Διπλωματικός πυρετός για τη στάση της
Αθήνας στο καυτό ζήτημα. Αντιδρά η Μόσχα, ενώ ο Αρχιεπίσκοπος συγκαλεί Ιεραρχία
Από
τον Αντώνη Τριανταφύλλου
Με
παρτίδα εκκλησιαστικού σκακιού μοιάζουν οι κινήσεις στις οποίες έχουν αποδυθεί
το Οικουμενικό Πατριαρχείο και το Πατριαρχείο Μόσχας, με φόντο το άνοιγμα της
συζήτησης για την απόδοση εκκλησιαστικής αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία.
Το
Οικουμενικό Πατριαρχείο αναβάθμισε και μελετά στην ουσία του το ευαίσθητο
ουκρανικό εκκλησιαστικό ζήτημα, που έχει όχι μόνο κανονική και εκκλησιαστική
βάση αλλά και ευαίσθητες πολιτικές και διπλωματικές προεκτάσεις με γεωπολιτικό
υπόβαθρο. Μάλιστα το Οικουμενικό Πατριαρχείο, παρότι είναι η μόνη εκκλησιαστική
Αρχή που έχει το σχετικό και μοναδικό προνόμιο από τους Ιερούς Κανόνες να αποδίδει
αυτοκεφαλία, δεν ενεργεί μονομερώς και δεν αξιοποιεί άμεσα το δικαιοδοσιακό
δικαίωμά του. Αντίθετα ξεκίνησε επαφές με τις άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες.
Στο
πλαίσιο αυτό την Αθήνα επισκέφθηκε χθες πατριαρχική αντιπροσωπία αποτελούμενη
από τους μητροπολίτες Περγάμου Ιωάννη, Γαλλίας Εμμανουήλ και Σμύρνης
Βαρθολομαίο. Η σύνθεση της αντιπροσωπίας είναι ενδεικτική της σοβαρότητας με
την οποία το Φανάρι αντιμετωπίζει το ουκρανικό ζήτημα. Οι εκπρόσωποι του
Φαναρίου συναντήθηκαν με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο και τους μητροπολίτες Νέας
Σμύρνης Συμεών, Διδυμοτείχου Δαμασκηνό και Δημητριάδος Ιγνάτιο. Από την Αθήνα
και το Φανάρι τηρούν απόλυτη σιγή για το ουσιαστικό περιεχόμενο της συνάντησης.
Τι σκέφτεται
Σύμφωνα
με πληροφορίες της «δημοκρατίας» ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος φέρεται ότι
προσανατολίζεται στην έκτακτη σύγκληση της Ιεραρχίας -μάλλον τον Ιούνιο- για το
ουκρανικό ζήτημα.
Την
ίδια στιγμή η Μόσχα δεν κρύβει τον έντονο φόβο της για το ενδεχόμενο απόδοσης
εκκλησιαστικής αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία. Ο μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίων,
ο «υπουργός Εξωτερικών» του Πατριαρχείου Μόσχας, έχει ξεκινήσει αγώνα
διπλωματικού δρόμου για να επηρεάσει άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες. Τις
προηγούμενες ημέρες ο κ. Ιλαρίων επισκέφθηκε τους Πατριάρχες Αλεξανδρείας
Θεόδωρο, Αντιοχείας Ιωάννη και Ιεροσολύμων Θεόφιλο καθώς και τον Αρχιεπίσκοπο
Κύπρου, εκφράζοντας τους προβληματισμούς της Μόσχας και βολιδοσκοπώντας τις
προθέσεις τους για το θέμα, ενώ ο Πατριάρχης Μόσχας Κύριλλος φέρεται ότι
ενημέρωσε διεξοδικά για τους προβληματισμούς της Μόσχας τον Αρχιεπίσκοπο
Αλβανίας Αναστάσιο κατά το πρόσφατο ταξίδι του στα Τίρανα.
dimokratianews,15.05.2018
3 σχόλια:
Ἄν ὑπῆρχε ὁ ἴδιος ζῆλος ἐκ μέρους τῶν λεγομένων ἐκκλησιαστικῶν ταγῶν πού ὑπάρχει γιά τά δικαιοδοσιακά καί γιά τήν Πίστη, ἡ Ὀρθοδοξία θά θριάμβευε σ' ὅλο τόν κόσμο! Ἀλλά, δυστυχῶς, καμμία εὐαισθησία γιά τήν Πίστη. Συγκρούσεις καί διεκδικήσεις μόνο γιά τήν ἐξουσία! Κρίμα!
Υπάρχει καν ζήτημα σε αυτήν την αντικανονική ιστορία; Είναι από την αρχή σκανδαλώδη η στάση του κ. Βαρθολομαίου, ο οποίος ούτε καν ενημέρωσε την κανονική Εκκλησία της Ουκρανίας για αυτό που κάνει, σαν να ήταν αυτός αυτοκράτωρ και επικεφαλής της! Είναι ολοφάνερο πως μόνο από ιδιοτέλεια και για να πλήξη την Ρωσία κάνει αυτό που κάνει, και μας δείχνει έτσι μια φορά ακόμη ότι έχει ξεφύγει εντελώς από το δρόμο του Χριστού. Καμία εκκλησιαστική αρχή με εντιμότητα δεν μπορεί να συμφωνεί με αυτά. Όπως είπαν χθες οι Συνοδικοί της Εκκλησίας της Ρωσίας, η χορήγηση αυτοκέφαλο στους σχισματικούς της Ουκρανίας, παρά τη βούληση της κανονικής Εκκλησίας, στο κανονικό έδαφος της οποίας ζουν, είναι μια ανοησία εξ απόψεως εκκλησιαστικής και κανονικής.
Ως αφορά τον ισχυρισμό του αρθρογράφου ότι το Φανάρι "είναι η μόνη εκκλησιαστική Αρχή που έχει το σχετικό και μοναδικό προνόμιο από τους Ιερούς Κανόνες να αποδίδει αυτοκεφαλία", ας μας πει που τα βρήκε αυτά , ποιους κανόνες ορίζουν κάτι τέτοιο!!!!
E.M.
Tι σημαίνει "έντονο φόβο της για το ενδεχόμενο απόδοσης εκκλησιαστικής αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία"; Πρωτ'απ'όλα, το θέμα δεν είναι αυτοκεφαλία στην Ουκρανία όπως εσφαλμένως λέγεται, αλλά στους σχισματικούς της Ουκρανίας. Για την κανονική Εκκλησία δεν υπάρχει καν θέμα αυτοκεφαλίας, ο'τι και αν "αποφασίζει" αυτοκρατορικώς και αντικανονικώς το Φανάρι.
Δεύτερον, το φόβο της Μόσχας και της Εκκλησίας της Ουκρανίας δεν είναι για απόδοση ψευδο-αυτοκεφαλίας, αλλά για τα συνέπια μιας τέτοιας απόφασης - δηλαδή για τις προβλεπόμενες βίαιες πράξεις των "αυτοκέφαλων" εθνικιστικών και νεοναζιστικών σχισματικών κατά το ποίμνιο, το κλήρο και τους ναούς και τα μοναστήρια της κανονικής Εκκλησίας. βλ. http://orthochristian.com/112406.html Από αυτήν την άποψη, μια τέτοια απόφαση του κ. Βαρθολομαίο θα τον κάνει υπεύθυνος - αυτόν τον ίδιον προσωπικά και όλοι αυτοί που τον στηρίξουν, για όλα τα θύματα και τις ζημίες. Για αυτό πρέπει να σκεφτεί εάν αξίζει μια τόσο βαρύ ευθύνη η επιθυμία του για εκδίκηση έναντι του Πατριαρχείου Μόσχας για την απόρριψη της Κολυμπαρίου συνόδου;
Δημοσίευση σχολίου