούς ἀπαγορεύοντας αὐτήν Θείους καί Ἱερούς Κανόνας (Ἀποστολικούς καί τῶν Οἰκουμενικῶν
Συνόδων).
Πρός
τί, λοιπόν, ἡ ἐμμονή καί ἐπιμονή τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου διά
τήν ἀναγνώρισιν τῶν σχισματικῶν ὡς Αὐτοκεφάλου Ἐκκλησίας καί τήν οὕτω πως
πρόκλησιν σχισμάτων καί διαιρέσεων ἐν τῇ Μιᾷ, Ἁγίᾳ, Καθολικῇ καί Ἀποστολικῇ τοῦ
Χριστοῦ Ἐκκλησίᾳ; Δέν φθάνουν ὁ σάλος, οἱ κλυδωνισμοί καί οἱ ταραχές, οἱ ὁποῖες
προεκλήθησαν καί προκαλοῦνται ἀπό τάς Ἀποφάσεις τῆς ἀποκληθείσης «Ἁγίας καί Μεγάλης
Συνόδου» τῆς Κρήτης (Ἰούνιος 2016) καί μάλιστα ὁ χαρακτηρισμός ὡς Ἐκκλησιῶν,
πού ἐκχωρήθηκε σέ ὁμολογίες καί κοινότητες ἑτεροδόξων;
Ἀλλά,
καί αὐτή ἡ καλουμένη «Ἁγία καί Μεγάλη Σύνοδος» δέν παραγκωνίσθηκε ἀπό τήν πρόσφατη
ἀπόφασι τῆς Πατριαρχικῆς Συνόδου Κωνσταντινουπόλεως, ἡ ὁποία ὑπό ὅρους ἐπιτρέπει
τόν δεύτερο γάμο (διγαμία) τῶν Κληρικῶν; Εἰς τό τελικό κείμενο τῆς Συνόδου αὐτῆς
: «Τό μυστήριον τοῦ Γάμου καί τά κωλύματα αὐτοῦ» εἰς τήν παράγραφο 4 τῶν κωλυμάτων
Γάμου, δέν ἀναγράφεται ἐπί λέξει : «ἡ ἱερωσύνη αὐτή καθ’ ἑαυτήν δέν ἀποτελεῖ κώλυμα
γάμου, ἀλλ’ ὅμως, συμφώνως πρός τήν ἰσχύουσαν κανονικήν παράδοσιν (κανών 3 τῆς
Πενθέκτης ἐν Τρούλλῳ Συνόδου) μετά τήν χειροτονία κωλύεται ἡ σύναψις γάμου» ὑπό
Κληρικῶν;
Ἔκκλησι θερμότατη καί παράκλησι ἐγκάρδια ἀπευθύνουμε ἀπό τάς ἐσχατιάς τῆς Ἑλληνικῆς μας Πατρίδος, τήν παραμεθόριο πρός νότον περιοχή τῶν Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων, κ.Στεφανόπουλε, πρός τόν Πρωτόθρονον Πατριάρχην τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας κ. Βαρθολομαῖο «νά ἀνακρούσῃ πρύμναν» πρός ἀποφυγήν νέων σχισμάτων καί διαιρέσεων εἰς τό Πανάγιο Σῶμα τοῦ Χριστοῦ, τήν Ἁγιωτάτη Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας.
Ἔκκλησι θερμότατη καί παράκλησι ἐγκάρδια ἀπευθύνουμε ἀπό τάς ἐσχατιάς τῆς Ἑλληνικῆς μας Πατρίδος, τήν παραμεθόριο πρός νότον περιοχή τῶν Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων, κ.Στεφανόπουλε, πρός τόν Πρωτόθρονον Πατριάρχην τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας κ. Βαρθολομαῖο «νά ἀνακρούσῃ πρύμναν» πρός ἀποφυγήν νέων σχισμάτων καί διαιρέσεων εἰς τό Πανάγιο Σῶμα τοῦ Χριστοῦ, τήν Ἁγιωτάτη Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας.
Ἀντί
τῶν συμπροσευχῶν, πού διοργανώνει τόν τελευταῖο καιρό μέ τόν Πάπα τῆς Ρώμης καί
μέ ἀρχηγούς καί ἐκπροσώπους ἑτεροδόξων ὁμολογιῶν καί κοινοτήτων, ἀλλά καί ἀλλοθρήσκων
ἀκόμη, οἱ ὁποῖες ὄχι μόνον δέν ὠφελοῦν σέ κάτι, ἀλλά σκανδαλίζουν τό Ὀρθόδοξο
Χριστεπώνυμο Πλήρωμα, δέν θά ἔπρεπε νά κηρύξῃ μετάνοιαν καί ἐπιστροφήν σύμπαντος
τοῦ Ὀρθοδόξου Χριστιανικοῦ κόσμου εἰς «τήν ἅπαξ παραδοθεῖσαν τοῖς ἁγίοις πίστιν»,
εἰς τήν διδαχήν τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων, τῶν Ὁσίων
καί Θεοφόρων Πατέρων ἡμῶν τῶν Ἁγίων Οἰκουμενικῶν Συνόδων τῆς Ἐκκλησίας μας καί
τήν ἐν γένει Ὀρθόδοξη Παράδοσί μας; Αὐτά εἶχα νά σᾶς ἀπαντήσω συνοπτικά,
κ.Στεφανόπουλε, σχετικά εἰς τό ἐρώτημα, τό ὁποῖο μοῦ ἐθέσατε καί νά εὐχηθῶ ἀπό
καρδίας σύνεσιν καί ἐγρήγορσιν ἐν πᾶσι εἰς τούς πνευματικούς ταγούς τῆς Ἁγίας
μας Ἐκκλησίας πρός ἀναχαίτισιν καί ἀντιμετώπισιν τῆς ἐπερχομένης πνευματικῆς κρίσεως
καί ἀποφυγήν ὀδυνηρῶν ἐπιπτώσεων καί συνεπειῶν διά τήν ἑνότητα τῆς Ἁγιωτάτης τοῦ
Χριστοῦ Ὀρθοδόξου Ποίμνης. Γιατί εἶναι τοῖς πᾶσι γνωστόν τό τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου
τοῦ Χρυσοστόμου ὅτι «τό σχίσμα οὐδέ αἷμα μαρτυρίου ἀποπλύνει».-
6 σχόλια:
Ο σατανάς βρισκόταν στην Αγγελική δόξα που του είχε δώσει ο Θεός. Επιθύμησε όμως ο σατανάς "πρωτείο" και έπεσε παταγωδώς στην άβυσσο της κολάσεως.
Ο Πάπας Ρώμης, στην αρχαία και αδιάσπαστη Εκκλησία, είχε τοποθετηθεί από τον Θεό σαν ένας από τους διαδόχους των Αγίων Αποστόλων. Επιθύμησε όμως ο Πάπας "πρωτείο" και έπεσε παταγωδώς γινόμενος συγχρόνως και επίγειο υποχείριο του σατανά.
Φαίνεται ότι και στην Ορθόδοξη Εκκλησία υπάρχουν όχι λίγοι άνθρωποι οι οποίοι επιθυμούν "πρωτείο", δεν καταλαβαίνουν όμως την παταγώδη πτώση στην οποία πέφτουν.
Μπράβο στον μητροπολίτη Κυθήρων Σεραφείμ.
Φ.
Εύγε στον ομολογητή κ. Σεραφείμ. Λέει τα πράγματα με το όνομά τους. Κατονομάζει και εντοπίζει την ρίζα του προβλήματος,δηλαδή τον Βαρθολομαίο, που επιμένει στην αναγνώριση των σχισματικών που θα έχει ως αποτέλεσμα να επέλθει σχίσμα στην Ορθόδοξη Εκκλησία.
Χαίρομε Άγιε Επίσκοπε για τη θέση σας, αλλά φτάνει μόνο αυτό? Ξέρουμε τι είναι να βρίσκεται κάποιος μέσα στη φουρτουνιασμένη θάλασσα, να σηκώνονται πελώρια κύματα και να λένε οι διαπορούμενοι, αμάν, θα φτάσουμε σώοι εις ακτήν, επί της νεώς επικρατεί σύγχισις κι αυτή δεν αποτελεί σήμα ευδίας, άραγε το πλήρωμα είναι στις θέσεις του όπως υπαγορεύουν οι κανονισμοί πείρας αιώνων επί των θαλασσών? Είναι άσχημο να πλησιάζει κανείς τη πηγή του καθαρού νερού και να τη βρίσκει ξεραμένη, επειδή ξεδίψαγε με θαλασσόνερο ξεγελώντας τον εαυτό του πώς τάχα κορέννει τη δίψα.
Αδελφοί, κρατήσετε την ημερομηνίαν της 1ης Σεπτεμβρίου Ι.Η., ήτοι της 14ης Σεπτεμβρίου Γ.Η.. Η ημερομηνία αύτη είναι έτι χαλεποτέρα της 16ης Ιουλίου του έτους 1054, ημέρα καθ' ην ο καρδινάλιος Ουμπέρτο κατέθεσε την λίβελον επί της Αγίας Τραπέζης της του Θεού Σοφίας, αναθεματίζοντας τον Πατριάρχη Κηρουλάριον και άπαντας τους Ορθοδόξους. Οι Ουκρανοί διακρίνονται εις δύο ομάδας: εις τους δυτικόφιλους ουνίτας, παπικούς δηλαδή και εις τους ρωσόφιλους, οίτινες ανήκουν εις την Ρωσικήν Ορθόδοξον Εκκλησίαν. Ουκ υφίσταται ποίμνιον Ορθόδοξον ο να υποστηρίζη τους δυτικόφιλους ουκρανούς ηγέτας. Η προπαρασκευή αυτοκεφάλου εις την ουκρανικήν επικράτειαν μεταφράζεται ως πρώτη κίνησις δια την αρπαγή της Ουκρανίας εκ της Ρωσικής σφαίρας επιρροής και την ένταξιν αυτής εις την ευρωπαϊκήν ένωσιν και το Νάτον. Τα δόλια σχέδια το Φαναρίου αποβλέπουν εις μίαν πατριαρχικήν δήθεν ορθόδοξον ευρωπαϊκήν "εκκλησίαν" υπό του μόνου πρώτου πατριάρχου, εγγύτερα λίαν εις τον πάπαν, πολύ μακράν εκ του Ρώσου Πατριάρχου. Ο ξεσηκωμός του σύμπαντος Ορθοδόξου Κόσμου, η οφειλομένη απάντησις εις τα δόλια σχέδια της νέας τάξεως και του αντιχρίστου. Αδελφοί, φεύγετε των οικουμενιστών , φιλοοικουμενιστών, κρυφοοικουμενιστών και κολυμπαριστών, ως τις φεύγη εκ του όφεως, γρηγορείτε και προσεύχεσθε...
Ο ηγεμονισμός εντός του εκκλησιαστικού περιβόλου αποδοκιμάσθηκε και καταδικάστηκε από τον Κύριό μας στις παραμονές του σεπτού του πάθους.
Είναι γνωστή η απάντηση που έδωσε στη μητέρα των υιών του Ζεβεδαίου όταν εκείνη, πρόσγεια φρονούσα και ταις φρεσί νηπιάζουσα, επιζητούσε πρωτοκαθεδρίες για τα παιδιά της.
Δυστυχώς η παπική, μονοκρατορική νοοτροπία διαμορφώνει την εκκλησιαστική πολιτική του εσβεσμένου Φαναρίου εδώ και δεκαετίες. Δεν δίστασαν μάλιστα οι μητροπολίτες άνευ ποιμνίου Περγμάμου Ιωάννης και Προύσης Ελπιδοφόρος να επιχειρήσουν τη θεμελίωση παπικού τύπου πρωτείου στο Βόσπορο καταφεύγοντας και σε αυτό το Τριαδικό Δόγμα!
Αν είναι δυνατόν! Μόνο και μόνο για αυτό θα έπρεπε από καιρού να έχουν καταστεί πανορθοδόξως υπόδικοι! Αλλά πού!
Και έτσι εξ αιτίας της ακρίτου επιμονής του Φαναρίου, του ΔΗΘΕΝ εγγυητού της πανορθοδόξου ενότητος, οδηγούμαστε ολοταχώς προς ενδοορθόδοξο σχίσμα.
Ουδείς δύναται, βεβαίως, να παραθεωρήση άνευ συνεπειών τη γεωπολιτική και γεωστρατηγική διάσταση του όλου ζητήματος καθώς και τον υποκάρδιο πόθο του Πατριαρχείου της Μόσχας να καταστεί "Τρίτη Ρώμη". Και οπωσδήποτε αποτελεί σκάνδαλο πρώτου μεγέθους να αντιδρούν κατ αυτόν τον τρόπο οι Ρώσσοι για ζητήματα εκκλησιαστικής διοικήσεως και κανονικών δικαιοδοσιών και να έχουν από καιρό καταλείψει ασύδοτους τους αιρεσιολογούντες Φαναριώτες αντί να τους έχουν εγκαλέσει πανορθοδόξως επί θεμάτων Ορθοδόξου Δόγματος και Ήθους! (Αν και αυτοί με επικεφαλής το μητροπολίτη Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνα πλειοδοτούν εδώ και κάποια χρόνια σε "ερωτοτροπίες" με τους παπικούς.
Κάτι τέτοιο, όμως, επ ουδενί παρέχει την εξουσία στο πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως, το οποίο όλως καταχρηστικώς και εις βάρος της Ορθοδόξου εκκλησιολογίας ονομάζεται "οικουμενικό", να διασπά την πανορθόδοξη ενότητα "νομιμοποιώντας" ιεροκανονικώς στην Ουκρανία τους σχισματικούς και μη αναγνωριζομένους από τις άλλες τοπικές Ορθόδοξες Εκκλησίες , ΙΣΟΤΙΜΕΣ εκκλησιολογικώς προς το Φανάρι,λειτουργώντας ως imperator και παγκόσμιος χωροφύλακας της οικουμενικής Ορθοδοξίας!
Ένιες κανονικές διατάξεις που παρέχουν κάποια σχετικά προνόμια στο πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως έχουν καθαρά καιρικό, περιπτωτικό και ιστορικό χαρακτήρα και κάθε άλλο παρά θα πρέπει να "κραδαίνονται" από τους ηγεμόνες του Βοσπόρου κάθε φορά προκειμένου να υλοποιούνται οι μονοκρατορικές πολιτικές τους. Πάει πολύ να επικαλούνται τους κανόνες οι άνθρωποι που τους έχουν τσαλαπατήσει και κατακουρελιάσει με τις συμπροσευχές τους και τις ποικίλες προδοτικές του Ορθοδόξου Δόγματος και Ήθους, δηλώσεις και εκδηλώσεις τους.
Εάν εφαρμοζόντουσαν οι ιεροί κανόνες τυγχάνει γνωστό ποιοι θα έπρεπε πρώτοι να καταστούν υπόδικοι. Να μην επικαλούνται λοιπόν όπως , όποτε και όταν τους συμφέρει τους ιερούς κανόνες γιατί προκαλούν γενική θυμηδία...
Λ.Ν.
Δημοσίευση σχολίου