Η πιο κρίσιμη Ιεραρχία
Η
πιο κρίσιμη ψηφοφορία στην Ιστορία της Ιεραρχίας της Ορθόδοξης Ελλαδικής
Εκκλησίας είναι αυτή, της οποίας οι εργασίες αρχίζουν την Τρίτη, 3 Οκτωβρίου
2017. Για πρώτη φορά στην 167η ιστορία της ο Προκαθήμενος Της
δηλώνει δημόσια και με δελτίο Τύπου της Αρχιεπισκοπής την προτίμηση του για
συγκεκριμένους υποψηφίους, εν όψει των εκλογών, προς πλήρωση των Μητροπόλεων
Σταγών/Μετεώρων και
Φιλίππων/Νεαπόλεως/Θάσου.
Για πρώτη φορά εκφράζεται ανοικτά ο Προκαθήμενος της
Ελλαδικής Εκκλησίας και φέρνει τους Μητροπολίτες – μέλη της Ιεραρχίας σε
δυσχερέστατη θέση. Πιο συγκεκριμένα τους θέτει ενώπιον του διλήμματος: Να
ακολουθήσουν τους Ιερούς Κανόνες και την
Παράδοση της Εκκλησίας και να τον στενοχωρήσουν, ή να ακολουθήσουν την προτίμησή του, οπότε
εκείνον μεν θα ικανοποιήσουν, οι ίδιοι όμως, συμβιβαζόμενοι, θα τρώσουν την επισκοπική τους αυθεντία και ευθύνη;
Αν,
με την ψήφο τους, εγκρίνουν την προτίμηση του Αρχιεπισκόπου, τότε προκαλείται
ένα προηγούμενο. Όταν ο εκάστοτε Προκαθήμενος δημόσια θα δηλώνει την προτίμησή
του, τότε οι Μητροπολίτες στη συνέχεια θα
συνεδριάζουν ως Ιεραρχία τυπικά και απλώς για να επικυρώσουν και να
επισημοποιήσουν τη βούληση του...
Με
τη δήλωση του ο Αρχιεπίσκοπος παρέβη τον 3ο Κανόνα της Ζ΄
Οικουμενικής Συνόδου, ο οποίος τονίζει: « Ο επίσκοπος προ πάντων ταιριάζει να
εκλέγεται από όλους τους επισκόπους της επαρχίας». Δεν αναφέρει ότι τον
επιλέγει ο Προκαθήμενος και επικυρώνουν την επιλογή του οι Επίσκοποι. Η δήλωση
του κ. Ιερωνύμου αντιβαίνει επίσης προς το
άρθρο 25 του Νόμου 590/1977, περί του Καταστατικού Χάρτου της Εκκλησίας
της Ελλάδος. Αυτό αναφέρει: « Προς πλήρωσιν χηρεύσαντος μητροπολιτικού τινος
θρόνου τα μέλη της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας, συνερχόμενα εις συνεδρίαν, εκλέγουν δια μυστικής ψηφοφορίας τρεις
υποψηφίους...». Με τη δήλωση του ο κ.
Ιερώνυμος παρέβη δηλαδή την πάγια αρχή της μυστικότητας της ψηφοφορίας. Επίσης
η δήλωση του είναι αντίθετη προς τα γραφόμενα περί της επιφοιτήσεως του Αγίου
Πνεύματος στους εκλέκτορες Αρχιερείς.
Η
κρίση στην ποιμαίνουσα Εκκλησία είναι προφανής και πολύπλευρη. Η ευχή κάθε
μέλους της Εκκλησίας είναι οι Αρχιερείς στις κρίσιμες συνεδριάσεις της Ιεραρχίας να αρθούν στο ύψος των
περιστάσεων, να μη θεωρηθούν ότι ενεργούν
ως « ποιμένες διασκορπίζοντες και απολλύοντες τα πρόβατά» τους (Ιερ. κγ΄ 1),
και να μην καταστούν υπεύθυνοι, διότι «υπηρέται όντες της του Κυρίου βασιλείας,
ουκ έκριναν ορθώς, ουδέ εφύλαξαν νόμον, ουδέ κατά την βουλήν του Θεού
επορεύθησαν» (Σοφ. Σολ. στ΄ 5).
Και
ένα σχόλιο. Έχουν επισημανθεί από τον γράφοντα τα πολλά λάθη στη γραφή επισήμων
κειμένων από αρχιερείς. Τώρα παρατηρούνται λάθη και στα Δελτία Τύπου της Ιεράς Συνόδου. Σε αυτό της
29ης Σεπτεμβρίου 2017, περί της συγκλήσεως και των θεμάτων της
Ιεραρχίας, γράφεται: «Πρό και μετά του διαλείμματος θα διεξαχθεί συζήτηση...».
Ο γράψας προφανώς δεν γνωρίζει τη
διαφορά της συντάξεως του «μετά» με γενική και αιτιατική...-
2 σχόλια:
Αυτό αν δεν ειναι "ντεκαντάνς" εφόσον ισχύουν. Απορώ πως παραμένει ακόμη στον δήθεν "θρόνο" του, αν έχει γνωρίσει ποτέ συνειδητά τον Κύριο και την Ορθόδοξη Εκκλησία Του, αν έχει στοιχειώδη αιδώ και δεν εξοβελίζεται πάραυτα
Για να δούμε, αν θα βρεθούν αρχιερείς να κράξουν τον αρχιεπίσκοπο για την εξωθεσμική πρακτική που εφάρμοσε...
Δημοσίευση σχολίου