30 Ιουν 2016

Η «αλαζονεία» της Ορθοδοξίας. Κριτική σε κείμενο του Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Αβύδου κ. Κυρίλλου



Μόνο θλίψη, βαθύτατη θλίψη προξενεῖ τὸ ἐκτενὲς κείμενο τοῦ Θεοφιλεστάτου Ἐπισκόπου Ἀβύδου κ. Κυρίλλου μὲ τὸν τίτλο «Σχέσεις τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας πρὸς τὸν λοιπὸν Χριστιανικὸν κόσμον» ποὺ ἀναφέρεται στὸ ἀντίστοιχο κείμενο τῆς Μεγάλης Συνόδου καὶ δημοσιεύθηκε στὰ τέλη τοῦ περασμένου Μαΐου.
   Ἂν καὶ τώρα ποὺ δημοσιεύεται τὸ παρὸν σχόλιο, οἱ ἐργασίες τῆς Μεγάλης Συνόδου ἔχουν ἤδη τελειώσει, ἐντούτοις κρίνουμε ἀπαραίτητο νὰ κάνουμε ἔστω συντομότατη ἀναφορὰ στὸ θέμα λόγῳ τῆς σοβαρότητάς του.
   Ἡ ἐπιχειρηματολογία τοῦ Θεοφιλεστάτου ἀποσκοπεῖ στὸ νὰ στηρίξει τὸ πολλαπλῶς ἐπικριθὲν προσυνοδικὸ σχετικὸ κείμενο. Τὴν ἐπικεντρώνει κυρίως στὴν ἀναγνώριση τῶν Μυστηρίων τῶν Παπικῶν καὶ Προτεσταντῶν καὶ κατὰ συνέπεια στὴν παραδοχὴ ὅτι εἶναι ἀληθινὲς Ἐκκλησίες. Γράφει: «Μὲ βάση αὐτὰ τὰ δεδομένα ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μπορεῖ νὰ ὁδηγηθεῖ στὴν ἀναγνώριση τοῦ ὑποστατοῦ τοῦ Μυστηρίου τοῦ Βαπτίσματος ἑτεροδόξων, ὅταν πρωτίστως ἀποστῆ ἀπὸ τὴν ἀλαζονεία τῆς ἀποκλειστικότητας. Ἡ ἀποκλειστικότητα δὲν ἀ­ποτελεῖ δογματικὴ διδασκαλία τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας».

   Οὔτε λίγο οὔτε πολὺ μᾶς λέει ὅτι εἶναι ἀλαζονεία νὰ πιστεύει ἡ Ὀρθοδοξία ὅτι μόνο αὐτὴ εἶναι ἡ Μία, Ἁγία, Καθολικὴ καὶ Ἀποστολικὴ Ἐκκλησία. Καὶ ὅτι στὴ δική της αὐτὴ ἀλαζονεία ὀφείλεται ἡ μὴ ἀναγνώριση τοῦ Βαπτίσματος τῶν αἱρετικῶν καὶ ὄχι στὴ δική τους ἄρνηση νὰ ἀποστοῦν ἀπὸ τὴν αἵρεση. Μάλιστα πρὸς ἐπίρρωση τῶν θέσεών του παραθέτει καὶ κείμενο ἀπὸ τὴ Δογματικὴ τοῦ ἀειμνήστου Τρεμπέλα: «Εἶναι χαρακτηριστικὴ ἐξ ἄλλου καὶ ἡ σχετικὴ ἐπὶ τοῦ θέματος τοποθέτηση τοῦ Παναγιώτη Τρεμ­πέλα: “Ἀλλ᾽ ἐὰν τὰ ὑπὸ τῶν αἱρετικῶν ἢ σχισματικῶν τελούμενα εἶναι ἄκυρα καὶ κατ᾽ ἀκρίβειαν δέον νὰ ἐπαναλαμβάνωνται, δὲν δυνάμεθα ὅμως νὰ χαρακτηρίσωμεν αὐτὰ πάντῃ ἀνυπόστατα”».
   Καὶ καταλήγει Θεοφιλέστατος: «Ἀφοῦ τὰ ἐκτὸς Ἐκκλησίας τελούμενα μυστήρια εἶ­ναι οὐχίπάντῃ ἀνυπόστατα”, ἄρα διαθέτουν κάποια ὑπόσταση καὶ εἶναι ὑπαρκτὰ καὶ κατ᾽ ἐπέκταση ἔγκυρα». Μέσα σὲ μία σο­φιστικὴ φράση ἀπίστευτη διαστροφή! Μὲ δύο αὐθαίρετα ἅλματα φθάνει στὸ ἀντίθετο ἀκριβῶς συμπέρασμα. Ἀπὸ τὸ «κατ᾽ ἀκρίβειαν δέον νὰ ἐπαναλαμβάνωνται» τοῦ Τρεμ­­πέλα καταλήγει στὸ «ὑπαρκτὰ καὶ ἔγ­κυρα»!
   Ὁ Θεοφιλέστατος δὲν ἀγνοεῖ ἀσφαλῶς ὅτι ἡ Ὀρθοδοξία οὐδέποτε ἀνεγνώρισε μυστήρια αἱρετικῶν γενικῶς καὶ ἀορίστως, ὅπως ἀφήνει νὰ ἐννοηθεῖ στὸ κείμενό του. Ἀνεγνώρισε κατ᾿ οἰκονομίαν τὸ Βάπτισμα μόνο τῶν ἀρνουμένων τὴν αἵρεση καὶ προσερχομένων στὴν Ὀρθοδοξία, καὶ μόνο ὑπὸ τὴν ἀπαραίτητη προϋπόθεση ὅτι ἡ αἵρεση ἀπὸ τὴν ὁποία προσήρχοντο εἶχε τηρήσει στὸ μυστήριο τὸν ἐξωτερικὸ τύπο τοῦ Βαπτίσματος (τριπλὴ κατάδυση στὸ ὄνομα τῆς Ἁγίας Τριάδος).
Τότε καὶ μόνο, μὲ τὸ Μυστήριο τοῦ Χρίσματος μετέδιδε τὴν πληρότητα τῆς χάριτος στὸ ἀτελὲς μυστήριο τῆς αἱρέσεως.
   Ἐκεῖνο ποὺ περισσότερο μᾶς λυπεῖ στὸ κείμενο τοῦ Θεοφιλεστάτου εἶναι ἡ ὀδυνηρὴ διαπίστωση γιὰ τὴ φθορὰ ποὺ ἔχει ἐπιφέρει ἡ οἰκουμενιστικὴ πλάνη ἀκόμη καὶ σὲ πανεπιστημιακοὺς ἐπισκόπους τῆς Ὀρθοδοξίας. Τόση φθορά, ὥστε νὰ φθάνουν νὰ ὁμιλοῦν γιὰ ἀλαζονεία τῆς Ὀρθοδοξίας, μόνο καὶ μόνο ἐπειδὴ αὐτὴ διεκδικεῖ γιὰ τὸν ἑαυτό της τὴν ἁπλὴ ἀλήθεια ὅτι εἶναι ἡ μόνη Ἐκκλησία.
   Σημεῖο τῶν ἔσχατων καιρῶν;
Ορθόδοξο Περιοδικό “Ο ΣΩΤΗΡ”

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Και αυτός ο επίσκοπος είναι ταυτόχρονα καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του ΕΚΠΑ! Τι να πει κανείς!

Ανώνυμος είπε...

Ο αθεολογητος λογος του Αβυδου, συνιστα απο μονος του, το αντικειμενο ενος διδακτορικου επι της συγχρονου αιρεσχιολογιας

Ανώνυμος είπε...

Εαν ο Μεγας Βασιλειος ο αυστηροτερος νομιζω κανονολογος ,θεωρει πως οι αιρετικοι κ σχισματικοι,ως αποστατες ουκ εσχον την Χαριν Του Αγ.Πνευματος,ο αγιος Νικοδημος στο Ιερον Πηδαλιον ξεκαθαριζει πως το βαπτισμα των Λατινων ειναι ψευδωνυμον και ουχ ο λ ω ς εστι βαπτισμα,.....αλλα ραντισμα μονον ψιλον,ερημον και του τυπου του θανατου κ της ταφης κ Αναστασεως του Κυριου,ερημον πασης χαριτος,εστι και αγιασμου και αφεσεως αμαρτιων.
Ο βαπτισμενος ανευ της σφραγιδος δωρεας Αγ.Πνευματος δεν μπορει να λεγεται ορθοδοξος χριστιανος.
Οι παπικοι δεν χριουν τα βαπτισθεντα νηπια ουτε κοινωνουν αυτα,αλλα αναβαλλουν το χρισμα ,οταν αυτο γινει ετων 14 ων.
Η αναβολη του χρισματος ειναι αμαρτυρος στην Αγια Γραφη,αλλα κ οι αγιοι Πατερες αναφερουν πως το Χρισμα γινοταν αμεσως μετα το Βαπτισμα.
Παν μυστηριον,των παπικων δεν τελειοι το Αγιον Πνευμα,αλλα π.χ ''EGO Baptizo te-εγω βαπτιζω σε''-λεγει ο παπικος ιερευς, κ οχι ''Βαπτιζεται ο δουλος Του Θεου''...ειναι σαν να δεικνυει σε μας τους Ορθοδοξους πως το Αγ.Πνευμα ειναι υπηκοος του Παπα.
Δικαιως λοιπον το ονομαζει ο αγιος Νικοδημος ψευδωνυμον βαπτισμα,που σημαινει ''ψευδεται το ονομα αυτου'',αρα δεν ειναι βαπτισμα ,αλλα ραντισμα..
Ο βαπτισμενος μενει ατελεστος,ανευ της σφραγιδος Του Χριστου.Αλλα οι Λατινοι νοσουν και κατα την πιστη,γι'αυτο κ ο αγιος Νικοδημος λεγει πως πρεπει να μπουν στις ταξεις των κατηχουμενων.Οι βλασφημιες τους κατα Του Πνευματος Του Αγιου ,τους αφηνουν ερημους απο Αυτο.ο τυπος του Αποστολικου Κανονος το απαιτει-λεγει ο αγιος Νικοδημος-,των Λατινων το βαπτισμα οτι ειναι ψευδωνυμον και δια τουτο,ουτε κατα τον λογον της ακριβειας ειναι δεκτον ουτε κατα τον λογον της οικονομιας.
Οι αιρετικοι ουτε χρισμα εχουν,ουτε θυσιαστηριον,ουτε εκ-κλησια ,ουτε εξουσια του χειροτονειν κ παρεχειν σε αλλους την χαριν.[Ιερ.Καν εν Καρχηδονι αγιας τοπικης συνοδου 258].
Εκτος Ορθ.Εκκλησιας,ουδεμια σωτηρια!Αγ.Κυπριανος Καρχηδωνος.
Αρα κ εκτος Ορθοδοξιας,εχουν ακυρα μυστηρια!
Το Ορθοδοξο Βαπτισμα απαιτει πιστη εκ καρδιας,επειδη βαπτισθηκε κ ο Σιμων ο μαγος,αλλα δεν φωτιστηκε!ο αγιος Κυριλλος Ιεροσολυμων στους δυο τομους στις κατηχησεις του,εξηγει,το ιερο Μυστηριο του Ορθοδοξου Βαπτισματος.

''Οι Αγιοι,θεμελιωνουν το κυρος των εις το διηνεκες,οχι επι της ασταθους λογικης,αλλ'επι της αυθεντιας των,την οποιαν επεκυρωσεν Ο Θεος κ την οποιαν δεν εννοουμεν μονον,αλλα και την αισθανομεθα ...πνευματικως,ως νοεραν αισθησιν.Ειναι αδιανοητον να απομονωσωμεν την θεολογιαν - απο τας Ακτιστους ενεργειας -του αγιου Πνευματος,-ενος Αγιου της Ορθ.Εκκλησιας ''.Αγ.Γρηγοριος Παλαμας

Ενας ωραιος ακομα λογος του θειου Γρηγοριου ειναι αυτο που ειπε κ το πιστευουμε:
''Ο Θεος δεν κρινεται,....αλλ'αγαπαται,```````θαυμαζεται .....κ κατ'αναλογιαν γιγνωσκεται!!!''
Κατι απο αυτα που μελετησαμε !
Ευλογειτε!

Γιαννακίδης Ιωάννης είπε...

Ο Αβύδου !!
Κλασικό παράδειγμα ενός αρχιμανδρίτη πού ήθελε, παντί τρόπω,νά γίνει επίσκοπος
Τόν προώθησε ο Μελέτιος. .
Καί δικαιώνει όσους πιστεύουν πώς από μιά στιγμή καί έπειτα ο Μελέτιος Μόνο αρνητικά προσέφερε στήν εκκλησία

Ανώνυμος είπε...

Να καθαιρεθεί!

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com