Οι μάσκες μάλλον έπεσαν!
Ποιος είναι στην πραγματικότητα ο
Μητροπολίτης Μεσογαίας; Αυτό είναι
ένα ερώτημα που απασχολεί πλέον ολόκληρο τον θεολογικό χώρο. Όταν ορίστηκε η
Επιτροπή διαλόγου για το μάθημα των Θρησκευτικών από την Εκκλησία, τα ΜΜΕ τον
παρουσίαζαν ως τον προστάτη του ορθόδοξου χαρακτήρα του μαθήματος. Είναι όμως
αυτή η αλήθεια; Μια σειρά γεγονότων μας βάζει σε πολλούς προβληματισμούς,
κυρίως για το ποιες συμφωνίες γίνονται και σε ποια επίπεδα. Μια πρώτη εκτίμηση
του ρόλου του, κάναμε σε μια δημόσια εκδήλωση, όπου οι τοποθετήσεις του για το
μάθημα, όπως πληροφορηθήκαμε, θύμιζαν δελφικούς χρησμούς.
Συγκεκριμένα, στην επιστημονική Ημερίδα των Θεολόγων
καθηγητών Γυμνασίων και Λυκείων που διοργάνωσε η Ιερά Μητρόπολη Νεαπόλεως και
Σταυρουπόλεως, την Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου 2017, με θέμα «Η διεπιστημονικότητα
στο μάθημα των Θρησκευτικών», ο Σεβασμιώτατος Μεσογαίας κ. Νικόλαος δήλωσε
ξεκάθαρα σε ομιλία του ότι η διαφορά των αντιδρώντων στο νέο Πρόγραμμα Σπουδών
για το μάθημα των Θρησκευτικών οφείλεται σε προσωπική αντιδικία τους με τους
συντάκτες των νέων Προγραμμάτων Σπουδών για το μάθημα των Θρησκευτικών!
Καίρια
ήταν, στη συγκεκριμένη εκδήλωση, η αντίδραση του Επίκουρου Καθηγητή κ. Ι.
Φύκαρη, ο οποίος ξεκάθαρα δήλωσε ότι δεν έχει καμία αντιδικία με κανέναν, αλλά
δεν συμφωνεί για καθαρά επιστημονικούς λόγους με τα νέα Προγράμματα. Σύμφωνα με
όσα πληροφορηθήκαμε, μετά από τα γεγονότα αυτής της Ημερίδας, ο συγκεκριμένος
Ιεράρχης ζήτησε να απομακρυνθεί ο κ. Φύκαρης (και όχι μόνο αυτός), από την
Επιτροπή του διαλόγου για το μάθημα των Θρησκευτικών, γιατί, αν και καλός
επιστήμων, δεν «ήταν για διάλογο». Το βασικό επιχείρημα του Μητροπολίτη
Μεσογαίας ήταν ότι ο κ. Φύκαρης δεν βρήκε κάποιο «θετικό» στα νέα Προγράμματα
αλλά ζητούσε διάλογο «εκ του μηδενός». Ο κ. Φύκαρης, βέβαια τότε, ακολουθούσε
τον Μακαριώτατο και την Ιερά Σύνοδο, που έκαναν λόγο για διάλογο «εκ του
μηδενός». Αξίζει να σημειωθεί ότι στη συζήτηση που έγινε στην ίδια εκδήλωση ο
κ. Φύκαρης του εξήγησε ότι τα Προγράμματα δεν βελτιώνονται με το να γίνουν
μόνον, κάποιες επουσιώδεις αλλαγές, αλλά πάσχουν δομικά. Η τοποθέτηση αυτή δεν
άρεσε στον Μητροπολίτη Μεσογαίας, γι΄ αυτό και ο συγκεκριμένος Καθηγητής
αποκλείστηκε από την Επιτροπή του διαλόγου για το μάθημα των Θρησκευτικών.
Ο Μητροπολίτη Μεσογαίας δεν έμεινε μόνο σε αυτά! Εφόσον αποκαθάρισε την Επιτροπή από όσους
ζητούσαν διάλογο «εκ του μηδενός», πληροφορηθήκαμε επίσης, ότι ξεκίνησε να εκφράζεται απαξιωτικά εναντίον
της ΠΕΘ και εναντίον όσων είχαν αντιρρήσεις για τα νέα Προγράμματα και
μάλιστα, ενώπιον των Επισκόπων μέσα στην Ιερά Σύνοδο της Ιεραρχίας της
Εκκλησίας της Ελλάδος, δημιουργώντας ένα αρνητικό κλίμα εναντίον όλων εκείνων
που αγωνίζονται ανιδιοτελώς για το μάθημα των Θρησκευτικών.
Αν ισχύουν όλα αυτά, τότε ο Μητροπολίτης Μεσογαίας έπαιξε πολύ άσχημο
παιχνίδι σε βάρος του μαθήματος, εργαζόμενος ουσιαστικά εναντίον όσων αντιδρούν
στα νέα Προγράμματα, προωθώντας ουσιαστικά την επιχειρηματολογία και τις
θέσεις του ΚΑΙΡΟΥ και των συντακτών των
νέων Προγραμμάτων.
Κατόπιν όλων αυτών, θα θέλαμε απευθυνόμενοι προς το
Μητροπολίτη Μεσογαίας να του πούμε πολύ απλά: Ωραία, λοιπόν, Σεβασμιώτατε. Όλοι
εμείς που αντιδρούμε στα νέα Προγράμματα, δεν μπορούμε να κατανοήσουμε το
μέγεθος της ομορφιάς αυτών των Προγραμμάτων, διότι έχουμε προσωπικές διαφορές
με τους συντάκτες! Εσείς, που προφανώς είστε φιλικός μαζί τους και έχετε καλές
προθέσεις και θετικά αισθήματα απέναντί τους, εσείς που αναλάβατε και την
ευθύνη, εκ μέρους της Ιεραρχίας, να διευθετήσετε το θέμα, δώσατε, τελικά, ορθόδοξη
χριστιανική λύση και προσανατολισμό στο νέο Πρόγραμμα; Ή τελικά δόθηκε η λύση που εξυπηρετεί το
διαθρησκειακό πνεύμα που θέλουν οι συντάκτες των νέων Προγραμμάτων, να
επιβάλουν; Εσείς που μιλάτε τόσο πολύ και παντού για Ορθοδοξία, για Εκκλησία,
για Χριστό και για Παράδοση, το απαλλάξετε από την πολυθρησκεία και την
ομογενοποίηση; Σεβαστήκατε την πίστη των ορθοδόξων μαθητών, το κρατήσετε μαζί
με τους άλλους δύο Ιεράρχες της Επιτροπής στο πλαίσιο της Ορθόδοξης διδασκαλίας
ή το παραδώσετε στα χέρια των συντακτών, δηλαδή στα χέρια της Arigatou και
άλλων οργανώσεων, που προωθούν ως διδασκαλία το αλλόκοτο και αλλότριο μείγμα
των θρησκειών; Προφανώς έχετε όλα τα στοιχεία που δείχνουν πού το πάνε οι
συντάκτες των Προγραμμάτων, τα μελετήσατε και το συμπέρασμά σας ήταν αφενός ότι
όσοι αντιδρούν σε αυτά, έχουν προσωπικές αντιδικίες με τους συντάκτες και γι΄
αυτό αμύνονται και, αφετέρου, ότι αίτιοι όλης αυτής της περίεργης ιστορίας, που
λέγεται απορθοδοξοποίηση της ελληνικής νεότητας μέσω της σχολικής θρησκευτικής
αγωγής, είναι όσοι αντιδρούν στα πολυθρησκειακά Προγράμματα και υποστηρίζουν
τον ορθόδοξο προσανατολισμό τους και όχι εκείνοι που τα συνέταξαν ή οι
κρυφοϋποστηρικτές τους.
Ξέρετε, το θέμα του μαθήματος των Θρησκευτικών είναι θέμα
πολύ απλό. Το κάνουν πολύπλοκο και το συνδέουν με άλλα θέματα, όσοι θέλουν
αφενός να το βλάψουν, αφετέρου να μην καταλάβουν οι άλλοι ότι η ζημιά
προέρχεται από αυτούς... Το μάθημα συνταγματικά απευθύνεται στους Ορθόδοξους
μαθητές. Οι αλλόδοξοι, οι ετερόθρησκοι και οι άθεοι μαθητές δικαιούνται να
απαλλαχθούν, αλλά μπορούν αν θέλουν και να μείνουν στο ορθόδοξο μάθημα, να
παρακολουθούν και να βαθμολογούνται. Αυτό γίνεται στη πράξη όλα τα προηγούμενα
χρόνια στα σχολεία μας. Το 99% αυτών των μαθητών παρακολουθεί το ορθόδοξο
μάθημα και δεν ζητούν απαλλαγή. Για το 1% θα φαλκιδεύσουμε το μάθημα;
Οι Ορθόδοξοι μαθητές, που αποτελούν την συντριπτική
πλειονοψηφία του μαθητικού πληθυσμού, έχουν συνταγματικά το δικαίωμα να
απολαμβάνουν παιδεία εκ μέρους της πολιτείας που θα τους εξασφαλίζει ανάπτυξη
της θρησκευτικής τους συνείδησης (άρθρ. 16). Επίσης το άρθρον 2 του Πρώτου
Προσθέτου Πρωτοκόλλου της Ευρωπαϊκής Συμβάσεως Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, επιτάσσει
η ύλη του μαθήματος των θρησκευτικών
να αντιστοιχεί στη θρησκεία της πλειοψηφίας των γονέων. Ένα
πολυθρησκειακό μάθημα, επομένως, είναι αντισυνταγματικό και παράνομο και αυτό
αποφασίστηκε στο ευρωπαϊκό δικαστήριο που έκρινε την απολύτως όμοια με τη δική μας περίπτωση, την περίπτωση της
Νορβηγίας, την οποία καταδίκασε, διότι εισήγαγε στα σχολεία μάθημα
πολυθρησκευτικό, όπως αυτό που εφαρμόζεται από τον περασμένο Σεπτέμβριο και
στην Ελλάδα. Επομένως, οι ορθόδοξοι μαθητές έχουν δικαίωμα να διδάσκονται την
πίστη των γονέων τους με την οποία είναι συνδεδεμένος και ο πολιτισμός τους εδώ
και αιώνες. Δεν έχει κανείς το δικαίωμα να τους υποχρεώσει να διδαχθούν ένα
πολυθρησκειακό ακταρμά. Η λύση που
προτείνεται από τους συντάκτες: «Θρησκευτικά για όλους τους μαθητές ανεξάρτητα
από την πίστη τους» είναι παράλογη,
αντορθόδοξη και αντιπαιδαγωγική.
Φυσικά, το «Θρησκευτικά για όλους» είναι ένα κίβδηλο
επιχείρημα, διότι το μάθημα δεν θα είναι στην πραγματικότητα «για όλους», αφού
οι Έλληνες μουσουλμάνοι, και καθολικοί
θα συνεχίσουν να κάνουν το δικό τους μάθημα και δεν θα είναι στην ίδια αίθουσα
να ακούνε το ίδιο υποτίθεται «ανοικτό και για όλους» μάθημα Θρησκευτικών.
Όλοι οι ετερόδοξοι και αλλόδοξοι μαθητές θα εξακολουθήσουν να απαλλάσσονται, γιατί θα
διεκδικούν να διδάσκονται ένα αποκλειστικά δικό τους μάθημα και έναν διδάσκοντα
που θα έχει την ίδια με αυτούς πίστη. Και μόνο που ο διδάσκων θα είναι
Χριστιανός Ορθόδοξος και απόφοιτος τμήματος Χριστιανικής Ορθόδοξης Θεολογικής
Σχολής, θα τους οδηγεί αυτοδίκαια να
απαλλάσσονται του μαθήματος.
Η ανάμιξη λοιπόν, των θρησκευτικών πίστεων και η λύση του
πολυθρησκειακού ακταρμά, δεν λύνει κανένα πρόβλημα, αντίθετα, το μόνο που
δείχνει είναι ασέβεια και στην ταυτότητα των Ελλήνων μαθητών και στην ετερότητα
των μη ορθοδόξων μαθητών. Όταν
θέλουμε να προσφέρουμε φαγητό σε κάποιους που αγαπούμε αληθινά δεν τους
μαγειρεύουμε ένα φαγητό, που περιέχει στην ίδια κατσαρόλα, κρέας, ψάρι, όσπρια,
λαχανικά ή ό,τι άλλο βρεθεί μπροστά μας. Τους προσφέρουμε ένα καθαρό και καλό
φαγητό και όχι ένα μείγμα. Το πολυθρησκειακό μείγμα, Σεβασμιώτατε, το τουρλού -
τουρλού «Θρησκευτικά για όλους», δεν είναι κατάλληλο πνευματικό φαγητό ούτε για
τους Ορθόδοξους ούτε για τους μη Ορθόδοξους μαθητές. Είστε επιστήμονας, αλλά μάλλον άλλοι λόγοι δεν σας αφήνουν να
κατανοήσετε το λογικό και το αυτονόητο. Όσοι αρνούνται αυτό το
πολτοποιημένο διαθρησκειακό μάθημα, τύπου Arigatou, που προτείνουν οι
συνάδελφοι, συντάκτες και αξιολογητές, κάποιοι από τους οποίους μάλιστα είναι
και μέλη αυτής της νεοβουδιστικής οργάνωσης, σημαίνει ότι έχουν προσωπικές
αντιδικίες μαζί τους Σεβασμιώτατε; Πώς καταλήξατε σε αυτήν την ερμηνεία και τη
διαπίστωση και μέσω ποιας επιστημονικής μεθόδου; Αν θέλετε να ευνοήσετε τα
πολυθρησκειακά σχέδια της Αrigatou και των διακόνων της στην Ελλάδα, κάντε το,
πείτε το καθαρά και αναλάβετε τις ευθύνες σας. Φέρτε σε πέρας το έργο που
επωμισθήκατε και αν αυτό είναι η λύση της Πίστεως την οποία υπηρετείτε ως
Επίσκοπος αυτό θα φανεί και θα κριθεί, όπως φυσικά και το αντίθετο.
Θεωρούμε ότι είναι αδιανόητο για τον ορθόδοξο χριστιανό
Έλληνα να εφαρμόζονται στα σχολεία της Ελλάδας, Προγράμματα Σπουδών που
διαπνέονται από τις αρχές της Αrigatou. Ακόμη περισσότερο είναι αδιανόητο αν η
οργάνωση αυτή, την οποία η Συνοδική Επιτροπή επί των αιρέσεων της Εκκλησίας της
Ελλάδος έχει χαρακτηρίσει ως επικίνδυνη οργάνωση, να είχε καταφέρει κάποια
στιγμή, να παρεισφρήσει στο Διορθόδοξο Κέντρο της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Όμως, αν και θεωρούμε ότι ο ευσεβής χριστιανικός λαός μετά από (6) χρόνια γνωρίζει ήδη το
θέμα και έχει προετοιμαστεί για όλα, ίσως, βρεθεί
για άλλη μια φορά, προ μεγάλων εκπλήξεων και απογοητεύσεων, από εκείνους στους
οποίους είχε ακουμπήσει την ελπίδα του. Να δούμε λοιπόν: Θα αποδειχθεί
μάλλον για άλλη μια φορά, ότι τις
μεγαλύτερες απογοητεύσεις τις χαρίζουν οι θεωρούμενοι πνευματικοί αδελφοί ή
φίλοι. Εκείνοι, δηλαδή, που δεν φείδονται ωραίων και μεγάλων λόγων, όταν
ρητορεύουν από την ασφάλεια της θέσης ενός απλού σχολιαστή, ενώ, όταν αναλάβουν το πηδάλιο του σκάφους, απογοητεύουν
«εαυτούς και αλλήλους» με τις πράξεις τους.
Επειδή πληροφορούμαστε ότι ζητούσατε επιμόνως Σεβασμιώτατε
Μητροπολίτα Μεσογαίας κ. Νικόλαε, θετικά στοιχεία των νέων Προγραμμάτων,
επιτρέψτε μας, να σας δώσουμε εμείς μια απάντηση - έναν θετικό λόγο που με τόσο
πάθος αναζητείτε, για τα νέα Προγράμματα Σπουδών: Ναι, πράγματι, υπάρχει ένα
θετικό στοιχείο Σεβασμιώτατε, που προέρχεται, όχι όμως από τα Προγράμματα αυτά
καθ΄ αυτά, αλλά από κάτι που προέκυψε από τη διαδικασία επιβολής τους. Ποιο
είναι αυτό; Οι μάσκες όλων έπεσαν και
τώρα ξέρουμε ποιος είναι ποιος!
Δείτε και: -Νικόλαος Μερτζάνης,
Τολμάμε την αλήθεια. Εσείς Σεβασμιώτατε Μεσογαίας κ. Νικόλαε;
23 σχόλια:
Καλά, δεν ντρέπεστε να μιλάτε έτσι για τον Μεσογαίας?
Οι κατηγορίες που προσάπτονται στον Μητροπολίτη Μεσογαίας είναι σοβαρές, οφείλει να απαντήσει.
Για τον κ. Μερτζάνη θα έλεγα ότι αν όλοι οι θεολόγοι είχαν το θάρρος του ο κόσμος μας θα ήταν διαφορετικός.
Πω πω πω χολή...
Προς 8:40: επί της ουσίας έχεις να πεις τίποτε;
Προς 8:40 Καλά, ο Μεσογαίας δεν ντρέπεται να κάνει αυτά που κάνει;
και εννοούμε το 9% των ορθοδόξων γιατί οι άλλοι φεύγαν από τις εγκυκλίους που στην ουσία τους παρακινούσαν να φύγουν.
Eυγε στον θαρραλεο θεολογο. Μακαρι να νικησει με τη χαρη του Χριστου τα κυματα που θα σηκωθουν εναντιον του. Οσο για τους νεκρους... μιλησε ο Κυριος.
Τέτοιοι θεολόγοι μαθαίνουν τα παιδιά μας; Μόλις δικαιώθηκε ο Μητροπολίτης.
Δεν εκπλησσομαι με τον συγκεκριμμενο επισκοπο διοτι κινειται και μιλαει ως πολιτικος συγχρονος.
Από τις Αποστολικές διατάξεις αυτά..
Των εθνικών βιβλίων πάντων απέχου. Τι γαρ σοι αλλοτρίοις λόγοις, ή νόμοις, ή ψευδοπροφήταις; α δη και παρατρέπει της πίστεως τους κουφοτέρους; Τι γαρ και λείπει εν τω Νόμω του Θεού, ίνα επ΄εκείνα τα εθνόμυθα ορμήσης; Λένε και ξαναλένε εμείς είμαστε επόμενοι τοις πατράσι, των Αποστόλων κλπ. Μα όταν εδώ οι απόστολοι σου λένε άλλα κι εσύ κάνεις άλλα πώς γίνεται να είσαι επί των ίχνων τους; Δε λέμε να μη διαβάσουμε ώστε να μη γνωρίζουμε τί κυκλοφορεί, αλλά βρε παιδιά, εμείς οι υποτιθέμενοι χριστιανοί δε γνωρίζουμε τα της πίστεώς μας, στα αλλότρια θα μαθητεύσoυμε; Και συνεχίζουν οι Απόστολοι...
είτε γαρ ιστορικά θέλεις διέρχεσθαι, έχεις τας Βασιλείας, είτε σοφιστικά και ποιητικά έχεις τους Προφήτας, είτε τον Ιώβ,τον Παροιμιαστήν, εν οις πάσι ποιήσεως και σοφιστείας πλοίωνα αγχίνοιαν ευρήσειςμ ότι Κυρίου του μόνου Σοφού εισί φθέγματα. Είτε ασματικων ορέγη έχεις τους ψαλμούς, είτε αρχαιογονίας έχεις την Γένεσιν, είτε νομίμων παραγγέλματα τον ένδοξον του Κυρίου και Θεού Νόμον.
Και το κερασάκι στη τούρτα...
Πάντων ουν των αλλοτρίων και διαβολικών ισχυρώς απέχου!!!
Φαίνονται υπερβολικά για την εποχή μας θα πουν οι προοδευτικίζοντες, το ξέρω, επειδή συσχηματιζόμαστε με του κόσμου τα τερτίπια!
Ευτυχώς 10:58 που χάριτι Θεού υπάρχουν ακόμη τέτοιοι θεολόγοι και παραμένουμε Έλληνες και Ορθόδοξοι.
10:58 16/7, από πού και ως πού δικαιώθηκε ο μητροπολίτης;
Μπορείς να τεκμηριώσεις τον ισχυρισμό σου;
KATAΠΕΛΤΗΣ ο λόγους του κ.Μερτζάνη. Αν έχει τα κότσια ας απαντήσει ο μητροπολίτης Μεσογαίας.
Μερτζανη για να πιάσεις στο στόμα σου τον Μεσογαίας πρέπει να το βουτήξεις πρώτα στο μυαλό σου.
Επίσης δεν συγκρίνεται ούτε στο μικρό δάχτυλακι του Μεσογαίας, οπότε άστο καλύτερα ρε φίλε, ασχολησου με κάτι άλλο, καλό καλοκαίρι.
Ο ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ ΣΠΟΥΔΑΣΕ ΣΤΟ ΧΡΒΑΡΝΤ ,ΑΠ ΟΠΟΥ ΜΑΣ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΝΕΟΤΑΞΙΤΕΣ.ΑΥΤΟ ΤΑ ΛΕΕΙ ΟΛΑ
Στον ανώνυμο 17/7/17 12:44 Αδελφέ δεν βλέπω αντεπιχειρήματα παρά μόνο άστοχες συγκρίσεις.Μήπως ο Άγιος Μεσογαίας ανήκει στην τάξη των υπερανθρώπων;Δύναται να σφάλλει και αυτός στο συγκεκριμένο θέμα.Βρισκόμουν στην ημερίδα των θεολόγων της Ι.Μ.Νεαπόλεως και παρακολούθησα τα διαδραματισθέντα.Δεν υπερβάλλει ο Μερτζάνης. Ο Άγιος Μεσογαίας βέβαια ήρθε-όπως τόνισε- να ακούσει τους μάχιμους Θεολόγους.Και άκουσε.Άκουσε μια ολοσχερή καταδίκη του ΝΠΣ από την συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων.Με ζεστά,αδιάσειστα επιχειρήματα ανθρώπων της καθημερινής διδαχής.Δεν τα πήρε όμως μαζί του στην συνάντηση με τον υπουργό, ούτε μάλλον τα μετέφερε στην Ιεραρχία.Αντίθετα,σα να μου άφησε την εντύπωση-μπορει να σφάλλω-οτι συμπλέει με τον ΚΑΙΡΟ.Τα γεγονότα με δικαίωσαν.Αισθάνομαι πονεμένος...
Δεν θα στο αναλύσω μόνο δες το ύφος του αγνώστου για μένα "θεολόγου" και τον δόλιο τρόπο που "ζωγραφίζει" έναν αφιερωμένο στο Θεό άνθρωπο, που ευτυχώς,όλοι γνωρίζουμε την αξία του και το ποιος είναι, και ότι δεν είναι έτσι όπως τον περιγράφει ο κύριος θεολόγος.
Αναρωτήσου αν θέλεις, το παιδί σου θέλεις να μιμηθεί το σκληρό ύφος τέτοιων Θεολόγων. Αν ναι, καληνύχτα.
Δεν θέλω να να πω ότι συμφωνώ απόλυτα με τον Μητροπολίτη.Αλλα διαφωνώ απόλυτα με την κακία και ασέβεια οποιουδήποτε στο ΡΑΣΟ. Και τέλος δικη μου γνώμη για το θέμα είναι ενα μάθημα Ορθόδοξη κατήχηση από Παπά και ενα για θρησκείες(που στην ουσία δεν χρειάζεται,αλλά έτσι να μην προκαλούμε τους αντίχριστους).
Ἂκουσον μέν
πάταξον δέ.
Τί εἶναι ὁ Νικόλαος,
ἀλάθητος;
Χαίρομαι για την ευθύτητα και την παρρησία του κ. Μερτζάνη (τον οποίο δεν γνωρίζω) και τον συγχαίρω για το θάρρος του.Το ναί ναί, και το ού ού, του Ευαγγελίου εφήρμοσε. Δυστυχώς ο σεβασμός και η εμπιστοσύνη μας στην διοικούσα Εκκλησία, την οποία όλα αυτά τα χρόνια υπερασπιζόμασταν μέσα στις σχολικές τάξεις, και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε (παρ΄ότι αισθανόμαστε πικραμένοι και προδομένοι), κλονίστηκε. Αλάθητους ανθρώπους και Αλάθητες αποφάσεις (ακόμη και Συνόδων) δεν έχουμε στην Ορδοδοξία. Ο χρόνος θα δείξει. Η ιστορία θα μας κρίνει...
Αγαπητοί μου συνάδελφοι ότι λέει ο κ. Μερτζάνης είναι η ωμή αλήθεια. Και είναι πικρή.Δεν υπάρχει ούτε πρόθεση ούτε πρόταση συκοφαντίας.
Σκέφτηκα να δημοσιοποιήσω αλληλογραφία μου σε email, μεταξύ εμού και του Αγ. Μεσογαίας με ημερομηνία 29/5/2017 δηλ. πολύ πρίν την συνεδρίαση της ΔΙΣ και της έκτακτης ΙΣΙ του Ιουνίου για το ΝΠΣ στα Θρησκευτικά. Σέβομαι και σεβάστηκα την υπόδειξή του :
"Αυτά για δική σας χρήση.
+ Ο Μ&Λ Νικόλαος"
Η δικιά μου πλέον εμπιστοσύνη όμως έχει κλονιστεί...Προσπαθώ να συνέλθω....μα και με απόφαση της Ιεραρχίας???.Παλεύω να κρατήσω το στόμα μου κλειστό. Τόση εκκοσμίκευση πια ???
Ο μόνος Ιεράρχης (πιστεύω) που έχει σταθεί μέχρι στιγμής συνεπής και αξιοπρεπής είναι εκείνος που δεν θέλησε να παίξει σ΄ ένα στημένο παιχνίδι παρ' ότι πιέστηκε... Κι αυτός είναι ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ιερόθεος.
Ο κ. Φύκαρης , η κ. Κομνηνού( λόγω επιστημονικής ειδίκευσης) , ο κ. Ρεράκης κ.ά ξέρουν πολύ καλά πού θα οδηγήσουν αυτά τα ΝΠΣ τα Θρησκευτικά.
Ταπεινά έχω την αίσθηση κι εύχομαι να διαψευσθώ ότι οι εξελίξεις αυτές θα οδηγήσουν : το μάθημα των Θρησκευτικών στην γελοιοποίηση (λόγω περιεχομένου, μεθόδων, στοχοθεσίας κλπ) και γρήγορα στην κατάργηση , ενώ ...κάποιους άλλους στο παιχνίδι για ...τον Αρχιεπισκοπικό θρόνο. Λυπάμαι...
Οι μόνοι κερδισμένοι της υπόθεσης είναι όσοι καρπώθηκαν τα χρήματα του ΕΣΠΑ και η "εχθραίνουσα" την Εκκλησία Πολιτεία (ανεξαρτήτως πολιτικού χρώματος).
Δεν υπάρχει καμία κακία του θεολόγου κ. Νικολάου Μερτζάνη προς το ράσο. Είναι συκοφαντία να λέγεται κάτι τέτοιο. Ολόσωστη η τοποθέτηση του κ. Μερτζάνη για το μάθημα των Θρησκευτικών για να ωφελεί τους μμαθητές. Φανερή η αγάπη του και ο πόνος του για τραφούν οι μαθητές με την υγιεινή τροφή του Ευαγγελικού λόγου της Εκκλησία.
Μπράβο του!
Χαράλαμπος
ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ ΚΥΡΙΕ ΜΕΡΤΖΑΝΗ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΙΛΗΣΟΥΝ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ....ΑΡΚΕΤΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΡΟΒΑΤΟΣΧΗΜΟΥΣ ΛΥΚΟΥΣ ΤΟΥΣ ΧΡΗΣΜΟΥΣ ΤΗΣ ΠΥΘΙΑΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΡΗΤΟΡΙΚΕΣ ΦΑΝΦΑΡΕΣ...
Δυστυχως η Εκκλησια μας κλονίζεται συνθεμελα! Οι ιεράρχες, δεν θελουν να δουν την καταστροφη που ερχεται & αυτο ειναι το χειροτερο!!! Διέλυσαν τα παντα σε αυτη τη χωρα!Που ειναι ο πυρινος λογος τους, σαν του Αυγουστίνου Καντιωτη, που θα δωσει ελπιδα & πιστη στο λαο?Οταν κωφεύουν μπροστα σε τοσο συνταρακτικά για την ορθόδοξη πιστη & δυδασκαλια γεγονοτα, τοτε πρεπει ολοι να καταλάβουμε οτι ειμαστε στους εσχατους καιρούς!!!
ΜΑ ΤΕΤΟΙΟΣ ΣΚΛΗΡΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ Ο ΑΙ ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΠΕ ΣΤΟΝ ΒΑΣΙΛΙΑ ΟΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΑΔΕΛΦΟΥ ΤΟΥ ΤΟΝ ΑΠΟΚΕΦΑΛΙΣΑΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΓΛΥΤΩΣΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΛΕΓΕ ΤΙΠΟΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΖΟΥΣΕ Η Ο ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΗΣΑΙΑΣ ΟΠΟΥ ΤΟΝ ΠΡΙΟΝΙΣΑΝ ΟΙ ΙΟΥΔΑΙΟΙ ΓΙΑΤΙ ΤΟΥΣ ΕΛΕΓΧΕ ΤΟΝ ΙΕΡΕΜΙΑ ΟΠΟΥ ΤΟΝ ΡΗΞΑΝ ΣΤΟ ΠΗΓΑΔΙ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΩΣΑΝ ΓΙΑ ΤΑ ΟΥΑΙ ΤΟΝ ΠΡΟΦΗΤΗ ΗΛΙΑ Ο ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΣ ΘΑ ΤΟΝ ΔΟΛΟΦΟΝΙΣΕΙ ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΞΕΙ
Δημοσίευση σχολίου