Ο ΣΥΓΚΡΗΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΚΑΛΟΥΜΕΝΩΝ ‘’ΑΒΡΑΑΜΙΚΩΝ
ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ’’
Η
θεωρία των καλουμένων ‘’Αβααμικών θρησκειών’’, δυστυχώς ενυπάρχει στις
διαθρησκειακές συναντήσεις με Εβραίους και Μουσουλμάνους. Οι όροι «Αβρααμική
οικουμένη», «Αβρααμική πνευματικότητα» και «Αβρααμικό πνεύμα», αποτελούν απλά
ιδεολογικά συνυπαρξιακά ατοπήματα.
Η
θεωρία των καλουμένων ‘’Αβααμικών θρησκειών’’, είχε διατυπωθεί από τον Γάλλο
ισλαμολόγο Louis Massignon (1883-1962). Είναι εύκολος δρόμος γι’ αυτούς οπου
επιζητούν να βρούν ‘’κοινά στοιχεία’’, προς ικανοποίηση των εφευρημάτων της
ειρήνης του κόσμου τούτου. O ισλαμολόγος Louis Massignon είχε διατυπώσει τη
θεωρία του αυτή με το σκεπτικό ότι οι μονοθεϊστικές θρησκείες Χριστιανισμός
Ιουδαϊσμός και Ισλάμ όπως τις καλεί, έχουν κοινό πατέρα των Αβραάμ, την πίστη
του Αβραάμ στον ένα Θεό και το κοινό καθήκον να υπακούουν στον ένα Θεό.
Ο
διαθρησκειακός αυτός συνυπαρξιακός διάλογος αρκείται στην ανακάλυψη ‘’κοινών’’
στοιχείων κατά την άποψή τους, με απώτερο στόχο να τροφοδοτηθεί μια στρεβλή
διαθρησκειακή συνύπαρξη, όπου η αλήθεια καθίσταται δευερεύουσα. Τα ‘’κοινά
στοιχεία’’ που εφευρίσκουν, αρκούν για να συντηρείται το συνυπαρξιακό
ιδεολόγημά των. Τελικά η αγάπη τους αποδεικνύεται ανθρωπάρεσκα ιδεολογική, όπως
και ο διάλογος ‘’αγάπης’’ που διεξάγεται ερήμην της αληθείας και καταντά ένα ατέρμονο
παιχνίδι διαθρησκειακής αβρότητας.
Τα
συνυπαρξιακά παιχνιδίσματά των δεν αποτελούν ένδειξη χριστιανικής αγάπης, γιατί
κατά κανόνα σχεδόν αγνοείται η εν αληθεία αγάπη. Η ανθρωπαρέσκεια είναι η
κατεξοχήν αιτία, για τη μη ακριβή τήρηση των σωτηριωδών κανόνων της Εκκλησίας
μας, που αφορούν τα θέματα σχέσεων με αλλοθρήσκους, για τούτο παρατηρείται και
το αντικανονικό σκανδαλώδες φαινόμενο των διαθρησκειακών συμπροσευχών.
Η
πραγματική εν αληθεία αγάπη, απαιτεί την ομολογία της αλήθειας και όχι συγκρητιστικά
διαθρησκειακά ολισθήματα που εξευτελίζουν τον Ορθόδοξο Χριστιανό. Δανειζόμενοι
τον λόγο του Αγίου Ιωάννη του Προδρόμου, τους λέμε απλά, «Μη άρξησθε λέγειν εν
εαυτοίς, πατέρα έχομε τον Αβραάμ» (Λουκ. 3,8). Η Αληθινή Πίστη, η Πίστη στον
Χριστό, όπως η Μια Αγία Εκκλησία τη διδάσκει, δεν μπορεί συγκρητιστικά να
ομαδοποιηθεί, με τους αρνητές του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού.
5 σχόλια:
Η αλήθεια είναι ότι είναι Αβρααμικές όπως τις ονομάζουν θρησκείες. Ως εδώ καλά,αλλά έχει και συνέχεια. Μας το λέει ο απόστολος Παύλος στη προς Κορινθίους Β΄επιστολή του. Τι μας λέει,όταν ο Θεός υποσχέθηκε στον Αβραάμ ότι θα γίνει πατέρας πολλών εθνών,η Σάρρα η νόμιμη γυναίκα δεν έκανε παιδιά. Έκανε η δούλη του τον Ισμαήλ. Αυτός ήταν κατά σάρκα. Ο νόμιμος γιός του ο Ισαάκ δόθηκε δια πίστεως,του υποσχέθηκε ο Θεός παιδί,πίστεψε ο Αβραάμ και ελογίσθη αυτώ όπως μας λέει εις δικαιοσύνην. Η επαγγελία δεν ισχύει για τον Ισμαήλ τον κατά σάρκα γιό,αλλά τον κατά πνεύμα γιό,κι αυτός είναι ο Ισαάκ. Οι εκ πίστεως ευλογούνται,μας λέει ο απόστολος Παύλος,συν τω πιστώ Αβραάμ..Μας λέει κι άλλα,όσοι γαρ εξ έργων νόμου εισίν,υπό κατάραν εισί..Οι λεγόμενες Αβρααμικές θρησκείες στέκονται στο γράμμα του Νόμου,και μας λέει ο απόστολος Παύλος παρακάτω,ει γαρ εκ Νόμου η κληρονομία ουκέτι εξ επαγγελίας,τω δε Αβραάμ δι΄επαγγελίας κεχάρισται ο Θεός. Γιατί αυτό θα πει κανείς... Επειδή μας λέει παρακάτω ο απόστολος Παύλος ότι προ δε του ελθείν την πίστιν υπό Νόμον εφρουρούμεθα συγκεκλισμένοι εις την μέλλουσαν πίστιν αποκαλυφθήναι... Σε ποια πίστη; Mα στην αποκαλυφθήσα αλήθεια του ενσαρκωμένου Υιού του Πατέρα,πίστη δηλαδή στον Χριστό...Κι αυτό γιατί ο νόμος όπως μας εξηγεί ο απόστολος Παύλος ο Νόμος παιδαγωγός ημών γέγονεν εις Χριστόν...Άρα εμείς οι χριστιανοί στεκόμαστε στο τέλειον,πάντες οι χριστιανοί μας λέει ο απόστολος Παύλος ουκέτι υπό παιδαγωγόν εσμέν...πάντες γαρ υιοί Θεού έστε,μας λέει ο απόστολος,δια πίστεως εν Χριστώ Ιησού,ίνα εκ πίστεως δικαιωθώμεν...
Από παραδρομή έγραψα προς Κορινθίους επιστολή ενώ το σωστό είναι η επιστολή του προς Γαλάτες τα οποία γράφει όσα αναφέρονται.
Η Ορθοδοξια ομολογει εναν τρισυποστατο Θεο, τον αγεννητο Θεο Πατερα φυσικης γονιμοτητος εις γεννησι Υιου και αγιου Πνευματος.
Ο Ιουδαϊσμος ομολογει μονοϋποστατατο θεο παντελως ασχετο του τρισυποστατου Θεου του φανεντος στον Αβρααμ.
Δεν εχει τον Υιο και δεν εχει και τον Πατερα. Ποιον θεο εχει? Αυτονοητο.
Το Ισλαμ με την σουρα 112 ομολογει αγενητο μονοϋποστατο θεο εστερημενου φυσικης γονιμοτητος.
Παραμυθι για αθεολογητους το θεμα των Αβραμιαιων θρησκειων
Τα συνυπαρξιακά παιχνιδίσματα όσο περνάει ο καιρός θα αυξάνονται.
Ο Θεός να βάλει το χέρι του.
Ναι όντως η Ορθοδοξία ομολογεί τρισυπόστατο Θεό,όπως και το Ισλάμ ομολογεί αυτόν που ομολογεί,όπως και ο Ιουδαισμός ομολογεί τη δική του εκδοχή περί θεού. Είπαμε ότι οι χριστιανοί έχουν κάνει ένα απείρως άλμα μπροστά σε σχέση με εκείνους. Στέκονται σε μια αποκεκαλυμμένη αλήθεια,τον εν σαρκί Θεό,το δεύτερο πρόσωπο της τρισυπόστατης Θεότητας. Αυτή τη Θεότητα δε τη γνωρίζαμε οι άνθρωποι,μας την αποκάλυψε ο Χριστός,ο Υιός που ήλθε στο κόσμο μέσω της παρθένου Μαρίας. Κάποιοι άνθρωποι όμως επιμένουν στο γράμμα του Νόμου,αυτόν που έδωσε ο Θεός στον Μωυσή στο Όρος Σινά. Ο Μωυσής όταν πήρε τις εντολές πώς κατέβαινε από το φλεγόμενο όρος; Με καλυμμένο το κεφάλι κατέβαινε. Γιατί κατέβαινε με το κεφάλι σκεπασμένο; Γιατί ο Μωυσής είναι ιστορικό μεν πρόσωπο αλλά έχει και αλληγορική σημασία. Είναι εις τύπον Χριστού,κάτι που ο Ισραηλίτικος λαός δε το γνωρίζει,και η αλήθεια που δίδεται πάνω στις πλάκες δεν είναι η πλήρης αλήθεια. Δίδεται η αλήθεια κεκαλυμμένη στο περιούσιο λαό του Θεού επειδή δεν είναι ακόμη σε θέση να δεχτεί τη πλήρη αλήθεια. Αυτά μας τα λέει ο ίδιος ο απόστολος Παύλος αναλυτικά μέσα στη προς Γαλάτας επιστολή του. Γιαυτό μας λέει ο Νόμος ήταν προς παιδαγωγία Χριστού. Δε γίνεται σε πολύ άρρωστο άνθρωπο να του δώσεις στερεά τροφή,του δίνεις πότε λίγο γάλα,λίγο τσάι,λίγο τήλιο,λίγο χαμομήλι,μια σουπίτσα κλπ. Κάποιοι στο ισλάμ αλλά και στον Ιουδαισμό επιμένουν στο γράμμα του Νόμου, σε μια θεώρηση του Θεού που δεν είχε αποκαλυφθεί ποιός είναι,φαντάζονται ένα θεό στα μέτρα τους.. Ακόμη και εμείς οι βαπτισμένοι χριστιανοί δεν είμαστε σε θέση να κατανοήσουμε τη Θεότητα,το ασύλληπτης σε νόημα να γίνει ο αχώρητος και πανίσχυρος και πάπλουτος Θεός ένας άνθρωπος φτωχός και ταπεινός,κι αυτό από πολύ-πολύ αγάπη για όλη την ανθρωπότητα, και πόση ευθύνη έχουμε για αυτό εμείς οι χριστιανοί, της δωρεάς του θεού που δέχονται τον Υιό του ως καθοδηγητή τους,έχουμε τεράστιο χρέος, να το γνωρίσουν όλοι οι άνθρωποι αυτό το δώρο του Θεού,τη Θεία Χάρη που δίνεται με το βάπτισμα. Εμείς οι χριστιανοί, όσοι δηλαδή προσπαθούμε να είμαστε χριστιανοί με συνείδηση είμαστε με αρραβώνα τη Θεία Χάρη, βρισκόμαστε αρραβωνιασμένοι με τον Χριστό, ένα βήμα βρισκόμαστε πριν την αιώνια ζωή και το γάμο με τον Νυμφίο Χριστό που θα συμβεί με τη δεύτερη έλευση του...Γευόμαστε από εδώ,όσοι γεύτηκαν κάποια στιγμή της ζωής τους ή γεύονται τη Θεία Χάρη γνωρίζουν πολύ καλά περί του λόγου το αληθές! Διατηρούμε αυτό τον αρραβώνα αμόλυντο, έχουμε ελπίδα για γάμο με τη ΖΩΗ, δε διατηρούμε τον αρραβώνα αμόλυντο μέχρι το άδηλο τέλος της ζωής μας κινδυνεύουμε να μείνουμε απ΄έξω, θα μας πει ο νυμφίος δε σας ξέρω από που ήλθατε εσείς,φύγετε απ΄εμού κλπ! Αυτά μας τα λέει ο θείος Παύλος ο οποίος έφτασε ως τρίτο ουρανό και άκουσε και είδε άρρητα, δε είναι γεννήματα του κεφαλιού μας! Αυτά αν δε τα πούμε αλίμονό μας, πρέπει να τα λέμε και σ΄αυτούς που δε γνωρίζουν, μήπως κατανοήσουν κι αυτοί το τόσο μεγάλο δώρο του Πατέρα όλων μας προς τον πεσμένο και σκοτισμένο άνθρωπο.
Δημοσίευση σχολίου