6 Ιουλ 2016

Μέχρι και ο Θωμιστής Jaques Maritain έχει επιστρατευθεί, για την κατοχύρωση μιας απαράδεκτης “οικονομίας”



ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ Ο ΘΩΜΙΣΤΗΣ JAQUES MARITAIN ΕΧΕΙ ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΤΕΙ, ΓΙΑ ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΗ ΜΙΑΣ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗΣ  ‘’ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ’’
Στην εισήγηση του Μητροπολίτη Κύκκου Νικηφόρου που δημοσιεύτηκε στη romfea.gr, και που τιτλοφορείται   «Η εφαρμογή της αρχής της εκκλησιαστικής οικονομίας κατά τη χρήση τύπων και όρων καθιερωθέντων στην εκκλησιαστική και επιστημονική γλώσσα και ορολογία, όπως ο όρος ‘’εκκλησία’’ για τους ετερόδοξους χριστιανούς», επιστρατεύεται και ο παπικός ‘’φιλόσοφος’’ Jaques Maritain, που αναβίωσε τον 18ο και 19ο  αιώνα, τις αιρετικές σχολαστικές διδασκαλίες του Θωμά Ακινάτη.
 Η αναφορά του σημείου αυτού στον J. Maritain, από τον Μητροπολίτη Κύκκου επακριβώς έχει ως εξής : «Και κατά τον Jagues Maritain, σήμερα «Για τους χριστιανούς προέχει η αγάπη της ευφυίας» και όχι – συμπληρώνω – το θρησκευτικό μίσος του σκότους και της μωρίας».

Πληροφοριακά να αναφέρομε ότι ο Jaques Maritain, ήταν Γάλλος παπικός ‘’φιλόσοφος’’ ο οποίος βοήθησε στην αναβίωση της αιρετικής σχολαστικής διδασκαλίας του  Θωμά Ακινάτη.  Αρχικά ο Jaques Maritain ήταν προτεστάντης, ακολούθως περιέπεσε στον αγνωστικισμό, την ‘’νοητική απιστία’’, όπως ορθά έχει χαρακτηριστεί και τελικά έγινε παπικός.  Στήριξε με επιμονή τις αιρετικές σχολαστικές διδασκαλίες του Θωμά Ακινάτη, τις οποίες και πρόβαλε.
Επακριβώς το ρητό που ανέφερε ο Μητροπολίτης Κύκκου, στα γαλλικά έχει ως εξής : «Le christianisme a enseigné aux hommes qui aiment vaut plus que l’ intelligence».   Φυσικά ο όρος «intelligence», όπως παρουσιάζεται κατά τον Jagues Maritain, δεν μπορεί να παρατεθεί με την απλή μετάφραση ‘’ευφυία’’, γιατί δεν είναι με αυτή την έννοια που έχει χρησιμοποιηθεί. Ο όρος «intelligence» στη γλώσσα αρκετών δυτικών διανοουμένων ‘’φιλοσόφων’’, έχει άμεση σχέση με τον σχολαστικισμό και τις μεταφυσικές θεωρίες.  Η ρίζα του όρου ‘’intelligence’’ προέρχεται από λατινικό ρήμα ‘’intelligere’’ και τον ρηματικό τύπο  ‘’intellectus’’, όπως έχει διαμορφωθεί κατά τον μεσαίωνα, με σκοπό να κατανοηθεί και να αποδοθεί όσο δυνατό καλύτερα η έννοια του νου, όπως αυτή παρουσιάζεται στην αρχαία ελληνική φιλοσοφία.
Η έννοια με την οποία παρουσιάζεται στο εν λόγω κείμενο, προσδίδει δευτερεύοντα ρόλο στην θεολογική ακρίβεια, σε σχέση με την αγάπη.  Στην Ορθοδοξία η αγάπη εκφράζεται εν αληθεία.  Ουδέποτε η αλήθεια λειτουργεί εις βάρος της αγάπης και ουδέποτε η αγάπη λειτουργεί εις βάρος της αλήθειας.  Στην Ορθοδοξία υπάρχει αλληλοπεριχώρηση αγάπης και αλήθειας.  «Η αλήθεια εστί της Εκκλησίας και στύλος και εδραίωμα» κατά τον  Άγιο Ιωάννη τον  Χρυσόστομο (P.G. 90,93).
 Θα επαναλάβω τα λόγια του Μητροπολίτη Κύκκου Νικηφόρου, «Και κατά τον Jagues Maritain, σήμερα «Για τους χριστανούς προέχει η αγάπη της ευφυίας» και όχι – συμπληρώνω – το θρησκευτικό μίσος του σκότους και της μωρίας», για να σημειώσω ότι η πρόταξη της θεολογικής ακρίβειας, δεν έχει σχέση με «το θρησκευτικό μίσος του σκότους και της μωρίας».
 Κι όλα τούτα για να δειχθεί το «παρανομητέον» ως «οικονομητέον»*.  «Ου γαρ ελαύνω πράγματι, αλλά τω λόγω διώκω· ου τον αιρετικόν, αλλά την αίρεσιν· ου τον άνθρωπον αποστρέφομαι, αλλά την πλάνην μισώ και επισπάσασθαι βούλομαι», σημειώνει  ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος,  ‘’Εις τον Άγιον Φωκάν -2’’ (PG 50,701).
 Όλα τούτα για την επιμονή χρήσης της ονομασίας ‘’εκκλησίες’’ για τις διάφορες αιρετικές κοινότητες και ομάδες.  Δεν επιτρέπεται να «προσλαμβάνωμεν το αλλότριο, φθείροντες το ημέτερον, ό κακών όντως εστίν οικονομών», λέγει ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος (PG 35, 1124); 
 Η επιμονή στη θεολογική ακρίβεια δεν έχει σχέση με «το θρησκευτικό μίσος του σκότους και της μωρίας».  «Κ’αγώ τοίνυν εάν πολεμήσω αιρετικοίς, ουκ αυτοίς τοις ανθρώποις πολεμώ, αλλά την πλάνην εκβαλείν βούλομαι και την σηπεδόνα εκκαθάραι», τονίζει ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος,  ‘’Εις τον Άγιον Φωκάν - 2’’ (PG 50,701).  Που είναι λοιπόν το μίσος, εάν κανείς Ορθοδόξως «πολεμήσει αιρετικοίς»;  Την «πλάνην εκβαλείν βουλόμενος τούτο ποιεί».

 *«Οικονομητέον γαρ ένθα μη παρανομητέον», αναφέρει ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μπράβο για το άρθρο σας Κύριε Β.Χαραλάμπους.Τοποθετείτε το θέμα στη σωστή του βάση.Ο Μητροπολίτης από την Κύπρο, ήθελε να κλέψει εντυπώσεις με μια άστοχη αναφορά στον συγκεκριμένο παπικό φιλόσοφο.
Αλήθεια πόσο τραγικό είναι, ένας ολόκληρος επίσκοπος, να χρησιμοποιεί παπικά ευφυολογήματα, για να μας εξηγήσει τα περί της "Οικονομίας".
Δεν ακουμπά καθόλου το θέμα επί της ουσίας, αλλά όπως και οι υπόλοιποι οικουμενιστές επίσκοποι, προσπαθεί να στηρίξει τις εκπτώσεις από την πίστη, με εξυπνάδες όπως αυτήν του Jaques Maritain.
Δεν μας εντυπωσιάζουν όμως οι "σοφίες" αυτές.
Προτιμούμε τα λόγια των πατέρων.
Και ας μας αποκαλούν φονταμενταλιστικά ζιζάνια.
Καλύτερα τέτοιοι και να αγαπάμε εν αληθεία, παρά οικουμενιστές και να αγαπάμε με ευφυία.
Μαρίνος Γεωργιάδης

Ιλαρίων είπε...

Αγαπητέ μου , στην Κύπρο μας, τη νήσο των Αγίων, οι λεγόμενοι αντιπρόσωποι του Χριστού, ξεπέρασαν και την πρόοδο των Φαρισαίων και Γραμματέων του Ιουδαϊκού λαού, που διέστρεφαν τις θείες εντολές σε δικούς τους νόμους. Το νερό της πλάνης μπήκε για καλά στο άλας της πίστεως και άρχισε προ πολλού το διαλυτικό του έργο.
Κάποτε πήγε ένας ψαράς σ' ένα χωριό. Πλησίασε ένας χωριάτης και πήρε το ψάρι και το μυριζόταν από την ουρά.
Ο ψαράς του λέει, μα το κεφάλι του ψαριού πρέπει να μυρίσεις, και όχι την ουρά.
Και ο πελάτης του απαντά. Το κεφάλι βρωμάει που βρωμάει, κοιτάζω μήπως έφτασε η βρωμιά και στην ουρά.
Και σίγουρα διερωτούμαι. Μήπως αυτό ισχύει γενικά στη ζωή μας;

Όπως φαίνεται, από τα λόγια, τα έργα και τη συμπεριφορά των περισσότερων ταγών της στρατευομένης ορθόδοξης μας Εκκλησίας,σκέφτονται και ενεργοῦν με κοσμικά κριτήρια και λογική, και αφήνουν κατά μέρος την ορθόδοξη Πατερικά διδασκαλία και το δόγμα και τους Ιερους Κανόνες, για να αρέσουν στους πολιτικούς και στους άρχοντες του κόσμου τούτου. Ἄλλως δεν μπορεί να ερμηνευθεί η προσπάθεια και ο ζήλος τους να ασπασθούν την πλάνη και την αίρεση.

Είναι ξεκάθαροι οι Ι.Κανόνες για τη συμπροσευχή με αΙρετικούς, κι' όμως είδαμε τον Περγάμου Ιωάννη ναι προϊσταται της Θ.Λειτουργία τη Δευτέρα του Αγίου Πνεύματος και δίπλα του να προσεύχεται Παπικός ιερωμένος και Μονοφυσίτης τοιούτος. Πήγαν περίπατο οι Ιεροί Κανόνες, τά τείχη της Εκκλησίας έπεσαν και έμεινε Η Εκκλησία ξέφραγο αμπέλι. Μη χειρότερα Θεέ μου!.
Εμείς οι απλοί και ολιγογράμματοι χριστιανοί, τι θα κάνουμε, πώς θα διαφυλάξουμε την πίστη μας και πώς θα σωθούμε; Οι ομοφυλόφιλοι και παιδεραστές θα μας σώσουν; Μ' αυτούς που θέλουν να μας ενώσουν ὁ αρχιεπίσκοπος, ο Κύκκου,ο Αμμοχόστου και οι λοιποί:
Φοβάμαι αδελφοί μου, γιατί άπλωσε για καλά στη νήσο των Αγίων Ο ύπνος της πλάνης του κόσμου του του, Θεός φυλάξοι τους τόπυς που έβρεξαν αίματα και ιδρώτες τόσον Αγίων.

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com